AZ dat is goed nieuws!
Kan me nog wel herinneren ja dat je eerder had gezegd dat hij die bulten had.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:242 dagen
[ [url=m/SIbP5O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qr0owR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/365DMk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Of1h6a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EsNwOM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Urielle schreef:Kan zijn dat ik op het verkeerde knopje getikt heb hoor, op de smartphone zit alles dicht bij elkaar. Uitgerekende datum is 12 april (340 dagen) .
Ik ben even te lui om naar de site te gaan.
Het is ook maar een eerste veulen hè, alles is nog strak in model.
Emmy7 schreef:Iemand ook ervaring met oudere merries (17/18) en een eerste veulen?
Urielle schreef:Ik breng het veulen waarschijnlijk naar de Eifelopfok, het hele jaar rond het gras op zonder in de winter in de meuk te staan spreekt me erg aan en zoveel tevreden Bokkers wekt vertrouwen.
Vitaquilla schreef:Urielle schreef:Ik breng het veulen waarschijnlijk naar de Eifelopfok, het hele jaar rond het gras op zonder in de winter in de meuk te staan spreekt me erg aan en zoveel tevreden Bokkers wekt vertrouwen.
Ik zit ook te denken aan de eifelopfok.. het is alleen zo ver weg en datis wat me nu nog tegen houd.. ik vind het ook erg belangerijk dat ze voldoende beweging krijgen en dat vind ik eigelijk het hele jaar 24/7 lekker buiten. Ik vind het erg moeilijk om mijn veulen weer uit handen te geven en het liefst hou ik het in de buurt maar hier in de buurt is gewoon niks goeds te vinden. Meestal mogen ze een paar uurtjes in de paddock en staan ze de rest van de dag op een vieze oppotstal. Ook vind ik het fijn als ze in een groep staan met verschillende leeftijden maar dat blijkt tegenwoordig onmogelijk. Dan heb je op de meeste stallen ook nog regels je alleen op vastgezette tijdstippen mag komen en alleen mag kijken naar je veulen 'om de rust in de groep te houden'.. het liefst zet ik het in de buurt bij een particulier die zelf ook een veulentje heb en t wel thuis kan houden maja.. helaas is mijn veulen uit 2013 bij een goed aangeschreven opfok verwaarloosd en uiteindelijk na weken in de kliniek overleden.. dus gaat nog heel wat onderzoek voor mij inzitten..