las iets van bodembedekking: schavelingen (houtkrul dus ) met stro erboven, dik gestrooid.
verder geen tijd sorry
dus even ego een update met foto's van 2 dagen
Gisteren dag 333
en vanochtend dag 334
Vanavond was haar uier na een dag weidegang haast niet geslonken. Voer van vanochtend niet op, van vanavond nog minder gegeten. Voordroog lag er ook nog allemaal. Op 2 uur tijd was de uier alweer serieus gevuld, wat anders niet zó snel zo veel ging dus er zit nog steeds schot in de zaak...
tjonge,vverd ik net rond kvvart over 6 gebeld (vvas net een uur thuis)door stalgenoot dat MEXX aan het kegelen vvas,zvvaar ademde en haar staart van haar muts draagt.
ik door het dolle heen en na mijn dochtertje op bed te hebben gelegd(die begreep er niets van) naar stal.
ik heb helaas niets aan de tepels gezien/gevoeld,MEXX is rustig maar eet en drinkt als anders...
ik heb extra uitgemest,een uur rondgehangen en haar goed geobserveerd. veulentje is erg druk,ze heeft meer zucht,vocht in haar sprongen,kogels en laat veel scheetjes.
ze heeft ook vandaag haar eerste hele dag op de vvei gelopen dus kan me voorstellen dat de scheetjes door devolle maag en een bevveeglijk veulen komen.
hier een foto van haar uiers(die staan op springen).
Lygna zal gewoon buiten moeten bevallen. Op stal is ze vreselijk onrustig en aangezien de rest ook gewoon dag en nacht buiten staat is het voor haar veel fijner. Ze moet 'als het goed is' pas half mei dus hoop dat dan de nachten wat warmer zijn!
Hier willen ze ook niet met z'n tweeën op stal Ze zijn het gewoon niet gewend en dan maken ze er een potje van Ach wei ligt voor het huis dus toezicht genoeg!
hier op zich ook wel, maar ik zet voor niki een stuk af vanwege de sloten, ik zou het mezelf nooit vergeven als het veulen 's nachts geboren word, door de draad knalt en in de sloot beland... een zwarte zie je zo slecht in het donker
Ik kan hier geen overzicht houden in de wei 'snachts. Ik wil ook niet naar ze toegaan. Dan gaan ze alleen maar overdragen is mijn ervaring. Dus ik vind de stal een geweldige oplossing! Maar als het niet kan, kan het niet natuurlijk.
Hier hebben we ook last van sloten. Ik zet daarom ook 10 meter voor de sloot paaltjes met 4 draden. Moet goedkomen denk ik maar zo Ik denk dat Lygna eerder de paddock kiest dan helemaal aan de andere kant bij de sloot (hoop ik )
uier op zondag dus op 318 dagen ( nog amper wat te zien ) was maandag net zo en binnen 1.5 2 dagen werd het ineens dit.
uier 321 dagen
buik 321 dagen
uier 321 dagen
haar mooie koppie vind persoonlijk wel een mooie foto omdat het net is alsof je over der rug mee kijkt
De beloofde foto's met mijn vraag erbij,
die 2 bulten die je ziet bij haar uier, is dit zucht of zijn dat der opgezette melk klieren voor de productie, eerst zag ik al 1 bult en elke keer werd het dikker en haar uier ook.. wie o wie helpt mij.
Laatst bijgewerkt door Rinskee op 17-04-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt