[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:50

Oh Cemlys ook al :(:) voor vele geen goed begin van het seizoen zeg :(
Duimen voor een klein wondertje maandag, en anders een mooi ei.
Ik duim voor je mee maandag!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:52

Aargh vandaag weer geprobeerd die merrie te dekken maar gut wat is dat dier erg. Achter het hek leek het goed. Maar hengst kan er amper bij in de buurt komen. Ruikt hij bij de voorkant reageert ze hysterisch, gillen, kappen en retesnel omdraaien om hem vol te meppen, van nijdigheid vliegt de pis in het rond. Hengst heeft 3 tal pogingen ondernomen maar hij durfde niet eens meer in de buurt komen (ging ook echt achter me staan _O- ). Komende dagen maar blijven schouwen. Ze heeft ook echt interesse, oortjes naar voor hinniken, plassen, knipperen, maar dan wordt het echt een bitch. Ben benieuwd

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:02

Ohh die vrouwen ook altijd :roll:
Arme hengst! :')

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:16

Helaas vandaag mijn merrie aangetroffen met een ernstige allergische reactie. Neus, lippen zodanig opgezwollen dat ademen lastig was. DA heeft geprobeerd met ontstekingsremmers (ivm dracht) de reactie wat terug te dringen, maar dit hielp niet. Dus besloten toch te moeten behandelen met prednison, met alle risico's van dien. Ze heeft een lage dosering kortwerkende corticosteroïd gehad (8 ipv 12). Mijn merrie knapte langzaam op en nu net was ze aardig in normale proporties. Ik hoop dat het veulentje blijft zitten, we zitten nu in week 9...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:21

He gadver wat vervelend chrissy :(
Weet je waar ze de allergische reactie op had?
Hopen dat het veulentje blijft zitten :(:)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:22

Nee geen flauw idee. Ze had nog niet op het land gestaan. Ze is altijd wel erg gevoelig voor dazen e.d. En nu met dit warme weer had ik geen vliegendeken op, misschien toch teveel geworden. En ik heb haar proberen in te spuiten met veerust, wat ik eigenlijk nooit doe omdat ze zo panisch is met spuiten...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:31

Het werd zo vrolijk hier -O-
Wat schrikken zeg zo'n heftige allergische reactie! Heel hard hopen dat het geen verdere gevolgen heeft :(:)

Gets cemlys wat moet je met zo'n merrie! Wel erg moeten grinniken stiekem, zag het helemaal voor me, hengst achter je verstoppen _O-

T is ook wel ontmoedigend steeds... op Den duur ben je in staat het maar gewoon op te geven. Maar goed, we blijven er gewoon maar voor gaan!

Ruggengraat lijkt me ook pijnlijk! Zij schijnt idd echt verschrikkelijk te zijn :=
Dit waren een paar rottige stukjes en verder denk ik altijd maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :')
Jeukt inmiddels verschrikkelijk dus genezing gaat goed :+ geen idee of het weer er nog invloed op heeft. Hij moest er gewoon komen op 1 juli, hittegolf of niet!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:39

Oeh chrissy dat is heftig!! Hopelijk komt alles goed en blijft de baby gewoon netjes zitten...

Cemlys, arme hengst!! Hihi wat zijn vrouwen toch een bitchen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:32

Hopen dat het veulen blijft zitten chrisy!

Hier is de kudde weer helemaal hersteld. Nu min of meer. Luna is nog altijd alfa. Marley heeft terug wat schrik van haar (luna is een echte bitch) alleen kunnen dilys en marley echt kibbelen.

Luna en dilys op verplicht dieet gezet. Beiden veel te dik met risico op hoefbevangenheid. Dilys is ook geen schuren.

Stel dat ze nu eczeem heeft, zouden jullie er dan mee fokken?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:38

Nee! Een absolute NEE! Eczeem is erfelijk.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:54

Duim mee dat t veulen blijft zitten chrisy!

in hand klasse is een klasse waarin je je paard (in mijn geval dus een Solid Paint) aan de hand showt (stap en draf), daarna opstellen en afwachten hoeveelste je bent geworden :D
Ze kijken daarbij vooral aan de bouw van je paard maar ook naar hoe hij/zij stapt, draaft en naar de handler (ikke dus) luisterd.
Ze moeten dan in n lederen halster met zilver worden getoont en zo schoon zijn dat ze als een spiegel glimmen (en laat dat nu net GEEN enkel probleem zijn bij mijn zwarte dame :D).

Ondertussen zit Jill op 75 dagen dracht.....
En heb ik besloten dat ik nog 2 show mee ga doen (zijn al gepland en betaald) en dat ze daarna op semi zwangerschapsverlof mag, geen echte trainingen meer en gewoon longeren en bareback rijden. Ze is al 2 weken fiks uit dr hum (wat inhoudt dat ze echt boos word als ik dr aan dr veter zit, iets wat ze tot nu toe NIET eerder gedaan heeft) en dus is het wel welletjes! Wel erg vroeg maar ja, haar 1e veulen en ik heb geen zin om in de clinch te gaan met een hormonenbommetje :P

Er is lichamelijk niets mis met dr maar merk gewoon dat ze echt last heeft van dr hormonen, hoop dus dat als ze wat verder in dr dracht zit dr hormonen iets minder erg gaan worden en we iig nog wel wat dingen kunnen doen... Het is zoals het is en ik moet gewoon naar mn dame luisteren ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:04

Jeetje cemlys, die merries. Heb je de mogelijkheid met een andere hengst? Soms willen de hun partner in spe niet maar wel andere.

Chrissy ik hoop dat je merrie opknapt en alles met een sisser afloopt. Al is het wel balen dat je ook niet weet wat het kan zijn...

Sterkte meiden!

Oh ja las nog ergens iets over exceem. Is een absolute No Go. Nooit doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:44

jeetje chrissy, duimen dat alles goed zit daarbinnen

cemlys merrie's _-:(

exceem en fokken, not done, is niet alleen erfelijk maar lijkt ook te versterken als het doorgeërfd wordt. Heb ooit iemand geweten die haar paard heeft laten inslapen, die merrie had dit verschrikkelijk hoor, constant aan het rollen omdat alles waar ze aan kon schuren haar werd ontnomen, die werd echt gek. Had niks van manen en staart meer.

Natuurlijk is de vraag hoe weet je of het zomerexceem is? Kan je dit al testen want als het enkel staart is, misschien wormen dan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:47

We moeten haar nu op dieet zetten. Pas dan kunnen de gaan testen omdat ze nu sowieso positief test. Als ze is afgevallen kan het zijn dat ze gewoon stopt.
ze heeft wel die typische vetkam.
Afbeelding
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:30

Chrissy, wat schrikken van je merrie! Hopelijk gaat alles goed met het veulen! Nou is het niet zo heel prematuur meer, maar toch in die eerste 3 maanden nog wel. Zal voor je duimen!

En mooie foto van die embryo op 63 dagen dracht zeg! Lies zit vandaag op 64 dagen, dus kan me nu voorstellen dan er ook zo'n dingetje in haar zit O:) (al dan niet in merrie-variant :P)

Namen heb ik nog niet echt trouwens. Wel een paar ideeën opgeschreven, maar nog niets definitief. Wel een stalnaam al in m'n hoofd, die moet ik voor veulentje nr. 1 en 2 nog wel even registreren.

Ines, lieve merrie dus! :o

CubaLibre, leuk zo'n klasse aan de hand. Beetje ook als de keuring hier, al wordt er dan iets minder gekeken naar hoe het paard naar de voorbrenger luistert ;)
Hoe is het trouwens met de hoeven van je merrie afgelopen (was bij jou toch?)? En dat is wel vroeg om te stoppen, maar als je gewoon plezier maar hebt aan je merrie, gewoon doen wat goed voelt!

Luna, hopen dat het iets anders is. Maar heeft er wel iets van weg.
Hier heeft Lies toen ze 2 was in de opfok ineens een periode gehad dat ze wat ging schuren. Toen ook al in paniek, maar dat was echt iets éénmaligs, misschien iets van een allergische reactie op een bepaald beest o.i.d. In de afgelopen 4 jaar haar gelukkig nooit meer zien schuren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:24

Caesar schreef:
Jeetje cemlys, die merries. Heb je de mogelijkheid met een andere hengst? Soms willen de hun partner in spe niet maar wel andere.

Chrissy ik hoop dat je merrie opknapt en alles met een sisser afloopt. Al is het wel balen dat je ook niet weet wat het kan zijn...

Sterkte meiden!

Oh ja las nog ergens iets over exceem. Is een absolute No Go. Nooit doen.

Nee geen andere hengst helaas. Mss dat ik even laat scannen als ik twijfel. Maandag brengen we de andere merrie weer heen. Zou deze mss meekunnen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:46

@AniekR: hoe het met dr hoeven is weet ik nog niet..... De rotstraal is zo goed als weg, de WLD weet ik pas als de smid er weer is maar hoop uiteraard dat die ook al minder aan het worden is!

De in hand klasse lijkt idd wel een beetje op een keuring in nederland al moeten we hier dus ook nog een patern lopen (maar die zijn gelukkig makkelijk ;)).

Tja, is idd wat vroeg om te stoppen of iig het pitje lager te zetten maar het gaat me om het plezier en ik kan je zeggen dat ik geen plezier heb als mn dame geen zin heeft om hele makkelijke dingen te doen, als ze dan ook op een buitenrit loopt te knarsentanden en met dr oren naar achter loopt zegt dat denk ik wel genoeg ;)
Ach, we gaan het wel zien, ik wilde heel graag enkele shows meerijden en dat heb ik gedaan en ga dr dus nog 2 doen maar daarna is het gewoon lekker thuis werken voor zover mn dame het toelaat :D

Hopen dat t iets anders is dan exceem Luna! Maar nee, ik zou ook niet fokken met een exceem paard....

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:53

Chrissy hopelijk blijft het veulen zitten!

Cemlys hopelijk knapt je veulentje op!

Iedereen met nieuwe drachtige merries, gefeliciteerd!!

Hier woensdag scannen.. Elke dag braaf regumate gegeven en nog steeds.. Ben wel erg benieuwd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:36

Oh bah dat is schrikken Chrissy!

Op de stoeterij is de tweede merrie drachtig gescand, van Verdi.
Morgen twee scannen, een om te kijken of ze drachtig is en de andere of het ei er af is.

Bij buurman woensdag scannen, Upona op 28 dgn om te kijken of het hartje klopt en bij Gi om te kijken of ze drachtig is. En de 17e scannen we dan Sientje op dracht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:56

Cemlys schreef:
Grappig want dat verschil zag ik ook. Maar eerste veulen was ook gelijk de eerste keer. Deze keer was ze veel zwaarder. Eerste keer zag ik ook amper het veulen bewegen en toen werd het een merrie. Nu zag ik hem veel vaker bewegen en werd het een hengstje.

Bij Dais was Ti veel zwaarder en Fi bewoog veel meer.

Hier twee foto's, links is 11 maanden drachtig van Ti, rechts is 11 maanden drachtig van Fi
Afbeelding Afbeelding

Hoe is het nu met je kleine, piepende man?

Fijne merrie zeg, om zo te moeten dekken. Hopelijk wil ze op korte termijn gewoon wel graag verwend worden ;)

Mooie tattoo, Amyz, vooral de betekenis erachter!

Vesceron schreef:
Wat grappig dat yolooo de minste kans heeft op smokey black, en dat terwijl die dat gaat worden!! ;)

Ehhhmmm.... geen sb toch? :o
Ik heb zelf ook zo'n gevoeletje dat het een sb gaat worden, hoor :) Hoewel ik diep in mijn hart liever valk of palomino heb, maar ik ben allang blij dat ze nu drachtig is en wat het dan wordt is een heel stuk minder belangrijk :)
Ik snap heel goed dat je er even geen zin meer in hebt en je niet meer vertrouwt op je eigen gevoel. Maar als deze derde poging wel lukt, is het het straks echt allemaal waard geweest!
Wil je vertellen welke naam je had voor je vorige veulentje?

Succes met scannen morgen, Knolselder!

O, Chrisssy, wat rot zeg.. Hoe gaat het nu? :(:)

AniekR schreef:
En mooie foto van die embryo op 63 dagen dracht zeg! Lies zit vandaag op 64 dagen, dus kan me nu voorstellen dan er ook zo'n dingetje in haar zit O:) (al dan niet in merrie-variant :P)

Gaaf hè? Het idee dat er nu al een heel paardje in je merrie zit :) (bij jou dan een merrie :D )

Veel scans bij jou op het programma, Nicole, spannend! :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:22

Cynthia82 schreef:
AniekR schreef:

Gaaf hè? Het idee dat er nu al een heel paardje in je merrie zit :) (bij jou dan een merrie :D )

Ja absoluut gaaf idee! En zou stiekem wel graag (vooral van Lies) een merrie'tje te vangen. Maar hengstjes zal ik ook erg blij mee zijn! Scheelt wel een hoop moeilijke keuzes maken en een evt. opfokadres zoeken enzo...

Kreeg vandaag een mail van de fokkers van Roos, daar is donderdag weer een hengstveulen geboren uit de volle zus van Roos. Binnenkort maar eens een kijkje nemen!

CubaLibre, fijn dat de rotstraal iig bijna weg is en hopen volgende keer weer goed nieuws als de hoefsmid er is!

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:16

Dames ik moet nog even wennen aan t maken van de zogenoemde bijleesposts maar zal mn best doen :o

Chrissie heel veel sterkte met je merrie hopelijk blijft t veulen zitten.

En voor de scanners komende tijd veel succes! Duimen op goed nieuws.

Vanochtend stond mijn merrie gelukkig erg hengstig *\o/*
De dierenarts is langs geweest en vandaag mogen we insemineren.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:46

Krijg t niet bijgehouden hoor alle gebeurtenissen.

Maar in elk geval hoop ik voor chrissie dat t veulen blijft zitten. Zou anders wel heel erg zuur zijn!

En voor iedereen die nog moet scannen succes. En bij iedereen die t nogmaals een ronde moet gaan probere zo als ik. Hoop ik voor iedereen dat t nu lukt. En we volgend jaar allemaal mooi veulentje hebben :)

Anne wordt vandaag nog een X gedekt omdat ze nog Hengstig is. Eerst kijkt de DA of t ei er nog zit. Zo ja dus dekken zo nee. Dan hopen dat t dit keer wel gelukt is.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:56

Luna, hopelijk geen exzeem, maar dat is een aardige vetkam, die zou ik zeker op dieet zetten.

Pauk, spannend woensdag!

Nicole, dat is een behoorlijk scan schema! Maar fijn dat de tweede drachtig gescand is!

Cynthia, jawel SB!! Valk mag ook, maar het wordt SB :o Maar van mijn gevoel moet je maar niet uitgaan :')
Het veulentje had ik "Karakter" genoemd, kwestie van smaak natuurlijk maar ik was er helemaal weg van :) Moet nu met de letter L :\

MonDos, spannend!!

Hier komt de DA vanmiddag kijken of het ei eraf is, ik hoop het zo, wat een geregel met dat sperma zeg!
En dan de 24ste scannen.... bij elke poging lijken die 18 dagen langer te duren zeg :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:37

Hier eindelijk wanda drachtig gescand na 2 jaar gust , passie niet drachtig vandaag direct weer gedekt maar nu door hot color. Geerty zorgde voor een verassing vandaag hengstveulentje Monday

Afbeelding