[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:06

Ik blijf vannacht wakker dus als ze begint ga ik er direct heen en bel ik direct. Ik heb zelf wel besloten dat ik niet voor nog een keizersnede ga, want wil haar niet weer daar door heen trekken.

Ibbel

En ze kunnen er meteen antibiotica in stoppen als dat nodig is.

Dustinlover

Inderdaad wat Kabayo zegt.. Ik zou dus ook bang zijn dat het verkeerd ligt enzovoorts.. Dat zal niet de eerste zijn in dit topic helaas :(

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:08

Ja daar ben ik zelf natuurlijk ook bang voor, ook na vorig jaar. Maarja het klinkt misschien grof maar ik ga niet nog een x haar door al die pijn heen trekken met die keizersnede..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:09

Aborteren hoeft niet perse via keizersnede he. Heeft lady ook niet gehad

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:09

KellyDV schreef:
Ik blijf vannacht wakker dus als ze begint ga ik er direct heen en bel ik direct. Ik heb zelf wel besloten dat ik niet voor nog een keizersnede ga, want wil haar niet weer daar door heen trekken.

Dat kan ik wel begrijpen.
Nou ja hou haar maar goed in de gaten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:11

Die dikke van mij ging vanmiddag compleet af in de wei :+ ...die baby zat in een centrifuge..bokken rennen slootje springen rollen en herhalen. Normaal is t kop naar beneden en vreten..en dan is ze in sport conditie. Nu wegens een blessure totaal conditieloos en tonnetje rond...en zo af gaan dat de baby nu achterstevoren ondersteboven ligt denk ik. En een lol dat ze had -:(- ...andere merrie bijna de sloot in gerost..en een stress dat ik heb nu met die blessure en die geshakte baby :(

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:12

Nee ik snap jullie! Als ze begint ga ik er direct heen. Ik vind het ook niet fijn dat ie niet direct kon komen maar ik vertrouw op de DA.. Ik hoop stiekem dat ze me gewoon voor de gek houdt en van slag is na alles vorig jaar en er niets is.. Maar met mijn geluk..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:15

Begrijp je ergens wel Kelly ook al zou dit niet mijn keuze zijn.

Sorry meid maar dit klinkt alvast niet goed en al zeker niet met het verleden van het vorige veulen, was toch misvormd he? De kans is heel groot dat dit weer het geval is, dus hou haar goed in het oog want als dit zo is, zal het geen vlotte bevalling worden.

Veel succes alvast vanavond en ik duim voor je merrie.

Oh DL empty lijkt het spannend te maken.

Hier Elsa ook keiharde uier, ph was beetje gezakt maar nog niks serieus.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:19

Ja ik vrees er ook wel voor met delphi, ik hoop het echt niet na al die ellende is het nu wel een keer klaar hoor!
Gelukkig doet de camera verbinding het weer! We houden het goed in de gaten!

Ohja over ph gesproken, delphi was ook 6.0 toch? In dit geval is dat niet positief :n
Laatst bijgewerkt door Faline op 07-04-17 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:20

Dat klinkt niet verkeerd hoor, helaas de harde waarheid.. Ik zal haar goed in de gaten houden en hou jullie op de hoogte

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:25

Ik vind het zelf een onverstandige keuze en zou echt zorgen dat er nu nog een veearts komt.. Hopelijk is alles gewoon goed, maar anders kan een dierenarts misschien nog zorgen dat het er zonder problemen uit komt en je merrie niet teveel lijd...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:26

Sterkte vannacht Kelly

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:28

Sterkte Kelly! Vervelend dat dit nu weer gebeurt.

Esther, ergens ook wel leuk om te zien dat ze zich zo goed voelt toch?!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:31

AndreaB schreef:
Sterkte Kelly! Vervelend dat dit nu weer gebeurt.

Esther, ergens ook wel leuk om te zien dat ze zich zo goed voelt toch?!

Nou ik weet niet of dat wel zo goes is voor de baby en die blessure weet ik wel zeker dat t daar niet zo goed voor is...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:33

Sterkte Kelly!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:35

Succes Kelly. Hoop dat alles goed afloopt..

DL. Spannend!! Baby!!

Eshter die voeld zich duidelijk happy. De baby zal er niet ontzettend veel last van hebben denk ik. In het wild galopperen ze ook nog vaak met enorme buik

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:43

Ook zo bokken? Ze ging in de handstand...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:06

Kelly, ik zie dat je merrie pas in juni uitgerekend is. Ik snap dat je om die reden misschien wat "nuchter" erin staat. Als het nu misgaat kun je het toch niet redden. Je opmerking over je eventuele keuzes schiet me eigenlijk wel een beetje verkeerd. Na vorig jaar heb je nogmaals besloten haar te dekken, wat natuurlijk prima is. Ik vind dan ook dat je er wel volledig voor moet gaan. Er is nu geen sprake van keizersnede maar wel van een dierenarts bezoek. Ik had wel een andere praktijk gebeld, los van of er wat te doen is of niet. Ik hoop oprecht dat alles meevalt voor je merrie en als eigenaar is elke keuze je goed recht maar om dat bij voorbaat al te verkondigen vind ik naar je merrie niet fair. Als zoiets je insteek is had je haar beter niet meer kunnen laten dekken m.i.
Sterkte vanavond!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:14

Even gauw reageren,

Kelly mijn merrie had dit ook vorige week!!! En die moet nog 3 maanden! Alleen de melk spoot er niet zo uit maar hingen wel witte druppels aan de spenen en uier was aardig aan de maat. Heb je al een melkstrip eronder gehouden en wat zegt die? Bij mijne was het gelukkig nog hoogste waarde.
Ik had gelijk een veearts laten komen maar die heeft alleen gekeken en zei dat het soms voorkomt dat ze zo vroeg al gaan kegelen en uier ontwikkeling.... (Ze moet nog 3 maanden....) En hij zei dat hij met een scan niet kon zien of het placenta ontsteking was, dat moest op de kliniek dan, en of daar wat aan te doen is met medicatie daar had hij ook een mening over...
Ik was het daar niet helemaal mee eens en heb een andere veearts met spoed laten komen, die kon wel scannen op stal om te kijken of het placenta ontsteking was, waardes die gemeten werden waren op de grens (7,8 en grenswaarde bij reële verdenking placenta ontsteking is 8....). Dus preventief gestart met regumate, metacam en antibiotica. Eerste twee voor een week en antibiotica voor 2 weken, lijkt nu tot rust gekomen (al zag ik nog wel af en toe vocht aan de spenen vorige week...). Het is toch afwachten want meer als medicatie is er niet te doen. Als er wat mis is met het veulen dan hou je de natuur niet tegen. En de kans dat het toch een tweeling is ondanks goed gescand is er helaas ook nog.... Dit is op dit termijn niet meer te zien met een rectaal scan, bij mijne zag hij 1 hoofdje en beentje maar kan net zo goed een tweede onder liggen en daar kom je niet...Dan moet je voor een echo van buitenaf naar de kliniek. Maar ik zou niet naar de kliniek willen als ze al zo rommelen dan is de extra stress niet bevorderlijk. Wel zou ik liefst vanavond starten met alle medicatie en er geen nacht overheen laten gaan maar dat is mijn mening en hoe ik het wilde.
Mijne heeft baby nog binnenboord maar gerust ben ik nog niet en heb de camera er ook al op...
Moet wel zeggen dat bij mijne haar vorige veulen pas een maand of vier eraf is dus misschien is het daar nog enigzins wat van... Het is afwachten.
Hoop dat het bij jou meevalt allemaal maar heel eng is het zeker... Zou echt het liefst vanavond nog starten met medicatie al is het (even) preventief.... Kan je niet desnoods wat ophalen bij de veearts?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:21

Staan nu binnen onder de camera, ben er niet gerust op. Maar idd wat hierboven ook staat, de natuur hou je niet tegen :n
Heb toch ook maar ff extra laag stro in de box gedaan, je weet het nooit.
Hoop echt dat het meevalt.

Ph test was trouwens 6.0, dat is in dezen ook geen goed teken.

Je zou toch nooit meer fokken met al die berichten. Ben gek met m'n merries zou er niet aan moeten denken die ook te verliezen. Zeker Nina als enige nakomeling van mijn 1e merrie en champie..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:27

O ph zo laag.... Dat klinkt echt niet goed... In mijn zoektocht vond ik wel een merrie met placenta ontsteking met ook lage ph waardes en dat konden ze met medicatie ook nog wat weken rekken... probeer het gewoon nog met medicatie... is enige wat je kan doen... Ik zou gek worden om nu niks te doen...

Heeft iemand wel eens de melk getest met strips als het veulen paar weken oud is? Is de waarde dan weer hoog?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:29

-O- -O- Weer een merrie waar het fout lijkt te gaan...... Dat gaat een lange nacht voor jullie worden, alvast heel veel sterkte :(:) en ik hoop dat dit alles met een heel grote sisser mag aflopen.

Kelly, ik kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande berichten. Die onzekerheid én de kans dat het weer goed fout gaat, dan had ik echt een andere DA laten komen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:29

Nou ik krijg iig wel t idee zo dat ik echt van geluk mag spreken dat t bij mijn 4 drachtige merries allemaal goed is gegaan...lijkt nu ineens niet meer zo vanzelfsprekend...

Ph van 6.0 lijkt mij ook geen goed teken..verschrikkelijk zeg..

Edit, ik zou ook willen dat er nu als nog een da kwam kijken en als t dan placentitis is met medicatie gestart wordt..denk dat ik maar daar echt beter bij zou voelen..dan nog zo een hele nacht door te moeten

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:38

Jeetje Kelly, heel veel sterkte! Ik hoop dat je er goed vanaf komt! ;(
Wat een rotnieuws toch! Hier zijn ook alle duimen gedraaid!