Ik weet niet wanneer ze precies uitgeteld is, ergens eind april begin mei. Vindt haar nu al behoorlijk dik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iEmmaaa schreef:Had je mijn berekening hierbij? Zo niet dan hier nogmaalshaha
Klasien: 254 x 100 / 168 = 151,19%
Luna2006 schreef:Laten we marley ook maar mee doen voor de dikste buik.
154cm omtrek X 100 / 92cm schofthoogte = 167, 39%
Ze is stiekem toch best giga
Elmars_Floor schreef:Spannend hoor nicole.
Wij tempen floor nu elke dag gezin er nu beide varianten bekend zijn van rhino hier. En wij zitten zeker nog niet in de veilige zone betreft dracht..
Crines schreef:Ja ik ben ook vol spanning aan het wachten op nieuws van Nicole...
Ik denk dat de kleintjes of de hele zware rassen het gegarandeerd winnen van de slankere paarden met die dikste-buik wedstrijd.
Zo kan een KWPN'er niet op tegen een even groot trekpaard. Die omtrek is gewoon sowieso al veel groter.
En ik denk dat die mini's en pony's ook gewoon veel ronder worden in vergelijking met hun hoogte.
Ik heb nu wel geen grote super slanke merries en de PRE is wel een barok ras, maar ik kan niet op tegen een brede ICS of heel barokke fries denk ik![]()
Nuja, misschien ga ik vanavond toch eens meten
linda2008 schreef:Daarom doe ik ook niet mee aan die meting. Het verschilt ook waar je meet, op hoe veel dagen dracht, hoe dik je merrie zelf al is enz.enz.
Nicole schreef:Oke even een updatetje hier ook:
Ze was de hele nacht al onrustig, niet 1 keer gelegen terwijl ze normaal de helft van de nacht plat op de grond zich bevind want die ligt uitgebreid te pitten maar deze nacht niet 1 keer, vanochtend was ze ook onrustig en nog steeds niet eten (iets wat mij toch behoorlijk zorgen maakte want mierela en der eten ze kan het de hele dag door wel doen en alsnog denk ze dat ze te weinig krijgt) Dus temperatuur gemeten 37.9 dus geen koorts maar toch de kliniek maar even gebeld dat de dierenarts langs moest komen. En toen op dat moment ploft ze voor me neer en lijkt het echt overduidelijk dat ze weeën heeft en kreunde ook echt (heb in de praat app een filmpje van geupload) Vanachter zag het er ook echt zo uit dat ze weeën had, der kling is/was helemaal opgezet maar daar in tegen was der uier echt heel weinig (maar het komt voor dat ze vlak voor de bevalling terug lopen dus daar ging ik al niet van uit) Wij snel de deken afdoen en toen na 5 min ging ze weer staan. Schrappen, gapen, kauwen, poging doen tot weer te gaan liggen, nee toch maar niet en toen kwam de dierenarts.. (op dat moment zijn er verschillende ramp scenario's door men hoofd gegaan, leeft veulen nog wel, ligt het nog wel goed, heeft ze koliek, moet ze naar de koliek ja in men hoofd dacht ik aan vreselijke dingen
) Nou die heeft eerst zitten luisteren gelukkig liet veulen direct weten dat hij/zij nog leeft want de dierenarts kreeg een dreun tegen haar stethoscoop aan
ze vond haar wat gassig klinken vanachter, dus opvoelen voor eventuele verstopping of koliek of hoe veulen lag. Ze kon geen verstopping voelen, veulen lag goed dus scan erbij dat haar placenta niet eventueel al los aan laten was, thank god dit was ook niet het geval.. Het kan dus idd zijn dat merrie's die op punt staan van bevallen kramp koliek kunnen tonen of beetje kunnen krijgen. Ze heeft nu beetje darmverslapper gehad en klein beetje pijnstilling (dat werkt 1/2 uurtjes) en ze werd er gelukkig wel gelijk stuk rustiger van..
Het is nu dus gewoon weer afwachten, dierenarts denkt ook niet dat het nog lang zal duren en vond de camera een geweldig idee en die zit ook nu mee te kijken op YouTube![]()
Mierela voelt zich nog steeds niet helemaal okay dat merk ik wel aan der en denk echt dat het niet lang meer zal duren voor dat dit monster ons komt begroeten.. Althans ik hoop het hahaha want die stress pff wat een ellendeZe eet in ieder geval nog steeds niet en ik zag dat ze net heerlijk even een half uurtje heeft liggen slapen hopelijk wat krachten op bouwen want ze heeft net zoals der baasje de hele nacht niet geslapen
![]()
Voel me best banketstaaf dat mensen dachten (ik zelf ook hoor) dat het nu echt geboren zou worden en dat het er nog niet is. (soort van vals alarm) Maar mijn gevoel zei echt toen ze zo voor me ging liggen nu komt het want met Famous vorig jaar deed ze dat ook en herkende het echt..
CubaLibre schreef:Zwaar gekneusd... geen scheurtje gelukkig want anders had ik voor 4 weken in het gips gezeten...
Nu even dochter van vriendin ophalen en dan naar stal om m'n 2 draken buiten te gooien
Snap je onrust goed hoor Nicole, zou ik ook zijn...
Crines schreef:Inderdaad Nicole, geen zorgen, liever een keertje vals alarm dan het echte alarm missen.
Ik hoorde gisteren ineens gekletter en zat onmiddellijk rechtop in bed in de overtuiging dat haar water gebroken was... had even over het hoofd gezien dat ze ook nog gewoon moest plassen natuurlijk![]()
pretty schreef:Het is een superbraaf maar gevoelig ventje en dan krijg je dit al eens.
Haha Crines,wel,je hoort het dan toch goed door de babyfoon. Ik heb ook geluid bij de horsecam maar je hoort zoveel storing dat het gewoon irritant is 's nachts. Geen geluid aan dus.
Crines schreef:Oei das ook jammer dan voor zo'n duur ding.
Ik moet zeggen, ben echt heel tevreden over mijn babyfoon. Topbeeld (als ik het licht laat branden op stal) en heel duidelijk geluid. Elke stap die ze zet, hoor ik.
Ik heb ook absoluut geen storing.
Ook de spreekfunctie is al van pas gekomen. toen ze ff uit beeld verdwenen was vanmorgen zei ik haar naam en ineens zag ik een wit hoofd achteraan in de stalgang bij de voederton omhoog komen![]()
pretty schreef:Zo heel handig dan!
Ach als wij praten hoor je wel duidelijk elk woord hoor. Maar er is gewoon als het stil is zo een achtergrondstoring,die ik maar niet aandoe 's nachts voor de slaap van man en zoontje.
Verder ben ik echt super tevreden,het heeft het voor mij nu al opgebracht! 2 x mooi de bevalling zien aankomen en er op tijd zijn,dat was wat ik wou.
kiki1976 schreef:Vanavond gaan we het nog 1 poging wagen om de camera goed te krijgen. Nu kan ik als ik geluk heb inloggen en dat staat me niet aan.
Vrienden van ons hadden de homeplug voor ons de we konden lenen, en deze is speciaal voor dit merk en type modem (hun hebben toevallig dezelfde).
Tjinta schreef:Ik ga wel meten hoor... vindt t grappig! Amia (die hier altijd het dikste wordt) is pas in juli uitgeteld dus wordt nog veel dikker. *gaat foto van vorig jaar zoeken*
chimello schreef:Ach, het veulen zit de puntjes nog op de i te zetten, ik wacht nog wel even af
Crines schreef:Ik ben echt benieuwd of er komende nacht een heleboel veulens geboren worden met de volle maan![]()
Misschien toch een veulen bij chimello en Nicole dan
peetjjuh schreef:Heb het al een jaar lang bijna niet 'gezegd', omdat ik dan denk dat het juist het tegenovergestelde wordt. Ik weet dat het niet uit maakt, het is allang besloten haha...![]()
Ik zou heel graag een merrie willen, omdat het de bedoeling is dat ik maar 1 veulen fok (dan hebben we er 3 staan en dat vinden we genoeg) en ik met een merrie weer jaren mee kan doen op keuringen. Want met Chinouk is dat wel zo'n beetje 'klaar'En die keuringen ben ik zo leuk gaan vinden!
Met een ruin loop ik hier in Groningen dan waarschijnlijk toch elk jaar in mijn eentje in een rubriek.
Daarnaast een kleine hoop op bont, dan kan ik ook weer op de bontenkeuring verschijnen!![]()
Mocht het wel een hengstje worden... Dan zijn de keuringen de komende jaren gedaan denk ik haha!
Gelukkig kan ik altijd nog 'kijken'!
Arianne schreef:Maar we hebben bij het dekken gefluisterd Petra: "merrie, merrie" !![]()
Hier al goede hulp bij het checken van de merries; dochterlief checkt haar eigen pony wel effe...
[ [url=m/Nz7cBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Crines schreef:Arianne: haha dat checken herken ik. Het is intussen zo'n gewoonte geworden om onder die buiken te kijken dat ik vanmiddag met mijn suffe kop even uit automatisme de 'uier' van mijn hengst ging checken![]()
![]()
Luna2006 schreef:Marley was zielig vandaag. Ze wou ook aan de slag. Stond de hele tijd te treuren aant poortje van de paddock als ik jolie was gaan halen en daarna luna.
Zo dus
[ [url=m/RBbxyV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tinniie schreef:Hier ook eentje aubCrome zit morgen op 340 en doet alweer de hele dag verdacht..
peetjjuh schreef:Pfff.. Zo'n dochter is wel handig, ik moet erbij op mijn knieën en dan zie ik nog niks haha..
Crines schreef:Hier geen vollemaansveulen vrees ik. Net bericht gekregen van verzorgster dat er nog niets te zien valt: geen harsjes, geen melk![]()
Ik vind het zo unfair. Sierra haar vriendinnetje (die ik normaal eerst ook ging kopen) is pas een week later uitgerekend en daar stroomt de melk eruit... Dat was niet de afspraak![]()
Tjinta: tsja, toen drong het pas door dat ik precies iets fout aan het doen wasGellukig is paardlief niet zo gevoelig meer als vroeger over zijn 'uier'
Anders had ik nog een trap gekregen, dan was ik misschien wel wakker geschoten
astriidj schreef:Hier ook geen vollemaansveulen. Uier is nog zo weinig dat ik vermoed dat ze over gaat dragen (nu 330 dagen). Ze krijgt nu ook wat zucht onder haar buik.
Maar een hoop merries die het spannend maken.
chimello schreef:[ Afbeelding ]
Crines schreef:Mss kunnen de mensen die er wel al eentje hebben intussen nog wat spammen.
Want hoewel ik daar én jaloers én ongeduldig door word, vind ik het nog steeds zalig om die hummeltjes te zien
C2012 schreef:Pff, merrie is echt rond aan het worden. Moet nog 52 dagen (340), maar hoop dat eerder komt. Schrik op een te groot veulen zit er weer in.Vandaag zijn mijn melkstrips toegekomen. Dus dat ga ik dit seizoen ook even testen bij mijn ik-toon-niet-wanneer-ik-moet-bevallen-merrie.
Mopjemop schreef:Mick had last vd koude oren![]()
[ [url=m/JsV4y8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xq2iHw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook nog even een foto van de super mama
[ [url=m/DhNOIc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Mick ging even uit z'n dak
[ [url=m/lMf2Df.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mopjemop schreef:Ja kan er ook nu echt pas van genieten hoor.... Waren echt stress tijdenal die onzekerheid.
Cynthia82 schreef:Noisy, Noisy!!! De 3 km is een feit! Net gerend, dacht dat ik stierf! Een week geleden rende ik voor het eerst 2.5km. Ik voel mijn benen nu al
Knolselder schreef:Charlie-tv en alarm geinstalleerd![]()
317 dagen!
[ [url=m/JVEWmA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat ze natuurlijk in de dode hoek staan
Fotsy schreef:Merrie'sze doen het er om of ze zijn echt camera schuw
kiki1976 schreef:Hier geen volle maan veulen vannacht, of ze moet opeens heel veel haast krijgen (maar daar geloof ik niet in).
Uier wel weer wat voller dat vanmorgen, maar nog niet vol genoeg.
[ [url=m/iKDZRA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qX1r4v.jpg]Afbeelding[/url] ]
kiki1976 schreef:Dat iedere keer naar de uier kijken is wel een beetje een tic aan het wordenIedere keer als ik op stal ben is dat zowat het eerste wat ik doe.
In het begin had Bo zoiets van, hey wat ga je nu weer doen" en nu zie je d'r denken "pffff moet je nu alweer gluren" en gaat door waar ze mee bezig was
linda2008 schreef:Star was weer terug gelopen in uier maar nu toch weer beter gevuld. Helaas ook nog lang niet vol genoeg en ze maakt het ook nog helemaal niet spannend![]()
Die gaat vast weer de volle 340 dagen dragen
kiki1976 schreef:Bij Bo weet ik het niet met hoeveel dagen ze toen is bevallen. Maar wat mij betreft mag hij/zij nog wel even blijven zitten. Vandaag 312 dgn
Vulina schreef:Zoiets? [ [url=m/GZE4li.jpg]Afbeelding[/url] ]
linda2008 schreef:Kiki, 2x bevallen op dag 341, en het ziet er tot nu niet naar uit dat ze dit keer eerder gaat. Maar van mij mag ze wel hoorhihi
Crines schreef:Zo ziet het er nu bij Sierra ook ongeveer uit Vulina![]()
Ik ben hier op het werk aan het afsluiten (achterstand van gisteren aan het wegwerken), snel wat gaan eten thuis en gaan waken
Cynthia82 schreef:Mooi uiertje, Vulina!
Dais moet nog 7 weken, maar ook ik duik al iedere keer onder haar buik
Fotsy schreef:Cynthia doe ik ook al standaard smorgens en savonds, besmettelijk![]()
Elsa moet ook nog zeker drie- vier weken tot ze veilig is, smorgens zie ik nu al wat grotere uier die savonds terug leeg gaat maar iedere morgen terug vult met wat extra. Spannend.
linda2008 schreef:Het begint wel ergens op te lijken
Maar melktest nog heel hoog dus nee nog geen star-baby hihi
[ [url=m/oHjm5i.jpg]Afbeelding[/url] ]
chimello schreef:Ik weet het ook nietga zo slapen moeder let nu op en morgenvroeg mijn vader
Noisy schreef:Ik betrap me erop dat ik ook elke keer even "uierblik" werp haha. Even spieken of het al vordert. Gelukkig nog niet echt want ze moet nog een krappe 8 weken. als je het zo leest komt het ineens wel heel snel dichtbij
Morgen nog even naar stal en dan, hop, de auto in en naar de sneeuw. Der Berg rüft!! Even lekker met de pasen naar Tirol.
linda2008 schreef:Klopt wel hoor, star haar uier is goed op weg
Maar hij kan voller en vorig jaar heeft ze nog een week met zo'n bomvolle uier gelopen;
[ [url=m/NIy6sl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus ze is er nog niet![]()
Melktest zakte voorgaande jaren ook gestaag bij haar en nu is die nog zo hoog als die kan aangeven helaas
BonnyDione schreef:geen baby's met vollemaan![]()
ik ging gister avond een haltertjes halen voor Dutch bij epplejack ..
ik had namelijk zo folder op me mail gekregen dat ze open waren tot 21:00 uur . ik las wel iets van ladie's night of zo iets maar nooit bij stil gestaan dat het een gekke huis kon zijn .
Want ik ging alleen voor die 25 procent korting.
Dus ik kwam daar parkeer plaatsen vol en me vader was mee die gaat namelijk wel vaker met me mee naar de paarden .. die zegt tegen jesus hey is alles gratis ofzo ..
Dus eindelijk die auto gepakeert kom ik aan lopen ballonnen alles rosé een auto vol met balonnen volgens mij kon je die winnen..
kom ik in epplejack 1 GROTE KIPPENHOK wat had ik een spijt dat ik er heen was gegaan ..
uitendelijk wel me halstertje en alvast borstels voor Dutch gehaald .. en een nieuwe harde borstel voor Dion .. en toen 1 uur in de rij gestaan voor die spulletjes..![]()
maar ik heb ze wel
Mopjemop schreef:Bonnydionne, ik vind de EJ ook echt geen fijne winkel. Ik was er laatst nog een keer, denk dat het nog 1x proberen, om een Rambo Micklem hoofdstel te kopen.....en je raad het al......ze hadden em niet.![]()
Zo een grote winkel en dan geen Micklem hebben in maat full
BonnyDione schreef:mopjemop ik heb namelijk niet zoveel keus![]()
de paarden winkels die bij mij in de buurt waren of nu nog zijn .. zijn weg of gaan weg ..
er is nog 1 paarden winkels iets van 11 min fietsen van mij vandaan dat is een outlet maar vind de spullen niet leuk of ze hebben het niet in me paard ze maat.. De winkel waar ik al jaren kwam zit bij mij in het dorp die heb zo wat niks meer en die pand staat te koop .. Ze gaan wel elders opnieuw starten maar waar weet ik niet en op dit moment hebben ze vaker niet wat ik nodig heb dan wel![]()
dus epplejack of online maar ik kijk zo graag de winkels rond als ik in een paarden winkel ben
iEmmaaa schreef:Woehoe lady's nightdat is echt een ramp inderdaad haha, ik kom ook liever niet op dat soort dagen in de winkels maar vaak hebben ze wel leuke korting acties dan. Dus zo af en toe maar een keer dan
. Geef wel toe dat ik inderdaad ook liever door een winkel loop dan online, kun je toch even goed kijken en voelen
Ik weet al precies welk halstertje ik straks wil, ze hebben namelijk een veulen versie van een halster dat ik voor Klasien heb, maar aangezien ze nog een dikke twee maanden moet heb ik het gevoel dat dat ongeluk veroorzaakt om het nu al te kopen.
![]()
Edit: we zijn nu natuurlijk wel benieuwd welk halster je gekozen hebt haha
booster schreef:Gisteren in Eindhoven naar lady's night geweest wat een drukte, Heb denk ik een uur in de rij gestaan.
[ [url=m/6OJxe4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oOkgOJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Noisy schreef:Pffff, hier op stal hebben we een pathologisch leugenaar staan. Nu hoor ik weer dat ze een honden coaching heeft opgezet. Op zich geen probleem zou je zeggen. Maar zonder ook maar iets van een papier te hebben. Ja, ooit 2 lessen gevolgd bij een kynologenclub maar niks concreets. Echt onbegrijpelijk zulk volkEn gevaarlijk ook, met dat web van leugens.
Sorry hoor, ik moest even ventileren
LoesvL schreef:Wat een aansprekend mannetje is het toch Booster
Inderdaad helaas geen veulentjes, misschien komt nu de omschakeling van hengst naar merrie, mijn merrie zit in de veilige zone (325 dagen) dus zou het niet erg vinden.
Neonlight schreef:Ik heb vannacht tot 3 uur cam zitten staren, naar Mierela en Kim. Maar ook die zijn nog rond.
Ik vermoed dat Mierela gisteren hetzelfde had als Neon vorig jaar, veulen wat op de darmen lag. De proefdraai bij Neon, want de DA kwam op 27 april (koningsdag, Neon moest weer duur doen) en op 9 mei is het veulen geboren.
inowa schreef:Klopt DL!
Heb me al ff niet gemeld maar wel elke dag trouw bijgelezen.
Heb het momenteel heel erg druk prive en kom nauwelijks toe aan andere dingen.
Ylona is vanmorgen om even voor half 9 bevallen van een merrieveulen.
Haar naam is Ysabell en waarschijnlijk blijft ze vos.
Ze is een halfzusje van Eilinora.
Ysa en Nora zullen allebei blijven en samen opgroeien.
Ysa
[ [url=m/JGPSBj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nora (nu 10 dagen oud)
[ [url=m/0X6CMq.jpg]Afbeelding[/url] ]
pretty schreef:Ow juist ja,vandaag zit Vera aan 300 dagen!![]()
Gisteren voor het eerst uiertjes gestaard. Ze kent het nog goed,als ik de stal binnenkom moet ze omdraaien en dan kan ik langs haar staart gluren.
inowa schreef:Nee![]()
Vanacht om 3.45 en vanmorgen om 5.15 gekeken en verder niks geen tekenen.
Om 8.15 ga ik kijken en toen lag ze er net naast
amyz schreef:Gefeliciteerd Inowa!
Ik was effe druk maar ben weer min of meer bij![]()
Iig marielle heel veel sterkte gewenst, ontzettend naar, hoop dat alle paarden er goed door komen!
En ik geniet mee van alle foto's![]()
Nas dacht zeker volle maanik moet iets doen!
Kreeg gisteravond telefoontje. Ze lag plat, zweette, kreunde en was met 4 man nog niet overeind te krijgen. Nou kreunt ze al vreselijk bij het plassen dus dat vond ik niet zorgwekkend, maar de rest natuurlijk weldus in de auto gesprongen, stalgenoot intussen da gebeld want zag er toch wel erg naar uit.
Toen ik aankwam waren ze al met haar aan het lopen en een stalgenoot was zo helder geweest om onder d'r staart te kijken (ik dacht onderweg ook nog....mis met veulen) maar gelukkig niks te zien.
Koppie stond nog niet helemaal lekker, grote ogen en ingetrokken neus, maar verder gelukkig wel helder. Ging eten in en ze mestte mooi voor de auto van de dakon niks raars vinden, wel borrelbuik maar die buik maakt altijd enorm veel herrie
dus lastig in te schatten of dat voor haar normaal was of dat er iets aan de hand was. Pijnstiller gekregen en darmontspanner en avondje vasten. Ben nog een tijd gebleven maar zag er rustig uit. Vanmorgen ook helemaal ok. Dus weer met een sisser afgelopen gelukkig. Je schrikt er toch even van...
Wat is jullie ervaring met buikpijn door t veulen? Ze heeft wel eens eerder (lichte..) koliek gehad maar zoals ze nu was vond ik het toch anders.
linda2008 schreef:Star haar uier schijnt nu inderdaad toch vlot te vullen en met testen spoot het er uithelaas blijft de test zo hoog. Hopelijk zet het nu door en loopt haar uier niet savonds weer terug.....
_Patrick_ schreef:Geveuliciteerd met de geboren veulens!
Voor diegene die op einde lopen succes!
Sorry weinig tijd om alles te volgen.
Dewhi lag van de week ineens met koorts gelijk de dierenarts gebeld.
Heeft koortsremmer en ab.
Ademhaling is blazend dus de da komt vandaag nog een keer bij der kijken.
Schrok me rot toen ik haar liggend vond en niet op stond...
Whisper gaat goed kwa kolieken, ze loopt slecht...
pretty schreef:Vera heeft nog niks uier,gewoon 2 spenen die daar hangen.![]()
Maar zij is dé grote expert "hoe ga je in één week van lege uier naar bevallen".![]()
Dus we wachten geduldig af tot ergens net voor de 320 dagen en dan zal ze wel iets laten zien.![]()
Zij is geen makkelijke bevaller,we moeten er absoluut bijzijn en dit jaar mag mijn echtgenoot opstaan 's nachts als het zover moest zijn want vorig jaar had ik echt moeite om het eruit te krijgen.
Niettemin is ze een super goeie mama,té goed zelfs want ik heb nog nooit een veulen van haar écht supertam gekregen.Eens ze afgespeend zijn,dan worden ze lammetjes.
Tjinta schreef:Mijn "blagen" mochten niet om vijf uur opstaan, deden dit echter gewoon. En schreeuwden zo luid dat je er wel wakker van moest worden. En dit was zo vanaf dat de oudste 2 jaar was en de jongste net geboren.Je had hun snuitwerk moeten zien toen ik ze op een dag, ze waren toen 13 en 11 gewoon om vijf uur sochtends heb wakker gemaakt door herrie!
CubaLibre schreef:Hier als goed, Gentle doet het echt super dus daar ben ik blij mee maar JillyBean moet echt even in de heropvoeding dus dat ga ik vandaag mee beginnen
Zal straks wat foto's posten van m'n moppie
Luna2006 schreef:had verwacht dat er meer veulens geboren zouden zijn geweest.
Hoeveel doen jullie nog met merries op het einde van de dracht? (laatste 3 maanden?) heb marley al een maand stil staan maar ze bied zich continu aan om dingen te doen. Ze wilt echt nog werken. Zet ik haar bij de jeugd is ze extreem druk en heb schrik dat ze verkeerd valt ofzo dus staat ze bij luna die eigenlijk niet speelt. Maar dat vind ik dan ook weer zielig. Kan ik der af en toe eens aan de longe hangen?
linda2008 schreef:Sara, er is niets mis met een drachtig paard nog wat laten doen hoor, zo lang het maar niet te gek wordt.... een beetje laten rondhobbelen aan de longe of wat wandelen ofzo kan echt geen kwaad zo lang zij dat nog met gemak kan doen. Jupi is ook alle tijd aan het werk gebleven tot de bevalling (geloof een week van te voren alleen nog maar wat wandelingetjes gemaakt) en na de bevalling heeft ze wel lekker vakantie gekregen.
amyz schreef:Mentaal bezig houden is ook 'werk'ik doe met nas lekker losgooien (uiteraard met plastic zakje
), clickertrainen/VD, wandelen, zonder zadel stappen, en nu dus ook oefenen voor in hand onderdelen western
houdt ze allemaal nog wel een tijd vol zo
![]()
Helemaal stilzetten lijkt me voor zo'n paard ook niet leuk. Merk aan nas dat ze echt graag dingen wil blijven doen
Crines schreef:Hier helaas ook geen veulen hoor. Het waken beviel me al wat beter deze nacht. Het moet even wennen zo te zien. Vannacht heb ik wel Imperiosa ook opgesloten in de stal naast die van Sierra. Ik vermoede al dat Sierra daarom zo onrustig was vorige nacht, omdat ze alleen stond.
Ze was in ieder geval veel rustiger al vannacht. Ze heeft zelfs enkele uren liggen slapen, maar helemaal plat heb ik haar niet zien doen.
Ze is wel een echte HoudiniGisteren had ze tegen de ochtend de staldeur open weten te krijgen aan de binnenkant (naar de stalgang). Dus ik had er touwen rond gebonden als veiligheid
Deze ochtend was ze weeral plots verdwenen van de camera en terwijl ik in mijn schoenen spring hoor ik Imperiosa hinniken (doet ze eigenlijk nooit, behalve als mijn hengst naar huis vertrekt na een bezoekje). Ik vloog in looppas naar de stal en idd Sierra haar stal was leeg en de buitenstaldeur stond op een kier. Het is me nog steeds een raadsel hoe ze dat geflikt heeft, want ik kan niet eens zelf aan het slot als ik van binnen over de deur hang...
Dustinlover schreef:Patrick sterkte!
Ik heb vorig jaar de "koliek" voor het eerst meegemaakt. Mijn merrie geeft nooit vals alarm en ik kreeg alarm tijdens mijn werk. Ik dacht gvd dit meen je niet en ik kon niet weg.. vriendin gebeld en die was onderweg. 2 minuten later weer alarm. Kan niet anders dacht ik.. ik toch vrij gekregen en hup er naar toe. Onderweg nog een keer alarm. Kom daar aan, schrapen, willen rollen, naar buik kijken.. ik denken nu komt het hoor.. na 1.5 uur was ze weer rustig. Vond het ook gek want haar uier wad er nog niet klaar voor.. was waarschijnlijk de 10 dagen draai. Want 10 dagen later haf ik een veulen
iEmmaaa schreef:Mijn merrie staat al stil sinds oktober, ze had toen een paar keer achter elkaar einschuss en zat gewoon niet lekker in haar vel. Ik heb haar toen juist helemaal op rust gezet en ze is weer helemaal opgeleefd, maar laat wel duidelijk merken dat werken niet echt hoeft. Een stukje wandelen? Kunnen we niet gewoon knuffelen en wat worteltjes eten?
Zo zie je maar weer hoe verschillend ze allemaal zijn.
Crines schreef:Sierra zit hier vandaag op 332 dagen (of 334 indien drachtig bij 1e inseminatie).
Imperiosa op 312 dagen![]()
Nu Sierra eerst moet bevallen, vergeet ik soms Imperiosa bij te houdenDie gaat volgens mij ook haar plan volgen en weeral overdragen. Ik hoop alleen niet dat het 14 dagen over tijd is want dat deed ze volgens de vorige fokker wel eens.
Ik heb net een brief gekregen van het stamboek...Op 1 maart had ik de betaling uitgevoerd en formulieren doorgestuurd voor het overzetten op mijn naam van Imperiosa en de dag na aankoop van Sierra die voor Sierra in orde gemaakt en betaald.
Ik had een brief gestuurd met de vraag of ze zich indien mogelijk konden haasten, aangezien ik het veulen graag op mijn naam wil ingeschreven krijgen en ze al uitgerekend is 28 maart...
Vandaag 24 maart krijg ik dus een brief terug dat ik de betalingsbewijzen had moeten meesturen. Dat de aanvraag niet behandelt wordt zonder betalingsbewijzen.
Kunnen ze dan echt niet gewoon hun rekening bekijken?![]()
![]()
Sorry ik moest ook ff ventileren
Cemlys schreef:Pfff stamboeken soms
De merries werken hier niet dus staan altijd stil. Qua groepen daar kijk ik niet naar. Hier hebben we een gemengde groep. Er is gewoon een rangorde en de merries bepalen zelf wat ze doen em niet. Als ze gek willen doen prima. Als niet dan temperen ze die jonge wel.
Mn ene merrie hoeft maar der oren in de nek te leggen en de hele wei gaat aan de kant
Hier nog een ruime 6 weken ( ik kijk voor naar mn vakantie uit haha).
Azara71 schreef:Nog eentje van mijn zwangere mini![]()
Ik weet niet wanneer ze precies uitgeteld is, ergens eind april begin mei. Vindt haar nu al behoorlijk dik![]()
[ [url=m/uO8fdC.png]Afbeelding[/url] ]
Moratoetje schreef:Heb vluchtig wat bijgelezen en zag weer wat geboorteberichten langs komen, gefeliciteerd![]()
Beau is vandaag 310 dagen, het einde komt langzaam in zicht. Ben erg benieuwd naar het veulen, kan haast niet wachtenZe doet het verder heel goed, nog geen last van kwaaltjes behalve dan behoorlijke moodswings
Gisteren nog een fotootje gemaakt van haar buik .... die gaat meer naar beneden zakken. Ik vond wel dat ik haar ribben iets te makkelijk kon voelen, ze zijn niet zichtbaar maar toch. Ik heb haar voer iets opgeschroefd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
CubaLibre schreef:Hier vandaag de 1e drafpasjes weten vast te leggen![]()
[ [url=m/cf4IjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cN226f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder is hij gewoon cute
[ [url=m/v4pkVI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T0LP77.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kPmYWL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mag zijn mama er ook wel zijn
[ [url=m/tiadO0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met mijn hand gaat het redelijk... Zolang ik er erg in heb gaat het goed maar het stoten en gewoon gebruiken gaat niet en dat is gruwelijk vervelend...
Jill heeft vandaag iig weer even wat opvoedkundige tips gekregen en ondanks dat ze het er niet helemaal mee eens was deed ze het wel redelijk braaf... komt wel goed
Stamboeken... geen probleem mee, moet alleen de hh achter haar vodden aan gaan jagen want ik kan Gentle niet aanmelden bij het stamboek totdat zij me n pre release nr door heeft gegeven en ik heb zondag daar al om gevraagd maar nog niets ontvangen dus ik ga haar zo nog maar even lastig vallen (lang leve tijdsverschil)
pol1 schreef:Pfff mijn geduld wordt op de proef gesteld..Nu 345 dagen drachtig..
Crines schreef:Ooh kleine GentleIk had de nieuwe foto's al gezien in je eigen topic.
Ik zit een beetje in twijfel. Ik heb de indruk dat Sierra eigenlijk nog niet gaat bevallen, maar dat is gewoon een gevoel. Ze harst niet, haar uier kan nog voller en haar banden nog slapper (al waren die gisterenavond wel al slapper dan daarvoor).
Zou het echt onverantwoordelijk zijn om een nachtje terug thuis te slapen? en haar zonder toezicht te laten vannachtZe zit zoals gezegd vandaag op 332 dagen (of 334). Mijn ouders zijn net gaan kijken en zeiden dat haar uier weer wat minder lijkt te zijn...
Ze verklaren me gek dat ik weer daar zou slapen vannacht.