Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:19

Ik vind die merrie echt veel te mager hoor! Je moet de ribben kunnen voelen, maar niet zien. En zoals Mac ook al zei: een (hoog)drachtige merrie mag best wat royaler in conditie zijn.
Wanneer moet de merrie bevallen? Ik zou haar echt op wat meer voer (merriebrok en ruwvoer) zetten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:24

MissHIS schreef:
Ik vind die merrie echt veel te mager hoor! Je moet de ribben kunnen voelen, maar niet zien. En zoals Mac ook al zei: een (hoog)drachtige merrie mag best wat royaler in conditie zijn.
Wanneer moet de merrie bevallen? Ik zou haar echt op wat meer voer (merriebrok en ruwvoer) zetten.

Ik vond het zelf ook al... maar ben ook gedeeltelijk afhankelijk van mijn ouders...we hadden haar al op meer voer gezet, maar denk dat ze nu toch echt merriebrok nodig heeft.

Ze is uitgerekend op 16 april...

Val me nou ajb niet aan... ik ben afhankelijk van mijn ouders... ik ga er morgen meteen achter aan... ze is de laatste tijd steeds erger geworden.

Nog 1 ding erbij zeggen. Het is niet zo dat je constant de ribben kunt zien, maar wel soms als ze gewoon staat of te eten, op de grond naar eten zoekt, maar voor mijn gevoel wel te vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:28

Hee! Ben er weer even! Kan ik even een korte update krijgen over de stand van zaken bij de op knappen staande merries? (Jeddah, Mac!!!) Haha!
Heb geen tijd alles door te lezen... Bloos

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:33

Faniek schreef:
Ik vond het zelf ook al... maar ben ook gedeeltelijk afhankelijk van mijn ouders...we hadden haar al op meer voer gezet, maar denk dat ze nu toch echt merriebrok nodig heeft.

Val me nou ajb niet aan... ik ben afhankelijk van mijn ouders... ik ga er morgen meteen achter aan... ze is de laatste tijd steeds erger geworden.

Nog 1 ding erbij zeggen. Het is niet zo dat je constant de ribben kunt zien, maar wel soms als ze gewoon staat of te eten, op de grond naar eten zoekt, maar voor mijn gevoel wel te vaak.

Ik val je ook niet aan, maar deze merrie moet echt meer te eten krijgen. Ze heeft ook nog best een dikke vacht en zelfs dan kan je de ribben zo duidelijk zien. Vind het best een ernstige zaak, dus ik zou maar snel naar je ouders gaan en dit bespreken. Maar op zich kan iedereen toch zien dat deze merrie duidelijk aan de te dunne kant is? Wat krijgt ze nu per dag qua voer? Ik zou inderdaad beginnen met de merriebrok, bij mijn persoonlijke voorkeur PAVO of Havens. Succes

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:35

Faniek schreef:
MissHIS schreef:

We vallen je echt niet aan. Dit is een leuk cluppie bij elkaar en we steunen elkaar. We zitten allemaal in hetzelfde zenuwslopende schuitje van drachtige merries en gestreste bazen Clown . Er worden adviesen gegeven en wat je er mee doet is aan jou. Er zijn hier ervaren fokkers die helpen de beginnende fokker.

Ik zou als ik jou was niks meer met je paard doen. Gewoon een beetje wandelen. Mijn merrie is nu 306 dagen drachtig. Die heeft geen puf meer om te lopen. We wandelen met haar 2 x per dag 20 min. door de plat getrapte sneeuw heen. Alles ligt onder een pak van zeker 50 cm sneeuw.
Kijk naar je merrie, als ze het niet meer trekt, dan een paar stappen terug doen. Veel hooi geven en wat merriebrok. Hooi moeten ze nu onbeperkt krijgen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:41

@ PhiaBink
Het was in het algemeen gericht van val me nu niet aan... aangezien je kent bokt de laatste tijd hopelijk een beetje. Verwacht hier niet dat het gebeurd evenals bij de barncams waar het ook zeer gezellig is.

@ MissHIS
Ik had het dus zelf ook alweer door dat, dat moest, maar wou het voor de zekerheid dus weten ivm dat ik het gehoord had met het veulen uitzakken waar ik dus echt niks van geloofde, maar dan denkt mijn vader als hij dit van een ervaren fokker hoort (hij noemt zich ervaren) dat dit dus klopt. Wellis waar ben ik dan 17 en begint hij nu steeds meer naar ook mijn woord te luisteren. Dus ik heb zo net met mijn moeder gepraat en die dacht ook precies hetzelfde... dus wij gaan er morgen meteen achteraan!

@ PhiaBink nog even... ze staat volledig stil de merrie alleen gisteren en eergisteren door de fijne sneeuw en we haar willen beleren voor de kar heeft ze even 2 rondjes met de slee gelopen en toen er net sneeuw was gevallen een stapritje samen met de andere merrie zonder zadel.
Voor de rest doet ze helemaal niks meer al 3 weken lang.

Wat ze nu krijgt:
1 kilo biks 's ochtends
2 plakken hooi 's ochtends
1 emmer wortels 's middags
1 kilo biks 's avonds
2 plakken hooi 's avonds

En ze loopt van 's ochtends vroeg tot een uur of 7 buiten.

Wat raden jullie me aan om haar nu te geven?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:43

Update voor Skippy:
** NOPPES NADA NIKS **
Nou ja, wat kleine dingen:
- eet wel haar muesli, maar knoeit momenteel vreselijk met haar hooi
- speentjes bijna geheel zichtbaar; vandaag wat kleine prutjes
- slaapt/rust veel
- verder gewoon blij paard

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:44

Ostara is half mei aan de beurt en krijgt nu ook merriebrok, maar dan wel in kleine hoeveelheden.
Hooi krijgt ze juist wel in goede hoeveelheden. Maar onbeperkt is dus nog een beter idee?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:48

Die magere haflingermerrie wanneer is die voor het laatst ontwormd?

Je kan haar ook zemelen bijvoeren meerdere keren kleine porties per dag om haar op gewicht te krijgen.
Vergis je niet ik merk het aan mijn merries en die zijn niet eens drachtig dat ze door de koude weer beduidend grotere behoefte hebben aan eten, en jouw paardje kijgt er nog een veulentje bij! Maar niet getreurd advies opvolgen wat hier gegeven wordt, voer wel met beleid ga niet meteen haar hele bak volgooien dan komt alles goed! Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:51

@ Faniek
Ik val je niet aan!!!!!!!!!!!!!! Hier komen iets andere mensen dan bij de rest van bokt. We willen je helpen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik je voerschema zie, dan zal ik meer hooi geven, meer over de dag verdeelt. Bij elke voerbeurt hooi geven. Dan langzaam overgaan op merrie brok.
Mijn DA adviseerde Vit. E met Selenium bij te geven. Dit is geod voor de merrie en het veulen.

Mijn merrie is heel erg bevattelijk voor hoefbevangheid. Het is een 13 jarige merrie die alleen voor de fok gebruikt wordt. Ze is niet zadelmak. Ze krijgt nu 3 x per dag een halve schep Muslie van Havens voor paarden met eiwit allergie. Ze krijgt 2 x daags een half schepje Vit.E met selenium en onbeperkt voordroog kuil. Verder krijgt ze 3 x per dag een halve emmer wortelen.
Die van mij is dik, vet, onbespiert en zeer drachtig. Zodra het veulen geboren is krijgt ze pas merriebrok.
Ik ken haar hele levensgeschiedenis en waar wij haar gekocht hebben geven ze de merries pas merriebrok als het veulen er is. DIt hou ik dus ook aan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:51

Faniek: dit topic is idd een positieve uitzondering te noemen op Bokt! Maak je dus niet druk om eventuele reacties; het zijn zonder uitzondering goed bedoelde adviezen Knipoog .

Ook ik denk dat er wel een paar kilootjes aan mogen bij jouw merrie. Qua hooi zit het wel goed (is het hooi of kuil??), en dat is wat mij betreft de basis, ook voor een drachtige merrie.
Twee scheppen biks op een dag is daarentegen niet echt veel, vooral niet als ze nog wel eens moet werken. Deze kou hakt er overigens ook flink in en ik geef mijn paarden nu alledrie wat meer dan normaal.

Mijn merries (Paint Horses, ong. 1.50 hoog en behoorlijk breed) krijgen nu:
- 2x 3 scheppen merrie-muesli (qua gewicht is dat wel wat minder dan biks)
- ongelimiteerd voordroogkuil
Laatst bijgewerkt door Mac op 06-03-05 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:52

gabrycha schreef:
Die magere haflingermerrie wanneer is die voor het laatst ontwormd?

Je kan haar ook zemelen bijvoeren meerdere keren kleine porties per dag om haar op gewicht te krijgen.
Vergis je niet ik merk het aan mijn merries en die zijn niet eens drachtig dat ze door de koude weer beduidend grotere behoefte hebben aan eten, en jouw paardje kijgt er nog een veulentje bij! Maar niet getreurd advies opvolgen wat hier gegeven wordt, voer wel met beleid ga niet meteen haar hele bak volgooien dan komt alles goed! Knipoog

Voor het laatst een maandje geleden samen met de andere 2 merries dus daar heeft ze echt geen last van.
Check daar ook regelmatig op... vorig jaar had ze het ook zo zwaar, maar wie heeft echt een goed voedingspatroon voor mij van 's ochtends tot 's avonds....
Desnoods koop ik zelf het eten wel, want mijn vader zegt geef je haar wat meer biks wat meer wortels, maar daar zit toch niet de juiste voedingstoffen in?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:00

Sommige mensen voeren gewoon meer van het normale voer, maar ik voel me er toch beter bij om ze speciaal merrievoer te geven. Ik heb het idee dat daar toch een betere balans in zit voor drachtige merries dan gewoon voer.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:01

Vorig jaar is dus 2 jaar geleden.

@ Phiabink:
Bedankt voor de info. Mijn merrie is niet vatbaar voor hoefbevangheid tot nu toe. Ze is bijna 5 en nog nooit een DA bijgeweest voor iets. Alleen scannen, inenten etc.

@ Mac:
Ik voel me ook stukken meer thuis op Kraamstal etc. Lachen

Echt werken doet ze niet... een stapritje door de sneeuw ik lees 200 meter lopen door de sneeuw.
En met slee was 2 kleine rondjes in de wei om te wennen Lachen

Kuil is hier niet beschikbaar geen idee waar ik er aan kan komen..

Iemand dan een schema voor mijn merrie... 2 jaar geleden had ze het zowel tijdens de dracht zo zwaar als na de dracht. Na de dracht had ze ook een groot veulen dat veel van haar nam.
Misschien zou zoiezo merriebrok een goede optie zijn.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:08

@ Faniek, je geeft me nu wel een kat.
Ik liet je een voorbeeld zien wat mijn merrie krijgt. Dat wil zeggen, dat ik niet zeg dat jou merrie bevattelijk is voor hoefbevangheid.

Ik denk dat ook Mac. Ik moet zo uitkijken met Famosa. Ik hou haar op dit voerschema en ik hou haar goed in de gaten. Haar vacht vertelt me of ze genoeg krijgt of dat ze meer moet. Gaat de vacht wat gekreukt er uit zien, dan moet ze meer hebben. Dit is mijn graadmeter of ze voldoen binnen krijgen of niet. De slijmvliezen zij natuurlijk ook een goede graadmeters.

Voor merries die geen last hebben van eiwit allergie, zou ik ook al op tijd met merriebrok beginnen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:12

PhiaBink schreef:
@ Faniek, je geeft me nu wel een kat.
Ik liet je een voorbeeld zien wat mijn merrie krijgt. Dat wil zeggen, dat ik niet zeg dat jou merrie bevattelijk is voor hoefbevangheid.

Ik denk dat ook Mac. Ik moet zo uitkijken met Famosa. Ik hou haar op dit voerschema en ik hou haar goed in de gaten. Haar vacht vertelt me of ze genoeg krijgt of dat ze meer moet. Gaat de vacht wat gekreukt er uit zien, dan moet ze meer hebben. Dit is mijn graadmeter of ze voldoen binnen krijgen of niet. De slijmvliezen zij natuurlijk ook een goede graadmeters.

Voor merries die geen last hebben van eiwit allergie, zou ik ook al op tijd met merriebrok beginnen.

Zo bedoelde ik het niet niet..... Ik bedoelde eigenlijk meer van of jij iets wist als een merrie niet vatbaar er voor is.... sorry als het anders overkomt.

Ik snap dat je neer zette wat jou merrie kreeg daarom vertelde ik wat meer info zodat jij misschien iets wist wat ik het best met mijn merrie kon doen.
Meer hooi? Over op merriebrok etc.?

Ik dacht zelf aan zoiezo overgaan op merriebrok en misschien nog wat extra hooi. Merriebrok moet ik dit rustig aan opbouwen in welke porties kan ik dit het best opbouwen? Nog gemeng met gewone biks? Nog iets anders erbij muesli bijv?

Nogmaals sorry...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:20

Faniek, wat kan ze overdag eten als ze buiten is? Op dit moment zit er erg weinig voedingswaarde in het gras dus misschien is het een idee om haar overdag buiten ook een flinke hoeveelheid hooi te voeren?
Het nadeel is dat merries vaak aan het eind van de dracht minder ruwvoer opnemen door ruimtegebrek. Het veulen neemt veel ruimte in beslag.
Als ze wat meer gespreid over de dag ruwvoer kan eten, scheelt dat vaak een hoop.

Ik ben zelf ook erg voor merriebrok, ook voor pony's.
In de laatste maanden van de dracht groeit het veulen het meest en merries hebben dan een hogere eiwitbehoefte.
Ik weet niet wat voor brok je nu voert maar vaak zit er in onderhoudsbrok en in sportbrok te weinig eiwit voor een hoogdrachtige merrie.
Ook is de mineralenverhouding anders dan in andere soorten brok.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:24

MarijeR schreef:
Faniek, wat kan ze overdag eten als ze buiten is? Op dit moment zit er erg weinig voedingswaarde in het gras dus misschien is het een idee om haar overdag buiten ook een flinke hoeveelheid hooi te voeren?
Het nadeel is dat merries vaak aan het eind van de dracht minder ruwvoer opnemen door ruimtegebrek. Het veulen neemt veel ruimte in beslag.
Als ze wat meer gespreid over de dag ruwvoer kan eten, scheelt dat vaak een hoop.

In de laatste maanden van de dracht groeit het veulen het meest en merries hebben dan een hogere eiwitbehoefte.
Ik weet niet wat voor brok je nu voert maar vaak zit er in onderhoudsbrok en in sportbrok te weinig eiwit voor een hoogdrachtige merrie.

Buiten op moment ivm sneeuw alleen takken.
Normaal ook haast niks omdat er niet echt wat op het weiland staat.

Als ik hooi geef moeten de andere 2 ook meteen meer op hooi? Ze staan altijd alle 3 samen dat betekend 3 keer zoveel hooi.... denk niet fout over me, maar mijn vader moet het betalen en die denkt uiteraard over alles anders... en soms is het best lastig om als 17 jarige dit te overtuigen.... het is hun geld etc.

Ik wil morgen eigenlijk meteen een zak merriebrok gaan kopen dit mag toch ook nog doorgaands als ze het veulen heeft? Want dat nam ook veel van haar ze gaf erg veel aan haar veulen.

Hoe moet je het opbouwen?
Als ze het gewend is hoeveel kan ik het best geven dan per dag?
En over hoeveel keer per dag kan ik het, het best verdelen?
Hoeveel kan ze hebben als het veulen geboren is?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:36

Zo, heb ook weer alles bij gelezen en zie dat er oa. een veulentje geboren is, welkom to the world Benz! Cool

Bij Vanta nog steeds geen veulen maar er is wat veranderd! Haar kling is heel opgezwollen en staat open. Aan de randjes zat zo wat opgedroogde rode korstjes. Haar banden zijn een heel pak losser, kan haar staart zowat alle kanten op bewegen.
Haar uier was ook dik maar wegens glij gevaar heeft ze deze afgelopen 2 dagen niet veel bewogen. Na het longeren vanmiddag trok hij dus toch weer weg maar er bleven nu al 2 fameuze thee zakken achter.
Veullie is ook heel actief, zo actief heb ik het nog niet geweten.
Ohja en Vanta is héééééééél erg slecht gezind tegen iedereen, ze bijt oa. Clown (behlave mij want ik breng haar eten Tong uitsteken )
Morgen komt de hoefsmid, ohow ... Nagelbijten / Gniffelen

Ik twijfel nog of ik op stal ga slapen vannacht maar ik denk niet dat het deze nacht gaat geboren worden gezien die uier (ga zo wel nog voeren en checken)
Ik twijfel, twijfel,twijfel ... denk dat ik toch het zekere voor het onzekere ga nemen ...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:46

Jeddah, leuk dat ze even ver zijn. Nu afwachten wie het langst moet wachten. Haha!

Nog geen teken dat ze al een veulen werpt vannacht. Meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen denk ik.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:52

Faniek schreef:
MarijeR schreef:

Buiten op moment ivm sneeuw alleen takken.
Normaal ook haast niks omdat er niet echt wat op het weiland staat.

Als ik hooi geef moeten de andere 2 ook meteen meer op hooi? Ze staan altijd alle 3 samen dat betekend 3 keer zoveel hooi.... denk niet fout over me, maar mijn vader moet het betalen en die denkt uiteraard over alles anders... en soms is het best lastig om als 17 jarige dit te overtuigen.... het is hun geld etc.

Als je ze allemaal buiten een extra portie hooi geeft, kan je misschien bij de anderen 's ochtends en 's avonds wat minder hooi voeren. Zo'n beetje dezelfde hoeveelheid blijven voeren maar dan meer gespreid over de dag.
Voor de drachtige merrie zou ik het hooi buiten wel als extra geven en dus niet van haar ochtend en avond voer af halen.
IMO is het trouwens sowieso beter als ze overdag ook hooi kunnen eten.
Op een kale weide heb je anders ook kans dat ze teveel zand binnen krijgen en met dit weer, zorgt de vertering van ruwvoer ook voor extra warmte voor de dieren.

Citaat:
Ik wil morgen eigenlijk meteen een zak merriebrok gaan kopen dit mag toch ook nog doorgaands als ze het veulen heeft? Want dat nam ook veel van haar ze gaf erg veel aan haar veulen.

Hoe moet je het opbouwen?
Als ze het gewend is hoeveel kan ik het best geven dan per dag?
En over hoeveel keer per dag kan ik het, het best verdelen?
Hoeveel kan ze hebben als het veulen geboren is?

De voedingsbehoefte wordt ná het veulen nog veel hoger.
De merrie heeft dan veel extra nodig om melk aan te maken.
Hier blijven ze op merriebrok tot er in het voorjaar/zomer echt goed gras staat.
Als een merrie vroeg veulent, kan ze wel op 5/6 kilo merriebrok staan en onbeperkt ruwvoer. Veulent ze later in het seizoen, dan halen ze vaak een groot deel uit het gras.

De hoeveelheid kan je het beste op het oog bepalen. De merrie moet er goed uit zien en het veulen moet goed groeien.

Het opbouwen zou je misschien kunnen doen door haar eerst wat merriebrok naast de gewone brok te geven en langzaam aan ook de rest van de brok vervangen door merriebrok.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:56

Super bedankt voor de info Marije OK dan!

Ik ga morgen meteen een zak merriebrok voor haar kopen en zal het met hooi zo doen.
Zal de andere 2 ook iets meer hooi dan geven Lachen

Hoop dat het nu beter gaat..

De rest ook super bedankt voor het meedenken en de tips Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:06

Hmmm geen veulens geboren dus...de afgelopen dagen dat ik op mijn roze wolk verkeerde... Haha!

Nou mijn ventje blijft helemaal geweldig en ik ben supertrots! En ik wordt alleen maar trotser na alle berichten in mijn topic!!! Bloos

@ Mac en Jeddah: Zeg is ff tegen Peps en Sim dat het allang had gekund!!! Mijn veulen heeft t absoluut niet koud, kan makkelijk!
Des te eerder kunnen we gezellig gaan kraambezoeken!!! Geloof dat Ods ook wel wilde!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:29

Daar ben ik weer.. Had het dit weekend erg druk met school en Bold. Ik heb haar vandaag verhuisd naar waar ze haar veulen mag krijgen! We zouden het eigenlijk afgelopen dinsdag doen, maar dat was gewoon niet verantwoord. Vandaag was het goed te doen en ze staat daar nu lekker op stal!

Mac schreef:
@Boldly: Bold heeft een hangbuikje! Echt grappig, want verder is ze gewoon heel mooi slank gebleven!

Ja, ze heeft inderdaad een hangbuikje. Voor de rest is ze ook wel wat voller geworden, maar echt dik zal ik haar nooit krijgen. In het land staat ze ook altijd om zich heen te kijken als ze geen honger meer heeft, het is echt geen paard dat zich helemaal kapot zal eten. Ook als ik een berg hooi bij haar gooi verdeelt ze dat netjes over de dag. Ze is dan ook erg in trek bij de mannen! Ze wilt gewoon slank blijven! Vorig jaar heb ik haar ook een tijdje maismeel gevoerd, daar werd ze wel iets voller van maar ook niet veel.
Je hebt ook vrouwen die heel dik worden als ze zwanger zijn en zo nu en dan is er een vrouw die een heel mooi bescheiden buikje heeft, dat heeft Bold ook Knipoog ! Ik had ook niet verwacht dat ze zo zou worden als Lee bijvoorbeeld. Terwijl Lee ook niet zo'n onwijs dik paard is. Maar dat ze nog bij ons stond werd ze denk ik ook veel minder goed verzorgd en liep ze ook in de lessen natuurlijk! Ze is vast wel heel blij met jou nu!

Odess schreef:
@ Boldy, zo als ik Boldy met Odess vergelijk (10 april uitgerekend) heeft Odess een veel dikkere buik! Wat draagt jouw merrie mooi bescheiden!

Ja, ik vergelijk haar ook altijd met jouw merrie omdat ze rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Maar Odess heeft vorig jaar natuurlijk ook een veulen gedragen en dan worden ze ook altijd wel dikker. Ik hoop overigens voor je dat het dit jaar wel goed gaat! Want om dat nog een keer mee te maken ! Ik duim voor je!

jeddah schreef:
@Boldy, wuaw, ze ziet er nog mooi slank uit! Wanneer is ze ook alweer uitgerekend?

Ze is 18 april uitgerekend. Nog even wachten, hopen dat het dan mooi weer is! Sterkte met je hond trouwens nog! Ik vind Borders echt gaaf! Wij hebben zelf een Bearded, die is nu 12 maar nog ontzettend speels, maar dat kan eigenlijk niet zo goed meer.. De gewrichten werken af en toe niet zo goed meer mee..

Hier nog even het verschil met hoe ze normaal is en nu:
Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:55

Boldly; met die foto kun je het echt goed vergelijken! Wow, dan zie je pas echt hoeveel ze is aangekomen Knipoog.

Faniek, Ivanka krijg nu ook 2 kilo krachtvoer meer dan dat ze kreeg voor haar dracht. Ik merk echt aan haar dat ze het nodig heeft en volgende maand is ze 8 maanden drachtig en dan wil ik ook overgaan op de merriebrok.