Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:15

jessje schreef:
Alacairion, mooie hengst!! Het buikje van je merrie kan ik niet echt zien hoor met die dekens

Uit interesse, weet iemand hoe de overerving zwartbruin x zwartbruin in elkaar zit? Beide hebben al vos gegeven dus daar is 25% kans op, maar hoe zit het met bruin-zwartbruin-zwart?

haha, zo dan:

Afbeelding

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:34

lekker buikje hoor
en een schatig hartje op haar bil

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:37

Fleda wat leuk zeg.. rijden met een handpaard! Wil ik ook nog een keer doen maar ik heb niet het idee dat mijn paarden daar zo geschikt voor zijn

jessje schreef:
hier niet veel nieuws over de dikke buik, gaat best traag vooruit nu vind ik (dag 232) maar dat komt omdat ik moet studeren en teveel tijd heb om erover te denken
Hahahahaha hier heb ik precies hetzelfde! Missy is ook 232 dagen drachtig en het schiet helemaal niet op En ik heb teveel tijd om erover na te denken want school is echt te saai, met huiswerk uren terwijl ik geen huiswerk heb

Alacairion, Mooie merrie heb je hoor. En die hengst is ook echt een plaatje! Wat een witte manen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:58

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij Jullie zijn echt niet bij te houden Heb een klein beetje bijgelezen.

Iwaya moet nu nog 48 dagen! Gaat snel Maar ze is nog behoorlijk fit! Met rijden niet meer zo wendbaar en beetje stijf, maar laatst bij een vriendin van me aan de longe had ze energie voor 10! Kon niet genoeg krijgen van dat rennen

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:13

Wat fijn dat ze nog zo goed in conditie is! Is goed voor haar als ze nog lekker tot het einde (rustig) door kan lopen.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:27

Iwaya is altijd erg energiek geweest, maar had verwacht dat dat door de dracht zou veranderen. Maar tot nu toen weinig van te merken behalve van de stijheid dan.
Ze is natuurlijk wel een manege paard en zal ook nog wel wat lesjes lopen zolang ze dat aankan. En daar lijkt ze nu nog geen problemen mee te hebben. Zodra dat wel problemen op gaat leveren weer ik zeker dat ze haar verdiende 'zwangerschapsverlof' krijgt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:30

leuke foto's allemaal *baalt nog harder dat mijn digi niet meewerkt*

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:38

Ik heb nog geen nieuwe foto's van Emmanuella, maar ze begint al iets langzamer te worden als ik met haar buiten ben haha!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:50

Dank u voor de lieve woorden
@ Mac.. Pauk is ook helemaal bezeten van veulens.. en vooral haar eigen.. Dus dan ben ik weer blij dat ik dr toch heb laten dekken..
Ik ga ook zo ff lekker met dr tutten meer heeft ze geen behoefte aan dus laat ik het maar ff zo.. Wel neem ik voor de zekerheid ff haar temp op want ze had ook niet al haar hooi op..(En dat is OOK vreemd :S ) *Zucht* Paarden..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:51

*Heeft even wat tijd, dus meldt zich weer*

Zó jullie gaan verschrikkelijk snel hoor
En wat komen er weer een heleboel nieuwe mensen en paarden langs, nu we 2006 geworden zijn.
Ik word daar dus zoooo jaloers van... Doe nu al een tijdje mee in dit topic...en nu plots komen er paarden bij die nog minder lang moeten dan mijn Tinkerbell

Tinkypinky moet vandaag nog 90 dagen *o/* dus weer een mijlpaal
Lekker dikke buik heeft ze, maar echt niet om foto's van te gaan nemen...ze is zo zwart...bah... en ik ga echt niet opnieuw poetsen, want dat heb ik deze week al 2 keer gedaan en elke ochtend hangt ze weer het moddervarken uit
Uiers waren vandaag weer in actie getreden Niet zo dik als op 99 dagen, maar toch weer zo onderaan verdikkingen en tepels zijn mooi ieniemienie nu
Alles ook goed met babe erin zie hem nog regelmatig wiebelen en friemelen, maar voelen niet echt meer. En verder is ie dus verkocht
de dame in kwestie is een ontzettend sympathiek mens, was het ook meteen eens met de prijs(zen) en heeft al paardenervaring. Verder woont ze hier ook niet al te ver vandaan (ongeveer een dik uur).

Natuurlijk kreeg ik, door de verkoop in combinatie met het lezen van het boek van Paul de Vries, nachtmerries vannacht... Heb erg liggen huilen hoewel de droom absoluut onrealistisch was. Het ging erover dat ik 's ochtends de stal inkwam en het veulen was geboren (90 dagen te vroeg) veulen was in orde... (sure...) maar Tinkerbell was heel zielig...achterhand compleet verlamd enzo...en si toen met haar hoofd in mn schoot gestorven... bah...
Gelukkig was ze dus deze ochtend nog lekker rond en gezond en begroette ze mij extreem hartelijk

Ik voel me ook helemaal niet schuldig dat ik haar heb laten dekken (behalve vlak na mijn nachtmerrie misschien... ) want zoals elke keer bloeit ze weer een stuk open tijdens haar dracht... dat mag misschien gek klinken, maar ze is getraumatiseerd en ik merk echt dat ze elke keer tijdens een dracht iets opener wordt... en dus: ik profiteer van haar dracht, maar ik zie het niet als gebruiken of misbruiken, omdat zij er ook zelf echt beter van wordt

Tinkerbell ligt sowieso niet vaak, maar nu eigenlijk helemaal niet meer (hehe goed om weten voor birth alarm)

Ben inmiddels ook al bij verchillende winkels gaan kijken, maar geen birth alarms te vinden ja, wel nieuw te koop natuurlijk, maar zoveel geld heb ik er niet voor over

@Pauk: wat klinkt dat zielig... Misschien heeft ze ook gewoon een dipje?

@Alacairion: mooie haf en dat hartje de hengst vind ik ook leuk, alleen wat te slank naar mijn smaak

@ alle anderen: sorry maar weet ik niet meer , was teveel om bij te lezen

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:14

Pauk, mijn merrie heeft ook een periode dat ze minder eet nu...
Vorig jaar had ze dat ook, wou ze soms zelfs haar brokken niet, wat niet echt van haar gewoonte is, al is ze wel een moeilijke eter.
Nu begint ze ook weer wat hooi te laten liggen, brokken eet ze nog goed, maar ik verwacht dat dat binnenkort ook weer zal minderen.
Zolang ze er verder gezond uitziet en levendig is (en idd geen koorts maakt) zal het wel ok zijn!

Frenia, gefeliciteerd met de verkoop van je veulen! Ik heb ook al enkele aanbiedingen gekregen, maar ik hou het voorlopig lekker zelf

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:58

de mijne eet voor twee dus heeft nergens moeite mee, ze heeft nog steeds veel energie, dus dat valt me alles mee... ze heeft eventjes een tijd gehad dat ze niet meer wilde, bij 6 maanden, maar nu heeft ze weer overal zin in, ze wordt boos wanneer ze niet hard mag net zoals anders dus
Bij mij hebben ze ook al geinformeerd of het veulen te koop komt, nou mooi niet, dit wordt weer mijn paard, en ze kunnen hem/haar straks op tv wel bewonderen, als ik anky versla haha... dat is mijn doel hoor dat is denk ik wel een doel van een hoop ruiters. ik zit op de goede weg dus wie weet, maar laat het veulen er eerst maar komen. en gezond zijn.... dat is mijn grootste doel

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:07

@ Pauk: Fayette zit op dit moment te smeren met haar avondhooi. Waarschijnlijk smaakt het mevrouw niet ofzo... ze heeft in ieder geval pech want eerst moet dit baaltje op voordat ik een nieuwe aanbreek!
Verder is ze met brok, wortels, appels, brood, e.d. nog steeds erg fanatiek. Ook met het hooi wat ze overdag op de bak krijgt (is ander hooi dan wat ze 's avonds krijgt).

Verkopen? Nee, nog niemand er naar gevraagd en Beeb is ook niet te koop (alhoewel als er vet veel geld voor wordt geboden moet ik toch maar eens gaan overleggen met iedereen ).

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:09

Haha, het veulen is bij ons eventueel wel te koop, maar ik vind het jammer om al te verkopen voor het geboren is, al begrijp ik de redenen wel...
Dit veulen zal waarschijnlijk ooit wel verkocht worden, aangezien mijn spring-ambities (of mijn talenten ) niet veel verder reiken dan een deftig Z parcours, en de kans dat dit beestje meer zal kunnen (als het gezond opgroeit etc) wel reëel is, en dan vind ik het zonde om het voor mezelf te houden
Eerst maar zorgen dat het gezond ter wereld komt, voor ik de hele sportcarriére begin te plannen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:10

probeer anders kuilgras, de mijne eet haar buikje rond van... van hooi gaat ze een beetje hoesten dus dat krijgt ze soms een beetje. brokken worden in alle rust naar binnen gesabbelt, ze geniet namelijk erg graag van dr brokjes, met dr brood gaat ze eerst spelen om het daarna al smakkend weg te werken

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:32

Net als Holly eet Iwaya ook voor twee Als die weinig gaat eten is er echt iets mis. Dus dat hoop ik niet.

Met jullie merrie's komt het ook vast wel goed met dat eten. Als dat veulentje zit te vervelen in de buik voelt je merrie zich vast niet zo lekker. Iwaya is ook al eens flink chagarijnig geweest omdat haar veulen dikke lol had in haar buik.

@Frenia: Gefeliciteerd met de verkoop!
Die droom die jij gehad hebt is echt een nachtmerrie zeg Gelukkig is er niks aan de hand. En t blijft ook vast allemaal wel goed gaan.
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 12-01-06 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:34

Fijn dat het nog zo goed gaat met Tinkerbell Frenia. Fijn dat het veulen al verkocht is! Lijkt me fijn om al wat zekerheid te hebben voordat het geboren is. Je hebt wel een nare droom gehad zeg ! Ik ben vorige week ook wakkergemaakt door mijn moeder dat Spirit, mijn andere merrie haar veulen verworpen had .. Dat is echt vreselijk naar om dan echt al zo'n compleet veulentje te vinden (het had nog geen haar, maar al wel wat vlekken op zijn hoofd) Ik hoop voor iedereen hier dat jullie dat niet mee hoeven maken.

Willen jullie trouwens foto's van het veulen zien? Misschien dat jullie het interessant vinden hoe een veulen eruit ziet na zo'n 202 dagen. Roep maar als jullie dat willen.

Het veulen van Missy is ook voor de verkoop. Is natuurlijk altijd moeilijk om een veulen te verkopen maar je kan niet alles houden. En onze hobby begint anders ook een beetje uit de hand te lopen

Missy heeft haar eetlust echt nog niet verloren! Die gedraagt zich alsof ze al een jaar geen eten meer heeft gehad als ik met een kruiwagen met hooi de paddock inloop En als ik haar dan wegjaar omdat ze anders de kruiwagen omgooit dan rent ze heel hard bokkend we

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:42

Marlijntjuh: Ben wel benieuwd eigelijk naar die foto's

Lijkt me trouwens heel erg eng om zo'n niet voldragen veulen in de stal te vinden... Kan me heel goed voorstellen dat je het daar erg moeilijk mee had!

Mensen: Nu alleen nog maar leuke verhalen he!

Edit: Had er staan leuk om te zien, maar had het verhaal een beetje verkeerd gelezen. dacht dat het 2 losse verhalen waren (dat van het verworpen veulen en dat van die foto's). Stom van me Is natuurlijk helemaal niet leuk
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 12-01-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:47

leuke verhalen ja, want anders word ik weer bang en bezorgd, vooral wanneer de telefoon gaat... stom he, maar ik droom daar ook over hoor, dat het fout gaat, maar meestal gaat het goed, ze hoeft het veulen nog maar 60 dagen binnen te houden voor levensvatbaarheid, phoe, hoop dat het lukt wil de foto's ook wel zien, vind het wel zielig, maar wil toch weten hoe het eruit ziet.. weet je trouwens ook hoe groot en zwaar marlijntjuh?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:47

er is bij ons een paar jaar geleden een te vroeg geboren tweeling geweest.
1 was al dood de ander heeft een paar dagen geleefd
onder een warme deken in de keuken
beestje had ook nog geen haar was aan de ene kant een eng gezicht maar aan de andere kant heel schattig.
hij is uiteindelijk overleden aan een longontstekeing.
achteraf is het goed geweest dat ie is overleden.
er mankeerde nogal wat aan hem

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:49

als het nog geen haar heeft was het nog geen 270 dagen of wel? phoe lijkt me ook best eng ja, dat het nog leeft, inderdaad maar beter voor t veulen dat het gestorven is, al had het best gezond ter wereld mogen komen van mij... vind dit echt zielig.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:53

ze waren een week of te vroeg en erg klein
3 jaar geleden was er ook 1 te vroeg
ruim 4 weken een heel klein eigewijs dingetje
kwam smorgens op stal en dacht even dat de stal was schoongespoten er lag een enorme plas water
bleek een merrie te zijn bevallen.
adri zijn bewoording was een grote golf vruchtwater en hup een veulentje
het was de w jaargang hij kreeg de naam waterloo
hij is nog steeds een eigenwijze drol

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:55

Heb mijn vorige post even gewijzigd. Had 't verhaal van marlijntjuh verkeerd begrepen...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:56

haha, maar hoeveel te vroeg was nu die tweeling? want dat heb je niet duidelijk vermeld waterloo, goede naam inderdaad...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:58

een week of 6/7 dacht ik zeker weten doe ik het niet is al een jaar of 5 geleden