Fancy is nu 4 maanden (126 dagen). Bij het borstelen vanmorgen krijg ik een heel kleine duts.

Ze is wel vroeg deze keer, vorige dracht toonde ze pas leven met 5 maanden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mexxuna schreef:enjoy86 schreef:Is er trouwens iemand bekend met het Rheinische stamboek?
Mijn merrie is Rheinländer, dragend van Special Agent Amour (is ook goedgekeurd voor Rheinland.)
Voor mij is het de eerste keer dat we een veulen fokken.
Moet ik nog iets doen voordat het veulen komt? wbt paieren/paspoort enz. Zo nee, hoe werkt het dan precies als het veulen er is?
Niet bekend,
maar normaal kun je je dekbon opsturen naar het stamboek, en krijg je gewoon papier/paspoort.
Helaas loopt het bij mij ook niet echt op rolletjes, Trakhener stamboek levert geen dekbonnen meer voor niet-Trakhener merrie's.
Er zit nu dus niets anders op dan een DNA test... om een papier te verkrijgen.
MarijeR schreef:Ze zijn idd nog niet extreem zwaar, komt ook omdat ze nog bijna dagelijks de molen in gaan voor extra beweging.
De linker is voor de 1e keer drachtig maar de rechter verwacht haar 10e veulen dus haar buik hangt wel wat meer
MarijeR schreef:Ja het scheelt veel als ze alleen maar op de wei staan of dat ze in conditie gehouden worden. Andere jaren liepen ze hier ook met hangbuikjes hoor
Dit is het eerste jaar dat ik de fokmerries aan het werk heb na het afspenen. Het doet ze wel erg goed moet ik zeggen.
Mexxuna schreef:Zit foto's te bekijken en vond nog een leukje, heb m alleen met mn mobiel van computerscherm gefotografeerd, dus hij is niet zo scherp!
Vind het altijd wel grappig om te zien dat Mexx in de zomer echt een beetje naar wildkleur gaat, en in de winter bijna zwart is...Toverballetje!
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2529_n.jpg
enjoy86 schreef:Is er trouwens iemand bekend met het Rheinische stamboek?
Mijn merrie is Rheinländer, dragend van Special Agent Amour (is ook goedgekeurd voor Rheinland.)
Voor mij is het de eerste keer dat we een veulen fokken.
Moet ik nog iets doen voordat het veulen komt? wbt paieren/paspoort enz. Zo nee, hoe werkt het dan precies als het veulen er is?