[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:19

Wat een prachtig veulen PP!!!!!!

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:19

Ziet er goed hoor! Het ging snel zeker?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:21

Wat een aparte bles, gaaf! En de naam is bizar cool... :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:21

Snel? Nee het ging op standje turbo!

Binnen 10 minuten begonnen en uit gepoept.
25 minuten later nageboorte eraf.
half uur (na de nageboorte) gestaan.
Dus echt super snel!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:22

Bizar omdat hij met 2 bruine ouders mooi vos is geworden.
Best wel bizar.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Allen gefeliciteerd!
Een echte veulenboom. :j

toptoys

Kijk, dat is snel ja!

Nicole288

Hij is mooi PP, wat een gave bles, lekker apart!

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:23

van harte p.p. hij is prachtig en die bles is heel appart.
de veulens zijn allemaal heel snel iedereen die vandaag er een veulen bij heeft van harte gefeliciteerd.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:23

Zo hier ben ik dan weer. Sorry dat ik even niets van mij heb laten horen. Ik had mij onlangs hier gemeld maar vervolgens niets meer meegedaan. De reden was dat mijn merrie bedacht had om al ween te krijgen terwijl ze nog 5 weken moest. Dat heeft ons nogal wat zorgen gegeven en slapeloze nachten. Met spoed eerder de birth alarm opgehaald en ook dat gaf nogal wat slapeloze nachten door verkeerd ingesteld, verkeerd uitleg en hij at het beltegoed zowat op. Na de 1e week omgeruild voor een andere welke wel beter werkte. Toch gaat hij minimaal 2 x per nacht af maar het risico is te groot om hem af te laten denk ik. De merrie heeft het erg zwaar en op advies van de dierenarts doen we de afgelopen 5 weken alleen nog maar stappen. Ik reed haar al niet meer want daar had ze niet zo veel zin meer in. Helaas kan ze niet overdag naar buiten (ja sorry boktmensen) ik zie dat graag ook anders maar deze merrie is zo ontzettende zandeter dat dat hartstikke fout gaat. Ook al geef ik er hooi bij ze eet gewoon happen zand. In haar conditie is dat nu een veel te groot risico. We stappen nu paar keer per dag met haar in het bos, dit voor de afwisseling. Gisteravond had ze het weer behoorlijk zwaar ze gaat dan ook uiteindelijk languit liggen waardoor het alarm afgaat. Ze ligt dan maar te kreunen en de steunen en diep te zuchten. Ik denk maar zo we zijn inmiddels al weer 2,5 week verder dus dat hebben we al gered. Officieel is ze op 6 april uitgerekend. Echter de uiers geven soms voller aan, dan weer bijna niets, geen kaarsjes en ook de banden zijn niet echt superslap. Op zich zegt dat bij ook niet zo veel want 6 jaar geleden bij haar 2e veulen was er ook niets te zien en deze kwam spontaan 3 weken te vroeg. Afgelopen vrijdagnacht zowaar helemaal geen alarm gehad, je gaat er dan toch opliggen dus ook niet goed geslapen. Zaterdagnacht maar 1 keer en vanavond was het al om 7 uur bal. Ik stond zelf onder de douche dus hij heeft wel 7 x gebeld (ook de staleigenaresse dus er is wel gekeken). Ik heb hem daarna wel gereset maar kreeg de melding dat het nr niet bereikbaar was. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt hij dan automatisch gereset? Er zijn ook al voorspellingen dat het veulen dinsdagavond geboren gaat worden. Wij wachten het maar rustig af en hopen dat alles goed gaat en er straks een gezond veulen bij is.

Ik wens iedereen sterkte met de helaas nare ervaringen die sommigen hebben gehad en veel sterke voor de mensen die ook aan het waken zijn. Als hij het mij lukt zal ik morgen een foto van de merrie plaatsen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:24

dus je hebt de naam ter plekke bedacht......dat vind ik nou knap.......(zit nl zelf steeds te twijfelen tussen een aantal.....;-))

Blacksmurf: jeetje, dat is idd een stressie situatie en helemaal als dan elke keer dat alarm ook nog af gaat. Ik heb er helaas (nog) geen ervaring mee, dus kan je niet helpen. Heb je hem gehuurd (hopelijk neit bij divoza, anders ga ik me zorgen maken ;-)), zo ja, kan dat bedrijf je niet helpen?
Sterkte iig en ik hoop voor je dat ze het veulen nog even laat zitten.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 23-03-09 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:28

Had hem wel al op het lijstje staan hoor! Maar i had er nog veel meer. En dat ik hem zag wist ik dat hij Bizar moest heten!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:28

Blacksmurf wat naar dat de laatste weken zo moeizaam gaan!
Ik hoop dat je merrie het nog even vol kan houden!!!
Sterkte met haar...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:30

Daar ga ik ook maar vanuit, dat als ik het veulen zie dat ik dan beslis welke naam er goed bij past.....(beetje nadeel met die spaanse namen, sommige klinken dor een bepaalde letter ;-) echt wat mannelijker.....)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:31

Blacksmurf wat een spannende tijden. Ze is nu bijna op 320 dagen, dus dan mag het komen?
Hopelijk houdt ze je niet heel lang meer in spanning

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:32

Ik heb hem wel gehuurd maar niet bij divoza. Al een aantal malen gebeld met de verhuurder en zelfs iemand van het bedrijf waar ze gemaakt worden is vorige week langs geweest. Hij gaf ook wel aan dat de gebruiksaanwijzing in de boekjes ook wel voor verbetering vatbaar zijn. Maar ja daar heb ik nu niets aan. Ik hoop dat de merrie het nog even kan volhouden ze heeft het soms echt zwaar en ik moet zeggen na 3 weken zeer weinig slaap begint het mij ook zwaar te worden. Maar we blijven positief. Zeker als ik hier al dat mooie spul voorbij zie komen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:20

@ Suffie: Gefeliciteerd!!
@ Steph: Jij ook gefeliciteerd!
@ Marije en Fenneke: Jullie ook van harte! Ik had nog gehoopt dat ze pas zou gaan als ik thuis was van mn werk.
@ PP: Ook jij gefeliciteerd! Dat is nog eens een brave merrie na een nacht waken :D En wat een gave bles heeft t'ie.

Edit: Ligt het nou aan mij of lijkt Dynamic dr veulen bont op de cam?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:37

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 02:13

Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Dynamic kan wel snel zijn, als ze eenmaal begint :+
Het is een mooi bruin hengstveulen, erg vlot ook. Sprong met 12 minuten omhoog en landde netjes op 4 pootjes :D
Ook de 1e poging om te drinken was meteen succesvol en poepen doet ie ook goed.
Helaas heeft Dynamic weer erg last van naweeën. Vorig jaar duurde het ook tot de volgende ochtend, ondanks de pijnstillers van de DA.
Ze rolt nu iig minder dan vorig jaar en ze staat op om het veulen te laten drinken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 02:29

Diablo schreef:
Nicole288 schreef:
Diablo: Nou, gaat Sabien dan eens een brave merrie zijn die na de eerste druppels meteen snachts bevalt? Zou mooi zijn!

Ik denk het zelf eerlijk gezegd niet, ze is nog te rustig.....

Oeps, verkeerd gedacht :D :

Afbeelding
Vanavond om 22.45 geboren, een hengstje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 03:47

Diablo gefeliciteerd! Wat goed!

Nummer 7! :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 04:56

Hallo iedereen.

Ik lees allemaal super nieuws.
Van harte iedereen met hun nieuwe aanwinst echt toppie.

Ik kom net thuis van waken alleen mijn merrie blijft mijn pesten en ziet het allemaal niet zitten en denkt bekijk jij het maar in je sleuthut.

Ik dacht joh ik sms 538 eens nou dat heb ik geweten ook hahaha!
Zit ik na 3 min live op de radio van 538 temelden dat ik aan het waken ben bij mijn merrie.
En de mannen die erna kwamen het vonden het erg humor hahaha!

Het werd opgenomen dus ik ga na het slapen ff kijken of ik het kan vinden bij 538 :P

Merrie was wel erg onrustig maar het leiden nog niet naar een mooi kindje.
Ben nu afgelost dus ik ga nu maar snel naar bedje, aangezien er straks 2 kids op mijn wachten voor aandacht!
Laatst bijgewerkt door Maseike op 23-03-09 04:57, in het totaal 1 keer bewerkt

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 04:57

Laura Gefeliciteerd. Wat een leukerd.

De andere ook allemaal gefeliciteerd met de veulens. Zie allemaal knappe voorbijkomen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 06:30

Proficiat Marije!!! Ik zag een kleine glimp op zijn neus en twijfelde idd of hij al dan niet bruin was.
Geen plekkie te bespeuren???

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:22

zo, wauw babyboom, iedereen heel erg geveuliciteeerd, wat fijn dat bij iedereen alles goed gegaan is.

leuk filmpje van marije, heb ff zitten genieten hier op de vroege ochtend.

Shayla druppelt melk kreeg ik over de sms, durf nog niet terug te smsen, San zou dr slaap hard nodig hebben.