Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:19

Het gaat opschieten:
Afbeelding

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:35

@ Zooist: Ja die heeft al een Cupje meer gekregen Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:39

Zooist, dat schiet echt al op!

Marije, wat een knap veulen! Leuk dat je de links hebt geplaatst, kunnen we ook een beetje bijhouden hoe het daar aan die andere kant is. Haha!

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:44

@ zooist: zo dat schiet al lekker op. de slapenloze nachten komen eraan Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:05

spannend zooist !!!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:02

Hoi,

Even bijkletsen.
@Faniek: Nikita's uier is idd een stuk groter nu. Ik ga ook maar eens uierfoto's maken, daar hebben we nog geen van.
@Ingridge: Lekkere buik! Het begint al op te schieten voor jou.
@Miscza: Welkom. Mooie dame en wat een mooie hengst heb je uitgezocht Vingers aflikken .
@Inowa: Leuk om ook eens een koeienbevalling te zien.
@Amandeke: Je dames zien er goed uit hoor.
@Mira: Mooie haf!
@HHenny: Wij geven onze merries Soulmate (http://www.soulmate-nutrition.nl/) en zijn hier heel tevreden over.
@Pretty: Leuke verrassing zo'n "extra" veulentje.
@CubaLibre: Geeft zo'n fijn gevoel toch als je het veulen weer eens voelt bewegen. De boeken die je aan het lezen bent heb ik ook. Van sommige foto's en verhalen draait mijn maag om, maar is wel interessant en leerzaam om te lezen. De onderaanzichtfoto van Cuba is echt geweldig!
@Froukje-Daan: Leuke foto's, vooral de onderste is heel artistiek Haha! .
@Mazzel-meid: Ik weet niet of het bij alle merries zo is als bij de mijne. Maar het veulentje van mijn merrie is meestal aktief daarbinnen als mijn merrie aan het eten is. Misschien dan een keer proberen te voelen?
@Frenia: Dat gedichtje met het Birth Alarm is echt goed. En je dames zien er lekker rond uit, maar wat een viespeuken zeg Knipoog .
@Thomas5: Gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! . Het echte aftellen kan beginnen.
@Kitzbi: Een lekker buikje al.
@Zooist: Spannende tijden. Duurt vast niet lang meer. (ben stiekem een beetje jaloers, wij moeten nog zoooo lang in vergelijking met jou)
@Quirinake: Wat een buik Hyper! . Leuk om het verschil te zien met de eerste dracht, is zeker te zien.
@Shannah16: Gefeliciteerd! Het veulen heeft echt een wijze blik in zijn ogen. Echt zo van: ga mij nou niks vertellen, ik weet alles al.
@MarijeR: Gaaf hoor dat je nu in de US zit. Wel koud zeg, zou niks voor mij zijn, ik ben een echte koukleum.
@Djesseka: Gefeliciteerd!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ga vanmiddag weer eens foto's maken.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:48

@Jana_en_ik: Heey buuf, jij ook hier... heb naast die rose nog 3 andere veulenhalstertjes hoor Haha! n blauwe, n zwart leren en een beige met donkerbruin+bijpassend lijntje... (2 gekregen en 2 zelf gekocht)
Hoop dat Cuba zo vriendelijk tegen je blijft doen nu ze je niet meer aan kan vallen via de voerbak Vork

@Hollybollie: Is zeker een fijn gevoel om het veulen te voelen bewegen, mijn maag draait af en toe ook wel om bij sommige onderwerpen in hdie boeken maar ja is wel leerzaam.
Die foto van Cuba's onderaanzicht neem ik omdat er mensen zijn die zeggen dat ze nog een strak lijntje heeft maar als ze deze foto dan zien is het ineens een MEGA buik Tong uitsteken

Verder hier geen nieuws, gisteravond nog even langs stal geweest om cuba's voer voor vandaag klaar te hangen (krijgt nu weer 3 kilo merriebrok per dag) en even wat warme slobber gevoerd met de dagelijkse wortels en appels... ze eet op het moment weer goed en ik hoop dat ze dat nu blijft doen want ik kreeg er slapeloze nachten van toen ze niet wilde eten. cuba's beeb was erg actief en dat vondt ze niet zo fijn.

Met mn andere paard gaat het weer goed, ben weer rustig met hem aan het trainen en zijn rug is al bijna helemaal genezen... hij staat sinds vorige week ook weer onder een (oude) staldeken omdat hij het met zijn zomervachtje erg koud had

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:02

Shanna: Gefeliciteerd!! Een merrieveulen,wow!

Zooist: Wat een uier zeg!! En glimmen! Dat kan niet lang meer duren,superspannend!

Frenia: Aardige buiken al zeg!! Fijn dat ze zo kunnen wisselen van stal en birthalarm!

Mazzel-meid: Wat een buik van Darlah! Haha!

Faniek: Goed dat het uiertje gelijkblijft! Kan een hele tijd zo blijven duren hoor!

Quirina: Flinke buik,inderdaad! Zie net hetzelfde verschil bij Pretty Woman,qua buik vorige dracht en nu! Leuk toch stiekem hé! Tong uitsteken

Hier verder geen nieuws,

Pretty Woman zit nu op bijna 270 dagen,ze staat nog steeds op stal door haar beenblessure;daardoor begint haar uiertje ienieminie-in gang te schieten,maar dat kan enkel zucht zijn doordat ze nu zoveel moet stilstaan Ach gut

De uier van ons shetje Vicky is status quo gebleven,dat kan nog een paar weken duren dus!
Ze is wel flink chaggo en zoekt steeds maar weer de eenzaamheid op in de groep..een goed teken?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:06

Zooist: zoo een beste uier zeg!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:25

Nou, ik heb 1 foto van Nianka met haar dikke buik.
Deze foto is gemaakt op de clinic die we gisteren gereden hebben.
Ze is echt dik geworden Bloos
Afbeelding
En 10 april pas uitgeteld.
De singel past nu al nauwelijks meer Nagelbijten / Gniffelen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:33

Wow, wat een buik!!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:47

Als je het over nianka hebt: ja ze is gigantisch Tong uitsteken

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:09

@Avelienvd ; Nou en of ze gigantisch is.
Pfoewww, haha.

Bij ons is;
Kioontje erg lusteloos, eet nog wel goed, maar dan met een gezicht van t-is-dat-t-moet-hoor Clown
Ik maak nou elke keer als ik bij dr ben, een lekker wandelingetje buiten, vindt ze veel leuker dan een halfuur rondjes lopen op t terrein Bloos
Nog voorbij de brug gaat ze al draven, want dan wil ze eten :p,
Haha, ik heb t gevoel dat ze dr goed aan doet, met die wandelingetjes, op t end lekker grasjes eten,
en als we dan terug naar stal lopen, is ze helemaal ontspannen en relaxxx , geweldig Haha!
Ik ga haar de komende dagen lekker verwennen & vertroetelen, want ze zit er een beetje doorheen geloof, [ de beeb is best druk aan het schoppen enzo. Clown ]

Slapeloze nachten zijn inmiddels begonnen;
de telefoon staat 's nachts op zn hardste belvolume aan, & de broek&truien liggen al klaar!
Want mevrouw is vandaag 326 dagen drachtig Haha!

We wachte & we wachten vooral "geduldig" Clown

x Amanda & Kiony [ 326 ]

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:13

spannend BoefJmouse!! Zo dichtbij al!

AnnelienVD: Beste buik zeg van Nianka!! Super dat ze alsnog een clinic meerijdt,in haar "toestand" Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:51

@ Zooist, jemig wat een uier al! Dat gaat niet lang meer duren...

@ MarijeR, zo zeg het is wel koud daar... brrrr...

@ Djesseka, gefeliciteerd! Goed zeg... die van mij is zo nukkig met rijden, daar hoef ik écht niet mee op wedstrijd te gaan. Hahaha!

Iemand vroeg hier iets over bevallen in de binnenbak... ik zelf zou het niet doen. Is niet echt knus en privé... maar goed dat vind ik. Het zou natuurlijk wel kunnen maar nee, ik zou kiezen voor een box dan toch. Is de loopstal geen optie dan?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:24

Wow, het gaat opschieten voor sommigen!

@ Bacannie: Gelukkig doet Wild het nog erg goed, ze vindt het helemaal leuk!

Ik moest wel erg lachen gister. Ik stond langs de kant terwijl mijn instructrice aan het inrijden was en ik kreeg heel veel positieve opmerkingen over Wild, maar ze vonden haar allemaal wel te zwaar. Haha! Goh..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:56

Djesseka: Hoe zou dat toch komen? Haha! Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:32

Vanavond een poging tot bijlezen, zie nu wel al een heel dikke Nianka voorbij komen!

Heb verder een paar dagen niks meegekregen, dit weekend werd een van onze katten ineens erg ziek en zaterdagmiddag hebben we hem in moeten laten slapen. Arm beestje, hij was pas 7 jaar Verdrietig

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:24

Het is erg lastig als je ineens komt binnevallen hier.. er zijn zoveel mensen..

Zooist, wat een flnike uier al, dat duurt vast niet lang meer..

Lijkt me erg lastig als het zo koud is met de veulens.., maar jullie zijn er natuurlijk wel aan gewend. Whaha, die dikke kleren zien er heel grappig uit.. Loopt zeker niet echt prettig, maar wel warm. Dat veulentje met die deken op is erg leuk om te zien.

Ik vind het sowieso wel apart dat er nu alweer zoveel veulentjes zijn, zo vroeg.. Hebben de eigenaren dat bewust gedaan of ongelukjes, lijkt mij niet echt ideaal eigenlijk..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:38

@ Mazzel-meid: lekkere buikjes hebben je tinks al, je ziet ook wel verschil in hoe ze dragen vind ik Ja

@ Shanna16: gefeliciteerd, mooi veulen hoor!!

@ Faniek: wat fijn dat Niki's uier niet voller is geworden, daar moet ze nog maar even mee wachten he Knipoog

@ Djesseka: Wild ook alweer op 240 dagen, gaat snel, gefeli met je mijlpaal Go jij! Go jij!

@ Marije R: ziet er koud uit daar zeg Nagelbijten / Gniffelen , veulen met dekentje op is echt super schattig!

@ Zooist: Sodeju wat een uiers al zeg Haha! Gaat vast niet lang meer duren.

@ Hollybollie: Jaaa weer foto's leuk!

@ CubaLibre: wat fijn dat Cuba weer eet Vork ik zou me anders ook zorgen maken hoor.

@ Avelienvd: lekker buikje al hoor, mooie merrie ook.

@ BoefJmouse: spannend hoor, ik hoop dat je merrie je niet al te lang laat wachten.

@ Jeskim: hee Esther jij ook hier wat leuk!! Nu nog even foto's van Tea plaatsen he Cheese!

Zoooo ik ben weer een beetje bij geloof ik.
Met Vinga gaat alles prima, vandaag zit ze op 264 dagen, buikje groeit lekker door,
uiertje is nog niks hoor, lege thee zakjes hihi.
Zal morgen weer foto's maken.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:44

spannende nachten in aantocht zooist!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:44

Wie zal het volgende veulen zijn.....er zijn er duidelijk 2 in de race. Haha! Wel voor zaterdag graag, of vanaf volgende week zaterdag.......ga namelijk een weekje op vakantie. Tong uitsteken Zeker Kiony mag niet bevallen in mijn vakantie, baal als ik het halfbroertje of halfzusje van Neon mis!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:20

Nou ik zal vragen of mijn kioontje wil w88 hahahahaha

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:02

zoals sommigen mss weten van het probleem ivm de bevalling voor Quirina, er was bij ons op stal niet echt plaats om te bevallen en de eigenaar had voorgesteld om in de piste te laten bevallen.

In het belang van mijn merrie heb ik besloten om ze weg te brengen naar pavo bij ons de buurt. Pavo die stallen drachtige merries en worden bewaakt met stalcamera's en worden continu in het oog gehouden. Dus dat zal heel wat beter zijn voor mijn merrie Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:13

gefeliciteerd met de nieuw geboren veulens! T'zal voor iedereen die nu al klaar is alweer een opluchting zijn dat alles gezond en wel is, hopelijk zullen er nog veel gezonde veulentjes voorbij komen de komende maanden! Zitten ook weer aardige dikke buiken tussen!

Hier een update van onze dikke buiken, ik begin weer bij Soleda die is 8 maanden drachtig nu.
Afbeelding
Afbeelding
drachtige merries moeten natuurlijk goed eten Knipoog
Afbeelding

en dan savannah, 6 maanden drachtig van haar eerste. Ze is nog heel bescheiden maar er begint wel wat zichtbaar te worden.
Afbeelding
Afbeelding

gr. dor