[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ubimone

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:47

Ja maar vind het wel vreemd dat ze me wel opzoekt als ik met een kruiwagen door de wei loop om mest te ruimen... maar als ik dan lief met haar wil knuffelen als ze op de grond ligt weet ze niet hoe snel ze omhoog moet

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:47

jennyk schreef:
linda: lijkt een groot veulen! Mooi koppie!
Eerste foto kijk ik heel raar tegen de merrie aan, die heup lijkt daar echt heel vreemd.

Lijkt ook raar, maar komt denk ik door de combinatie ademen en zuchtplaat. Die kun je namelijk heel goed zien zitten op die foto. :(:)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:07

@Ubimone: Zelfde verhaal met Akira. Op stal komt ze gewoon bij me liggen als ik zit. maar zodra ik op sta word ik toch wel wat enger. In de wei ben ik al helemaal eng!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:17

Het veulen van Larouscha van vorig jaar ( Lovely Boy) heeft de hele tijd dat ie bij zijn moeder liep eigenlijk niets van ons willen weten. Was super schrikkerig en zo moeilijk te benaderen dat we een stukje touw aan zijn halster hadden om hem wat makkelijker te kunnen pakken. Larouscha zelf kwam wel altijd, daar lag het dus niet aan.
Zodra hij van moeder af was en in de groep op de wei liep veranderde hij! Super makkelijk was ie, erg aanhalig en kwam hinnikend aanrennen zodra hij mij zag! Hij liep toen ook zonder halster en je kon dat zo omdoen terwijl ie alle kanten op kon om weg te komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:33

Amai, 2 dagen niet meegedaan hier, nu een berg!!

Ik ga dit slim aanpakken, ga bij ITP kraamstal kijken aangezien jullie als er veulens zijn ze daar ongetwijfeld in hebben gezet.

Ben als ik het hier en daar zo lees, wel heel blij met mijn voor niets en niemand bang mini Hepsietje.

Nu heeft Tobago zijn eigen topicje, maar Hepsi was de aanstichter geloof ik :+ .
[ITP] Einde aan de rust, Tobago has lift off.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:37

Lekker ding lindalieke.

Ik krijg net telefoontje van stal dat er melk druppelt. En uiteraard ben ik nu net niet thuis. Vanwege onze tweede trouwdag zijn we dagje samen weg. Met een uur of wat gaan we dus maar weer huiswaarts . Vannacht of morgen. Ze is maiden dus vind al heel wat dat er melk is

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:37

zitake schreef:
Pascha der uier blijft vooruitgaan. Spenen aan de basis zijn nu ook dik. Vocht wat eruit kwam lijkt nu iets dikker te worden en wat witter. Zou het al nodig zijn om vanacht te waken?

ik zou het voor de zekerheid wel doen maar dat komt omdat het bij pepper wel meteen kwam toen het er zo uit zag..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:45

MariekeB schreef:
Lekker ding lindalieke.

Ik krijg net telefoontje van stal dat er melk druppelt. En uiteraard ben ik nu net niet thuis. Vanwege onze tweede trouwdag zijn we dagje samen weg. Met een uur of wat gaan we dus maar weer huiswaarts . Vannacht of morgen. Ze is maiden dus vind al heel wat dat er melk is

Oh, dat wordt spannend!

Vraagje.. Er staat wel TK bij mijn veulen, maar gezien recente ontwikkelingen (Sjol loopt niet helemaal goed),
gaat de Hepsi misschien blijven. En Sjol wordt weer gedekt.

Wie weet er een opfok adres?
Liefst waar ze ook in de winter gewoon buiten staan, of in groepje.
Hoeft niet perse groep jaargenoten te zijn, kleine "familie" groep vind ik zelfs betere optie.
Ik zit in regio ZH, maar verder weg ook geen probleem (liefst natuurlijk zo dicht mogelijk bij)

In de zomers kan ze eventueel vanaf 1 mei tot oktober weer terug naar landje waar ze nu ook staat.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:51

sjolvir: ik heb je een berichtje gestuurd

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:04

de merrie hier van wie het veulen doodgeboren is was helemaal uitgescheurd,een cloaca heet dat geloof ik. de nageboorte moest ook afgepeld worden,en ze heeft er nu ook wat koorts bij en wordt regelmatig gespoeld,echt heel sneu.

het was een groot vosmerrie veulen,met hoge witte benen een brede bles...............ze zou goudsbloem geheten hebben. alle merries in die lijn hebben een bloemennaam

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:10

Rot dat Sjol niet helemaal lekker loopt, wel erg leuk dat ze natuurlijk weer gedekt wordt en de kleine Hepsi mischien blijft.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:20

snoevie: was dat de merrie waar jij toen ook foto's geplaatst had hier?
Arm paard, zo vreselijk sneu

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:22

ja ik had idd een keer een foto geplaatst. ja echt super sneu,maar ze lijkt er zelf weinig moeite mee te hebben

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:26

Oef inderdaad sneu verhaal Snoevie, geen veulen, merrie in de problemen.. pfffttt.. niet fijn.
Gun je geen merrie en ook geen merriehouder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:29

ze moet ook volgende maand geopereerd worden,arm ding. ik heb veel geklaagd over dat het zolang duurt bij Ravina,maar ik besef nu wel goed dat je maar al te dankbaar mag zijn voor een probleemloze geboorte en een gezond veulen,niks is vanzelfsprekend.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:42

@snoevie ik snap wat je bedoeld....
Ik heb ook lopen klagen... Terwijl moon maar 3 dagen overdroeg. Ook dat ze helemaal alleen bevallen is vond ik ook enorm jammer maar gelukkig is bij mijn meisje alles goed gegaan en heb ik een kerngezond veulen in de wei lopen... dus ik mag mezelf heel hard in mijn handjes knijpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:47

Ben onderweg naar stal, in mijn witte nette kleren :) abrupt einde van dagje uit. Ze is zo onrustig dat stalhoudster het niet vertrouwd. Bem ik ff blij dat ik voor de zekerheid oude spijkerbroek en shirt ( te warm) mee heb genomen. Helaas wel alleen schoenen met hakken haha. Hoop dat we op tijd zijn. Moeten nog een half uur in de auto.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:49

Gezonde merrie stond bij mij op 1, gevolgd door na de geboorte gezonde merrie en gezond veulen.

Marieke spannend!! Dan maar in het wit naar stal, langleve de wasmiddellen.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:51

*\o/*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:53

Marieke succes!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:54

O wat leuk dat hepsie waarschijnlijk blijft.
sjol houd je ook gewoon toch?
En het volgende veulen gaat wel de verkoop in?
Sorry ben nieuwschierig :P
Maar vind sjol en hepsi beide erg leuk :P

MariekeB, succes!!!!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:02

Mooi veulen Linda!!!

en wat leuk dat Hepsi blijft :D :D :D

Sirana is gelukkig helemaal niet bang... ze vind mensen super intressant en iedereen mag met haar kroelen.. als ik bij het land aan kom lopen rent ze hinnekent naar het hek ( maar dat heeft ze denk gewoon van mams want die doet dat ook) ideaal hoor zo'n veulen :P

Hier verder geen bijzondere dingen gebeurd....alles gaat z'n gangetje ;)
Laatst bijgewerkt door _Fer_ op 07-05-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:03

Vanmorgen zijn Djessey & King Mama en Papa geworden van een prachtig merrie veulen genaamd : Djessey's Fayenna
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:07

@sjolvir: hier vlakbij zit stal zwetsloot (hoogmade ZH), daar hebben ze ook opfok. Verder weet ik weinig van de stal hoor, maar Diane (volgens mij van Bridie) staat daar met paard en veulen, misschien kun je daar eens informeren?

Ik kan me voorstellen dat je de hepsi wilt houden! t is echt een leuk ding!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:07

Gefeliciteerd Whitney!!!! Wat een lief snoetje... kusje van mama... zo aandoenlijk...