er bestaan ook cams met simkaart, ik denk dat linda en dl zo eentje hebben, weet niet hoe dit werkt
vorig jaar ook iemand in dbt die met oude smartphone iets in elkaar had gefikst.
boek van paul de vriese is standaard lectuur ieder jaar opnieuw. Veel youtube filmpjes kijken, heb ook een cdrom met slechte liggingen van de unief te gent, maar iemand had die blijkbaar vorig jaar ook gevonden op internet, dus hij staat ergens online.
oh en mijn halsteralarm is een equipage foaling system uit amerika, werkt niet via gsm maar kan ook wel, ik heb enkel zenders en ontvanger, maar ja paarden staan aan huis en kostte 280 euro voor twee halsteralarmen en 1 ontvanger.
ik heb inderdaad wel heel goed beeld, want dit is in de nacht zonder licht dat brandt. Dit is overdag. merk is comelit, ongeveer 150 euro stuk (zonder btw) dacht ik.

en DA nummer bij de hand, zonder mijn DA aan de lijn, had 1van de veulens het vorig jaar misschien niet gehaald ondanks dat hij maar 5min van men deur woont.
Melkstrips zijn strips waarop je een druppel van de melk laat vallen en ze kleuren naargelang de ph waarde. De ph zou 12 uur voor de bevalling dalen tot 5.5 en bij mijn merrie's werken die wel.