Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:09

@ boldy:

Lekker bol buikje zeg! Leuk hoor! Nog even en dan kun je net zo genieten als ik!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:17

Jeetje wat is er weer veel bij gekomen!! Maar nog geen veulens.......

Hoe staat het met Macy Marije?

Vanta klinkt toch ook wel heel dichtbij!! Bij twijfel gaan waken hoor!

Sim doet nu gewoon helemaal niks... ze staat gewoon te staan...
"Oh? Zit er een veulen in mijn buik? Oh? Moet die eruit?? Sorry, weet niet waar je het over hebt!"

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:19

skippy1 schreef:
@ boldy:

Lekker bol buikje zeg! Leuk hoor! Nog even en dan kun je net zo genieten als ik!

Zal ik net zo'n mazzel hebben als jij? Straks zullen we zien, dan hebben de veulens met een gevlekte ouder geen vlekken..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:19

Ik ga richting bed, ik ben benieuwd wat ik morgen weer aan ga treffen in dit topic Knipoog!

Iedereen veel succes vannacht en in het bijzonder toch eigenlijk wel Odess Ach gut , ik duim voor jullie!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:21

Zo, camera en bed zijn geinstalleerd, heb de iso bethadine, handdoek, extra lamp, gsm met volle batterij, verlengdraad voor camera Clown ; proviand ... Ohja en de digi!

Wat vergeet ik ... ?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:23

Spannend!! Eh......wat vergeet je?? Ik weet het niet? Mijn verstand is verloren....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:31

Loolapelooza schreef:
Wat vergeet ik ... ?

De Valeriaan Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:40

Loolapelooza schreef:
Wat vergeet ik ... ?

Wekker? Peppillen?
Haha! Haha! Haha!

Macy maakt het spannend.
Vanmorgen had ze druppende melk, toen ze buiten liep werden het lange kegels (of pegels) en nu drupt ze weer iets.
Ze heeft wat melkvlekken op de benen, loopt af en toe wat te zwaaien met haar staart, is dunner op de mest dan normaal, schuurt haar kont heel erg, eet af en toe wel van haar hooi, later weer niet...
Kortom, ze kan ieder moment neerploffen en het veulen uit poepen maar aan de andere kant hield ze dit vorig jaar ook erg lang vol Gestoord

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:42

Dat klinkt ZEER GOED!! Vooral die dunne mest erbij!! Go Macy!! (ik heb je cam aanstaan...)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:51

@ Faniek: als ik je merrie zo bekijk op die foto's heeft ze erg veel weg van mijn merrie vorige winter. Daarbij begon je ook de ribben te zien. Bij mijn merrie bleek er toen zand in de maag te zitten. Volgens mijn DA omdat Haflingers toch redelijk lomp zijn met grazen en daarbij dus teveel zand binnen krijgen (toen hadden we een hele droge zomer waardoor er veel zand tussen het gras opstoof). Ze heeft toen parafine en een medicijn gekregen waardoor het zand los is gekomen en natuurlijk veel slobber en biks en weet ik wat. Na een paar weken zag ze er alweer uit als een echte Haflinger: goed in het vlees dus Knipoog
Zou het kunnen dat zoiets bij jouw merrie ook aan de hand kan zijn?

Maar op zich is het ook al wel tijd om aan de merriebrok te beginnen, want daarbij moet je toch meestal 8 maanden aanhouden (mijn merrie is in dezelfde week uitgerekend als jouw merrie, vandaar dat ik zie dat de jouwe ook al de 8 maanden is gepasseerd Haha! )
Voor een voedingsschema kan ik alleen maar het schema geven van mijn merrie omdat ik er verder niet zoveel verstand van heb:
10 maanden dracht:
'sochtends 2 kilo basisbrok en 1 kilo merriebrok
2 plakken hooi
'savonds 2 kilo basisbrok, 1 kilo merriebrok
2 plakken hooi

De basisbrok is vanaf ongeveer 6 maanden (toen ze niet meer op de zomerwei stond) iets opgevoerd en vanaf 8 maanden constant gebleven.
Vanaf 8 maanden ben ik merriebrok erbij gaan voeren, eerst een halve kilo ofzo en dat elke keer opgevoerd. Over twee weken wil ik ongeveer 4 kilo merriebrok voeren en over een maand iets van 5/6 kilo aangezien het veulen dan bijna komt en ze bij het zogen ook ongeveer zo'n hoeveelheid nodig heeft en het dan al gewend is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij weinig hooi geef, omdat mijn merrie er kennelijk te weinig ruimte voor heeft en er dus 'sochtends nog gewoon hooi in de stal ligt. Andere merries hebben daar dus misschien meer van nodig.
Misschien kun je je DA nog laten kijken naar je merrie, zeker omdat ze drachtig is en dus in elk geval uiterlijk niet lekker in het vel zit.

@ MarijeR: spannende@ Succes ermee en hopelijk snelle update Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:52

ik was zo enthousiast dat ik spannende@ schreef, maar moet natuurlijk spannend zijn Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:54

OEH!! Marije!! Macy gaat misschien wel eerst!! Spannennnnnd!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:56

Owjee, Odess heeft ook dunne mest, hoezo, dat klinkt goed? Ik schreef het toe aan het sneeuw eten...

Goed update, ben elke 2 uur langs geweest tot aan net. Kling staat verder open dan vanmiddag, staart kan ik alle kanten op bewegen. Toch is haar kont niet echt pudding?? Uier trekt weer bij, spenen zijn nog leeg maar zitten er wel 'strak op'. Biks laat ze staan, ze eet wel kuil. Ik mag vanaf vanochtend ineens niet meer aan haar uier komen, terwijl dat ervoor geen probleem was. Ze tilt nu haar benen op en zwaait met haar staart, wat ze nu sowieso meer doet. En die rode korstjes waar Loopalooza het over had, die heeft ze al geruime tijd. Geen idee wat dat is.

Wat zouden jullie doen? Zegt dit jullie iets? Ik weet het eventjes niet.

Owja, en ze zit ook lekker haar staart te schuren, deed ze tot voor kort ook niet...
Laatst bijgewerkt door Odess op 06-03-05 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:58

Dat ze dunne mest heeft kan erop wijzen dat ze gaat bevallen volgens de boeken..

Ik zou haar als ik het zo lees heel erg goed in de gaten houden! Wat heb je met je DA afgesproken? Bel je hem mocht ze gaan bevallen gelijk??

Jeetje, wat zal je in de zenuwen zitten! Ik duim dat alles okee is!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:59

Ik durf helemaal niks meer te zeggen over symptomen, want de ene dag toont Peps wel eea en de volgende dag weer helemaal niets. Maar signalen zijn dit wel, Odess. Ik zou haar in de gaten houden. Misschien is het niks en volgt hierna een rustige periode, maar je weet het gewoon echt nooit zeker ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 00:01

Ik heb hem gevraagd of ik hem altijd kan bellen. Het antwoord daarop is ja. Zodra ze nu gaat bevallen zal ik hem inderdaad direct bellen, omdat ik dan verwacht dat het veulen hulp nodig heeft. Ow ik ben zo verkouden als wat, voel me echt hartstikke kl*te... Ik denk dat ik vanacht nog maar even een paar keer ga kijken dus, hopenlijk zijn het allemaal spoken.

Moet haar kont ook pudding zijn? Moet ze al melk hebben lopen? (kan ik me van vorig jaar niet herrineren, volgens mij had ze dat toen niet!! Ze kegelde niet eens...)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:02

K u t. Koe

Ik ben vergeten dat de elektriciteit alleen werkt als de grote lamp in de stal brand ... ik kan dus m'n infra rood cameraatje niet aanzetten als het licht uit is want dan krijgt de camera geen stroom meer.

Maw, vannacht kan ik daar wel blijven slapen maar ik zie niets ... we stellen het dus maar weer uit tot morgen. Hopen dat de buurman dan thuis is en dat ie ons even wil afsluiten zodat we dat stekkerknop-priesding kunnen aanpassen.
Dit vind ik nou echt klote.

Go Macy! Go jij! Go jij!

Oeh Odess bij jou is het ook spannend! Nagelbijten / Gniffelen Ik zou op stal gaan slapen, was ik ook van plan maar er komt dus een stroomprobleem in het spel)

Even off-topic maar ik vind het zó grappig om te zien op hoeveel verschillende manieren m'n naam wordt geschreven ... Loolalooza, Loolapaloza, Loolapooza, ... *LOL*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:04

@ Sjen ik heb je een pb gestuurd Lachen

@ Odess ik hoop dat het veulentje nog even blijft zitten Lachen
Verder heb ik niet zoveel verstand van de symptomen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:05

Odess, heb je het wel eens met de DA over gehad regumate te gebruiken?
Dat wordt vaker gebruikt om te voorkomen dat merries te vroeg gaan veulenen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 00:07

Hmm ik ga in huis slapen, de stal is 20 meter achter huis en ik ben zo grieperig als wat, dus op stal slapen lijkt me geen goed idee. Ik denk dat ik elke 2 uur de wekker zet.

En ja, moet je maar niet zo'n moeilijke naam hebben he! Knipoog Hoe heb je die ooit bedacht?

@ Marije, nee nooit van gehoord? Heeft de DA ook niets van gezegd.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:14

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:17

wow wat een verhalen ineens!

Faniek: je bent op de goede weg hoor, gewoon wat extra eten en je merrie is weer helemaal happy. Lowara was bij haar eerste veulen broodmager, alles ging gewoon naar het veulen qua voedings stoffen. Dit jaar hebben we haar vanaf dag 1 helemaal volgepropt met brokken wortels hooi en zemelen, en blijft ze eindelijk een beetje op gewicht.

Loolapelooza:
Hihi moest toch een beetje lachen om je foutje Knipoog met een mega lamp in de stal heeft dat infrarood camera geval geen nut meer, en zonder lamp doet hij het niet ( hihi sorrie Haha! )

Odess:
o jee... gewoon moed houden, veulen blijft vast en zeker nog wel zitten, gewoon even tegen die buik zeggen dat het nog te koud is! Kijk uit dat je zelf niet ziek gaat worden hierdoor!

Marije:
jeeeh ik hoop het zo voor je! lief klein veulentje Haha! Morgen iedereen massaal sóchtends achter bokt kijken of er wat is geboren Knipoog

De update hier:
Niets bijzonders, nog steeds geen uier helaas.
Wel zit ik nu met schuivende dekens, ik wordt er helemaal gek van! Wel 5 X per dag moet ik die dingen weer losmaken en rechttrekken dankzij haar skippybalbuik. ( die o zo lekker dik is Haha!)
en over 2 weekjes mag ze lekker in haar nieuwe weiland spelen, is weer eens wat anders dan die 0.5 hectare blubber waar ze nu instaat.

Ze wil echt absoluut niet meer in de wei, staat rustig 3 uur lang op dezelfde plek te wachten tot je haar binnenhaalt.
Ziehier het beeld wat wij elke dag zo'n 4 uur aanschouwen: Een bedelende Lowara die naar binnen wenst ( joehoe? vrouwtje? ik wil naar biiiinnneeenn!!!!), en als je haar geen aandacht geeft op zo'n moment, begint ze te murmelen tot ze wel aandacht krijgt Haha!

Afbeelding

Cezanne vermaakt zich trouwens wel opperbest in de wei met haar saaie weidegenootje Clown
Afbeelding

Zucht..paarden.. ze zijn zo lief Lachen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 00:30

Goed, ze stond net lekker te dutten (hey, jij weer hier?) Aan haar uier zitten is echt een 'nono' nu. Ze zwiept met haar staart en haar mest is echt dunner. Vanacht zal ik er een keertje uit gaan, maar ergens verwacht/ hoop ik dat het vanacht nog niet komt. We zullen zien. 'Thinking happy thoughts'.

Voor nu ga ik ff aan mezelf denken, welterusten allemaal.

@ Marije, bedankt voor de informatie. Is dit ook zo laat in de dracht nog toe te passen?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:39

Odess en Famosa moeten ongeveer gelijk een mooi veulentje op de wereld zetten. Zeg tegen die mutsefluts van je, dat ze gewoon op Famosa moet wachten. Ik heb internet bij Famosa afgesloten, dus krijg je via mij bericht als Famosa er klaar voor is.

Up-date Famosa.

Melkbar
Looplust
Eetlust: Vingers aflikken
Karakter Lovers

Henk: Gestoord Frusty Wow!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:44

Odess schreef:
@ Marije, bedankt voor de informatie. Is dit ook zo laat in de dracht nog toe te passen?

Ik heb wel goede verhalen gehoord over merries die het kregen tot het veilig genoeg was om te veulenen.
Maar wanneer ze daar tijdens de dracht mee zijn begonnen weet ik niet...