[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:05

haha zo van onderkant lijkt hij meeeega! haha

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:36

de buik van Puck bij 170 dagen (gisteren)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:03

knap buikje!

Hebben jullie ook zo'n hekel aan dat natte en gladde weer? Ik wel dus!
Gister is shanaya wrs uitgegleden in de wei door de nattigheid, was ze kreupel. Vandaag gelukkig niets meer aan de hand. Blijft wel eng als ze eenmaal zover in de dracht zitten.
Ik heb een halfgeschoren peerd op stal staan Clown Ik scheer kuray nu wat bij, op 9 mm, maar heb vandaag alleen maar de linkerkant gedaan, morgen doe ik de andere helft Cool Zo braaf dat jochie, zo braaf! Dit is toch voor het eerst en ik kon hem zo los in de box laten staan en alles scheren (achterste puntje bij zijn billen vind ie wel eng en in zijn flanken jeukt het iets, dus dan kriebelt hij een beetje, slaat even een keertje naar zijn buik). Ik geloof dat ik nog nooit zo'n brave puberende hengst in handen heb gehad!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:06

Ik schaam me diep Bloos
Ik heb het zo druk dat ik hier nooit reageer terwijl het zo hard gaat allemaal

Mijn dames zitten ondertussen op 215 en 173 dagen.. Zal morgen is foto's maken..

En verder ff een reactie vanaf pagina 159..(In de hoop dat ik het nu echt bij ga houden)

@ Cindybijl.. Ik zie verschil hoor.. Buikje begint langzaam te groeien!

De Dekbonnen heb ik ook nog niet binnen maar dat zal vast binnenkort wel.. Ik moet toch ook de rekeningen nog krijgen..
Wel informeer ik altijd bij het ophalen wat de laatste dekdatum was.. Altijd handig.. Dan weet ik toch de uitgerekende datum..

@ Peetje82 Sterkte!

@ Peetorlan.. Balen van je DA.. Met de Delta kan je meestal wel aardige afspraken maken.. Die komen ook altijd bij mij thuis..

@ SA.. Jemig wat een buiken
Ik begin ook pas vanaf 1 januari een beetje ermee bezig te zijn maar dan moet bij jullie het 1e veulen al komen zelfs..

@ Cheveyo.. Mijn dame is uitgerekend begin maart.. Voor ons eigenlijk ook al vroeg.. Maar omdat we haar het jaar ervoor niet drachtig kregen (Wel met veulen aan de voet) dachten we slim vroeg te beginnen.. Waar ze dus gelijk al drachtig van was..
De andere is 22 april pas uitgerekend maar die moest eerst nog bevallen en toen gedekt worden..

@ cindybijl.. Mijn 1e veulen bracht ik thuis en de merrie naar de manege met spenen..
Het 2e veulen zette ik binnen en moeders buiten en snachts binnen maar in aparte boxen..
Het veulen van afgelopen jaar heb ik bij de nieuwe eigenaar afgeleverd en ben met de merrie naar huis gereden
Volgend jaar wil ik de 2 veulens samen afspenen en moeders of veulens op de wei zetten een week of 2 en dan de veulens (Als ze weggaan uiteraard) naar de nieuwe eigenaren brengen..

Morgen dus mijn beloofde dikke buiken foto's!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:39

jullie gaan ook hard hier.....heb een hele tijd zonder internet gezeten helaas...

gelukkig vandaag alweer nieuwe foto,s gemaakt....icoliene 5 maanden drachtig
Afbeelding

en:
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:41

ik bedenk me net dat al die leuke buikfoto's alleen maar steeds meer buik gaan worden, grappig haha. Naja, leuk om zo die vorderingen steeds verder te zien gaan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:59

Daar komen toch al respectabele buiken voorbij hoor! Die van icoliene is ook niet mis! en kitzbi van de onderkant is helemaal mega Haha!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:45

Ik ben bang dat Donja niet drachtig is... Ze krijgt abslouut geen buikje en ze vond de hengst veel te interessant dit weekend.... Als de DA binnenkort op stal is, laat ik haar voor de zekerheid even opvoelen..
De andere 3 krijgen een mooi buikje, echter had Odette dit weekend weer een lichte koliekaanval en afgelopen week ookal een keer.. dus ik heb er niet meer aan gedacht foto's te maken..
Het veulen bewoog nog wel goed in haar, dus dat is in ieder geval goed.. Ze is echter ook zwaar verkouden geworden na de laatste koliekaanval, het loopt haar letterlijk de neus uit.. dus ze sukkelt een beetje nu, hoop wel dat alles goed blijft gaan...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:09

Donja: he bah het zit niet mee zeg!

Mooie buiken al van Kitzbi en Icoliene zeg, het begint ondertussen idd echt al wat te worden. Een heerlijke tijd om zo die buiken te zien groeien

Net een paar telefoontjes gepleegd met de Lingehoeve en de hengstenhouder van Krimh... De lingehoeve kan zich niet voorstellen zich zo vergist te hebben, maar Creamer is volgens hengstehouder alleen gedekt op 13 en 15 juli. Dus houd ik 15 juli dan maar aan en is Creamer vandaag (pas) 120 dagen drachtig....

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:37

Leuk al die buikfoto's! Het wordt steeds duidelijker zichtbaar! Haha!

Donja: ik begrijp je onzekerheid! Het wachten op de DA...... het zou het heel jammer zijn als ze nu niet drachtig blijkt te zijn. Eerst maar het opvoelen afwachten, je weet maar nooit.

De DA is nu net bij mij geweest!!! Nina Simone is gescand en is werkelijk drachtig! Go jij! Go jij!
Ik heb het veulen in beeld gezien, zien bewegen en springen Hyper!
Als alles goed gaat verwachten wij dus mei 2008 een veulentje!!!!!

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:53

gefeliciteerd... zulk nieuws is altijd leuk om te horen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:23

gefeliciteerd Lachen

donja ik hoop dat het meevalt!

mooie haflinger ook, lekker buikje zo van onder :d
speedy zit op 165 dagen Haha! Haha! Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:55

Linda: gefeliciteerd! Nu heb je zekerheid, fijn hoor!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:59

Linda gefeliciteerd!! Heb je foto's gemaakt van het beeld dat je te zien kreeg????

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:02

@Linda: Gefeliciteerd!!!

@Donja: Hopen dat het meevalt en ze toch drachtig is Ach gut

Hier komt de regen met bakken uit de hemel... Echt een vieze blubberzooi is het hier...

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:10

Hier ook veel blubber

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:11

neeee geen regen!! Hier de zon!! en mag nog wel even lekker blijven stralen van mij!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:14

hier ook geen regen, vanacht verschrikkelijk!

hoe doen jullie dat als het veulen er is, gaan ze dan 's nachts weer op stal of hoe moet ik me dat voorstellen..

of 1e maand alleen en 2e maand gewoon full time buiten..?
wat is beter..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:41

goh, volgens mij komt er binnenkort een bijzondere mijlpaal aan.. de eerste in dit topic.
Njadien zit nu op 297 dagen dracht,
dus morgen (dinsdag) op 298,
woensdag 299...

Shanaia is vanmiddag van plekje verhuisd, ze mocht bij de andere 2 drachtige dames en kuray op de wei. Dat ging gelijk heel goed, ze was heel duidelijk naar kuray toe.

Kuray is inmiddels helemaal af, qua body dan. Nu moet ik woensdag nog even zijn oren en manen bijwerken, zijn ogen scheren en dan donderdagochtend vroeg onder de douche, en dan gaan we weer eens op pad! Ik ben benieuwd of hij een beetje zijn best wil doen donderdag.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:17

@ starlet Lekker buikje!

@SA hier ook zo'n hekel aan het natte en gladde weer!nog een maandje, dan gaan we weer naar langer licht sávonds en smorgens.
Njadien bijna op 300 dagen, en levensvatbaar!!
Hoezo hebben jullie Shanaia verhuist?
Is er donderdag een keuring dat je Kuray zo mooi hebt gemaakt?
(wat een vragen allemaal Bloos )

@ pauk foto's altijd leuk!

@ inowa wow wat een buik! hoe oud is de merrie?rij je (nog) op haar?hoeveelste veulen is dit voor haar?

@ Donja balen... donja (misschien) niet drachtig en odette koliek!gelukkig beweegt het veulen nog goed! kun je dat zo goed zien??

@Linda geweldig nieuws!heb je foto/filmpje gemaakt?

Ik ben erg bang dat Ravita een ingezakte rug krijgt, ze is toch al 23, krijgt al een buikje en ik rij nog steeds op haar 3 dagen in de week. Zal dat kwaad kunnen?
Ik weet ook niet hoe ik het veulen het beste kan afspenen, Ravita staat bij een boer op stal/weiland met 2 vriendinnen, 31 en 3.Zullen ze allebei bij de boer kunnen blijven staan? Iemand tips??

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:22

Ik denk dat je door het rijden juist de rugspieren sterk houd cindybijl! Dus dat ze dan juist minder snel een ingezakte rug krijgt. Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:51

cindybijl schreef:
@SA hier ook zo'n hekel aan het natte en gladde weer!nog een maandje, dan gaan we weer naar langer licht sávonds en smorgens.
Njadien bijna op 300 dagen, en levensvatbaar!!
Hoezo hebben jullie Shanaia verhuist?
Is er donderdag een keuring dat je Kuray zo mooi hebt gemaakt?
(wat een vragen allemaal Bloos )

Njadien is van 1990 en zij draagt nu haar 8ste veulen, zij heeft nu ietsjes een zgn fokmerrie-rug, maar heel minimaal. Ze is ook iets overbouwd achter, dus dat zal er mee te maken hebben. Maak je dus maar niet druk om die ene dracht van je merrie Knipoog

De andere 2 dames zijn allebei over een maand of 2 max. uitgerekent, kuray kan door het puberen niet met hele jonge veulens samen staan, dus dan zou hij anders alleen moeten staan. Shanaia is pas eind feb. uitgerekent, dus zij kan met hem blijven staan nu tot zij zover is, en dan kan er een andere merrie rond die tijd door hem gedekt worden en die kan dan bij hem blijven staan zolang. Je moet de mannen tevreden houden he Knipoog
Donderdag word er een presentatie gegeven en kuray mag dan mee als rassenvertegenwoordiger Knipoog
Enne, vragen zijn er om gesteld te worden Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:13

Afbeelding

Alonna op 174 dagen

Afbeelding

Pauk op 216 dagen

Pauk wordt echt al een tonnetje en ze waggelt.. Nagelbijten / Gniffelen Nou is Pauk zowiezo altijd erg zwaar tijdens een dracht..
Lon nog niet.. Dat komt pas op het laatste..

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:43

@SA ben superblij dat Shanaia het goed doet op de wei samen met Kuray... Mijn meisje komt soms reemd uit de hoek maar het is een lieverd..

tot snel Haha!

en natuurlijk succes Donderdag!!!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:16

succes donderdag! Lachen maar gaat goed komen, gooi je de hengst gewoon altijd los bij de merries in het land om ze te dekken?

pauk mooie foto's jij, wanneer zijn je paardjes uitgerekend?

ik ben van mening cindy bijl, dat wanneer je een paard rijd als ze drachtig is je dit zolang mogelijk moet blijven doen, dit om je paard in conditie te houden ook voor de bevalling schijnt veel beter te zijn voor de merrie je hoeft niet echt meer hard te trainen maar beweging is goed!
met ingezakte rug durf ik zo niets over te zeggen.. heb je een foto voor ons?

zien er gezond uit!