[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:13

AniekR hij was verwacht voor de 28ste van deze maand , misschien toch de hengstigheid er voor al drachtig geworden aangezien ze meestal ook nog over draagt. Plus ik zaterdag nog naar haar uier had gekeken en er was gewoon nog niks.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:00

Ik betaal 15 per keer scannen...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:01

Gefeliciteerd Tanja!

Vientje, ook jij gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Cynthia, het wordt echt een SB mannetje :j :o
I loooooove SB <3

Amyz, spannend weer!

Chrisje, we gaan wel bizar gelijk op. Elke keer tegelijk insemineren/dekken, tegelijk scannen en tegelijk teleurstelling :( Hier ook zaterdag derde keer geinsemineerd en ei was gisteren weg. Hopen dat onze poging nu wel gelukt is!! Ik moet nu de 24ste scannen en jij?

Over de kosten wil ik niet meer nadenken dan ga ik huilen :') zeker als ik die van vorig jaar meereken zonder dat ik daar een veulentje van heb natuurlijk. Ik heb wel een scanpakket overigens (235,-) daar zitten alle scans bij in incl. voorrijkosten.

Ivy_power, welkom terug ;) fijne vakantie gehad? In ieder geval een super cadeau bij terug komst!! Gefeliciteerd!

Bij Jazz was het ei gisteren dus weer netjes weg, maar ja het gaat elke keer netjes dus ik wacht de 18 (dit keer 19) dagen scan maar braaf af.
Door alle commotie ben ik wel de verjaardag van Jazz vergeten gisteren :( Lekker cadeau op je verjaardag, een scan :\ Slechte baas ben ik zeg! Ga het vandaag maar dubbel goed maken met d’r -O-

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:11

Gefeliciteerd allemaal met de drachtige merries.

Jammer die teleurstelling versceron en chrisje!!

Liz is nu meer dan week te laat dus ga er eigenlijk vanuit dat ze drachtig is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:42

Ivy, gefeliciteerd, mooi gezicht he!

Ah klinkt positief Rianne.

Vind wel dat er een hoop verschil zit tussen de da's zeg. Sommige lijken echt met een hark te schrijven -O-

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:09

Pff ja zeg dat wel. Liz wordt ook gescand en geen idee wat de kosten zijn maar ben nu toch blij dat ze maar 1 keer scannen :')

Scheelt weer een hele hoop geld. Maar met ki lijkt het me dat het niet anders kan?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:21

In Bo d'r geval is ze wel natuurlijk gedekt maar dan wel gedekt op de eisprong, vandaar dat we vaker moesten scannen.
Vorig jaar moesten we nadien extra scannen. Maar dat kwam vanwege een tweelingdracht. Daarna nog gekeken of het vruchtje was blijven zitten wat helaas niet het geval was.
Maar omdat Bo onwijs verandert qua gedrag en dit na ruim 7 weken nog niet terug verandert was (ook daarna niet meer hengstig gezien) wilde ze vanuit de kliniek nog een keer scannen.

Bij ki insemineer je op de eisprong, en ja dan moet je vaker scannen om te kijken hoever het eitje is, en daarna om te kijken of die gesprongen is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:36

Vesceron schreef:
Ik heb wel een scanpakket overigens (235,-) daar zitten alle scans bij in incl. voorrijkosten.

Interessant! (welke praktijk is dit?)
Hier kun je wel een scanpakket krijgen, maar dat zijn alleen de scans (125 euro) en voorrijkosten zitten er nergens bij.

Op de stoeterij de derde merrie ook drachtig! Nr vier zat het ei nog op en mocht dus nog een keertje, die wordt morgen opnieuw gescand.

Morgenochtend ook twee merries bij buurman scannen. Een op 28 dgn en een op 16.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:39

Bedankt voor de uitleg kiki. Is heel duidelijk inderdaad.

Super nicole!! Dat is altijd fijn. Ik wacht nog 4 weken dan hoop ik in het lijstje te kunnen

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:55

Nicole288 schreef:
Vesceron schreef:
Ik heb wel een scanpakket overigens (235,-) daar zitten alle scans bij in incl. voorrijkosten.

Interessant! (welke praktijk is dit?)
Hier kun je wel een scanpakket krijgen, maar dat zijn alleen de scans (125 euro) en voorrijkosten zitten er nergens bij.

Praktijk Crimpenerwaert :j

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:08

Vesceron; ik zit ook bij Crimpenerwaert maar heb verder niets gehoord over een scan packet incl. voorrijkosten...
wel een scanpakket met alleen scannen. Dit is uit mijn hoofd gezegd € 120?

Mag ik vragen wie jij heb?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:25

Ik heb vorig jaar om een pakket gevraagd, ik heb 1 rekening gekregen (235,-) en nooit losse rekeningen van voorrijkosten. Maar ik denk dat als je omrekent, die 115,- verschil misschien de voorrijkosten zijn?

Ik heb Wim :)

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:36

Ik heb Wim ook :D

Ik zal 24 juli even vragen hoe het precies zit. :)
Dan zou ik ook wel graag zo'n pakket willen haha

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:13

Wat toevallig!
Ik ben zooo blij met Wim :j
Zou het inderdaad even vragen, maar heb de rekening aan het eind gekregen dus misschien zaten de voorrijkosten er gewoon bij maar dan in 1 keer :o
Vond het in ieder geval wel fijn alles in 1 rekening!

EDIT: en jij ook 24 juli scannen? Nog een keer toevallig!

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:14

Jeeej eindelijk mag ik mij hier ook melden. Ik wil al jaren een veulen, maar dat ging helaas niet met mijn vorige merrie.

Op 15 mei is mijn nieuwe merrie geïnsemineerd en met de 18 dagen scan drachtig gescand. *\o/*
Ik heb een tijdje getwijfeld KI of natuurlijk, maar ben nu dus blij dat ik voor KI gekozen heb.
Mevrouw toont hengstig terwijl haar baarmoeder er nog lang niet klaar voor is en er dus ook nog geen eitje is. Da is heeft dus wel een paar keer haar hengstigheid moeten scannen. Toen we de cyclus eenmaal door hadden kwamen we erachter dag haar eitje heel snel rijpt, dus hebben we haar 2x achter elkaar geïnsemineerd. Met als resultaat dat ze nu dus drachtig is :))
Die scan was eigenlijk niet nodig, ze is zo veranderd qua gedrag dat ik het eigenlijk wel wist. Ze loopt met haar hoofd in de wolken, heeft totaal geen aandacht voor mij en kan zich behoooooorlijk aanstellen.

Ik heb ook voor een merriepakket gekozen á €124, excl. voorrijkosten.... maar wel 50% korting op de voorrijkosten.

Ik ga eens even uitvogelen hoe ik foto's kan uploaden, zodat ik het koppel aan jullie kan voorstellen *D

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:52

Pacha (bonte fries) x Cool Willow Spring (barock pinto)

Afbeelding

Afbeelding

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:51

Kiki, heel veel sterkte!

Joyce, dat is wel handig dat je dat nog weet van vorig jaar. Het was voor mij echt nog zoeken met de pony wanneer het beste is.

Dustinglover, spannend, ik hoop het voor je dat de hengstigheid uit blijft en dat Bo drachtig is.

xApple, die van mij toonde ook absoluut geen hengstigheid maar laten scannen en bij de hengst was het een echte pismerrie :') maar dan eenmaal weer op stal was het niet te zien dat ze weer hengstig was geworden....
Goed dat je wel door zet +:)+

Mijnlieverd, wat gaaf die kruizingen! zijn knappe dieren om te zien.

Neonlight, ja dan heb je ineens na 11 maanden een Suprice pony :))

AniekR, ik ben ook niet zo snel van het hengstigspuiten hoor, je hoort er ook wel goede verhalen maar inderdaad ook slechte verhalen over en of dat dan door het hengstigspuiten komt? geen idee.

Vulina, dan baal je eerst ook wel ontzettend dat er op de 25 dag scan het vruchtje weg blijkt te zijn, maar dan is het altijd een leuke verassing dat die er met de volgende scan toch nog zat.

chrisje20, ik hoop voor je dat het ei was is en dat ze mooi drachtig is dan :))

Vesceron, spannend, het is je gegund. het is natuurlijk wel ineens veel zon en hoge temperatuur zie toch wel dat hier ook redelijk wat merrie's van hun vaste cyclus af raken.

Knolselder, He verdorie wat ontzettend balen :(:)

Cynthia82, dat plaatje is interessant zeg := hoe klein en kwetsbaar het dan nog is.

amyz, wat een gave tattoo :~

Chrisssy, Wat ontzettend balen dat je merrie een allergische reactie heeft :(:) hopelijk heeft de medicatie het veulen niet afgestoten.

Ik ga straks weer veder met een bijleespost ~~}>

Hier ga ik over 2 weken nog een keer scannen om te zien of het er allemaal nog veilig zit :):)
Ze is in haar gedrag enorm veranderd, ze doet heel erg afstandelijk en terughoudend.
Maar dat vind ik allemaal nog niet zo erg, mevrouw wil eigenlijk gewoon niet meer eten -:(-
Ze staat gelukkig wel gewoon op het weiland en nu met het warme weer 24/7 maar normaal komen ze dan 's avonds binnen en krijgt ze haar brokken en hooi...
maar haar hooi eet ze al amper op maar haar brokken laat ze dus gewoon liggen, ze kijkt er niet eens meer naar om >;)
Een appel of een wortel wil ze ook geen eens meer eten waar ze normaal zo'n beetje een moord voor deed.

We zijn vandaag maar eens een stukje (3km) gaan fietsen want dat heeft ze dan weer wel energie voor 10 :Y)
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:02

Gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje IvyPower!

Gefeliciteerd met Jazz haar verjaardag Vesceron! Leuk kadootje idd :P Maar hopelijk nu wel een beeb!

Klinkt goed Rianne :j

Wat een mooie combinatie bontjes Loempia! Mooi getekende merrie zo :j

Moeders to be ziet er wel goed uit Nienschaap :j Hopelijk slaat ze gauw weer aan het eten :j

Mijn dame heeft de hormonenbom-modus aan }> Haar vriendje had vandaag een nieuwe jurk, en dat was toch even wat hoor....Miss Draak := En dan vooral dat schijnheilige hoofd erna, "Ik deed niks!!" :')

https://www.youtube.com/watch?v=e2oAVvm9_CI

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:31

wij betalen
185 exl voor forfait met vers sperma
215 exc voor forfait met diepvries
maar forfait is enkel voor scannen op het station , niet aan huis
scannen aan huis is 30 voor de eerste merrie , 15 voor de 2 e etc
Los scannen op het station is 15 €

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:49

Gefeliciteerd Tanja!

Vientje, ook jij gefeliciteerd!

Amyz, spannend!

Over de kosten; ik sta vlakbij de kliniek, dus ik betaal alleen 20,- euro voor scannen

Ivy_power welkom terug!

Jazz blijft het maar spannend houden :j

Samen wachten op de scan bij de dierenarts! :))

Afbeelding

Afbeelding

Moeders in de box, Dany ervoor <3

Afbeelding

En ik zeg Yeeeeey! Drachtig! :))
Net zoals vorig jaar drachtig van In de ban van Pjotr en de eerste keer meteen raak :)

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:11

Gefeliciteerd met de drachtige dames!!!

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:15

Vesceron schreef:
Wat toevallig!
Ik ben zooo blij met Wim :j
Zou het inderdaad even vragen, maar heb de rekening aan het eind gekregen dus misschien zaten de voorrijkosten er gewoon bij maar dan in 1 keer :o
Vond het in ieder geval wel fijn alles in 1 rekening!

EDIT: en jij ook 24 juli scannen? Nog een keer toevallig!

Zeker toevallig!!
Ik ben ook super blij met Wim.
Mijn merrie is zeker niet de makkelijkste maar hij blijft altijd zo chill met haar.

Jaaa 24 juli scannen :D Wim was gisterochtend en avond nog langs geweest (scannen en insemineren) en dan 24 juli om te scannen op hopelijk een dracht. Hebben we samen om naar die dag uit te kijken :D hopelijk ook voor Wim een mooie dag voor t weekend :+

Robynn gefeliciteerd! Wat een mooierd staat er al naast zeg!

Gefeliciteerd Loempia, mooie combi!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:51

Robynn gefeliciteerd!!

Mooie bontjes hierboven!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:28

ook hier gefeliciteerd Robyn, super en nu duimen voor een palo appie merrie :P

speciale bontjes hierboven, wat een super hoge inplant van hals op schouder heeft die hengst, ik weet dat friezen zo gefokt worden maar zoals deze heb ik het nog nooit gezien.

rianne ziet er goed uit, onze merrie's lopen gelijk, voor wanneer zou ze uitgerekend zijn?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:35

Gefeliciteerd met de drachtige merries!