[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:24

Voelen is bij deze niet altijd heel veilig haha, doet geen vlieg kwaad maar een koude hand daar down under, trapt ze op. Ik denk vaak wat in de flank te zien, maar is moeilijk te zeggen, je ziet er ook de ademhaling en darmbewegingen, bij mijn vorige merrie zag ik het duidelijk op de buikbodem. en dan ook echt pootjes die uitstaken.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:25

olijf met 142 dagen kom jij ind op 1 maart!
ik ken het mijn merrie stond op de praktijk had ene trap gehad en in een keer drachtig,
hadden ze niet verwacht was diepvries sperma en merrie had veel vocht er naar is daar voor behandelt!
ja ze krijgen een dikke vacht al in de buik wat ik begreep,
ik denk dat de meeste mensen dat wel hebben toch de angst dat het mis gaat,
heb ik ook maar bij mij is het 2 keer mis gegaan niet bij de geboorte hoor!
en ik ben gek op dream boy daar wilde ik eerst mee dekken,
en alle mensen die eerst een veulentje krijgen kunnen het hier mooi delen met elkaar,

mexxuna gefeliciteerd en geniet van je wolk je hebt het verdient!!!

hebben jullie merrie`s dat ook dat de buik zo gaat zakken dat er bij de flanken een hele kuil zit?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:41

Mexx was te voelen bij 4/5 maanden, inderdaad eerst in de flank en later voor de uier, erg leuk om te zien/voelen, het eerste contact met je veulen.

Dit veulen zag er erg "relaxed" uit op de echo, liet zn eigen niet echt van de wijs brengen, bleef heel rustig slapen, wat zou het toch heerlijk zijn als ik een heeeeeel rustig, nuchter paard zou fokken hé! **droooomt... **

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:51

Ik zit ook net te kijken olijf jij had dat gave vospaard!! Vond die echt machtig mooi!! Ik ben zelf ook 1.85 en heb een paardje van 1.63/1.64 wat dus niet echt bepaald mooi is.. Vandaar dat ik nu een merrie veulen heb gefokt met een hengst van 1.70 met zijn 2 jaar in de hoop dat het nu wat groter word.. :)

Ik heb nog geen een veulen gevoeld :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:17

Vanmiddag bij het voer even mn hand op de flank gelegd om te voelen, dacht even iets te voelen, maar toen kreeg ik alweer bijna een mep te pakken haha, dus ze wou ook niet stilstaan, na een paar minuten uiteindelijk wel, maarja toen was het ook stil daarbinnen. ze is in elk geval een stuk kriebeliger dan anders. :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:51

wow, ging hier ff snel :D
welkom olijf

roosje is 20/5 gedekt, maar ik verwacht het veulen pas 28/4-2013
maar de laatste dagen is het weer raak, buik en tietjes zijn verboden gebied hihihi, kreeg al een waarschuwingstrap :')

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:02

Dustinlover schreef:
Ik zit ook net te kijken olijf jij had dat gave vospaard!! Vond die echt machtig mooi!! Ik ben zelf ook 1.85 en heb een paardje van 1.63/1.64 wat dus niet echt bepaald mooi is.. Vandaar dat ik nu een merrie veulen heb gefokt met een hengst van 1.70 met zijn 2 jaar in de hoop dat het nu wat groter word.. :)

Ik heb nog geen een veulen gevoeld :(

Ik ben 1.75, en Mexx is 1.56... _/-\o_
Maar omdat ze wat fors gebouwd is kan het wel.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:04

Ik ben na een tip van de dierenarts alvast aan de uiers aan het voelen zodat Mexx daar aan went, Mexx is heel ril en wil niet altijd aangeraakt worden, en aangezien het het 1e veulen is, leek de dierenarts dit verstandig, ik vond het eigenlijk wel slim van m.
En eigenlijk accepteert ze dit gewoon goed, al kijkt ze wel een beetje boos.. ;)

Ik weet nog goed dat Mexxje zelf ook niet mocht drinken toen ze net geboren was, merrie wist niet wat haar overkwam, zoveel druk op de uiers en dan een veulen die daar aan wil zitten!
M.b.v. de dierenarts en praampje konden we Mexx toen laten drinken, daarna nooit meer problemen gehad.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:06

Ja mexx maar fab is zo'n luxe dier om dan nog te zien :P en uier heb ik gelukkig bij haar nooit geen last van gehad.. mag ik altijd aanzitten.. naja oke op den duur word ze er een beetje moe van als ik op het eind iedere dag 5x per dag eronder hang :P maja dat doe ik bij mijn mini's ook op het eind :P

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:19

Dustinlover schreef:
Ja mexx maar fab is zo'n luxe dier om dan nog te zien :P en uier heb ik gelukkig bij haar nooit geen last van gehad.. mag ik altijd aanzitten.. naja oke op den duur word ze er een beetje moe van als ik op het eind iedere dag 5x per dag eronder hang :P maja dat doe ik bij mijn mini's ook op het eind :P

Ik ben een "kleine paardjes ruiter", vind het heerlijk, ik hou niet van grote paarden, vind de bewegingen en het rijden ervan niet zo fijn als compacte kleine paarden.
Mijn Haf was 1.42, kon ik altijd goed mee scoren op wedstrijden, Mexx is 1.56 en mijn vorige paard was 1.63.
Hopelijk wordt deze nakomeling wel wat groter, want eerlijk is eerlijk; een lange ruiter op een groter paard staat gewoon mooier. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:47

Hier ook een kleine paardjes ruiter, je kan mij niet blij maken met een 1.75 paard haha, draai die laatste 2 maar om.

Hier ook eentje die ik alvast een beetje aan het wennen ben aan het gevoel van bij de uiers zitten, wil er straks geen problemen mee.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:08

Ik ben ook van de kleine paardjes :j sowieso ben ik nog geen 160 hoog dus ze zijn al snel groot bij mij :')

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:17

We mogen al bijna op kraamvisite bij ShamalArabs zie ik! :D :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:20

ShamalArabs schreef:
Ik ben ook van de kleine paardjes :j sowieso ben ik nog geen 160 hoog dus ze zijn al snel groot bij mij :')

hier net zo, sterker nog rij regelmatig nog een buitenritje met een van mijn merries (van 1.20m haha)
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... G_9894.jpg

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:59

Ik heb hier nog niet echt wat gevoeld (vandaag 183 dagen)
Poets haar bijna dagelijks met de hoop iets te zien of voelen
Mag wel van merrie overal aankomen,
wat dat betreft is ze altijd super braaf
(ze heeft ook eerder veulens gehad dus is het gewend, maar vond het al prima
toen ze nog onervaren was)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:04

Is er trouwens iemand bekend met het Rheinische stamboek?
Mijn merrie is Rheinländer, dragend van Special Agent Amour (is ook goedgekeurd voor Rheinland.)
Voor mij is het de eerste keer dat we een veulen fokken.
Moet ik nog iets doen voordat het veulen komt? wbt paieren/paspoort enz. Zo nee, hoe werkt het dan precies als het veulen er is?
:o

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:08

enjoy86 schreef:
Is er trouwens iemand bekend met het Rheinische stamboek?
Mijn merrie is Rheinländer, dragend van Special Agent Amour (is ook goedgekeurd voor Rheinland.)
Voor mij is het de eerste keer dat we een veulen fokken.
Moet ik nog iets doen voordat het veulen komt? wbt paieren/paspoort enz. Zo nee, hoe werkt het dan precies als het veulen er is?
:o

Niet bekend,
maar normaal kun je je dekbon opsturen naar het stamboek, en krijg je gewoon papier/paspoort.

Helaas loopt het bij mij ook niet echt op rolletjes, Trakhener stamboek levert geen dekbonnen meer voor niet-Trakhener merrie's.
Er zit nu dus niets anders op dan een DNA test... om een papier te verkrijgen.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:13

[/quote]

Niet bekend,
maar normaal kun je je dekbon opsturen naar het stamboek, en krijg je gewoon papier/paspoort.

Helaas loopt het bij mij ook niet echt op rolletjes, Trakhener stamboek levert geen dekbonnen meer voor niet-Trakhener merrie's.
Er zit nu dus niets anders op dan een DNA test... om een papier te verkrijgen.[/quote]

Oke, dus nu gewoon wachten tot het veulen er is? :-D
Wil me zowieso wel nog lid maken van Het Rheinische verband

Wat raar dat het Trakhener verband niet met dekbonnen werkt.
Wat gaat zo'n DNA test je kosten?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:14

grote dames hier in het topic,ik ben zelf ook 1m79. Mijn merrie is iets van 1m67,vond het een prima maatje! (nu staat ze al 8 jaar op pensioen en zodoende ik ook)

Doet me eraan denken dat ik echt moet gaan "uiertrainen" :+ Het scannen gebeurt eind volgende maand al,en dat is ook zo een apparaatje voor de uier,sommigen zullen het niet heel leuk vinden vermoed ik. :')
Bij de meeste merries lukt de uiertraining goed,maar ik heb er ééntje die steevast weigert,die heb ik geleerd van zich te draaien als ik op stal kom,niet om te trappen,maar zodat ik haar staart kan opheffen en zo tussen haar achterbenen kan checken. En dat vind ze goed :D
Heb nu nog een jonge merrie drachtig,maiden,en die believen het meeste training.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:25

Trakhener stamboek werkt wel met dekbonnen, maar geeft blijkbaar sinds kort alleen nog maar uit aan volle Trakhener merrie's, en niet aan kruisingen.

We gaan nu proberen een papier te verkrijgen via een dekbewijs van de hengstenhouder, misschien dat dat voldoende is, als dat niet voldoende is zijn we genoodzaakt DNA testje te doen dmv manen incl.haarzakje, wat de kosten daar van zijn; geen idee.. heb het laatst ook bij mijn KWPN ruin moeten doen, maar dat heeft de vorige eigenaresse betaald.

Op een papiertje kun je niet rijden, maar als dit een merrie is, zou ik het toch leuk vinden om ook hier een veulentje uit te halen in de toekomst, dus dan kan een papiertje best makkelijk zijn.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:19

Kijk zo leer ik weer wat, echt leuk om allemaal te lezen.
Ik doe ook aan uiertraining :') in het begin kon ze dat niet waarderen, maar nu mag ik er gewoon aanzitten gelukkig, ook onder haar staart en tussen haar achterbenen. Ik wist ook niet goed waar te voelen. Ik hoor wel darm geluiden, maar verder niets volgens mij. Nu maar eens voor het uier voelen dan :+
En ik ben jaloers op de kleinere mensen onder ons :)) lijkt me heerlijk als je nog op een kleiner dier past en lijkt (weet niet of het echt waar is hoor) me makkelijker zoeken naar een leuk paard ook.
Ik moet echt flink maat hebben en rondgeribt. Ik ben een reus en weinig paarden die mij echt staan. Heb dan ook nog een redelijk lang bovenlijf, is niet altijd handig als je een vlugge hebt :')
Voor degene die ernaar vroegen,heb Ior idd moeten laten inslapen in Sept 2011 ;( .
Hij had al een langere tijd last van artrose in zijn linker voorbeen en rug en hals en was al een jaar onder behandeling. Soms ging het beter dan weer minder, tot het echt mis ging en hij rechtsvoor ook vol zat. Tel daar een gat in het hoefbeen bij op en daar sta je dan....
Mis hem nog steeds... hij was echt mijn allessie :+:
Misschien daarom wel voor iets heel anders gekozen.... Heb heel erg moeten wennen aan een merrie.
Ik ben nogal lomp en dat vind ze niet altijd leuk.
Ik ben dol op haar, maar of het ooit zo wordt als met Ior... We gaan het zien.
Ik denk wel dat ze een beter paard is en wil nu ook de tijd nemen. Heb nu twee paarden moeten laten gaan door artrose op redelijk jonge leefdtijd beide 12 jaar. Ben ook bang dat het een deel ligt aan de grote maat en arbeitsintensiteit. Dus ga het nu anders doen, in de hoop dat het helpt.
Ik wist trouwens helemaal niet dat je ook geslacht kon bepalen... jammer anders had ik nu al spulletjes kunnen kopen :+
En wat vervelend dat het zo moeizaam gaat Mex. Hopelijk lukt het op de eerste manier.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:33

Zeker veel grote dames hier nog zo'n slungel van 1m83. Ik hou alleen niet van grote paarden en heb gangenpaarden van 1m53 en 1m56.
Hier op mijn merrie van 1m56
Afbeelding

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:01

Dat vindt ik meevallen, :+ ik ben ook wat zwaarder denk ik :o

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:18

CrazyCat schreef:
Zeker veel grote dames hier nog zo'n slungel van 1m83. Ik hou alleen niet van grote paarden en heb gangenpaarden van 1m53 en 1m56.
Hier op mijn merrie van 1m56
[ Afbeelding ]

dit beeld vind ik ook echt niet storend.
is ook per persoon verschillend denk ik.
ik ben niet echt te zwaar, maar ook geen fijn gebouwd poppetje ;)
Ben "maar" 1.72, maar heb ook een paard van minstens 1.68 nodig (liefst 1.70+)
anders lijken de paarden onder mij ook te klein

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:19

Ja qua gewicht (60 kilo) kan ik nog gemakkelijk op kleiner ook, maar dat is zo lastig aandrijven met die lange stelten.
Voorwaarde is wel dat het voorwaartse paarden zijn, want eigenlijk zijn mijn benen wel net te lang om comfortabel te kunnen aandrijven en als ik ze ga optrekken krijg ik erg last van mijn knieën. Ik wordt langzaam een oude muts vrees ik..haha.

edit: mijn lengte zit vooral in mijn benen, ik denk dat het daarom niet zo storend oogt op een kleintje, omdat mijn bovenlijf niet uit verhouding is.