[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:16

Als ik dat had geweten dat ik zoveel X moest scannen. Had ik zo'n pakket genomen.

Vulina schreef:
Hebben jullie geen mogelijkheid tot scanpakket? Ik betaal 182,50 (of 187,50?) per merrie. Bij sommige hengstenhouders betaal je nog net minder. Dan heb je een pakket, tot dracht, ongeacht het aantal scans, maar wel excl extra handelingen (spoelen, dichtzetten etc) Insemineren doet de HH, eenmalig 50,-.

Hier nu friese merrie op springen, drachtig van grote maat GGK fewspot appaloosa :)

amyz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:19

Als ie het geld niet waard is stop ik m gewoon terug, moet Nas verder afbakken _O-
Maar geinig word je er idd niet van, heb nou ook niet echt een heel royaal inkomen ofzo dus het maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Ik laat scannen door mn da thuis en die doet niet aan pakket -O- Holstud is gelukkig verder echt niet duur, dat scheelt een pak, en ze scannen ook maar weinig. Bodegraven was weer idioot duur en heeft flink bijgedragen aan de huidige tussenstand :=

Vientje dat tikt ook aan zeg! :oo En das idd een duur wedstrijdje ja :') Wel gewonnen? :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:22

Vientje, gefeliciteerd!
En ik verbaas me ook over de kosten die jullie maken. Meeste da-en hebben idd pakketten. Alleen bij direct drachtig ben ik goedkoper uit zonder pakket, en Neon is bijna altijd direct drachtig, ik doe dus nooit een pakket afnemen. Nu was ik met 2 pogingen net duurder uit. Pakket zit rond de 200 euro.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:23

Nee idd, dat zijn echt geen leuke akkefietjes zulke kosten....moet ze maar gewoon een verdomd gave baby van kweken :Y) *\o/*

Twee keer tweede, met bijna 3 WP's en uiterst tevreden :P Mag dus niet klagen, na 2 jaar niet gestart te hebben omdat de laatste wedstrijden 2 jaar geleden een fiasco waren ivm spanning van mijn kant (incl. jury die stampvoetend de auto uit kwam met de vraag waarom ik in vredesnaam zo snoeihard ging :o :') }:0 ) :D

Ach ja, wellicht is er tegen september/oktober nog een mogelijkheid voor een paar wedstrijdjes mits madame goed blijft...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:25

Maar je zit toch altijd met je stallingskosten bij de...ehm...insemineer-meneer? :P Daar zitten bij mij de grootste kosten in namelijk. Omdat ze steeds niet synchroon was stond ze er zo lang.
Afgezien van Bodegraven zijn de kosten voor medicijnen, scannen en insemineren namelijk echt zo heel heftig niet geweest steeds. De stalling maakte het zo verrekte duur! Kan me toch niet voorstellen dat die kosten ook bij het pakket erin zitten?

Ohhh dan was het een duur lintje maar in elk geval een lintje wat de moeite waard was! :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:26

Wow ik ben echt laaggg aan kosten :') Dekking is 150 en dan stallingskosten en 1x scannen.

Gefeliciteerd vientje!!
Hier is liz nog steeds niet hengstig *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:28

Ik klep steeds heen en weer dus heb amper stallingskosten, hoogstens als ik merrie met veulen laat staan tot ei ook weg is, maar dat is dan ook maar een paar dagen.
Scanpakker is hier 135.- geloof ik.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:28

Amyz, onze merries blijven gewoon aan huis, en worden hier gescand en geïnsemineerd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:30

Advies; altijd pakket nemen. Kan je zelfs nog bij 1e keer scannen afspreken. Onder de stallingskosten kom je niet uit helaas.

Maar Hallo wat gaan er hier al een hoop bedragen rond... Daar kun je toch niet meer voor fokken? Ik schrik daar echt van.

Vientje

Hier ook alles thuis, dat scheelt dus duidelijk een bult :) Laat het kwakje ( :P ) op stal bezorgen en dan komt DA 's avonds om te insemineren.

Mijn merrie zou een verblijf op hengstenstation ook niet tof vinden, dan gaat vrees ik linea recta de boel op slot :+

amyz

Dat scheelt wel een heel stuk inderdaad! Dat durf ik niet aan omdat ik met diepvries zit... Nas kennende moet die dan op zondagavond om een uur of 11 worden geïnsemineerd.....daar kan ik waarschijnlijk een best aantal dagen stalling van betalen _O- En verzendkosten voor het sperma komen er dan ook weer extra bij dus mn voordeel ben ik dan al bijna weer kwijt. Plus dat ik inmiddels tot de conclusie ben gekomen dat mijn thuis-da niet zo heel erg veel weet van hengstigheid enzo, dus die zou ik er niet eens mee vertrouwen om dat te doen...

Als het goed is is het veulen het overigens ook wel waard hoor. Je moet het natuurlijk altijd maar afwachten (temeer omdat het Nas haar eerste veulen wordt) maar op papier kan het bijna niet mislukken. Ook bij verkoop zou ik mn kosten er uit moeten kunnen halen en als het wordt wat ik hoop wat het wordt ben ik nog goedkoop uit tov iets vergelijkbaars moeten kopen :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:33

Hier wordt wel aan huis geinsemineerd, maar aan huis scannen is me te duur ivm voorrijkosten en ik heb ook geen opvoelbox.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:36

Wat een kosten! Hier op het dekstation 110 +btw voor een volledig jaar alle scans, inseminaties en controles. +10€ per dag dat ze daar staan. Echt een prikje blijkbaar :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:36

Wij ook niet, maar nog nooit problemen mee gehad. Kunnen ze wel eventueel voor het voerhek zetten, maar dat is nog nooit nodig geweest. Pakket is inclusief voorrijdkosten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:57

Gefeliciteerd met de drachtige merrie's en geboorte van het mooie veulen *\o/* *\o/* *\o/*

Hier heeft de da uit zichzelf het als een scan pakket op het factuur gezet.
Ze is nu 3x komen scannen voor het ei, 15dgn scan, 20 dagen scan, 46 dgn scan, 4x visite (op stal komen scannen), afspuiten van het ei, was bij elkaar € 220,-
Dus vond het echt reuze meevallen om eerlijk te zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:05

Wow ik krijg spontaan pijn aan mijn bankrekening als ik jullie zo hoor...
Hier alleen dekking en 18 dagen scan (30 euro)... Sorry :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:07

Mijn bankrekening moet al bijna uit zn lijden verlost worden :(:) _O-

Wat netjes van je da zeg! Valt idd enorm mee zulke kosten voor zo veel handelingen! Denk dat ik ook maar eens ga ''shoppen'' voor een andere da.. Zo'n pakket is toch wel ideaal!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:10

Hier $650 kwijt aan va rekeningen... Ben iig blij dat madam bij de 1e keer mooi drachtig is geworden ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:20

Ik ga maar niet over de kosten verder beginnen.
Geld vliegt weg.

Christje er zit inderdaat veel luxe voor de mens bij.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:26

Als het straks maar door de wei huppelt is het al lang al goed :D
Verder gewoon niet te veel over nadenken :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:28

Zo een volle week op vakantie zonder enige degelijke wifi verbinding....... moet ik even 25 pagina's bij lezen........
Ik zag wel her en der drachtige merries voorbij komen!!!! gefeliciteerd!!!!!!! laten we deze lijn vast houden nu!
Kruizingen werden ook genoemd..... laat ik daar nu ook bij horen :O

Ik ben vanmorgen terug gekomen van vakantie, en stond vanavond op de stoep bij de DA voor de 35 dagen scan.
En daar zagen we een super mooi kloppend hartje *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:36

:D *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:04

Zag weer 2 drachtige merries erbij, gefeliciteerd *\o/*
En een mooi veulen geboren, maar verrassing? Niet bekend dat de merrie drachtig was, of gewoon vroeg geboren?

linda2008 schreef:
Aniek, altijd leuk die familiebanden. Ik vind veulentjes van tantes/nichtjes/ half zusjes van elkaar al zo leuk :')
(annelies heeft een half zusje van mijn merrie) maar van zusjes is helemaal tof :D

Ja, vind het altijd leuk om en beetje in de gaten te houden. Heb ook nog geregeld contact met de fokkers van Roos en ook leuk dat ze met haar volle zus nog fokken. De moeder van beide hebben 2 of 3 jaar (geloof ik zo uit het hoofd) in moeten laten slapen.
En de mensen die de merrie waar Lies uit komt, heb ik dan weer op facebook. Die heeft bij hun ook al 2 veulens gehad van Bolero, waar die beide van mij ook drachtig van zijn. Leuk om te zien dus.

Pfff wat een kosten komen hier langs ook inderdaad. Heb gelukkig met de hengstenhouder een incl.prijs ook af kunnen spreken inderdaad. Daarnaast moest hij met de vrachtwagen in de buurt zijn en kon ik tegen meerprijs voor de benzine de merrie's kunnen laten ophalen en terugbrengen. Gezien wij zelf geen auto/trailer combi hebben, was het anders ook niet deze hengst geworden en zat ik vast aan insemineren aan huis.
Wel geluk gehad dat alle vier de merries (2 van mij en 2 van fokker uit de buurt) direct drachtig waren. Want ze zouden dus ook blijven tot alles drachtig was.

Vandaag wel de VA rekening gekregen voor 35 dagen scans van beide merrie's. Eerste kosten naast het dekgeld voor mij, toch wel even slikken hoor. Scan is niet zo duur, maar die voorrijkosten inderdaad. Maakt het toch weer een prijzig grapje. Dan kan je beter even op en neer rijden, maarja zie trailerprobleem hierboven ;)
Gelukkig (als het goed is) alleen na de zomer nog voor de evt. gustverklaring...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:07

Hier betaal ik €18,15 per keer scannen......... daarvoor moet ik wel naar de DA toe rijden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:34

Mijn merrie blijft ook mooi aan huis staan, dus stallingskosten heb ik niet. Sperma heb ik dit jaar zelf opgehaald bij de hengstenhouder, want we zitten op het eindpunt van de route. Vorig jaar kwam de koerier pas in de avond, waardoor ik direct aan een hoog tarief zat voor het insemineren in de avonduren. Koerierdienst zit hier dus net over de grens in Belgie, 10 km verderop, wij zijn dus echt de laatste op de route.