[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:09

Buikje van Isis op 266 dagen, iemand is een beetje druk daar binnen :=

AZ dat is goed nieuws!
Kan me nog wel herinneren ja dat je eerder had gezegd dat hij die bulten had.

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:11

Wow! Die buik! Arme merrie, die is aan de binnenkant lens getrapt!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:12

Haha! geweldig filmpje! :))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:17

Bij een andere merrie zie ik ook ieder jaar haar veulen vreselijk tekeer gaan. Die gooit van frustratie haar buik tegen de muur om haar kind stil te krijgen :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:20

MarijeR schreef:
Bij een andere merrie zie ik ook ieder jaar haar veulen vreselijk tekeer gaan. Die gooit van frustratie haar buik tegen de muur om haar kind stil te krijgen :')

:') :') _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:31

wow Marije ja dat is overduidelijk!! :)

Fotsy het is nog de vraag of er een Cas baby komt maar ik vind de vorm van Kikkies buik wel weer verdacht gaan lijken op toen ze de vorige keer drachtig was. Ik vraag me af of ik nog zolang ga kunnen wachten om te scannen :')
En ja aanstaande O:) Na 9 jaar heb ik hem eindelijk zover gekregen <<)

Urielle het buikje van jouw merrie is zeker nog bescheiden te noemen in vergelijk met mijn merries :o :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:35

MarijeR schreef:

_O-

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:13

Urielle schreef:
242 dagen

[ [url=m/SIbP5O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qr0owR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/365DMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Of1h6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EsNwOM.jpg]Afbeelding[/url] ]

In vergelijking met mijn merrie is die van jou echt nog mooi slank, maar volgens mij bedoel je 212 dagen!? Dan lopen we bijna gelijk(209 dagen)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:07

leuke foto's weer! En jeetje dat filmpje wat kunnen ze tekeer gaan hè! Mijn arme stakker wordt soms ook erg geplaagd door de baby in haar buik!

Ze heeft het soms ook erg zwaar, vandaag wat grondwerk gedaan met enkele nieuwe oefeningen en daar werd ze flink heet van. Daarna was ze erg moe en lag lekker in haar stalletje.

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:08

Kan zijn dat ik op het verkeerde knopje getikt heb hoor, op de smartphone zit alles dicht bij elkaar. Uitgerekende datum is 12 april (340 dagen) .
Ik ben even te lui om naar de site te gaan. :o
Het is ook maar een eerste veulen hè, alles is nog strak in model.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:12

Urielle schreef:
Kan zijn dat ik op het verkeerde knopje getikt heb hoor, op de smartphone zit alles dicht bij elkaar. Uitgerekende datum is 12 april (340 dagen) .
Ik ben even te lui om naar de site te gaan. :o
Het is ook maar een eerste veulen hè, alles is nog strak in model.

Merries verschillen natuurlijk ook allemaal van elkaar. Mijn merrie is ook een maiden merrie maar vanaf 4 maanden was het al erg duidelijk te zien!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:43

Zo zeg! Arme isis!

Balou-k hier zijn ze allemaal met verlof haha.

vandaag joy eens op de foto gezet, ze word een beetje arrogant.
haar buikje lijkt nu ook wat te groeien, heb haar ook al op merriebrok staan.
Nu bijna 4 maanden drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:54

Iemand ook ervaring met oudere merries (17/18) en een eerste veulen?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:01

Achh Isis... wordt een voetballer denk ik.
Lekker om al die luie drachtige pony's te zien.
Rosa is v.w.b. wedstrijden met verlof, maar verder zijn de pony's nog aardig in beweging. Vandaag is de nieuwste merrie (Jorja, cremello) voor de 3e keer o.h.z. geweest. Heeft gestapt en gedraafd, zelfs balkjes gelopen. Was voor de eerste keer dat ze even bij de groeples heeft mee gereden, waar ook nog het pietenparcours stond. Ze geeft nergens om en loopt ook netjes nageeflijk.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:35

geen ervaring mee met oudere merrie en een eerste veulen, komt vast goed.

Mooie joy inowa, die blinkt nog lekker als een spiegel.

Cremello diane-Basje, :wow:

Marije soms kunnen ze toch best actief zijn

Heb vandaag ook voor de eerste keer beweging kunnen waarnemen en voelen *\o/*
toch geen twijfel meer, dit kunnen geen darmen zijn :=
Afbeelding

opklikken en je krijgt een filmpje, sorry voor de beweging van de camera maar ondertussen zat mijn kat in mijn nek aandacht te trekken _O-

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:53

Fotsy schreef:
Cremello diane-Basje, :wow:

Hihi. Ze is te koop hoor ;)

Wat gaaf dat je het veulen gevoeld hebt. Blijft bijzonder.

En die kat, haha, kan me er alles bij voorstellen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:57

Afbeelding

Jorja afgelopen zomer met haar palomino hengstveulen (nog in ons bezit, is een blijvertje)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:05

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:01

Ja dan snap ik dat je even voorzien bent.
Zo dat wordt een kleurenbommetje

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:57

Wat een mooi kleurtje heeft jorja!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:59

Dank je!
Veulen dat ze verwacht wordt smokey of valk

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:12

Emmy7 schreef:
Iemand ook ervaring met oudere merries (17/18) en een eerste veulen?

Ja! Wish was 16 dat ze haar eerste veulen kreeg. Is helemaal goed gegaan :) Nu zal ze 19 zijn als ze bevalt van haar 2e veulen. De veearts die wij hierover spraken zei dat er over het algemeen niet meer risico is tijdens de bevalling, maar dat oudere merries soms wat lastiger drachtig zijn te krijgen.

wow Isis haar veulen is lekker druk Marije! En Fotsy die van jou is ook duidelijk aanwezig ;) Leuk dat je het zo op film hebt kunnen krijgen. Ik heb het geprobeerd van de week maar het is me nog niet gelukt. Ik kan het veulen van Fairy wel al heel duidelijk voelen! :)

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:44

Urielle schreef:
Ik breng het veulen waarschijnlijk naar de Eifelopfok, het hele jaar rond het gras op zonder in de winter in de meuk te staan spreekt me erg aan en zoveel tevreden Bokkers wekt vertrouwen.

Ik zit ook te denken aan de eifelopfok.. het is alleen zo ver weg en datis wat me nu nog tegen houd.. ik vind het ook erg belangerijk dat ze voldoende beweging krijgen en dat vind ik eigelijk het hele jaar 24/7 lekker buiten. Ik vind het erg moeilijk om mijn veulen weer uit handen te geven en het liefst hou ik het in de buurt maar hier in de buurt is gewoon niks goeds te vinden. Meestal mogen ze een paar uurtjes in de paddock en staan ze de rest van de dag op een vieze oppotstal. Ook vind ik het fijn als ze in een groep staan met verschillende leeftijden maar dat blijkt tegenwoordig onmogelijk. Dan heb je op de meeste stallen ook nog regels je alleen op vastgezette tijdstippen mag komen en alleen mag kijken naar je veulen 'om de rust in de groep te houden'.. het liefst zet ik het in de buurt bij een particulier die zelf ook een veulentje heb en t wel thuis kan houden maja.. helaas is mijn veulen uit 2013 bij een goed aangeschreven opfok verwaarloosd en uiteindelijk na weken in de kliniek overleden.. dus gaat nog heel wat onderzoek voor mij inzitten..

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:47

Vitaquilla schreef:
Urielle schreef:
Ik breng het veulen waarschijnlijk naar de Eifelopfok, het hele jaar rond het gras op zonder in de winter in de meuk te staan spreekt me erg aan en zoveel tevreden Bokkers wekt vertrouwen.

Ik zit ook te denken aan de eifelopfok.. het is alleen zo ver weg en datis wat me nu nog tegen houd.. ik vind het ook erg belangerijk dat ze voldoende beweging krijgen en dat vind ik eigelijk het hele jaar 24/7 lekker buiten. Ik vind het erg moeilijk om mijn veulen weer uit handen te geven en het liefst hou ik het in de buurt maar hier in de buurt is gewoon niks goeds te vinden. Meestal mogen ze een paar uurtjes in de paddock en staan ze de rest van de dag op een vieze oppotstal. Ook vind ik het fijn als ze in een groep staan met verschillende leeftijden maar dat blijkt tegenwoordig onmogelijk. Dan heb je op de meeste stallen ook nog regels je alleen op vastgezette tijdstippen mag komen en alleen mag kijken naar je veulen 'om de rust in de groep te houden'.. het liefst zet ik het in de buurt bij een particulier die zelf ook een veulentje heb en t wel thuis kan houden maja.. helaas is mijn veulen uit 2013 bij een goed aangeschreven opfok verwaarloosd en uiteindelijk na weken in de kliniek overleden.. dus gaat nog heel wat onderzoek voor mij inzitten..

De veulens van Wish en Fairy gaan ook naar de eifelopfok als we ze aanhouden. Ik hoor daar veel positieve verhalen over, en het hele jaar door op gras en de voldoende beweging spreken mij erg aan.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:43

Liberty zit maandag op 170 dagen, dus wij zitten nu ook op de helft :)

Afbeelding

Vitaquilla, ik ken je angst. Liberty's laatste veulen is twee jaar geleden ook ingeslapen na een ongeluk in de opfok. Ik vind het ook maar een eng iets, maar wil de baby niet weerhouden van zijn jeugd door hem/haar bij mama te laten opgroeien. Ik twijfel ook nog heel erg wat ik ga doen..