Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ben net even geweest, ze heeft echt drachtige mutsen trekjes, maar goed, de hormonen spelen wel eens op en daar moet ik dus maar rekening mee houden
maar ze kijkt zo lekker jeugdig uit haar oogjes.
mijn merrie heeft iemand eens een keer geschat op vier jaar, terwijl ze 16 is. het lichaam mag dan ouder worden, haar geest blijft speels en ondeugend

) iig qua krachtvoer. Ze krijgt wel onbeperkt hooi (overdag) en kuil ('s nachts). Het is natuurlijk wel zo dat Madame geen moer hoeft te doen. Met Bright liep ze natuurlijk nog in de lessen en ook met Shane reed ik haar nog best fanatiek. Ze is nu "alleen maar" zwanger. En voelt zich prima. En wil alleen zijn. En al het eten voor zichzelf hebben
.terorita schreef:als je nagaat dat ze dus werd geinsemineerd toen ze bijna 3 was.
er zijn nog weleens mensen die daar van over hun toeren raken
om het maar zo te noemen

). Sommige paarden zijn op hun 2de ook erg volwassen, sommige zijn het nog niet als ze 7 zijn. Mijn merrie was in doen en laten op haar 2de ook erg volwassen, alleen lichamelijk nog niet. Is ook een extreem late groeier geweest. Hollybolly schreef:ik vind persoonlijk dat mensen die de merrie op 2 jarige leeftijd willen laten dekken, aan hun eigen belang denken en niet aan de merrie, zie is toch veel te jong.... je moet er zelf toch ook niet aan denken om voor je 20e een kind te krijgen? het is wel anders bij mens en dier, maar die 2jarige merrie is toch nog een beetje te jong en te speels om een veulen te krijgen en op te voeden...
bedankt dat je het niet negatief opnam. jij bent er toevallig wel klaar, maar veel nog niet, ik zou dat echt niet kunnen bedoel ik.. snap je? nouja, we gaan het maar over merries hebben oke?