[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:57

dadabo schreef:
@Diane_Basje: Jij hebt ook een mooie merrie, ook toch een Welsh A?
Ze is goed dik al, maar ze heeft toch al meer veulens gehad?

Dank je! Ja klopt zij is ook een welsh A, wat is de afstamming van jouw merrie? En van wie is ze drachtig?

Jaa ze is wel zwaar, is haar 2e veulen. Bij het vorige veulen was ze maiden maar op het laatst ook megabreed. Kwam een niet zo groot hengstje uit. Was even bang dat het er 2 zouden worden. Hij bleek gewoon een privezwembad te hebben. Dus ze zal deze keer wel nog breder worden. Ik kan ook geen dag over het erf lopen zonder een opmerking te krijgen over haar omvang.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:59

AGarcia schreef:
Diane_Basje: Is Rosa stekelharig of roan?

Rosa is een koffievos-roan. Over een paar maanden wordt ze weer lichter en van de zomer is ze helemaal wit (behalve haar benen en hoofd dan). Wel apart, maar ik vind dit kleurtje mooier dan haar zomeroutfit.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:29

Diane_Basje schreef:
dadabo schreef:
@Diane_Basje: Jij hebt ook een mooie merrie, ook toch een Welsh A?
Ze is goed dik al, maar ze heeft toch al meer veulens gehad?

Dank je! Ja klopt zij is ook een welsh A, wat is de afstamming van jouw merrie? En van wie is ze drachtig?

Jaa ze is wel zwaar, is haar 2e veulen. Bij het vorige veulen was ze maiden maar op het laatst ook megabreed. Kwam een niet zo groot hengstje uit. Was even bang dat het er 2 zouden worden. Hij bleek gewoon een privezwembad te hebben. Dus ze zal deze keer wel nog breder worden. Ik kan ook geen dag over het erf lopen zonder een opmerking te krijgen over haar omvang.

Haar afstamming staat in mijn profiel.
Ze is gedekt door Rondeels Fawn, staat ook een foto van hem in mijn profiel.

Ik zie dat onze merries ook redelijk gelijk lopen in de dracht, jouw merrie is 2 weken eerder.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:17

Ja, ze is nog mooi in figuur, maar je merkt wel dat ze sneller moe is en het springen gisteren ging toch ook al wat moeizamer als anders vond ik... :o het word tijd dat ze rust krijgt qua springen...
Ja, misschien heeft ze gewoon weinig vruchtwater... weet het niet, ben jaloers op al die mooie babybuiken hier... :o

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:35

Diane_Basje schreef:
AGarcia schreef:
Diane_Basje: Is Rosa stekelharig of roan?

Rosa is een koffievos-roan. Over een paar maanden wordt ze weer lichter en van de zomer is ze helemaal wit (behalve haar benen en hoofd dan). Wel apart, maar ik vind dit kleurtje mooier dan haar zomeroutfit.

Oooee, sexy :+
Mendy is vos, gedekt met Linde Hoeve's Elegant (wellicht dat je die kent?)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:29

Tjinta, een caphoes gaat over je cap heen ;) http://www.vanrinske.nl/files/3067/prod ... /bruin.jpg
Ik heb m alleen in ander kleurtjes.

Hier is kerstavond gegourmet, 1ste kerstdag kwam de hele familie over de vloer heel buffet gemaakt en gisteravond weer gegourmet bij een vriend die jarig was. Erg gezellig, daarna nog in de kroeg beland dus was weer lange nacht...

Had gehoopt op een zonnig dagje vandaag maar helaas grijs en koud... buitenrit maar even laten voor wat het is dus.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:35

Buitenrijden kan toch wel :) zolang het maar niet regent..
Ik heb nu even pauze van men werk.. en moet dadelijk tot 4 uur.. Vriendlief heeft lekker 2 weken vakantie.. en ik maar werken haha :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:41

Hier zo ook werken, heb zó geen zin vandaag! Morgen vrij en dan donderdagmiddag weer en dan heb ik weer weekend. :-P

Deze week op stal even de boel opknappen. Krijg een andere hoek tot mijn beschikking voor mijn kast en berg aan spullen! Ligt nu overal verspreid, haha. :+

Zal maar eens even drinken pakken en dan stap ik op de fiets...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:34

hier enkel vandaag, morgen en donderdag werken. Dan pas volgende week dinsdag weer :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:45

DL, het is hier nogal raar weer...dan weer droog dan weer regen.

Hera wat een luxe! Ik heb vandaag nog vrij en dan gewoon weer aan het werk.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:51

Ja gisteren heb ik kerstdag mogen terugnemen, vrijdag heb ik mijn laatse verlofuren ingezet, en volgende maandag neem ik mijn nieuwsjaarsdag :) dus ben wel blij met een paar extra dagen vrij... kan ik maandag mooi meedoen in de nieuwjaarsjumping, is het eerste jaar dat me dat lukt :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:57

Hera ziet er inderdaad nog behoorlijk slank uit.
Maar ik zie ook paarden die nog veel minder ver zijn en die toch al behoorlijk dik beginnen worden.
Dan is mijn merrie haar buik ook eerder bescheiden.

Dit is ze vandaag op 227 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:11

Luckystory: bij jou merrie zie ik toch een mooie babybuik... :)
ik steek het maar op het feit dat hera maiden is, vrij langgelijnd, nog in training staat, nooit erg dik is geweest en missch niet zoveel vruchtwater heeft 8)7 ... (hehehehe, wat een lijst om me gerust te stellen :o )
als ik me dat niet voorhou dan hang ik vandaag nog aan de telefoon om de DA opnieuw te laten opvoelen...dan zit er volgens mij niks meer in.... }:0

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:23

Ik ben ook weer op het werk, daar is ook alles mee gezegd. :+
Niet veel te doen, en ook nog eens uitgestorven hier.
Ik moet t/m zaterdag werken. Zondag normaal gezien ook, maar die valt mooi weg. :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:29

Mijn merrie is ook een maiden maar wordt niet getraind. ;)
Erg dik vind ik haar nog niet. Vooral niet als ik dan een foto zie als die buik van Famosa bijvoorbeeld en daarbij lees dat die pas tegen de zomer moet bevallen. :oo
De mijne moet een paar maanden eerder en is nog niet half zo breed. Dan ga ik ook twijfelen hoor ;)
Toen ze nog minder dik was, zag ik het vooral aan haar vorm oa. in haar lenden dat ze wel degelijk drachtig was. Niet zozeer aan haar buik. Is dat bij Hera ook niet zo?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:30

Neon: jouw neonlight is ook nooit heel erg dik (of vergis ik me nu? ) merk je dat terug in de veulens? Zijn ze kleiner of dunner als ze komen of heeft het helemaal niks te betekenen? (sorry voor de misschien domme vraag he! ) :o

Luckystory: ja, ze is wel iets voller geworden, je ziet een bescheiden "teut" onder haar buik en als je achter haar staat zie je wel op sommige momenten aan 1 kant meer buik als aan de andere kant... dus ik denk wel dat er iets inzit hoor... maar ik twijfel altijd zo erg e, omdat ze het vorig jaar ook tussen de 100 en de 180ste dag is kwijtgespeeld. Nu is ze laatst op 139 dagen opgevoeld en alles was prima... maar ik ben een eeuwige twijfelkont... ik had verwacht omdat ze bijna 8 maanden is er toch al meer aan te zien... en er is ook nog niks beweging gezien of gevoeld... wel heeft ze heel lichte tepelvorming... ik maak mezelf zo gek als een deur.... 8)7 8)7 8)7

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:38

Ik heb ook nog geen beweging gemerkt bij mijn merrie hoor. ;)
En aan tepels etc... merk ik ook niets.
En onze merries zitten ongeveer even ver?

2 jaar geleden hebben we hier zelfs eens een bijna 11 maanden drachtige merrie nog laten opvoelen omdat we twijfelden of ze haar veulen niet verloren was. Die merrie was ook niet extreem dik en vertoonde de laatste maanden ontzettend hengstig gedrag.
En een drachtige merrie voer je uiteraard ook een stuk rijker, dus dan ga je twijfelen of die buik niet door het extra voer komt ipv het verwachtte veulen. Ik heb toen zelfs nog de hele wei gaan afspeuren op zoek naar een verworpen foetus. :o
Die merrie is toen 3 weken over de uitgerekende datum gegaan en kreeg uiteindelijk een hele grote en stevige zoon. ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:52

Hera is nu vrijdag 8 maanden ver. :)

Hier vorig jaar ook een maidenmerrie gehad, daar kon je helemaal niks aan zien, ze beviel vrij stipt van een hengstenveulen, maar dat beestje was zo klein en schriel dat hij puur op karakter het heeft overleefd... nu is het een mooie stoere (nog steeds) kleine man van 6 maanden (v. Baloubet du rouet) en ik ben echt bang dat ik ook zo'n krielkipje ga krijgen die het dan misschien niet haalt...

Hera staat ook al wat hoger in het voer, maar zoals je ziet, aanleg om dik te worden heeft ze totaal niet! :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:01

Dan zit ze 2 weken voor op mijn merrie. ;)
Die is op 14 januari 8 maanden.

Ik voer mijn merrie ook al bij hoor. Ik had haar bloed laten onderzoeken op 6 maanden omwille van een andere reden.
Maar daar kwam uit dat ze toen al te laag zat qua eiwitten. En dat moet je natuurlijk niet willen met een drachtig paard.

Ik heb wel al vaak gehoord dat maidens vaak een kleiner veulen krijgen? Maar ik weet niet wat daarvan klopt?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:07

Goh, een andere maidenmerrie hier op stal kreeg vorig jaar een bonk van een veulen, ze is nu 7 maand en al 1.40m groot. Merrie was extreem dik, paste bijna niet meer door de staldeur... dus denk niet dat dat klopt :)

Ben benieuwd of hera op tijd gaat zijn, heb zo een gevoel dat ze vroeger gaat bevallen...:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:52

Hera schreef:
Neon: jouw neonlight is ook nooit heel erg dik (of vergis ik me nu? ) merk je dat terug in de veulens? Zijn ze kleiner of dunner als ze komen of heeft het helemaal niks te betekenen? (sorry voor de misschien domme vraag he! ) :o

Nee Hera, je vergist je niet, mijn merrie is nooit dik. Ze heeft een minder riant zwembad. :') Haar veulens zijn allemaal behoorlijk flink. Ik zal eens de laatste buikenfoto's en de eerste veulenfoto's plaatsen van ieder jaar.

2005:
Afbeelding
Afbeelding
Hoeveelste dag weet ik niet, maar dit is 1 van de laatste dagen voor de bevalling (341 dagen, dit was 1 of 2 dagen daarvoor).

Devdan enkele uurtjes oud:
Afbeelding

2006:
Afbeelding
Foto op 320 dagen dracht, na 329 dagen is Cantate geboren.

Cantate, hier geloof ik 1 dag oud.
Afbeelding

2007:
Afbeelding
7 dagen voordat veulen geboren werd (is op 332 dagen geboren), helaas geen echte buikfoto.

Ravindra vers van de pers.
Afbeelding

2009:
Afbeelding
Afbeelding
Foto is op 320 dagen dracht, op 352 dagen is Dotje geboren. Helaas verder alleen maar uier en kling foto's.

Dotje enkele uurtjes oud:
Afbeelding

2010:
Afbeelding
Foto is op 346 dagen, 's morgens rond 7 uur, 's avonds iets voor 21 uur is Pepa geboren.

Pepa 2 dagen oud (verse foto's gaven geen vergelijking :) )
Afbeelding

2011:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn op 335 dagen dracht, op 342 dagen is Silke geboren.

Silke, iets meer dan 12 uur oud.
Afbeelding

Zoals je ziet, weinig buik, joekels van veulens. :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:58

Amai, idd, zoals je zegt weinig buik, mooie grote veulens!
Geeft me weer hoop :D
Ze fokt echt wel prachtig Neon, je mag heel trots zijn op zulke mooie kinders!!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:07

Mooi overzichtje!
En inderdaad erg weinig buik en knappe stevige veulens.
Een leek zou er niet eens aan zien dat ze drachtig is.

Ik hoef trouwens geen groot veulen hoor. Het mag best een kleintje zijn, dan heeft mijn merrie het misschien wat makkelijker.
Zolang het maar gezond is ben ik happy. :D
En papa is al bijna 15 cm groter dan mijn merrie. Dus ergens vrees ik wel een beetje voor een 'te' groot veulen. :o

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:21

Ik wil wel graag een iets groter veulen, merrie is 1.65m en hengst 1.74m. Wou graag wat maat fokken, zit liever op een groter paard, mijn ruin nu is 1.78m.
Gezond is het belangrijkste natuurlijk en goed springen, uiterlijk en geslacht is voor mij bijzaak :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:54

Luckystory schreef:
Ik heb wel al vaak gehoord dat maidens vaak een kleiner veulen krijgen? Maar ik weet niet wat daarvan klopt?

Dat verschilt per merrie.
Mendy kreeg niet bijgevoerd, was in de laatste maand (eigenlijk 2 maanden want ze droeg 1 maand over) zoo onwijs dik!
Uiteindelijk kwam er een 'iel' veulen uit.. (vorig jaar was ze maiden)

Dit jaar is ze een stuk dikker, meerendeels omdat ik met 4-5 maanden minder tot niet meer ben gaan rijden.
Ze krijg ook niet bijgevoerd oid. Gewoon overdags in de wei, 'snachts op stal met wat hooi en voordat de eigenaar gaat slapen 0.5 kilo brokken en 'sochtends 0.5 kilo brokken.

Mendy is gedekt met een hengst die 2 cm groter is dan haar, dus veel verwacht ik er niet van :+
Een ding weet ik al wel :D De kleur <3