marjoleinft schreef:@ zilvermoon,
ik zag in een ander topic dat je merrie droes heeft gehad tijdens de dracht, is dat goed afgelopen?
er heerst nu bij ons droes op stal en ben echt doodsbang dat er wat met merrie en veulen kan gebeuren.
Mijn merrie heeft echt zware droes gehad. (41 graden koorts en bijna een week heel weinig gegeten. Toen de bult knapte en leeg was knapte ze eindelijk wat op) En ik was toen ook heel bang dat het mis zou gaan aangezien de DA zei: Als de koorts boven de 40 komt moet je direct bellen en kootsverlagende pasta ophalen want dan gaan ze alles eruit gooien wat ze niet nodig zijn om te ''overleven''
Gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Ligt er ook aan in welk staduim van de dracht je zit. Hoe verder in de dracht hoe sterker het veulen is. Mijn merrie heeft t toen eind september gehad en toen was het veulen al wel zo groot en sterk dat t mooi blijven zitten is en geen schade van de droes heeft gehad.
Maar dat verschilt per merrie natuurlijk! Ik was toen allang blij dat Zilver er weer bovenop was. Met of zonder veulen. Heb daarna voor de zekerheid een scan laten maken en de druktemaker zat nog mooi waar die wezen moest. In Zilvers buik.
Heel veel sterkte in ieder geval! Echt een vervelende ziekte die droes. Hoop het ook nooit meer te krijgen. Zilver heeft het toen gekregen van een veulen die ik had gekocht. ( die zie je op de foto's in mn post met zilvers uier ook. Het bonte wolletje) Vond het veulen al wat sloom en hoeste af en toe. Laten checken bij de veearts. Die zegt: beetje verkouden. Antibiotica mee.. is zo weer over.. Nou niet dus want t was droes. T veulen is er ( op wat sloom zijn en een klein bultje) niet echt ziek van geweest. Zilver daarintegen wel dus..