Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:21

totaal offtopic, maar hoe kom jij aan die bruine tekst onder je avatar? Moet je dat aanvragen of kun je dat zelf doen?!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:22

Nicole288 schreef:
totaal offtopic, maar hoe kom jij aan die bruine tekst onder je avatar? Moet je dat aanvragen of kun je dat zelf doen?!

Bovenin zit een linkje met de vraag "Wanneer ga jij naar Horse Event?" Als je daar op klikt kan je een keuze maken en komt het erbij te staan Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:23

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:24

En je kan het nog wijzigen ook als je keuze verandert Clown Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:27

Haha, dat zou ik dus echt al lang hebben kunnen zien, maar niet gedacht dat het aanklikbaar was Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:28

Haha! Haha!

Ik klikte er ook per ongeluk op Clown

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:29

Maar ik ga maar weer eens richting stal Lachen

Fysio komt zo nog even langs om de merrie preventief na te kijken voor ze weer aan het werk gaat!

Doeg Doei, doei

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:40

nou sunny is weg Huilen we zijn wel drie kwartier bezig geweest voor ze uiteindelijk op de trailer stond maar goed.... Ja ze was bang om haar voeten op de klinkerstraat te zetten Koe dus toen uiteindelijk de trailer maar op het gras gezet en toen ging het vrij gemakkelijk. Verder was ze eigenlijk vrij rustig. Ook de andere paarden (haar moeder, de andere merrie en het veulen) hebben nog niet één keer gehinnikt en ze is nu toch al bijna 2 uur weg!

Sun had ook een shethalster om. Veulenhalster was net te klein en pony te groot, vandaar Haha!

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:42

Richtje: Hoe is het met de mok bij Vief? De fysio is vorige week ook preventief voor Pi geweest. Vond ze niet zo grappig, gelukkig heeft de fysio het overleefd. Nagelbijten / Gniffelen
Silketje: Gaan anskjen en haar moeder nog steeds goed?
Pvd: Dyana op ijzertjes! Wat schattig al is de reden waarom natuurlijk minder leuk.
Essy: Gefeliciteerd met je dametje, hele mooie naam! Hoe is het met de (gecastreerde) kat?
Iorr: Gefeliciteerd! Het is wel een laat veulen zeg.
Ijsklontje: Wat een triest bericht, heel veel sterkte. En tegelijkertijd ook gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een dubbel gevoel moet dat zijn.
Nicole: Jij moet de laatste tijd ook moeilijke beslissingen maken, en ze zijn nog zo jong ook..
Hiboune: Jeetje, je bent al je spullen kwijt dus, vreselijk als vreemden zo inbreken Boos! ! Gelukkig dat de paarden ongedeerd zijn. Ik moet zeggen dat ik de avond dat ik je bericht las meteen een nachtmerrie heb gehad over dat ze mijn zadels hadden gejat en mijn dure spiegelreflex camera die ik erbij heb laten hangen. Maar voor jou is het helaas werkelijkheid.
Danielle: Wat een vreselijk bericht, iets wat leuk had moeten zijn valt zo helemaal in duigen. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze er nog wat aan kunnen doen. Ach gut Heb je de uitslag al?
Destiny: Gefeliciteerd met de behaalde resultaten op de keuring!
Monique: Over je vraag van het afspenen: Mijn plan is om Pi in haar box te zetten op het moment dat ik Zephyros op de trailer zet en dan snel naar de opfok te rijden. Ik denk namelijk dat als ik Pi meeneem en alleen Zephyros daar uitlaadt dat ik de hele weg met een idioot paard in de trailer terug zit.
Cindy: Joh dat zal schrikken geweest zijn! Arme Aziza helemaal onder narcose Ach gut . Dat jagen doet de boer hier ook altijd met het gevolg dat hij ze sowieso nooit aan het halster kan pakken maar om dat bij een veulentje te doen is helemaal niet handig.
Jennyk: Altijd moeilijk het afscheid, gelukkig maken de andere paarden er niet zoveel van.

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen maar ik heb wel altijd meegelezen hoor! Ik hoop dat ik het nu wat minder druk heb zodat ik weer wat meer kan reageren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:13

jennyk schreef:
nou sunny is weg Huilen we zijn wel drie kwartier bezig geweest voor ze uiteindelijk op de trailer stond maar goed.... Ja ze was bang om haar voeten op de klinkerstraat te zetten Koe dus toen uiteindelijk de trailer maar op het gras gezet en toen ging het vrij gemakkelijk. Verder was ze eigenlijk vrij rustig. Ook de andere paarden (haar moeder, de andere merrie en het veulen) hebben nog niet één keer gehinnikt en ze is nu toch al bijna 2 uur weg!

Sun had ook een shethalster om. Veulenhalster was net te klein en pony te groot, vandaar Haha!

Ach gut Ach gut

Wel fijn dat ze zo rustig zijn/waren allemaal Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:15

Hey Odique!

Hoe is het bij jou dan?
Mok wordt ik nog niet zo gelukkig van helaas.... En geen enkele VA kan helpen eigenlijk. Ben nu met een experimentele behandeling bezig die ze allemaal heel interessant vinden Clown

Fysio heeft Vief helemaal goed gekeurd Haha! Vief vond het heerlijk, dus ze heeft haar voor het lekker nog even gemasseerd.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:09

jennyk: verdorie nu is het definitief he... gelukkig vinden de paarden het nie zo heel erg.

richtje: wat goed dat vief is goedgekeurd! nu lekker rustig beginnen met werken. veel plezier!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:37

@Jenny, Ach gut gelukkig reageren de andere er rustig op.

@Odique, dank je, ik had ook al in je eigen topic gereageerd, ik heb ook zoiets als ik mijn merrie meeneem naar de opfok dat ze helemaal over de rooie gaat, maar mijn man denkt er anders over, ik ga nog eens op hem inpraten.

@Richtje, fijn dat Vief goed gekeurd is, ik wil voordat ik Relana weer oppak een osteopaat laten komen, even kijken of alles nog goed zit Haha! dan beginnen we weer met een schone lei.

@Cindy, gelukkig dat Aziza er weinig last van heeft.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:14

hoi hoi, tja het afspenen is begonnen nu inderdaad voor een hoop, en het afscheid nemen.......
Wat gaat het toch allemaal eigenlijk snel zeg!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:42

nou idd het gaat super snel! Nog een week of 4 dan gaat ook Ilana al weg! Dan heb ik nog maar 2 paardjes.....
Alles is nog steeds rustig op de wei. Vanmorgen ook weer lekker gereden en daar slonk het uier van sjanty mooi van.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:43

cindybijl schreef:
PVD: hoe is het met Dana?

Ze krijgt steeds orthopedische ijzertjes onder, maar die willen niet echt goed blijven zitten. Ondanks de tape eromheen.
Met Dyana zelf gaat het heel erg goed, is weer helemaal beter. Alleen haar beentje is beetje appart, maar schijnt er weinig last van te hebbben. Met ijzertje loopt ze super, zonder helaas nog niet. al zijn we er wel van overtuigd dat het weer helemaal goedkomt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:04

Fijn dat het met ijzertje wel goed gaat en dat jullie er zoveel vertrouwen in hebben Lachen

@Cindy, thanks! Weer echt aan het werk gaan we pas doen als de mok ook beter is. Maar wel een fijn idee dat ze in het lijf iig geen beperkingen heeft nu Lachen

@Monique, ja precies! Zo'n bevalling is niet niets en ik vind het wel zo eerlijk naar de paarden toe om ze dan even te laten controleren.
Nu heb ik ook een merrie die heel lang doorloopt als er iets niet goed zit. Dus die heeft het ook wel nodig dat ik voorzichtig met haar ben Lachen

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:06

Richtje schreef:
Hey Odique!

Hoe is het bij jou dan?
Mok wordt ik nog niet zo gelukkig van helaas.... En geen enkele VA kan helpen eigenlijk. Ben nu met een experimentele behandeling bezig die ze allemaal heel interessant vinden Clown

Fysio heeft Vief helemaal goed gekeurd Haha! Vief vond het heerlijk, dus ze heeft haar voor het lekker nog even gemasseerd.

@Richtje: Lastig dat je niet weet wat de oorzaak van de mok is en dat niks goed aanslaat. Ik hoop voor je dat de experimentele behandeling wat doet. Ik vind het altijd prettiger rijden als je zeker weet dat je paard niks mankeerd en dat ze het lekker vindt is helemaal mooi meegenomen.

@Monique: Ik heb liever een gek veulen in mn trailer dan een gekke merrie in mn trailer. Komt misschien ook omdat Pi nogal extreem is, maar ik zou het echt niet op een andere manier durven.

Pi haar (verbrande) benen zijn goed aan het genezen, de meeste korsten zijn eraf en er komt zelfs alweer wat haar op. Haar benen zijn nog wel een beetje dik maar ze lijkt er in elk geval geen last meer van te hebben. Ik wou deze week het rijden en longeren weer gaan oppakken maar nu regent het weer alleen maar en is de bak vol gelopen.
Met Zephyros gaat het ook goed. Hij is al behoorlijk groot en wordt toch echt helemaal zwart. Zelfs de drie witte haartjes op zn voorhoofd zijn aan het verdwijnen. Had ik een paar maanden geleden een goed opfok adres gevonden, belt die man op dat hij per direct het land terug moet geven aan de gemeente. En precies het land waar de opfokstallen op stonden. Dus ik ben afgelopen week maar opnieuw op zoek gegaan en heb gelukkig een goede gevonden ook niet al te ver van huis vandaan. Dan komen ze in de winter met zn 4en in een flinke stal met uitloop op het beton te staan. En bij goed weer worden ze een paar uur naar het land gebracht. En in de zomer komen ze dag en nacht op het land.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:09

Thanks Odique Lachen Rijdt zeker lekkerder als ik zeker weet dat ze goed is ja!

Super dat haar benen zo opknappen! Afgelopen weekend met die felle zon ineens ook geen last gehad?
Wat balen van de opfok! Wel fijn dat je alweer een ander adresje hebt gevonden. Wanneer ga je afspenen?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:28

Ik ben er weer..

afscheid nemen Ach gut ik zie er nu al tegen op sterkte voor de mensen die veulen ook verkopen of weg doen tijdelijk of voorgoed...

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:56

@Richtje: Ik heb van die speciale beenbeschermers die UV-stralen tegen houden gekocht (van equilibrium) dus die heeft ze van het weekend om gehad. Ik durf haar nog niet zonder bescherming in de felle zon te zetten.
Het is even afwachten wanneer de anderen hun veulen willen afspenen. Zephyros is van 6 mei en de 3 andere veulens allemaal van juni. Twee zijn er van de eigenaar van de opfok en die wilde ze wel met 4 maanden afspenen dus ik denk dat hij op zn hoogst nog 1,5 maand blijft.

@Taber: Voor jou duurt het afscheid toch ook nog wel een paar maanden? Of wil de eigenaar hem meteen met 4 maanden ophalen?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:08

Ja, veulen wordt opgehaald als de rest van de veulens er ook bij weg gaan. dan kan ze direct met der maatjes op stal.

Ze is nu nog geen 4 maand maar dat duurd ook nog maar 11 dagen dus precies weet ik het niet, maar midden september eind september gaat ze weg..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:01

Schiet al op ja Ach gut

@Odique, fijn dat die beschermers goed helpen Lachen Schiet ook al wel iets op dus het afspenen. Ik ga morgen nog even bij een opfok kijken en dan zal ik eens overleggen.... Wil hem eigenlijk nog wel een tijdje bij de merrie houden.

Heb net wel heel erg om ze gelachen Haha! Stalbaas had na 1,5 week oid de skippybal weer eens uit het land gevist. Dat vond Balder prachtig! Die liep steeds met dat ding in z'n mond naar mama toe. Mama vind het alleen heel eng en rent dan elke keer heel hard voor hem weg. Daar snapt ie helemaal niets van Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:33

Dat was een filmpje waard geweest richtje Haha!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:48

jaaa onze wei is af dus wij gaan onze mannetjes ophalen vandaag en dan gaan ze met zijn 2tjes de wei oppppp heb er zin in....