Ohjee daar gaan we weer
Ieder jaar dezelfde discussie

, nou Linda ik ben het met je eens hoor maar das omdat we al enkele jaren meedraaien en al te vaak zijn tegengekomen dat mensen het niet nodig vinden er bij te zijn want de natuur regelt het zelf wel of ze vinden hun slaap belangrijker of merrie gaf geen tekenen. Helaas is het de laatste jaren ook al veel te vaak heel slecht afgelopen, veel te veel dode veulens zelfs merrie's. De natuur regelt het helaas niet altijd zelf. En dan komen ze janken in het topic en kunnen we moeilijk zeggen, I told you so.
Bovendien vind ik dat ik het moment, waar ik gans het jaar naartoe heb geleefd, voor geen geld in de wereld zou willen missen. Het is zo uniek, zo speciaal. Waarom die kans laten schieten.
En ik zou het mezelf niet vergeven, moest ik er niet bij zijn en het gaat mis doordat het veulen gestikt is in het vlies bijvoorbeeld want das makkelijk te voorkomen.
Ik ben er zeker van dat ik vorig jaar een dood veulen had gehad of zelfs beiden als ik er niet bij was geweest. Veulen was niet gedraaid, heb ik zelf moeten doen.
Da woont op vijf minuten en toch was hij al te laat geweest.
Dus 20 min moeten rijden, dan ben je hopeloos te laat want eer je beseft dat ze echt al aan de gang is en je er effectief naast staat, zijn er al cruciale minuten voorbij.
Ik ben echt een zombie tegen dat mijn merrie moet bevallen.

Het alarm dient voor mijn zwakke momenten dat ik toch eens moet slapen en ik manlief niet vertrouw

maar als de strips aangeven dat het bijna zover is, ga ik niet meer slapen.
En de camera dient inderdaad om het gedrag van mijn merrie's te bestuderen. Super hulpmiddel, moet ik niet eens men bed voor uit.
Ik hoor ook niet zo graag dat mensen vragen wanneer ze vrij moeten nemen want das de vraag van 1 miljoen

. Geenenkele merrie is voorspelbaar.
Twee jaar geleden kegelde en spoot de melk eruit en heeft ze er nog twee drie dagen over gedaan. Dit jaar spoot de melk tegen de avond eruit en is ze rond drie uur al bevallen.
In deze wereld zijn er digitale opties genoeg en ze moeten niet altijd veel geld kosten.
Beter voorkomen dan genezen.
Alleen, ieder doet waar zij zich goed bij voelen.