[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:42

Hier komt over een uur weer de dierenarts voor Rheena. Ze had krampen en het leek heel erg op kolieken. DA is geweest en heeft ze iets gegeven maar ze zijn maar een uurtje weg geweest.. waarschijnlijk bevalling in gang aan het zetten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:47

Granoek schreef:
Hier komt over een uur weer de dierenarts voor Rheena. Ze had krampen en het leek heel erg op kolieken. DA is geweest en heeft ze iets gegeven maar ze zijn maar een uurtje weg geweest.. waarschijnlijk bevalling in gang aan het zetten

Mag ze al, of gaat ze te vroeg?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:55

O jee de ene tragedie is nog niet gestopt of de volgende dient zich aan. Je gaat nu echt wel denken of je nog wel wilt fokken...... ;(

Kelly heel veel sterkte gewenst. Ik zou denk ik ook een second opinion aanvragen. Zeker als de melk al zo erg spuit. en de ph zo laag is.

Granouk is het goed als de bevalling al begint? Of is deze ook te vroeg?

Voor de geboren veulens, nog van harte gefeliciteerd. Ik had anouk in haar eigen topic al gefeliciteerd.

Mijnlieverd mooi veulen hoor. Ze is zo leuk getekend op haar hoofd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:55

Oh man wat heftig allemaal!! hoop dat de merrie er goed doorheen komt.

Granouk, ook bij jou alle geluk gewenst, hoop dat het niets ernstigs is!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:08

Suffie en woogy dat had ik er misschien bij moeten zetten: het wordt zo ondertussen wel hoog tijd dat ze er aan begint, ze is nu een week 'over tijd' :) dus hopen dat het idd de bevalling is en geen kolieken

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:12

:):) :):) Succes dan maar met waken :D Dan zouden het heel goed weeën kunnen zijn en duim ik dat er vannacht/morgenvroeg een mooi veulen naast mag staan!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:14

1 week zegt ze dan :P Ik wil ook een beebie!!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:20

Caesar schreef:
Kelly, ik zie dat je merrie pas in juni uitgerekend is. Ik snap dat je om die reden misschien wat "nuchter" erin staat. Als het nu misgaat kun je het toch niet redden. Je opmerking over je eventuele keuzes schiet me eigenlijk wel een beetje verkeerd. Na vorig jaar heb je nogmaals besloten haar te dekken, wat natuurlijk prima is. Ik vind dan ook dat je er wel volledig voor moet gaan. Er is nu geen sprake van keizersnede maar wel van een dierenarts bezoek. Ik had wel een andere praktijk gebeld, los van of er wat te doen is of niet. Ik hoop oprecht dat alles meevalt voor je merrie en als eigenaar is elke keuze je goed recht maar om dat bij voorbaat al te verkondigen vind ik naar je merrie niet fair. Als zoiets je insteek is had je haar beter niet meer kunnen laten dekken m.i.
Sterkte vanavond!

Mijn idee...
Sterkte daar in ieder geval. Ik hoop dat het een gevalletje teveel aan babyhormoon is ipv iets ernstigs..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:34

Ooooow granouk, je liet volgens mij iedereen schrikken!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:34

Zo ik ben goed en wel thuis na een hele korte nacht en een volle dag op stal.
Moeder en zoon maken het goed. Roos nog wel even in de gaten houden als de pijnstillers uitgewerkt zijn, blijft ze wat kramp houden moet ze misschien nog een keer gespoeld.
Foto's van de kleine ben ik nog niet aan toegekomen (maken wel, maar uitzoeken nog niet), even kijken of een voorproefje zo nog lukt.

Kelly, wat een vreselijk bericht ook! Zou helemaal gek worden en stampvoeten tot er iemand kwam denk ik. Maar als jij dit zo besproken hebt met hem.
Hoop toch op het beste voor Delphi en haar veulen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:43

Jazzy liet 3 jaar geleden ook melk lopen op 287 dagen. Laten scannen en konden geen placentitus ontdekken, maar wel preventief met AB gestart. Helaas kreeg ze 2 dagen later een dood geboren tweeling.
Ik had desnoods de AB bij de Da opgehaald en preventief begonnen. Dit is echt een geval van baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik hoop dat alles mee valt Kelly...

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:51

Zo dit was wel even heftig bij lezen. De tranen kwamen voorbij. Wat erg, heel veel sterkte kabayo.
En sterkte voor de andere dames en merrie's
Krijg er echt de rillingen van.
Zeker nu onze dame ook altijd meer in die richting komt.

Desondanks toch nog een veulentje geboren waarbij alles goed ging.
Als nog gefeliciteerd
Toch nog even een positief puntje.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:05

Sterkte Kelly

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:10

Granouk je liet me schrikken, jij ook alvast succes

Manda jij vroeg om de ph drie weken na veulen, wel ik ga dit eens bijhouden, ik wil dit ook weten of de ph laag of terug normaal zijnde 7.3 ongeveer is.
We kunnen er maar uit leren.
Ik hoop dat jouw merrie het nog tijdje kan binnenhouden tot het helemaal afgebakken is.

Kelly nog nieuws voor ons?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:13

Setteli, ik weet dat nog ja, was toen ook best wat ellende achter elkaar, maar niet zo heftig als dit jaar.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:14

sterkte kelly
is de da nog geweest of toch morgen?

hier heb ik een merrie met heel veel lucht. natte scheten is dit normaal?

ze lag net lekker in stal en haar buik maakt herrie en dan komt er veel lucht met kreuntjes van haar dus ze heeft er wel last van.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:16

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:18

Kelly, sterkte! Hopelijk valt het mee.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:21

Veel merries krijgen naar einde van de dracht gas en diarree, als het niet te erg is, niet te veel aan doen, gewoon schoon houden

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:41

Roos heeft de laatste dagen (week+ misschien wel) ook heel erg diarree gehad. Liep gewoon langs haar uier en haar benen :o
Eergisteren en gisteren hebben ze voor het eerst weer op de wei gelopen en werd haar mest weer wat beter. Was misschien toch een beetje meer beweging, of het draaien van het veulen wat de boel wat verlichtte...

Ik ga toch heel voorzichtig een foto te plaatsen hier hoor!
Hier is Rooskamps R...:
Afbeelding
Afbeelding

We hadden wat moeite met hem op de wei. Hij vind mensen veel te interessant! Dus hij kwam naar ons toe en heel de tijd naar het draad. Volgde zijn moeder eigenlijk niet echt.
Ook nam hij nog een keer de alternatieve route door het draad en terug richting stal, toen besloot Roos zich uiteindelijk toch ook nog maar wel even zorgen om hem te maken := Hihi
Hij heeft dus eigenlijk 4 witte voetjes, maar die waren gelijk niet meer zichtbaar :+

Vond deze foto toch wel erg aandoenlijk ook:
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:00

Aniek, wat een prachtig veulen! Daar kan je trots op zijn <3 .

Dl & Granouk, hopelijk snel een veulentje voor jullie.

Wat een vreselijk naar bericht Kelly. Ik zou zelf niet tot de volgende ochtend wachten en ik vind het heel apart dat de dierenarts zegt dat het niet uitmaakt of je nu, of morgen ochtend met AB begint :roll: . Als ze niet aan het aborteren is dan is elk uur zonder AB er een teveel.
Ik hoop voor je dat ze de nacht goed doorkomt en dat morgenochtend nog op tijd is.. :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:23

Aniek hij is leuk!!
Ramon past hem wel :D

Ik had vanavond een moddermonster op stal :roll: Dus maar grondig gepoetst. Tijdens het poetsen m'n eerste trap mogen incasseren van de kleine spruit :oo Boem! Zo tegen m'n buik haha. Gelijk de camera erop en gelukkig vast kunnen leggen *\o/*

https://youtu.be/6_ZeQ7nMuaQ

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 01:18

Kabayo weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat een nachtmerrie tranen lopen over mijn wangen, wat een verdriet. Maar je moet je niet schuldig voelen je hebt alles gedaan wat je kon.
Wat zielig ook dat dirk weer zonder mama is hopelijk kan hij nu een vaste mama vinden eventueel via merel. Fijn dat de eigenaar hem opgehaald heeft geeft iets meer rust. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Kelly jeetje heel veel succes hopelijk valt het allemaal mee en is het loos alarm

Verder wakers succes vanacht en morgen reageer ik op de rest.
En op naar gezonde veulentje's.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 02:41

Delphi gaat nog goed, heb het idee date ze nu rustiger is dan begin van de avond. Nog een paar uurtjes en dan komt de DA.. :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 06:06

Sterkte Kelly, hopelijk valt het allemaal mee :(:)

Ik ga zo op weg om ons pleegkind uit Berlijn op te halen. Ze komt met de bus aan in Arnhem, dat wordt weer genieten de komende 14 dagen *\o/* *\o/*