[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:12

Pret vindt het ook niet fijn als ik mijn hand op haar buik leg. Dan kijkt ze echt om van "he, doe es niet!" :+ Dus ik laat het nu maar, als ze het niet wil, dan wil ze het niet. Klaar. Pret staat overigens al stil van voor de dracht dus dat "probleem" heb ik niet zo... :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:18

Ik had ook de intentie om tot de jaarwisseling door te rijden, maar eerst gooide het weer roet in het eten (alleen een buitenbak) en daarna was ze gewoon al te dik. Dus nu maar een beetje aanmodderen...

Ik zie het veulen soms wel bewegen en ik denk dat ik het een keer gevoeld heb. Mijn merrie laat het prima toe, ze is echt zo lief geworden sinds de dracht <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:21

Hihi Pret ook, voorheen zou ze, als ze iets niet wilde, niet alleen maar gekeken hebben.. _O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:23

Leuk is dat he, dat ze zo positief kunnen veranderen!

Mijn merrie kon voor de dracht nooit alleen op stal staan zonder de boel af te breken. Dat gaat nu ook zoveel beter. Alsof ze voelt dat ze niet meer alleen is :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:37

Ik mag gelukkig wel voelen op haar buik en dan legt ze heel lief haar neus tegen mijn hand echt zo van, mag ik ook voelen? Echt zo lief <3 dus wij voelen altijd even saampjes aan beide kanten haha!

Ik ga straks rijden, kijken hoe het vandaag gaat :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:52

Hier ook een maiden, Cookie, ze zit nu op 192 dagen maar geen veulen te voelen hoor. Is ook wel aan de vroege kant natuurlijk.
Bij de mini's is het ook wel lastig om het verschil tussen drachtig en vet te zien, zeker met het pak haar wat erop zit.
En het is bij mij de merrie die het laatst uitgerekend is dus ook moeilijk te vergelijken met merries die al een stuk verder in de dracht zijn.
We gaan het vanzelf zien, als ze van het voorjaar nog steeds niet hengstig wordt, zal ze wel drachtig zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:59

BianCatjee schreef:
Ik mag gelukkig wel voelen op haar buik en dan legt ze heel lief haar neus tegen mijn hand echt zo van, mag ik ook voelen? Echt zo lief <3 dus wij voelen altijd even saampjes aan beide kanten haha!

Ik ga straks rijden, kijken hoe het vandaag gaat :)

Oh vergeten te reageren op jou nog laatst (ben een beetje warrig deze week, sorry)

Pret haar oog is beduidend beter. Vermoed dat ze zich gewoon gestoten had. :) Zwelling is weg, ze heeft hem volledig open enz. :) Het is nog niet 100% zoals het moet zijn maar het scheelt niet meer veel. Gezien Pret nogal lomp is (toen ze bij de hengst stond heeft de hengstenhouder het hooiruif uit haar stal genomen omdat ze zich er aan bleef stoten.. :') ) denk ik dus gewoon dat ze zich flink gestoten heeft..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:41

Whahaha sorry daar moet ik wel even om lachen van die hooiruif :=
Gelukkig dat het beter gaat! ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:44

Ponyparadijs; geen exacte datum nee

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:43

Maiden is toch eerste dracht? Dan is mijn merrie ook een maiden. Ze is bijna op de helft.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:48

Buik voelen mag bij die van mij ook niet.
Hand op de buik is direct een blik zo van kijk uit ik waarschuw je.
Dus als daar leven komt moet ik de grens maar een beetje overschrijden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:56

Die van mij kijkt niet boos gelukkig, wel zie je dat ze wat ongerust is zeg maar. :)

Biancatjee; Ja ik ging haar op zoeken en ik kom aan haar stal (mocht gewoon door lopen van die man) en ik zie die hooiruif staan en ik zie dat ze een klein wondje heeft boven haar oog, naja wondje, haartjes af en wat rood maar niet echt helemaal open zeg maar. Toen schoot ik al in de lach (tsja ik ken haar nu eenmaal...) en toen kwam de hengstenhouder helemaal ongerust binnen met uitleg dat ze zich gestoten had en dat ie de hooiruif er snel uit gehaalt had want ze had een wondje!

Heb 'm maar snel gerust gesteld dat ik gewoon een erg lompe merrie heb en dat het mij na 5 jaar zelfs nog niet gelukt is om een stal echt Pretty-proof te maken... Gelukkig blijft het over het algemeen wel bij oppervlakkige schade. De diepste wonde die ze gehad heeft was toen ze door haar staldeur heen probeerde te gaan... En ook dat is mooi genezen, toen was het best een lelijke wonde op haar borst (en ze konden het niet hechten door de plek en de hoeveelheid vel dat weg was dus het moest zo genezen) maar daar zie je nu niets meer van. :n

Maar goed, daarom dus dat ik zo "gelaten" reageerde op het feit dat haar oog dik was.. :o het is niet zo dat ik geen DA laat komen hoor als het nodig is maar in Pret haar geval ben ik vaak geneigd om van die kleine dingetjes eerst maar eens even aan te kijken... :+

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:23

Ayasha schreef:
Die van mij kijkt niet boos gelukkig, wel zie je dat ze wat ongerust is zeg maar. :)

Biancatjee; Ja ik ging haar op zoeken en ik kom aan haar stal (mocht gewoon door lopen van die man) en ik zie die hooiruif staan en ik zie dat ze een klein wondje heeft boven haar oog, naja wondje, haartjes af en wat rood maar niet echt helemaal open zeg maar. Toen schoot ik al in de lach (tsja ik ken haar nu eenmaal...) en toen kwam de hengstenhouder helemaal ongerust binnen met uitleg dat ze zich gestoten had en dat ie de hooiruif er snel uit gehaalt had want ze had een wondje!

Heb 'm maar snel gerust gesteld dat ik gewoon een erg lompe merrie heb en dat het mij na 5 jaar zelfs nog niet gelukt is om een stal echt Pretty-proof te maken... Gelukkig blijft het over het algemeen wel bij oppervlakkige schade. De diepste wonde die ze gehad heeft was toen ze door haar staldeur heen probeerde te gaan... En ook dat is mooi genezen, toen was het best een lelijke wonde op haar borst (en ze konden het niet hechten door de plek en de hoeveelheid vel dat weg was dus het moest zo genezen) maar daar zie je nu niets meer van. :n

Maar goed, daarom dus dat ik zo "gelaten" reageerde op het feit dat haar oog dik was.. :o het is niet zo dat ik geen DA laat komen hoor als het nodig is maar in Pret haar geval ben ik vaak geneigd om van die kleine dingetjes eerst maar eens even aan te kijken... :+

Haha geweldig! Wel begrijpelijk hoe de hengstenhouder reageerde ;)
En gelukkig maar dat het bij oppervlakkige wondjes blijft!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:27

Hengstenhouder was een hele fijne, zorgzame man. :j heeft haar ook erg goed verzorgd zolang ze daar stond. :j

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:37

Hoop elke keer als ik de merries aan het poetsen ben wel een beetje op een teken van leven. Maar het zijn duidelijk kinderen van hun vader ze maken zich niet druk :D . Vooral Noor is nu wel echt zwaar maar dat komt mischien ook wel omdat we we bij haar gewoon de merrie brok zijn door blijven voeren, Sil heeft helaas last van dikke benen dat heeft ze altijd rond deze tijd van de dracht later lijkt dat altijd wel weer minder te worden. Het schiet echt op nu ik heb echt zin in de eerste veulens van 2014 kunnen we weer mee leven met het waken en mee genieten met de veulen foto,s *\o/*

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:38

Dat is erg fijn! Lijkt me toch niet niks je merrie bij een "vreemde" achterlaten (voor sommige is het misschien geen vreemde)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:42

Nee ik vond dat best moeilijk. Mijn man heeft me mee naar huis moeten slepen toen ik haar moest achter laten. _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:53

Aries beenwond is aan het opknappen, de wondranden waren mooi zacht en roze en er komt zachtjes aan steeds meer mooi nieuw weefsel aan de buitenzijde. Vandaag op een druppel iets troebel wondvocht na ook geen vuiligheid meer uit de wond. Het lijkt dus de goede kant op te gaan

Het enige probleem is nu wel dat ik de flu in m'n stal heb. Zaar heeft het best te pakken nu, stond laatst met 40 graden koorts nu nog aan het kuchen.
Merries lijken er nog geen last van te hebben, maar die waren vandaag wel wat meer aan het zweten vandaag na een beetje werken...maar anderzijds was het ook niet heel koud...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:54

Fijn van Arie Woogy..

Griep is niet zo ideaal.. Hmm

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:02

ben ook niet zo blij, maar gaat vanzelf wel over :) Ze zijn verder gezond genoeg om hier snel doorheen te komen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:43

Wij hebben 1 maiden merrie drachtig. Ik zal proberen binnenkort eens wat foto's te maken. Erg druk gehad laatste tijd. Werk, aardig wat paarden op stal en verhuizen.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:59

Voor mijn merrie is het ook haar eerste veulen. Ze is nu ruim 150 dagen drachtig. Maar nog niet heel veel aan te zien. Beetje gevulde flanken.
van mij mag ze wel een beetje gaan groeien of een teken van leven geven daar in de buik zodat ik zeker weet dat er nog steeds iets in zit haha.
Nu is het haar eerste veulen en ze is ruim 1.70m en atletisch gebouwd dus zal niet snel heel zwaar worden denk ik.
Lijkt me zo leuk om het veulen een keer te voelen of zien bewegen in de buik :-)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:59

gedverderries zeg, lees net een boel nare berichten over drachtige merries die in noord holland mishandeld zijn. Dames opletten!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:46

Het is zelfs om de hoek bij mij.
In de Noord-Beemster en bij mijn eigen DA op het pad in de Wijdewormer.
Mijn merrie staat dus ook in de Noord-Beemster

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:16

Ken de veearts ook, top vent, jammer dat hij weg is van mijn vaste kliniek.

Maar opgepast dames...overal eigenlijk, heb het idee dat beulen voornamelijk uit zijn op wijffies