[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:23

Ik heb inderdaad ook gehoord dat je beter door kan blijven rijden, zodat ze beter in conditie blijft.
op blz 159 staan 4 foto's van mn merrie!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:26

dus dat zou ik zowiezo doen als ik jou was!
natuurlijk kan je dan wel minderen, of gewoon lekker wat gaan stappen enzo ga ik ook doen!

je merrie heeft zowiezo een hoge schoft zie ik daardoor lijkt het misschien ook wel zo dat ze beetje holle rug heeft..

is ze al eerder drachtig geweest? en heb je een foto hoe ze eruit ziet als ze niet drachtig is..

om twee naast elkaar te leggen dan kunnen we verschil even zien Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:32

mijn cach is nu 5 maanden drachtig en presteerd nog super op concours Haha! we werden zelfs gebeld door het brabants dagblad Haha!

Er is weer een 'klik' tussen Wilms en haar pittige paard Cacharel
door Lucy van Kleef

Dinsdag 13 november 2007 - OIRSCHOT - Kring Oirschot hield afgelopen weekeinde een dressuurselectie voor de Brabantse kampioenschappen begin februari. De hoogste klassen - M en Z - werden in manege De Kraan in Berkel-Enschot verreden.

Met ongeveer negentig deelnemers is dit de tweede kringselectie van het winterseizoen. Na een dressuurwedstrijd in Udenhout in oktober en een aankomende selectie in Boxtel in december worden de afgevaardigden bekendgemaakt.
Winnaar in de klasse Z1 werd Maud Wilms (19) uit Tilburg. Na een pauze van meer dan een jaar was dit haar tweede dressuurwedstrijd. "Het was ook mijn vierde proef op dit niveau. Dus ik ben heel tevreden."
De drachtige Cacharel, het paard van Wilms, was in de proef nogal pittig. "Ze was gespannen door de muziek en de bomen rond de ring. Daardoor liep ze nog spectaculairder." Het verschil tussen de nummers één en twee was bij de ene jury een stuk groter dan bij de ander. "Ik heb één klein foutje gemaakt in de proef, misschien heeft één jury dat harder veroordeeld dan de ander."
Cacharel is geen onbekende in de paardenwereld. Een van beste regionale ruiters is subtopruiter Marieke Pijnenburg uit Heukelom. Pijnenburg traint Wilms en heeft haar paard al eerder op wedstrijden uitgebracht. "Mijn klik met Cacharel is even weggeweest en daarom was ik anderhalf jaar gestopt. Maar toen ik hem weer onder Marieke zag lopen, werd ik zekerder en wilde weer serieus gaan rijden. Na zo'n weekeinde als deze besef ik dat we samen een goede combinatie zijn."
Wilms volgt de paardenveterinaire opleiding in Breda en loopt nu stage bij Van Uytert hengstenhouderij. "Het is leuk om dat allemaal eens van dichtbij mee te maken. Ook daar doe ik op wedstrijdgebied ervaring op."
Tijdens de eerste selectie eindigde Wilms als zesde; ze maakt dus een goede kans op deelname aan de Brabantse kampioenschappen. "Ik heb met dit paard als eens het kampioenschap in de L gereden. Ze liep super, maar toen ben ik zelf verkeerd gereden."
Over de mogelijke afvaardiging meent Wilms: "Het zou mooi zijn, maar dan moet ze niet veel dikker worden. De kampioenschappen zijn in februari, in mei is ze uitgeteld."
Haha!

trots

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:39

dat is super ja! hartstikke leuk, mag je wel trots op zijn
jij reed haar?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:00

TabeR schreef:
succes donderdag! Lachen maar gaat goed komen, gooi je de hengst gewoon altijd los bij de merries in het land om ze te dekken?

pauk mooie foto's jij, wanneer zijn je paardjes uitgerekend?

ik ben van mening cindy bijl, dat wanneer je een paard rijd als ze drachtig is je dit zolang mogelijk moet blijven doen, dit om je paard in conditie te houden ook voor de bevalling schijnt veel beter te zijn voor de merrie je hoeft niet echt meer hard te trainen maar beweging is goed!
met ingezakte rug durf ik zo niets over te zeggen.. heb je een foto voor ons?

zien er gezond uit!

Alonna is 22 april uitgerekend maar komt meestal 2 weken te vroeg dus ergens begin april
Pauk is 10 maart uitgerekend..

Pauk wordt ook nog steeds gereden hoor.. Wel wat moeizaam maar we proberen het vol te houden..
Alonna wordt niet gereden.. Als mijn vader er niet bij is staakt ze en werpt ze je eraf.. Ze is dan ook nooit gereden en we hebben haar pas een jaar (Ze is nu 10) Dus daar begin ik maar niet meer aan..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:18

TabeR schreef:
dus dat zou ik zowiezo doen als ik jou was!
natuurlijk kan je dan wel minderen, of gewoon lekker wat gaan stappen enzo ga ik ook doen!

je merrie heeft zowiezo een hoge schoft zie ik daardoor lijkt het misschien ook wel zo dat ze beetje holle rug heeft..

is ze al eerder drachtig geweest? en heb je een foto hoe ze eruit ziet als ze niet drachtig is..

om twee naast elkaar te leggen dan kunnen we verschil even zien Lachen

ja ik ben ook zeker wel van plan om te blijven rijden, 3x in de week.
Ravita heeft in ieder geval al 2x een veulen gehad, anders was ik er nu ook niet aan begonnen hoor! als dit haar eerste veulen zou worden nu ze 23 is.
Als je op pagina 159 kijkt, is de eerste foto van toen ze 18 dagen drachtig was, dus zo zag ze eruit toen ze zeg maar 'niet' drachtig was.
omdat het voor mij de eerste keer is ben ik zo voorzichtig, bang dat het fout kan gaan...

Ik zal verder nog even diep in mijn fotobestand graven, kijken of ik nog een stand foto heb van haar. maar dan plaats ik hem vanavond of morgen.

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:11

Persoonlijk vind ik dat je merrie voor een 23 jarige er echt niet slecht uit ziet en wat betreft die rug is iets hol (zover je dat van een foto kan zien)

groetjes Nicole

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:56

TabeR schreef:
jij reed haar?

ja Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:03

rockey: Hee, dat is gaaf! Wordt wel een klus, op 8 mnd dracht, is het haar eerste veulen, of verwacht je dat ze dan al richting tonnetje gaat?

pauk: Als je vader er wel bij is doet ze niets? Wat een aparte merrie?!

linda: gefeliciteerd! Wanneer is ze uitgerekend, dan zet ik haar erbij in de lijst.

donja: Dat zou zonde zijn, hopelijk kan de DA je toch goed nieuws geven

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:15

@ Nicole288.. Alonna is haar hele leven door mannen verzorgt en laat dat merken.. In stal geen problemen maar als ik haar aan het werk zet.. Dan luistert ze alleen aan de longe en verder niet.. Dus ik ben er maar mee gestopt voor eigen veiligheid.. Maar verder is ze best lief hoor

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:44

TabeR schreef:
succes donderdag! Lachen maar gaat goed komen, gooi je de hengst gewoon altijd los bij de merries in het land om ze te dekken?

Tnx, hoor helaas net dat donderdag niet doorgaat. desbetreffende organisators hebben het laten afweten, zonder info over waar we naar toe moeten en hoe laat e.d. schiet het immers niet op...

Beide hengsten kunnen zowel in de kudde dekken (dus als de dames vlak voor hengstigheid erbij gezet worden of al in de kudde staan) of even los in de bak (ideaal als ik in mijn uppie ben) of gewoon aan de hand. Heel flexibel! ook kunnen we hier in de buurt springen voor vers gekoeld sperma indien nodig.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 13-11-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:20

@cindybijl en Rian1984- Ik heb helaas geen foto/filmpje gemaakt! Vind ik achteraf ook wel jammer.
Ik had gedacht dat ik van de dierenarts een uitdraai/print van de echo zou krijgen, maar ze had helaas het kleine draagbare echo-apparaat meegenomen en dit apparaat kon dus niet printen.
En achteraf bedacht ik me pas dat ik zelf wel foto's had kunnen/willen maken......

@Nicole288 - Ik heb een dekbewijs waarop staat dat ze 9 juni 2007 gedekt is. Volgens de vorige eigenaar/ fokker zou ze dus 9 mei 2008 uitgerekend zijn, 11 mnd. later, maar ik lees hier andere berekeningen......

Het is hier ook een blubberzooi!
Ik heb maar 2 stallen en zolang Sophie (mijn Welsh Cob merrie welke ik verkocht heb) hier nog staat, is er dus 1 stal bezet. De andere staldeur staat open voor de twee Welsh A-tjes. Maar in principe staan deze dag en nacht buiten! Zelf vind ik het stiekem een beetje zielig met dit weer, mijn kleine ruintje en de drachtige merrie in weer en wind.......

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:29

die van mij staan allebei gewoon snacht binnen hoor..

met icoliene gaat het goed....
vandaag regende het en ze wou zoooo graag naar binnen dat ze ineens begon te rennen en te bokken....en dat kan ze nog goed hoor....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:31

Ik reken altijd 11 maanden, 320 dagen én gem. draagtijd van betreffende merrie. k heb dus 3 datums aangekruisd staan op de aftelkalender. Maar voor het gemak reken ik gewoon 11 maanden Knipoog

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:34

Dan ga ik (voor het gemak) ook maar uit van 11 mnd.
In dat geval is Nina 9 mei 2008 uitgeteld! Haha! (zoals ook aangegeven door haar vorige eigenaar/ fokker)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:28

Onze merrie's staan vanavond voor het eerst allemaal op stal snachts! Haha!
Echt gezellig vind ik dat weer. Ja 'S avonds staan ze dan allemaal relaxed hooi te eten. Word ik altijd helemaal gelukkig van.
Meggie is alweer 8 maanden drachtig.. Is niet normaal hoe snel die dracht gaat! Wow!

Morgen komt Puzzel (Een bekend paard voor de mensen van DBT 2005/2006) weer naar ons toe! Die is ook drachtig, ik geloof dat ze 20-03-08 uitgerekend is.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:08

Ahh Linda jammer zeg!!!
We zullen geduld moeten hebben tot je veulentje er is..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:42

rockey schreef:
TabeR schreef:
jij reed haar?

ja Haha!

Gaaf..! met 8 maanden dracht mag je inderdaad hopen dat het meevalt met de buika ls je ook ngo moet springen, straks schuift haar buik de hindernis ervanaf Schijnheilig haha..
sorry flauw grapje!

vind het erg mooie merrie..!

@SA.
Dat is inderdaad wel ideaal.. laat je ze dan lang bijelkaar lopen?
weet je de preciese datumd an wel of haal je ze gewoon weer bij elkaar weg gewoon heel eventjes en dan weer uitelkaar?

gewoon nieuwschierig

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:45

inowa schreef:
die van mij staan allebei gewoon snacht binnen hoor..

met icoliene gaat het goed....
vandaag regende het en ze wou zoooo graag naar binnen dat ze ineens begon te rennen en te bokken....en dat kan ze nog goed hoor....

Je bedoeld gedurende de hele tijd dat veulen erbij is?
of gewoon alelen 1e maand..

vanaf donderdag komen speedy en paardje van mijn zusje op stal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:20

Afbeelding

Viralda's buik Vork ze eet als een varken, dus het is niet alleen van de beeb. Sterker nog, ze is nu terug gezet in brokken vanaf deze week. Hopen dat het laagje vet dan sneller weggaat. Té dik is ook niet bevordelijk voor de dracht natuurlijk.
Ze moet 10 mei bevallen dus is nu uhm... 6 maanden drachtig?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:04

cindybijl schreef:
@ Donja balen... donja (misschien) niet drachtig en odette koliek!gelukkig beweegt het veulen nog goed! kun je dat zo goed zien??

Nee, niet zien, voelen... Het wordt een rasechte voetballer...Gelukkig reageert Odette daar niet op (ze is vaker drachtig geweest van dat soort voetballers). Haar verkoudheid wordt langzaamaan weer wat minder, helaasgeld datniet voor mij, ik ben nu snipverkouden... Boos!

Zodra de DA op stal is, zal donja opgevoeld worden om zekerheid te hebben, maar ik ga er nu gewoon vanuit dat ze het kwijt is...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:15

@Annetje: 5 maand toch?
speedy is 1 mei uitgerekend en dat is vanaf 1 juni gerekend 5 maand dus..

wel leuke foto! indd al een buikje..

hoop dat er toch een veulentje in zit bij donja..!
mooi dat oddette wat opknapt

jij ook beterschap hé Ach gut

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:58

Weer een mijlpaal bereikt; 200 dagen is de dame nu drachtig!!
Ze doet het vooralsnog helemaal super. Is wel ontzettend dik. Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:59

super joh!
200 dagen alweer.. gaat snel,
heb je ook een foto?

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:00

200 dagen alweer!! je gaat snel zeg!!
Tijd voor een foto!!!