[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:38

manueeltje84 schreef:
Ik gebruik normaa gezien geen birth alarm, maar dat ga ik volgend jaar eens wel doen.
Je ziet maar ik had een mooie bewakings camera en het veulen lag er gewoon al naast.
Dus toch maar eens een keer een BA proberen. :+
Wat kosten die dingen eigenlijk als je ze nieuw koopt?

Rond de E900,- volgens mij nieuw!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:39

ProudJustify schreef:
Pfff als ik dat zo hoor met die birthalarms en zo ben ik blij dat
mijn merrie gaat bevallen in hotel hoor :D

Ach mijn merrie was zo zoet vorig jaar. Ideaal :D :D

Ze heeft 1 nacht het BA om gehad om te testen, toen is het niet af gegaan. Daarna 1 nacht toen we dachten dat ze zou gaan veulenen. Is 1x af gegaan en toen was het ook gelijk raak. Ideaal :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:41

Wet Look vandaag 89 dagen :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:41

Mabon schreef:
Iedereen met een drachtige merrie gefeliciteerd.
Iedereen die nog bezig is haar drachtig te krijgen succes.

Zo ik meld mijn mijlpaal van vandaag even: *\o/* *\o/* Bonnie is vandaag 100 dagen drachtig. *\o/* *\o/*

Van Floor heb ik niets meer gehoord die wordt vrijdag gescand dus nu maar hopen dat ook zij drachtig is.
Even een vraag: Tot wanneer gaan jullie door met dekken?
Ik wilde het nog 1x proberen als ze nu niet drachtig is, en haar na de dekking gewoon naar huis halen en dan gewoon hier laten scannen na 18 dagen.
Begin haar nu wel erg te missen :j. Ze staat nu een maand bij de HH en ik had haar natuurlijk pas ander halve maand.

Ik heb alleen camera's in de stal hangen gebruik geen BA.

Bij divoza kun je ook BA kopen.
Birth Alarm GSM systeem, excl. sim-kaart, excl. singels € 795,= . Set compleet met antirolsingel en cottage craft singel: € 839,=
Birth-Alarm Systeem, via vaste telefoonlijn, m.b.v. telefoonkiezer, max. bereik 500 m, excl. singels € 899,=

Met mijn merrie zat ik de vorige keer vrij laat. Die is eind juli gedekt, toen had ik wel besloten dat dat de enige poging zou zijn. En dat was ook gelijk goed :)

Nu zat ik ook iets te twijfelen.... ze wordt half augustus gescand op 3 maanden, wat als ze dan niet drachtig is?? Maar denk dat ik het daar dan maar bij laat.

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:44

Grietsjuh en Dwyne, welkom en gefeliciteerd!!

En zie een aantal mijlpalen voorbij komen. Ook allemaal gefeliciteerd :D

Vief zit op euhm..... geen idee hoeveel dagen :o

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:13

Ben ik ook weer even heb het erg druk hier met paarden in de lappen mand en paarden die vet kwijt moeten, een aannemer die de klus niet in 3uur klaar had zoals hij zelf had gedacht... Tsja een rijbaan leg je niet in 3uur aan als ie 20 bij 40m is maar goed hij is nu 3 dagen bezig en vandaag komt hij nog even afwerken recht trekken eggen en walsen Dus hoop dat ik eindelijk van het weekeind de baan kan gebruiken.

Gister mijn merrie nog even gelongeerd in de paddock is ze me toch onderuit gegaan, ze ging helemaal languit ik schrok me kappot ze was helemaal dol geworden ach ja ze kunnen op 12jarige leeftijd ook niet altijd gewoon doen natuurlijk en ze voelt zich weer helemaal happy, ze sprong omhoog en gaf een bok met 4benen in de lucht en toen verloor ze haar evenwicht en ging languit ze stond weer op en ging gelukkig rustig draven dus heb haar maar even laten draven zodat ze rustig uit liep en ze liep wel wat stijf maar niet kreupel en dat ging na 2 rondjes weer beter maar toch ik vind het altijd zo eng. Heb haar daarna alle gewrichten in haar benen en pezen gekoeld en nog even op de harde ondergrond laten stappen voor een goede bloedsomloop, maar helemaal vergeten een dekentje om te doen en nu heeft ze een snotneus ze liep net voor ik ging voeren niet kreupel wel wat stijf en heb haar even 10min op de harde ondergrond laten stappen pezen zijn mooi droog gebleven en ze is verder niet anders maar wel een snotneus kan dit gevolgen hebben voor het eventuele vruchtje van 14 dagen? ze word vrijdag gescant op dracht 17dagen. Ik hoop zo dat alles gewoon goed in en dat ze als ze drachtig is niet het vruchtje hierdoor zal verliezen.
Ik kan me wel voor me kop slaan als dit gevolgen heeft voor de dracht.

iedereen met een drachtig gescande merrie gefeliciteerd
heb niet alles terug gelezen maar wel de laatste 3 pagina's.
ik ga me best doen om de rest ook door te worstelen straks.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:21

Ik kan nog een mijlpaal melden..

Jule's is vandaag 100 dagen drachtig, volgens foalcam is het nu zo groot als een kitten en 500 gram, haha..

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:22

@kappie girl, ik durf niet te zeggen dat het schade zou hebben voor je "veulen" maar ik denk dat het best wel iets kan hebben, als ze al drachtig is..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:29

kappiegirl als t zit zit t! Dan kunnen ze best wat hebben.

Vorig jaar had mijn merrie een dikke blessure waarvoor ze heel veel med kreeg. De da gaf aan dat ze die med echt moest hebben, veel foto's veel scans, hij gaf ook aan dat het wel eens heel slecht voor t veulen kon zijn. Als die het zou redden, nou op 27 feb jl. prachtdier en super sterk! (was echter toen alles gebeurde wel al 2 mnd drachtig)

Maar ik geloof dat t bij jou wel goed komt hoor! En als ze bij de scan niet drachtig is, hoeft dat niet door de val te komen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:53

Gefeliciteerd met de mijlpaal pippalex!

@Kg, kan me voorstellen dat je flink schrikt! Maar denk dat je gedaan hebt wat je kon :)
Ik ben van mening dat als het vruchtje zoiets niet kan hebben, dat het sowieso niet goed gegaan was waarschijnlijk :o Een gezond vruchtje moet wel wat kunnen hebben.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:56

kappiegirl schreef:
Ben ik ook weer even heb het erg druk hier met paarden in de lappen mand en paarden die vet kwijt moeten, een aannemer die de klus niet in 3uur klaar had zoals hij zelf had gedacht... Tsja een rijbaan leg je niet in 3uur aan als ie 20 bij 40m is maar goed hij is nu 3 dagen bezig en vandaag komt hij nog even afwerken recht trekken eggen en walsen Dus hoop dat ik eindelijk van het weekeind de baan kan gebruiken.

Gister mijn merrie nog even gelongeerd in de paddock is ze me toch onderuit gegaan, ze ging helemaal languit ik schrok me kappot ze was helemaal dol geworden ach ja ze kunnen op 12jarige leeftijd ook niet altijd gewoon doen natuurlijk en ze voelt zich weer helemaal happy, ze sprong omhoog en gaf een bok met 4benen in de lucht en toen verloor ze haar evenwicht en ging languit ze stond weer op en ging gelukkig rustig draven dus heb haar maar even laten draven zodat ze rustig uit liep en ze liep wel wat stijf maar niet kreupel en dat ging na 2 rondjes weer beter maar toch ik vind het altijd zo eng. Heb haar daarna alle gewrichten in haar benen en pezen gekoeld en nog even op de harde ondergrond laten stappen voor een goede bloedsomloop, maar helemaal vergeten een dekentje om te doen en nu heeft ze een snotneus ze liep net voor ik ging voeren niet kreupel wel wat stijf en heb haar even 10min op de harde ondergrond laten stappen pezen zijn mooi droog gebleven en ze is verder niet anders maar wel een snotneus kan dit gevolgen hebben voor het eventuele vruchtje van 14 dagen? ze word vrijdag gescant op dracht 17dagen. Ik hoop zo dat alles gewoon goed in en dat ze als ze drachtig is niet het vruchtje hierdoor zal verliezen.
Ik kan me wel voor me kop slaan als dit gevolgen heeft voor de dracht.

iedereen met een drachtig gescande merrie gefeliciteerd
heb niet alles terug gelezen maar wel de laatste 3 pagina's.
ik ga me best doen om de rest ook door te worstelen straks.

Kan me echt voorstellen dat je wat ongerust bent :j
Maar idd zoals velen zeggen, moet dat wel wat meevallen :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:57

Gefeliciteerd met alle drachtige merrie's & mijpalen :D

Btw, hebben jullie allen al een rekening gehad voor de dekking?
Of wanneer krijg je die meestal?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:01

Ik heb allang betaald ;)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:02

Ik heb de rekening al wel gehad :j

Ga het deze week overmaken :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:13

Ons 100 dagen oudje "veulen" is ook al helemaal van ons zelf!! haha.. Centjes zijn al overgemaakt..

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:17

@kg schrikken!! mijn paard is wel is gestrekt gegaan in het land dan schrik je ook wel ff! maar denk dat het evt vruchtje wel wat kan hebben! moet je kijken hoe soms (hoog)drachtige paarden nog debiel kunnen doen :P

ik heb nog geen rekening gehad, pas in oktober denk ik dat ik die krijg.. tenminste was vorig jaar zo haha

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:31

ow zo pippalex :P ja tuurlijk kan je dat wel zien ;) ik zat gisteren ook te kijken of foalcam, had dit geschreven in t zhbokkerstopic:

marrlinde schreef:
dit is sool dr veulen nu :') het heeft liphaar *\o/* _O-
Afbeelding
zo groot als een kitten :P

sorry, verveel me O:)

:))

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:36

Ik zit vandaag op de 90 dagen, nog tien dagen en dan heb ik de eerste mijlpaal bereikt :+

Ik heb nl de rekening nog niet gehad, onze hengstenhouder is daar altijd zo laks mee.
Die krijgen we net voor de geboorte van het veulen :=

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:43

Scheelt weer, daar had ik ook een beetje op gerekend, maar ineens lag er een rekening op de mat.. Had me nog voorbereid op minstens een paar maanden sparen, kom ik net wat makkerlijker uit, maar helaas.. Vakantie geld weer weg.. haha..

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:50

Net wezen scannen :+ en het ziet er prima uit hartje klopt en dikke navelstreng zeg haha
Merel is nu 42 dagen drachtig maar de dierenarts vond het al wat ouder lijken *\o/* *\o/* *\o/*

Dus ik ben blij :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:00

super! :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:02

Heey mooi zo!! Gefeliciteerd!!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:09

gefeliciteerd sjelle!!

pippalex dat is minder!! een hengsthouder die heel snel is ;)

wat betreft birthalarms heb ik het echt relaxt! vriendin van mij heeft vorig jaar het halsteralarm nieuw gekocht en haar merrie blijft leeg nu. dus kan gebruik maken van haar BA wanneer ik wil ;)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:19

Dank jullie wel allemaal :D ben ook erg blij .
Zelf heb ik ook nog niet de rekening binnen dus ben benieuwd wanneer die komt.
Wel had ik al gelijk het geld gereserveerd van te voren vond ik wel zo prettig.

Maar het dekgeld bij de haflingers staat niet in verhouding met wat voor bedragen ik zo nu en dan zie voorbij komen bij andere rassen!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:21

pff ben blij dat toch wel blij dat iedereen zegt dat het wel wat kan hebben stelt toch wel wat gerust. Vrijdag gelukkig de scan en dan weten we zeker of het een brokkepiloot was of dat het een super bungyjumpend vruchtje is.
En wat Juwel voor ons in petto heeft. Weet ik eindelijk ongeveer hoelang ze daadwerkelijk drachtig is. Ze krijgt al een aardige buik echt zo'n peervormige babybuik. Bij hoeveel dagen/weken kon de dierenarts zien wat het zou kunnen worden?
Ben eigenlijk wel heel nieuwschierig of als onze dierenarts dat kan of hij dat dan meteen kan zien.
heb van de week een fabeltje gehoord dat als de merrie een heel lief karacter krijgt tijdens de dracht het een hengst word en als de merrie echt een bitch word het een merrie gaat worden haha dan word het bij Juwel een hengst want die is echt zo nog liever en aanhankelijker geworden als dat ze al was.
En onze grote O'marisa dat is een echte bitch in wording ineens een merrie volgens dit fabeltje dus...

Ik heb de helft van het dekgeld betaald en de andere helft als het veulen een maand is geloof ik dus dat word waarschijnlijk gewoon betalen als ze in de veulenhengstigheid weer word gedekt dat is op het zelfde dekstation dus net zo makkelijk. Heb ook een levendveulengarantie dus als ze een doodgeboren veulen krijgt kan ik voor niets weer terug dekken tot we een levend veulen zullen hebben daar ben ik dan wel weer heel blij mee.

(ben nu al zenuachtig voor de scan van O'marisa heb ik nog nooit gehad...)