Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:33

monique: deze zijn al erg mooi, ben benieuwd naar het topic straks!

richtje: wat doet ie allemaal? Lachen

Allemaal veulens die al afgespeend worden, hier zijn er sinds een paar dagen 2 bij gekomen die ook van hun moeder weg zijn, Dilona is van Wallona, zij is voor de helft van mijn buurman en dus ook weer familie van de andere ona's hier. Haar vriendinnetje is verder geen familie. Ze doen het al best goed. Over een tijdje als de veulens hier ook bij hun moeders weggaan komen ze allemaal bij elkaar te lopen.

Binnenkort weer tijd voor de veulenverkiezing op bokt, dus ga allemaal nog even die ene mooie foto maken als je er nog geen hebt om mee te doen Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 09-09-08 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:37

Oh ja veulenverkiezing straks! Zal even een foto-opdracht geven Haha!

Zijn favoriet is nu als ik in het land z'n halstertje om wil doen, omhoog komen en dan heel hard weg rennen. Hij komt elke keer weer terug maar als ik 1stap in z'n richting doe, is ie weer weg. Dat houdt hij vol tot ik het opgeef. Als ik dan maar eerst de merrie ga pakken (die al die tijd gewoon bij me blijft staan en hem volledig negeert Haha!), duwt hij opeens z'n neusje onder m'n arm en kan ik hem zo het halster om doen Clown
Heel frustrerend, maar kan er ook wel weer om lachen. Hij maakt er gewoon een spelletje van dat hij makkelijk kan winnen in het land!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:40

Willen jullie hier ook eens over meedenken? Lachen

Ik ben nu met een experimentele behandeling bezig naast de 'standaard' behandeling voor Vief 'r mok.
Dat houdt in dat we haar hormonen toedienen. De mok is nu wat tot rust gekomen en ik zit nu op een moeilijk punt.
Hormonen blijf ik sowieso geven, maar twijfel heel erg of ik de benen ook in zal blijven smeren of niet.
Aan de ene kant vind ik het doodeng om te stoppen, maar aan de andere kant denk ik dat het ook wel heel goed kan zijn voor de benen om ze even wat rust te geven en het herstellend vermogen van het lichaam wat kans te geven.

Wat zouden jullie doen?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:36

poeh dat is idd een lastige keus. Probeer het een paar dagen zonder zalf, en natuurlijk goed in de gaten houden. Zodra je merkt dat het verslechterd meteen weer beginnen. Maar ja ik neem aan dat je dat zelf ookal in gedachten had.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:38

[quote="Nicole288"]monique: deze zijn al erg mooi, ben benieuwd naar het topic straks!

richtje: wat doet ie allemaal? Lachen

Allemaal veulens die al afgespeend worden, hier zijn er sinds een paar dagen 2 bij gekomen die ook van hun moeder weg zijn, Dilona is van Wallona, zij is voor de helft van mijn buurman en dus ook weer familie van de andere ona's hier. Haar vriendinnetje is verder geen familie. Ze doen het al best goed. Over een tijdje als de veulens hier ook bij hun moeders weggaan komen ze allemaal bij elkaar te lopen.

Binnenkort weer tijd voor de veulenverkiezing op bokt, dus ga allemaal nog even die ene mooie foto maken als je er nog geen hebt om mee te doen Lachen[/quote]

is dat gewoon hier in dit topic of wordt er special 1 voor geopend? Ga i.i.g. een foto opdracht vragen hihi

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 16:41

Daar komen speciale topics voor in Kraamstal, 1 voor de hengstveulens en 1 voor de merrieveulens. Iedere bokker mag 1 hengstje en 1 merrietje opgeven (veulen moet van jezelf zijn of jij bent betrokken bij de verzorging, dus je kunt niet zomaar het veulen van een andere bokker opgeven omdat ie er leuk uitziet Lachen )

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:36

grappig zeg, heb al een paar mooie foto's van Di-jada. Zal wel moeilijk worden want eigenlijk vond ik alle veulen schitterend die het afgelopen jaar geboren zijn.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:42

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:56

Ik heb net hele mooie foto shoot gehad Haha! nouja men zusje dan ook van veulen..

en misschien komt volgende week nog iemand langs Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:26

richtje: hmmm moeilijk... Ravita heeft nu ook mok, ik smeer het in met groene leem met paar druppels tea tree olie. ik hoop dat dat helpt.. ik zou pas stoppen met zalf smeren als je wat meet vooruitgang zie, rustig afbouwen zeg maar.

yashilha: leuk topic van mooie Boe, ik heb gereageerd hoor!!

Taber: ben benieuwd naar de foto's!

ff vraagje, de manen van Aziza staan nu nog wat omhoog, maar vallen waarschijnlijk allemaal naar links. maar laat dat nou net de kant zijn waarop ik ze eigenlijk niet wil...
is de haar valling van tevoren al bepaald, of zal ik het naar rechts kunnen doen als het straks gaat hangen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:17

cindybijl schreef:
richtje: hmmm moeilijk... Ravita heeft nu ook mok, ik smeer het in met groene leem met paar druppels tea tree olie. ik hoop dat dat helpt.. ik zou pas stoppen met zalf smeren als je wat meet vooruitgang zie, rustig afbouwen zeg maar.

yashilha: leuk topic van mooie Boe, ik heb gereageerd hoor!!

Taber: ben benieuwd naar de foto's!

ff vraagje, de manen van Aziza staan nu nog wat omhoog, maar vallen waarschijnlijk allemaal naar links. maar laat dat nou net de kant zijn waarop ik ze eigenlijk niet wil...
is de haar valling van tevoren al bepaald, of zal ik het naar rechts kunnen doen als het straks gaat hangen?

Ik heb er nu inderdaad maar voor gekozen om het eerst af te bouwen.... Smeerde 2 a 3x per dag en ga nu eerst eens kijken wat het doet als ik dat naar 1x per dag verander. Maar vind het wel eng om het te veranderen hoor Bloos

Manen... je kan het wel iets veranderen door naar de andere kant te vlechten, maar volgens mij is dat toch wel grotendeels bepaald. Maar waarom wil je het perse naar rechts?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:35

@Nicole, dan maar goed dat ik een fotoshoot gedaan heb Haha!

@Richtje, idd paar dagen stoppen en dan goed in de gaten houden, bij enige verslechtering gelijk ingrijpen, hopelijk gaat het goed.

@yashilha, ik ga zo eens even kijken.

@TabeR, ben benieuwd naar de foto`s.

@Cindy, als manen straks wat langer zijn, idd naar de kant vlechten die je wil, dan goeien ze uieindelijk naar die kant toe.

Al iemand van gehoord, bij Deluxe komen er donkere zwarte haren door haar vacht, terwijl ze toch echt wel vos is, ziet er heel appart uit, zo`n zwarte vlekken Haha!

Alle foto`s van de fotoshoot binnen, en mooi dat ze zijn, zijn er zoveel dat ik het erg moeilijk vind om een keuze te maken, ik maak straks een topic, zet de link dan even hier neer, helpen jullie me kiezen Ja

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:41

Ik zal m'n best doen Monique! Moeilijk is dat he Haha!
Maar zwarte vlekken? Wat apart joh! Kan natuurlijk nog een donkere vos worden, maar dat verklaart nog geen zwarte haren Clown
Balder heeft het ook wel, maar die zal wel gewoon heel donkerbruin worden Lachen

Iemand nog een gouden tip trouwens?
Balder loopt als ik alleen ben niet meer zo braaf mee. We komen er uiteindelijk wel en ik win altijd wel, maar hij probeert elke paar meter of hij niet toevallig stil kan gaan staan. Ik heb dan merrie en veulen vast dus niet erg veel ruimte om te corrigeren en dat weet ie natuurlijk!
Ellende is dat als iemand de merrie mee neemt en ik hem alleen heb of als er iemand in de buurt is, dat hij heul braaf mee loopt alsof ie nooit wat anders doet. Het spook Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:33

Ik zal ze van de week even plaatsen! heb ze ook nog niet allemaal enzo paar worden nog bewerkt even zien voorproefje heb ik wel!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:35

Geaa schreef:
Geaa heeft de foto's van de fotoshoot van afgelopen zaterdag met vriendinnetje!

Citaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijkk!

(moet er even bijzeggen, op sommige foto's lijkt het alsof men merrie erg dun is, maar het is ook maar net hoe ze loopt! wel denk ik dat het goed is als eht veulen binnenkort vanaf gaat ook omdat ze wel "op"is om het zo maar te zeggen)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:42

Taber die laatste wat een leuk moment!

monique: zijn de donkere haren langer dan de rest of korter?

richtje: Loop jij met aan iedere kant 1 paard? Mss als je uit zicht loopt, dus veulen aan de andere kant van de merrie? (werkt alleen als je merrie makkelijk is en gewoon doorloopt als hij stopt Knipoog )

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:45

Ik ben het niet op de foto hoor Knipoog is mijn zusje Haha, bovenste paard is trouwens ook niet van mij die lichte dat is dus het paard van mijn zusje Haha!

Ja het veulen geeft kusjes echt zo leuk!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:47

Even ter vergelijking

15 augustus was Belisima zo

Afbeelding

En op de bovenste foto's van 6 september dus zo

Afbeelding

Wat valt jullie op Go jij! Go jij!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:50

Richtje heb al al een homeopathisch middel geprobeerd
Je schijnt pillen te hebben daarvoor
Mijn nichtje heeft het een keer gebruikt bij haar haffie,die had al aan de AB gezeten
Toen ze dat had gebruikt was ze het zo kwijt
Cindy ik heb het gezien
Wanneer zien we jouw meisje weer eens op de foto??
De manen inderdaad vlechten,je kan het proberen
Monique kom maar op met die link
Ben heel benieuwd!!
TabeR mooi zijn je foto's geworden hoor
Lekker paardjes heb je
Maar ik vind je merrie echt veel te dun
Ze wordt denk lekker opgegeten door haar kind Ach gut

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:07

Nou dames, hier de link monique4 @ [KS-ITP] Fotoshoot van Deluxe (Magic Ronaldo X Don Jonne)

@TabeR, mooie foto`s, wat is ze donker geworden zeg!! ik denk ook dat Speedy alles aan Belisima geeft, dat komt straks wel weer erbij.

@Nicole, nee de donkere haren zijn geen verschil met de andere haren, ik snap het ook niet Verward
EDIT, kijk hier een foto, onder bij haar hals, en zo heeft ze verschillende plekken over haar lichaam.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door monique4 op 09-09-08 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:08

taber: uhm, de kleur? Haha!

*gaat topic van Deluxe kijken*

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:33

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:40

Monique wat een prachtige foto's
En wat een knap stel paarden heb je toch

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:52

Ze is inmiddeld vorige week ook geopereerd en ze hebben het eruit gehaald.

En ze doet het erg goed ondanks ze zo broodmager is.

hoop dat ze ergens volgende week naar huis mag.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:58