[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:19

had verwacht dat er meer veulens geboren zouden zijn geweest.

Hoeveel doen jullie nog met merries op het einde van de dracht? (laatste 3 maanden?) heb marley al een maand stil staan maar ze bied zich continu aan om dingen te doen. Ze wilt echt nog werken. Zet ik haar bij de jeugd is ze extreem druk en heb schrik dat ze verkeerd valt ofzo dus staat ze bij luna die eigenlijk niet speelt. Maar dat vind ik dan ook weer zielig. Kan ik der af en toe eens aan de longe hangen?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:21

Inowa, gefeliciteerd met je merrietje!!!

Patrick, sterkte met de ziekenboeg, hou je ons op de hoogte?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:29

Gefeliciteerd Inowa!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:32

Patrick, sterkte met de ziekenboeg :(

Sara, er is niets mis met een drachtig paard nog wat laten doen hoor, zo lang het maar niet te gek wordt.... een beetje laten rondhobbelen aan de longe of wat wandelen ofzo kan echt geen kwaad zo lang zij dat nog met gemak kan doen. Jupi is ook alle tijd aan het werk gebleven tot de bevalling (geloof een week van te voren alleen nog maar wat wandelingetjes gemaakt) en na de bevalling heeft ze wel lekker vakantie gekregen. :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:35

Mentaal bezig houden is ook 'werk' :) ik doe met nas lekker losgooien (uiteraard met plastic zakje :D ), clickertrainen/VD, wandelen, zonder zadel stappen, en nu dus ook oefenen voor in hand onderdelen western :) houdt ze allemaal nog wel een tijd vol zo :D
Helemaal stilzetten lijkt me voor zo'n paard ook niet leuk. Merk aan nas dat ze echt graag dingen wil blijven doen :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:48

Luna, hier staat mijn dame weer aan haar zwangerschapsgymnastiek. Gewoon lekker aan de dubbele longe, lange lijnen en veel wandelen. Rijden deed ik niet dus doe nu gewoon alles wat ik normaal ook zou doen alleen opletten dat de buik met sommige oefeningen in de weg kan zetten.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:04

Ah wat een rotnieuws Patrick :(:) Hopelijk beiden er snel bovenop.

En gefeliciteerd Inowa!!! Wat een prachtje alweer. En twee merries *\o/*

pretty: Vera veilig, dat is toch ook al veel hé. En gefeliciteerd met de mijlpaal. Grappig hoe je dat zo zegt dat ze ineens van niets naar bevallen kan in een week tijd :+

Amyz: Jeetje dat moet schrikken zijn. Gelukkig lijkt alles nu ok te zijn.

CL: als je dan toch bezig bent met heropvoeden, kan je dan eens langskomen voor mijn hengst ook? :') Die ben ik al bijna 2j aan het heropvoeden :P
Hoe gaat het nu met je hand? Al wat minde pijnlijk?

En lange wachtrijen in de paardenwinkel: ik ben ook liever snel langs de kassa, maar drukte in de winkel kan ik nog wel goed verdragen. Ik ben dan ook zo iemand die met opendeurdagen of solden als er serieuze kortingen te rapen vallen, altijd wel vooraan in de rij sta als de deuren openen :+ Ik vind het echt zalig om spullen uit te zoeken die interessant zijn van prijs 8-)

Oohja Luna bijna vergeten: Ik heb zelf helaas wat weinig tijd om hen beweging te geven, maar dat doen ze prima alleen hoor. Ik zie ze geregeld met z'n twee over de weide stuiven :+ Sierra is meestal wel ietsje trager dan Imperiosa, maarja die buik hangt ook al wel wat meer :D

Hier helaas ook geen veulen hoor. Het waken beviel me al wat beter deze nacht. Het moet even wennen zo te zien. Vannacht heb ik wel Imperiosa ook opgesloten in de stal naast die van Sierra. Ik vermoede al dat Sierra daarom zo onrustig was vorige nacht, omdat ze alleen stond.
Ze was in ieder geval veel rustiger al vannacht. Ze heeft zelfs enkele uren liggen slapen, maar helemaal plat heb ik haar niet zien doen.

Ze is wel een echte Houdini := Gisteren had ze tegen de ochtend de staldeur open weten te krijgen aan de binnenkant (naar de stalgang). Dus ik had er touwen rond gebonden als veiligheid :+ Deze ochtend was ze weeral plots verdwenen van de camera en terwijl ik in mijn schoenen spring hoor ik Imperiosa hinniken (doet ze eigenlijk nooit, behalve als mijn hengst naar huis vertrekt na een bezoekje). Ik vloog in looppas naar de stal en idd Sierra haar stal was leeg en de buitenstaldeur stond op een kier. Het is me nog steeds een raadsel hoe ze dat geflikt heeft, want ik kan niet eens zelf aan het slot als ik van binnen over de deur hang... 8)7

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:13

Patrick sterkte!

Ik heb vorig jaar de "koliek" voor het eerst meegemaakt. Mijn merrie geeft nooit vals alarm en ik kreeg alarm tijdens mijn werk. Ik dacht gvd dit meen je niet en ik kon niet weg.. vriendin gebeld en die was onderweg. 2 minuten later weer alarm. Kan niet anders dacht ik.. ik toch vrij gekregen en hup er naar toe. Onderweg nog een keer alarm. Kom daar aan, schrapen, willen rollen, naar buik kijken.. ik denken nu komt het hoor.. na 1.5 uur was ze weer rustig. Vond het ook gek want haar uier wad er nog niet klaar voor.. was waarschijnlijk de 10 dagen draai. Want 10 dagen later haf ik een veulen :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:20

Gefeliciteerd Iwona, leuk 2 merrie's :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:43

die 10-dagen draai zorgt nogal eens voor at spanning!

Crines zo Sierra is een houdini dus,dat belooft nog wat. Haar staldeur stond wel gewoon open dan?
Krijg je het nog druk mee. :')
Jawel Vera kan dat en dat heeft ze al meermaals bewezen,ze is intussen een ervaren fokmerrie en ik weet al wat ik er aan heb. (dat ze een bitch is na het veulenen oa. :') )

CL hier is het Nikita die ook heropvoeding kan gebruiken! Precies een wild onopgevoed ding. Dat moederen doet toch wat met een merrie. Terwijl Karin onder alles rustig blijft.

Luna mijn merrie's die drachtig zijn lopen in de paddock naast het weitje met de veulens en geven zichzelf continu fitness door jaloers mee te lopen en ondertussen bergop,bergaf te crossen... Dus ik denk niet dat dat kwaad kan _/-\o_

Kiki nog een weekje,dat is voorbij zonder dat je het weet!

Knolselder oh die ken ik! Dat wordt één van zijn eerste veulens zeker? Extra spannend dan altijd!

Tjinta haha dat heb je wel goed aangepakt! Oh die van mij zou ook nogal in zijn ogen wrijven mocht ik dat doen denk ik. :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:16

Ook pretty die bitches heb ik ook namelijk Bo :P die is er hopelijk volgend jaar weer bij.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:52

Goeie oude trouwe Bo zal haar naam ook wel weer eer aandoen. :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:02

Inowa gefeliciteerd!
Wat leuk nog een merrie veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:05

Inowa, gefeliciteerd! Zo dicht bij elkaar ook!!
Twee meisjes. <3

Patrick, sterkte!

Kim zit inderdaad in de veilige zone, 331 dagen. :j

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:08

Mijn merrie staat al stil sinds oktober, ze had toen een paar keer achter elkaar einschuss en zat gewoon niet lekker in haar vel. Ik heb haar toen juist helemaal op rust gezet en ze is weer helemaal opgeleefd, maar laat wel duidelijk merken dat werken niet echt hoeft. Een stukje wandelen? Kunnen we niet gewoon knuffelen en wat worteltjes eten? :')
Zo zie je maar weer hoe verschillend ze allemaal zijn.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:31

pretty: ja de deur stond open. Er zit een weefrek op de buitendeur dus ze kan onmogelijk met haar neus aan de grendel. Ik begrijp dus echt niet hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen. Ik heb het slot nog gecontroleerd toen ik haar gisterenavond opsloot...Een echt houdini dus. Ik hoop maar dat ze nu alle truckjes heeft opgebruikt en dat ze die ook niet doorgeeft aan dat veulen. Al mag die van mij wel snel leren hoe hij uit z'n mams kan ontsnappen :Y)

KBK: beschouw je het pas als veilig vanaf 330 dagen? Ik dacht dat de meesten al vroeger veilig zijn (de niet mini's bedoel ik dan wel). Of versta je onder 'veilig' niet 'levensvatbaar'?

Sierra zit hier vandaag op 332 dagen (of 334 indien drachtig bij 1e inseminatie).

Imperiosa op 312 dagen :j

Nu Sierra eerst moet bevallen, vergeet ik soms Imperiosa bij te houden :o Die gaat volgens mij ook haar plan volgen en weeral overdragen. Ik hoop alleen niet dat het 14 dagen over tijd is want dat deed ze volgens de vorige fokker wel eens.

Ik heb net een brief gekregen van het stamboek...Op 1 maart had ik de betaling uitgevoerd en formulieren doorgestuurd voor het overzetten op mijn naam van Imperiosa en de dag na aankoop van Sierra die voor Sierra in orde gemaakt en betaald.
Ik had een brief gestuurd met de vraag of ze zich indien mogelijk konden haasten, aangezien ik het veulen graag op mijn naam wil ingeschreven krijgen en ze al uitgerekend is 28 maart...
Vandaag 24 maart krijg ik dus een brief terug dat ik de betalingsbewijzen had moeten meesturen. Dat de aanvraag niet behandelt wordt zonder betalingsbewijzen.
Kunnen ze dan echt niet gewoon hun rekening bekijken? 8)7 ^)

Sorry ik moest ook ff ventileren :o
Laatst bijgewerkt door Crines op 24-03-16 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:36

Crines schreef:
Ik hoop maar dat ze nu alle truckjes heeft opgebruikt en dat ze die ook niet doorgeeft aan dat veulen. Al mag die van mij wel snel leren hoe hij uit z'n mams kan ontsnappen :Y)

:')

Ook stom van dat stamboek ja,intussen staat het vast al op hun rekening!
Dat telt al goed op van Sierra,duurt vast niet lang meer,en Imperiosa komt er net achteraan. Toch al spannend!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:37

Urgh zaken met stamboeken... hou maar op, altijd gedoe :roll:

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:37

Inowa, gefeliciteerd. 2 merries nog wel. *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:39

Dan heb ik een makkelijk stamboek zeg... die kijken alles zelf na en zelfs aan mijn verwarde mailtjes kunnen ze altijd aan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:41

Nee hoor, 320 dagen is veilig, maar ik bedoel dat Kim daar dus nu 11 dagen overheen zit. :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:42

Nog ff snel voordat we de grens over gaan op bokt :D

Inowa, proficiat *\o/* 2 prachtige meisjes. Graag droogfoto's :D

Soms is dat even lekker om te kunnen ventileren, nietwaar Crines?
Sierra, houdini. Misschien eens de camera richting de deur laten kijken? Kun je zien hoe ze het doet :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:58

Noisy: Ja dat ventileren moet echt soms eens, anders hou ik het niet uit :D :o
Als ik de camera op de deur richt, zie ik helaas een groot stuk van de stal niet meer (die is namelijk 6m op 3m80). Er zit nu al een kleine dode hoek in: als ze helemaal in de hoek tegen de rechtse muur gaat plakken, zie ik haar net niet, geen enkel stukje behalve een stukje buik :+
Veel plezier daar! Geniet ervan +:)+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:22

Stamboeken? Hou op, schei uit...altijd gezeik met dingen gehad :\

Amy: had ze geen gaskoliek? Heb bij Tag eens een verstoppinkje gehad en die lag heel beheerst rustig en ging vervolgens steeds wat langer weer staan. Pony met gaskoliek echter...deed alsof ze stervende was. Lag te kreunen, zweten en enorm borrelen. Toen dat er eenmaal door was, werd ze weer helemaal de oude.

Patrick: wat een ellende met Whis :( Heb het te doen met jullie. Wat vermoeden ze bij de kleine?

Inowa: gefeliciteerd met weer een hele mooie meid en Noor is ook nog eens een topatleet...Mazzelaar

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:36

Pfff stamboeken soms

De merries werken hier niet dus staan altijd stil. Qua groepen daar kijk ik niet naar. Hier hebben we een gemengde groep. Er is gewoon een rangorde en de merries bepalen zelf wat ze doen em niet. Als ze gek willen doen prima. Als niet dan temperen ze die jonge wel.
Mn ene merrie hoeft maar der oren in de nek te leggen en de hele wei gaat aan de kant :')

Hier nog een ruime 6 weken ( ik kijk voor naar mn vakantie uit haha).