Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:59

Poeh heavy verhaal terorita... Helaas gebeuren deze dingen ook
Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.

Hoop dat er dit jaar niet zulke dingen hoeven te gebeuren!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:01

Ik moet nog even de foto's uploaden en dan komen ze eraan.. En hoe groot hij was, euhhh ik denk dat het lichaampje (zonder nek en hoofd) zo'n 70cm was. En hoe zwaar zou ik eerlijk gezecht niet durven zeggen. Ik heb hem wel opgetild, maar samen met mijn moeder dus weet niet hoe zwaar.

Afbeelding
Afbeelding

en nog eentje van de andere kant
Afbeelding

Ik heb geen foto's gemaakt van toen de zak er nog omheen zat. Die was nog helemaal heel, naderhand wel spijt van, want het is wel mooi om te zien hoe dat allemaal zit ook met het vruchtwater enzo. Maar toen heb ik er echt geen moment aan gedacht. Was net wakker en te erg geschrokken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:03

dat hoop ik van harte met je mee iwayalover.... zo zou het hebben van een drachtig paard toch geen leven zijn... wanneer er telkens zoiets zou gebeuren.. maar het is de natuur en die heeft niemand in de hand. we wachten het maar af. en hopen dat het allemaal goed mag gaan. heb altijd het idee namelijk dat zoiets net weer bij mij gebeurt, niet dat ik hoop dat het bij andere gebeurt maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel

en die foto's zijn best mooi, maar zo zielig, best groot al op 200 dagen vind ik. helemaal compleet, wat is dit jammer zeg

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:05

Ik had dat juist altijd andersom, Hollybolly. Ik dacht altijd, oh, dat gebeurt alleen bij anderen. Maar eigenlijk weet je toch dat het bij iedereen kan gebeuren. Het is wel heel jammer. Want het is voor veulens veel leuker als ze met meerdere veulens bij elkaar kunnen staan om te spelen. Vorig jaar hadden we er 1, en we hoopten op dit jaar 2. Maar het heeft niet zo mogen zijn.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:11

nee, wel heel jammer, zijn jullie nog achter de oorzaak gekomen? mankeerde het veulen iets ofzo? het is maar interesse..

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:15

We hebben het veulen niet laten testen, maar we denken dat hij gestikt is. De navelstreng zat heel strak gedraait. Het leek niet dat er nog iets doorheen kon.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:18

echt erg zeg.... zielig, hopen dat het bij missy wel goed mag gaan

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:20

Ja dat hoop ik ook! Dat zou ik al helemaal verschrikkelijk vinden, 2 veulens verliezen in 1 jaar.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:43

Tjee wat moet dat erg geweest zijn voor je. Wel intresante foto's zeg.
Sweety is vandaag 120 dagen drachtig. Morgen dus weer foto's trekken als het weer even meezit.
Ze is erg dik en toch krijgt ze niet veel voer erg moeilijk vind ik het die drachtige merries voeren.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:49

Ben ik toch weer vergeten koorts op te nemen.. Nou ja vanaaf maar ff.. Verder heb ik lekker met dr getut en nog een stukje gewandeld

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:53

ja dat is zo, maar je kan niet veel fout doen,gewoon zorgen dat ze genoeg binnen krijgen, die groeiende buik heb je nu eenmaal niet in de hand
@ pauk, dan maar vanavond.... ik heb gister ook nog met hollyday gewandeld, ze was pisnijdig dat ik niet wilde rennen met haar, allemaal sjaggiekop trekken echt niet normaal, maar ik blijf rustig door lopen. maar mevrouw wilde de benen strekken ze was het er duidelijk NIET mee eens. beetje hapbewegingen ik zei: als jij mij bijt, schop ik jou... ze heeft niks gedaan haha, maar ik had wel geschopt ik wens niet gebeten te worden, wat ze ook nog nooit gedaan heeft maar je weet maar nooit. heb daarna toch wel 30 meter gerend, mevrouw ging in de showstand en gooide haar benen helemaal op en van een dikke buik was even geen sprake gekke druif

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:51

zo ze is nog actief bij jou dan.. Pauk moet daar echt niets van weten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:05

ja ze is nog vrij actief, wil soms gaan wandelen, maar madam wil liever rennen dus kan ik beter nog door gaan met rijden. ben blij dat ze nog door wil lopen, vind het best sneu voor de merries die niet meer willen en het niet meer zien zitten. succes met pauk dus.... het zal fijn zijn, wanneer ze door de wei rent met een veulen aan haar zijde of niet Pauk

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:12

@Marlijntje, wat vreslijk voor je zeg,om je veulentje te verliezen.
Hoeveel dagen was je merrie drachtig?En was het een hengst of een merrie?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:23

het was 200 dagen drachtig en een hengst, toch marlijntjuh?

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:33

Marlijntjuh, wat naar zeg, veel sterkte
Bedankt voor de foto's te plaatsen wel, ik vind het heel interessant om eens te zien...
Laatst bijgewerkt door jessje op 12-01-06 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:33

@ marlijntjuh, Wat zonde, Is verder met de merrie alles goed? Wel mooi dat je er foto's van hebt gemaakt.

@ Pauk, Misschien gewoon een dip? En zielig is het niet hoor, dat ze drachtig is.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:38

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:40

marlijntjuh schreef:
We hebben het veulen niet laten testen, maar we denken dat hij gestikt is. De navelstreng zat heel strak gedraait. Het leek niet dat er nog iets doorheen kon.

mag ik hier een subtiel antwoord op geven?

Een veulen of baby KAN NIET STIKKEn door navelstreng. want ze beginnen pas te ademen UIT de baarmoeder. in de baarmoeder zit water. dus ze kunnen niet stikken. net als vissen dus

Maar ik vind het heel erg wat er gebeurd is.. wens je ook veel sterkte. Hij zal mooi getekend zijn geweeest. zo te zien.
Jeetje. nu ik dit zie besef ik me dat mijn veulen al groter moet zijn..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:45

marlijntjuh, sterkte....

Ik heb vandaag weer lekker een rondje gereden met mijn zwangere dame en haar weidegenootje... Fotos etc vind je hier: viewtopic.php?f=10&t=522010&hilit=

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:45

@Mac, dank je! Ja, Bold is nog mooi in vorm. Al is ze wel dikker dan vorig jaar rond deze tijd van de dracht. Ze is ook nog wel aardig in training geweest. Ze heeft alleen op kerstavond koliek gehad. Ik had toen gereden en vlak daarna wilde ze geen eten en even later ging ze liggen, terwijl we er met z’n vijfen omheen stonden. Niet goed dus.. De dierenarts is geweest en heeft het allemaal weer verholpen. De da had ook nog gevoeld of haar baarmoeder niet gedraaid zou zijn, maar dat was ook allemaal goed. Sindsdien ben ik niet meer fanatiek wezen rijden. Het zal wel niet de oorzaak zijn geweest, maar je weet het nooit.. Nu doe ik dus rustig aan buitenritjes of even zonder zadel in de bak, alleen was ik er laatst afgevallen omdat ik Jagger aan het opjagen was en ik op een pad met dekensingel zat…

@terorita, dank je ! Ik ben zelf ook heel erg benieuwd!! In ieder geval, net zo als bij Lee haar veulen, wordt het een vosje, met of zonder vlekjes…

@marlijntjuh, dank je! Ook voor het complimentje over Dave! Het is echt zo’n schatje! Echt geweldig een eigen gefokt veulen!!

Wat een nare foto’s, wanneer heeft je merrie het veulen verworpen? Dat heb ik denk gemist?

@Alacairion, mooie merrie heb je, wat een schattig hartje heeft ze op haar kont! Die hengst is ook helemaal geweldig en vast ook superlief met zo’n klein meisje er op!

@Twinkel, dank je! Hoe zit het met je namenkeuze? Ben je er al een beetje uit?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

@Alacairion: wat een prachtige hengst zeg!! Wat een uitstraling!

@Twinkel: dank je! En je komt toch wel op kraambezoek als het er eenmaal is he?

@Iwayalover: jeetje, jij zit er al dicht bij!! Spannend spannend ... wij willen volle-uier-foto's!!!

@Pauk: *Zucht* drachtige paarden

@frenia: je babe is al verkocht agossie ... maar ik neem aan dat dit de bedoeling was . Maakt het die mevrouw niet uit of het een hengstje of een merrietje wordt? Vreselijke droom trouwens. Ik had ook zoiets gedroomd. In mijn droom leefde het veulen, in het echt niet ...

Lee vreet alles wat los en vast zit. Heel erg on-Lee ....

@Marlijntjuh: get, wat afschuwelijk! Dat hoop je toch echt niet aan te treffen! Wel "interessant" om deze foto's te zien, maar had het natuurlijk liever anders gezien . Had het veulen vlekjes gehad, of is dat een anderssoortige verkleuring?

@Cayusejuhh: een veulen kan wel degelijk stikken, allen niet in de zin van dat er geen zuurstof naar de longen komt. Zolang het veulen nog in de baarmoeder zit, krijgt het zuurstof door de navelstreng van de moeder. Als daar een "kink" in zit, stikt het dus. Wij zijn vorig jaar een veulen kwijt geraakt in een red bag delivery -vroegtijdig losgelaten placenta- op 329 dagen: door nog een complicatie konden we het veulen er niet op tijd uit krijgen en is het dus ook gestikt ...

@Boldly: jeetje, da's schrikken!!!! Kan me voorstellen dat je je zadel accuut aan de wilgen hebt gehangen. Je weet idd maar nooit ...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:16

dat is ook erg mac, dat veulen van 329 dagen....
ik kan er weinig aan doen maar krijg zo'n angstig gevoel van die verhalen allemaal, jullie niet? net als boldy, zou ik ook vreselijk schrikken van die koliekaanval, ik kan me niet herrinneren dat mijn merrie ooit een aanval gehad heeft, maar je kan het zomaar krijgen natuurlijk. en vooral bij een drachtig paard ben je als alles weer voorbij is meestal niet echt gerust. maar goed dat het toch nog is opgevoeld boldy.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:37

Cayusejuhh schreef:

mag ik hier een subtiel antwoord op geven?

Een veulen of baby KAN NIET STIKKEn door navelstreng. want ze beginnen pas te ademen UIT de baarmoeder. in de baarmoeder zit water. dus ze kunnen niet stikken. net als vissen dus

Maar ik vind het heel erg wat er gebeurd is.. wens je ook veel sterkte. Hij zal mooi getekend zijn geweeest. zo te zien.
Jeetje. nu ik dit zie besef ik me dat mijn veulen al groter moet zijn..

Tuurlijk mag dat Ik weet niet zeker of het zo is dat een veulen niet kan stikken in de baarmoeder. Maar de navelstreng was heel erg gedraait, en het veulen leek ook gepoept te hebben. Bij baby's is het dan benauwdheid, dus leek het ons dat het veulen gestikt was omdat het er verder wel gezond uit zag. Maar wat Mac zegt klinkt voor mij logischer.

Ik was ook heel verbaasd over hoe groot het veulen al was. Want de merrie was nog helemaal niet zo dik, dus naar mijn idee was het veulen nog helemaal niet zo groot. En jou merrie is nog een stuk verder! Dat veulen is al een stuk groter als het goed is.

Hollybolly schreef:
het was 200 dagen drachtig en een hengst, toch marlijntjuh?

Klopt ze was 202 dagen drachtig en het was een hengstje.

Spirit is helemaal niet ziek geweest. Stond al gewoon weer te eten enzo toen we het veulen vonden. We hebben wel op aanraden van de dierenarts haar een paar dagen 2 keer per dag temperatuur gemeten, om te kijken of ze geen koorts ofzo zou krijgen. Maar dat was gelukkig niet zo.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:38

@Mac, Het waren inderdaad vlekken geworden. Het is namelijk een tinker. Die hoeven natuurlijk niet perse bont te worden, maar deze wel.