Pauk schreef:een halsteralarm is toch ook goedkoper?
Ik had het van een nederlands adres die het importeerde vanuit amerika, maar de site is niet meer in werking zo te zien. Nu wel een advertentie van the gallop en daar kosten ze evenveel:
€ 785,=
http://www.thegallop.nl > stal- en wei inrichting > birth alarm geboortemelder
Als je ze uit amerika laat komen is een halsteralarm via het telefoonnet (belt je op je mobiel) € 360 en een met pager is € 440 (let op dit is de huidige wisselkoers)
Bij de pager versie kun je een kastje kopen waardoor er ook bericht naar je telefoon gaat en dat is € 88 extra.
Ik wilde de phone versie, maar dan moet je dus echt een telefoonlijn hebben die loopt tot waar je het apparaat aan wilt sluiten. Bij ons liep die er niet en dus moest het de pager versie worden. Ik heb toen gewoon de pager gebruikt en geen extra kastje voor de telefoon.
Meerdere merries die tegelijk kunnen veulenen? Ik had een extra zender + tasje erbij genomen (maar goed ook, want de laatst uitgerekende merrie ging eerst). Dat kost € 73,=.
Waar je goed op moet letten met testen van het bereik: het zendertje op de grond houden met testen. Bij verschillende mensen bleek dat ze groot bereik hadden, maar aangezien de merrie op de grond gaat liggen hebben we het opnieuw getest met kastje op de grond en dan heb je minder ver bereik. Bepaal dus de plaats waar je de ontvanger neerzet aan de hand van testen van het bereik met het zendertje aan de grond.