Hier kleine vooruitgang, terwijl ik Zenith vasthield heeft veulen inmiddels zelf gedronken. Heb niet het idee dat er heel veel melk uitkomt, maar dat wordt door het drinken wel gestimuleerd. Heb m'n vader nu naar bed gestuurd, over 1,5 uur ga ik het weer proberen. Ik blijf vanuit de woonkamer de situatie in de gaten houden
Gisteravond iets voor 12 merrieveulen geboren. Rond een uur of 9 at ze der bak nog in een ruk leeg. Mooi rustig, niks aan de hand. Met 12 nog eens kijken of waken die nacht nodig is. Vanaf de hoek kun je binnen kijken. Hoor ik nietsvermoedend mijn vriend zeggen 'er staat er al een bij ' en ja hoor. Veulen stond al rechtop uier te zoeken. En dat in die nog geen 3u Het is een joekel van een veulen, bruin, mooie bles, 2 witte achter benen, wit voorsokje en onafgewerkte aftekening tevhtsvoor. Wordt schimmel. Heel braaf. Kwam gister al.zo naar me toe en tegen me aan hangen. Helemaal mijn ding denk ik. Zo naar stal en het duo naar buiten.
Gister voor ik naar bed ging liet Lot zich zowat tegen de stalmuren aan vallen van de jeuk. Zaten geen vliegen, maar toch ff in gespoten en op de camera in de gaten houden. Half uurtje later werd ze weer rustiger. Ik heb vannacht om half 4 het alarm bij Lotje afgepakt. Was al 20x gebeld(en dan heb ik de slaapstand al aan staan), hele stal omgeploegd. Maar helemaal fris en fruitig stond ze er bij, helemaal niet klam (afgelopen avonden wel).
Een heuse merrieveulen boom vanacht..... Iedereen gefeliciteerd!
Gister weer voor het eerst op Chennai gezeten EN wat was ze braaf! Helemaal geen stress of staken maar ook geen roepen naar Dazzle!!! Ben dus erg trots en tevreden op mijn meisje!
Dazzle is aan de diarree dus die houden we maar even wat beter in de gaten....
Ga maar weer eens een poging wagen om jullie bij te houden maar aangezien ik nu veel op stal zit om van mn mannetje te genieten vergeet ik waarschijnlijk nog wel eens op iemand te reageren.....
marieke, carmen en zitake GEFELICITEERD!!! een heuse babyboom! @pippalex misschien moet je het lijstje laten zien aan pip?? ze kruipen allemaal voor... hi hi hi
gefeliciteerd met de veulens!!! en weer allemaal merrieveulens!
pepper maakt ook vaart nu,veulen begint heel netjes in te dalen en uier word elke dag meer. maar ik denk dat als pepper met een heel vol uier staat ze ook meteen die avond gaat bevallen..