Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:00

@hollybollie: Prachtig paardje zeg. Het sportmodel staat haar goed, maar zo'n zwangerschapsbuikje misstaat haar ook zeker niet hoor!

@Quirinake: Wel vervelend hoor dat je zo aan het einde van de dracht je merrie nog moet verhuizen. Je doet er in dit geval wel het beste aan, maar ik zou er zelf niet warm voor lopen aangezien een merrie toch wel wat afweer tegen ziekteverwekkers in een stal moet kunnen opbouwen!

Voorderest ook een paar prachtige buiken voorbij zien komen, sorry dat ik niet overal op reageer maar er zijn dit keer zoveel mensen die in dit topic meedoen, das lastig om het allemaal bij te houden!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:01

Zo hee, Watje is toch dik geworden de laatste twee weken Nagelbijten / Gniffelen
Zat er vandaag op en keek eens in de kantineruit Wow!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:16

Tijd voor foto's Shanna? Tong uitsteken

Quirinake, wanneer gaat de verhuizing plaatsvinden? Ik vind het een prima oplossing zo.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:15

@hollybolly :wat een mooi kleurtje heeft jouw merrie Vingers aflikken
@Quirinake:ik denk dat dit een goede oplossing is Knipoog
@cubalibre : mooi gedichtje !
@maseike :mooie foto's

Voor de rest nog mooie buiken gezien Koe
Hier alles zijn normale gangetje ,alles word maar dikker en dikker Clown

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:43

@neon: Oeps.... had ik nog niet gezien!!! Zal er aan denken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:01

kom even binnenvallen om te melden dat ik nog leef Tong uitsteken maar geen tijd heb om op iedereen te reageren Bloos ik lees wel elke dag trouwens alles bij Ja

ben ook wel benieuwd naar foto's shanna!!!

angel vandaag nog 39 dagen te gaan....pfff wat duurt dat laaaaaaaang Clown

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:35

Quirinake: Hier in mijn ex-manege heb ik iets soortgelijks ondernomen,toen mijn merrie drachtig was.Ik heb ze namelijk op 10 maand dracht verhuist naar een weide met stal,ze was één maand vroeger weg dan anders(zat altijd maar 6 maanden/jaar op stalling),en ik moest meteen nooit meer terugkomen! Koe ,en dat nadat ik al 9 jaar trouwe pensionklant was!

Maseike ziet er weer schitterend uit,én glimmend!

Frenia: Zo,nochtans kort dat snel in voor Angel zeg! Knipoog

Hier lijkt PRetty's been eindelijk een beetje te genezen,maar zolang dat niet optimaal is,moet ze verder stalrust houden.
Tot overmaat van ramp,want haar driejarige zoon moet nu ook op stal,en alleen buiten gebeuren er ongelukken..
Gisteren ondervonden zelfs,wou hem even alleen laten uitrazen in een stukje paddock,is verkeerd afgelopen,twee planken van de omheining gekraakt,poort ontwricht en bijna zijn eigen schouder ook ontwricht..zucht.. Koe

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:41

@pretty :hevig baasje dan ! Knipoog

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:42

Vandaag cuba (weer) gereden, had eigenlijk les met mn andere paard maar die stond gister ineens kreupel op stal Koe
En dus heb ik cuba maar gepakt, na een half uurtje had ze het wel gehad (alleen maar gestapt en gedraaft) dus ik stond even bij mn instructrice n sigaretje Bloos te roken en ineens vloog mijn rechterbeen van haar buik af... ik dacht dat ik gek was maar 2 minuten later (en een oplettende massa mensen) ging het weer zo... was de beeb dus aan het trappen in mams dr buik (iets wat ze niet op prijs stelde en mij zowat in mn been beet).
Heb mn zadel er af gehaald en ben toen maar zonder zadel haar uit gaan stappen en voelde de beeb echt kei goed trappen... Pling Haha!
Ik had het ondertussen wel gehad maar cuba vond het stappen zonder zadel zo leuk dat ik er mn "bijrijdertje" van 12 ofzo maar op heb gezet zo van: ga jij maar lekker even verder ik heb het nu wel gezien. . . meisje in de 7e hemel want cuba wordt niet zo heel erg intensief meer gereden.(zij rijd niet meer op cuba i.v.m een miscommunicatie tussen die 2)
Naderhand op stal ging ze nog maar even liggen rollen (nou ja 1 kant dan want omrollen kan ze niet meer) en stond ze me aan te kijken of ze wilde zeggen tja dan word het misschien weer rustig.
Geniet dus met volle teugen van mn merrietje en dr tegenwoordig erg actieve beeb Duivel

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:55

vandaag joep nog eens ingespannen en lekker gekletst over de hengstenkeuze voor de fries
voor de rest ook alles normaal, de uier van pipi nog steeds een handvol maar blubberachtig en roza die denkt dat ze op het einde van der dracht is, zo rond is ze, myrthe die blijkbaar geen vermoeden heeft dat er een baby'tje in der buik zit en mysterious girl houd het bij een bescheiden buikje, het is ook haar eerste veulentje Lachen

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:50

Hallo! Ik kom ook even binnenvallen hierzo. Haha! Mijn merrie heet Fraeva en is morgen 240 dagen drachtig (ja, ook ik houd het zeer nauwkeurig bij Bloos). Ze wordt dit jaar 11 en ze heeft een paar jaar terug eerder een veulen gehad bij haar vorige eigenaar. Dit is de eerste keer dat ik een veulentje fok, dus het is allemaal errrrg spannend!

Dit is een foto van 2 weken geleden:

Afbeelding

frenia schreef:
angel vandaag nog 39 dagen te gaan....pfff wat duurt dat laaaaaaaang Clown

De laatste dagen duren volgensmij het langst, haha! Maaaaar.... het aftellen is begonnen, spannend hoor!!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:53

hej ik weer hier een keer! Vandaag heb ik weer gepraat met de eigenaar van de stal. We zijn tot een oplossing gekomen, eigenlijk waren we dit altijd al van plan maar dat ging plots niet meer door.

Er zijn een paar stallen waar de muur vantussen uit kan. Ze gaat dus in twee stallen staat waarvan de muur uiteraard weg is.
Dit ging niet meer door omdat er paarden in die stallen stonden en nergens naartoe konden omdat er geen stalleen meer vrij waren. Maar na vandaag gepraat te hebben gaan ze toch die paarden ergens anders kunnen stallen en dus kan Quirina wél in die dubbele stal. Probleem opgelost.. Zo simpel als dat Haha! Ik vind het wel goed, zo moet ik niet vervoeren naar de bevalplaats en met het veulen terug. Vind het wel best zo Ja

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:17

by the way, ik heb al een amazone gereserveerd voor dat ik later met Forpreza moet gaan beginnen Haha! Ik ben er vroeg bij maar ze is populair en je moet er op tijd bij zijn of haar agenda zit vol. Ze is Belgisch dus jullie zullen haar zker niet kennen volgens mij. Ze heeft met haar (nu reeds verkocht denk ik) paard intermediaire gereden denk ik (weet het niet zeker) Maar nu rijdt ze voornamelijk jonge paarden in en brengt ze uit op wedstrijd.

Dit is een voorbeeld van een jong paard dat ze uitbrengt op wedstrijd.

http://www.dressuurstal.be/images/LRV_O ... _9151b.jpg
Kan niet meer wachten Tong uitsteken

edit: krijg de link niet in een afbeelding.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:21

Mooie buiken komen er voorbij! Kan niet wachten tot ik die van 'ons' weer kan laten zien.

Quirinake: Wel zo fijn dat ze gewoon thuis kunnen blijven OK dan!

Frenia: 39 dagen.. dat is zo voorbij!

Djesseka: Dank je wel.

1 merrie op 280 dagen en de andere op 261, gaat nog steeds best snel vind ik, ga pas aftellen als we bij de 300 zijn. (nou ja, stiekem tel ik nu ook al af Lachen )

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:26

Haha ik ben allang aan het aftellen Haha!
Van de 240 al hihi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:28

Ged geregeld Quirinake!

Cubalibre, jij hebt echt contact gehad met je veulen. Been geven is tikkie terug? Tong uitsteken

Hier weinig nieuws. Nog steeds heeft Neon haar superslanke lijntje, die zal ze ook wel weer houden. Koe
Aftellen begin ik nog maar niet aan, ben pas net over de helft. Vandaag 187 dagen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:28

Ja, maar dan lijkt het langzamer te gaan... (oke dan, nog 54 en 73 dagen Lachen )

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:20

Volgende week woensdag....... heb ik hopelijk een veulentje... Nou ja, Kelly dan....

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:46

ik had er vandaag 1 op 250 dagen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:51

Echt?????? Das niet zo best!
En nu? Hoe gaat het met de merrie!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:06

oei pauk ,wat vertel je nu ? heeft ze verworpen ?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:07

edit , je bedoeld een mijlpaal zeker !!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:08

huh? Nee joh! Ze zit gewoon op 250 dagen..
Aah jullie lezen verkeerd.. Ik zat al met mijn hoofd bij morgen dus "had" ik er 1 op 250 dagen.. maar het zit er nog en de merrie is onuitstaanbaar vervelend.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:09

Zie weer hele mooie buikjes voorbij komen.. Velen zijn net zo ver als Tea, ook acht maanden nu, maar die hebben echt wel meer buik dan Tea hoor, al draagt Tea ook meer in de breedte, van de zijkant van veraf zie je het niet eens..

Quirinake: Fijn dat het zo is opgelost, wat er soms allemaal niet mogelijk blijkt als het puntje bij het paaltje komt..

Andrea: Ja ik moet hier ook maar eens rondneuzen.. Wel wat meer vergelijkingsmateriaal..

Cuba libre: leuk dat je dat zo voelt, ik heb het eerder wel gevoeld, maar de laatste tijd niet echt meer.

Tea is inmiddels nog steeds haar drukke zelf, die dramt er nog stevig op los.. Soms ben ik wel eens bang dat ik het verkeerd zie en dat ze toch niet drachtig is.. Vrijdag komt de VA bij mijn andere fjord kijken en dan laat ik ook meteen even naar Tea kijken.. De vorige keer zei de VA wel dat ze drachtig was hoor en het veulen beukte toen ook een keer flink..
Tea kan ook nog gewoon rollen, dat is het hoogtepunt van haar dag zelfs.. Die gaat zo drie keer achter elkaar en het liefst in het natste hoekje.. Vandaag was de bak net gesproeid en waar gaat madam liggen, ja hoor precies in een dikke modderplas..

Tea verhuist waarschijnlijk een maand voor de bevalling weer naar huis. Ze staat nu op de pension stalling, maar ik wil haar dan liever thuis hebben. Nu houd ik haar in de binnenbak lekker in conditie!!

Foto's komen binnenkort een keer!!

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:36

@Jeskim, Fraeva draagt ook vooral in de breedte zegmaar. Van opzij zie je maar een bescheiden buikje... maar voor mij wel duidelijk dat er een veulen in zit omdat ze normaal juist erg slank is van zichzelf.
Vanaf 8 maanden gaat het veulen hard groeien, dus die buik komt nog wel! Haha!

@Pauk, ik dacht ook even dat je een veulen op 250 dagen kreeg... dat zou niet zo best zijn nee. Gelukkig niet het geval dus... Knipoog

Hebben jullie al een stille hoop op wat het gaat worden? hengstje/merrie?