Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:02

Jullie gaan zooooooooooo snel
Morgen even uitgebreid bijlezen.

Hier gaat alles goed.
Ze is flink rond aan het worden. Nog wel volledig aan het werk.

Vandaag zitten we precies op 200 dagen!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:07

He man... zie dat ik het eerst geboren veulentje al heb gemist! WAT EEN SCHAT!

IK WIL OOK!

Kan het bijna nog niet geloven.... ik heb straks een veulentje naast mijn stuk lopen.... WOEIIII

Overigens... nog 140 dagen te gaan... daar denk ik steeds aan.
Maar god damn... dat is een richtdatum... het kan zelfs nog langer duren..... *snik*

melody83

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:50

Voor je het weet is het al zover joh

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:54

ja, ik weet nog goed dat ik dolgelukkig was met die 200 dagen, nu zijn het er bijna 260 dus het gaat echt hard hoor ben net even geweest, ze heeft echt drachtige mutsen trekjes, maar goed, de hormonen spelen wel eens op en daar moet ik dus maar rekening mee houden

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:30

@mac valeur is bijna 4
ze is een beetje aan de jonge kant maar een bere sterk knolletje.
ze is een nakomeling van 1 van de eerste fokmerries hier,
mantovan x cabuchon x appalonius.
een schat van een paardje

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:32

Echt jong is dat niet hoor maar ze kijkt zo lekker jeugdig uit haar oogjes.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:34

daar hebben meer paarden last van mijn merrie heeft iemand eens een keer geschat op vier jaar, terwijl ze 16 is. het lichaam mag dan ouder worden, haar geest blijft speels en ondeugend

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:37

als je nagaat dat ze dus werd geinsemineerd toen ze bijna 3 was.
er zijn nog weleens mensen die daar van over hun toeren raken
om het maar zo te noemen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:50

ik zelf zou het eigenlijk niet doen, maar als de merrie al volwassen en rustig gedrag vertoont, is er toch niks mis mee? als het nog veulenstreken uithaalt en speels is, kan je denk ik beter een jaartje wachten, maar dat is mijn idee hoor

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:10

Ik kom ook weer eens het topic binnenvallen, (ik kan echt niet alles volgen, want de verslaving gaat dan echt ten koste van mijn school..) zie ik meteen Lee! Wat een bolle buik heeft ze toch!! Ze ziet er echt super uit! Vroegah was ze altijd heel slank, zelfs dat ze toen drachtig was van Bright.

Alle merries hebben hier lekkere bolle buikjes! Ben benieuwd naar alle baby topics straks!!
Boldly is vandaag 256 dagen drachtig, en doet het prima allemaal!
Gera heeft zaterdag weer wat mooie plaatjes geschoten, haar buikje is zeker aanwezig. Het veulen helemaal! Van de week zag ik Bold helemaal bewegen terwijl ze haar deken om had, dat was duidelijk het veulen. Het is ook een flinke beweger, want heel vaak als ik voel, voel ik het veulen trappen! Het is echt zoo leuk! Nog maar 2,5 maand...!

Bold 8,5 maand drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kijk hoe schattig Chata en Dave op de achtergrond

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:14

wat een mooie foto's zeg, leuk apart paardje... wat is haar uitrekendatum?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:17

idd erg mooi getekend paard. ook een bescheiden buikje he !

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:19

Dank je! Ze is eind maart/begin april uitgerekend. Het veulen is op koninginnedag verwekt! In het topic wat op ITP staat (in mijn onderschrift), zie je haar buikje beter...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:25

ej, welkom bij bij de april mensen, mijn merrie is net voor koninginnedag verwekt dus op 2 april uitgerekend, dat is wel leuk, voor het buikie van mijn merrie zie mijn weblog (onderschrift)

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:28

Ok, spannend!! Holly heeft ook een aardige buik!! Jeetje!

Bold heeft vorig jaar ook een veulen gehad (Dave, het rechter veulen op de foto achter Bold), toen was ze ook niet super dik.. Maar er kwam wel een joekel van een veulen uit! Ik weet niet hoe Bold dat doet?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:36

Wow! Bold ziet er ook super uit zeg! En zo slank nog!!
Ik begin me nu echt een beetje op mijn achterhoofd te krabbelen over Lee ... is de buik nou zo groot of is Lee dik? Ze krijgt minder te eten dan ooit tevoren (maar heeft wel een uitgebalanceer dieet ) iig qua krachtvoer. Ze krijgt wel onbeperkt hooi (overdag) en kuil ('s nachts). Het is natuurlijk wel zo dat Madame geen moer hoeft te doen. Met Bright liep ze natuurlijk nog in de lessen en ook met Shane reed ik haar nog best fanatiek. Ze is nu "alleen maar" zwanger. En voelt zich prima. En wil alleen zijn. En al het eten voor zichzelf hebben .

Drie jaar vind ik niet te jong om te dekken. Over twee jaar heb ik mijn twijfels. Pepsi (zie avatar) was drachtig toen ik haar kocht. Ze was toen nog geen twee. Ze kreeg haar veulen toen ze nog geen drie was. Ze was er helemaal niet klaar voor! Wist absoluut niet wat ze er mee moest en liet zich door haar eigen veulen op haar kop zitten. Met drie jaar zijn ze toch weer een stukje verder ...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:38

terorita schreef:
als je nagaat dat ze dus werd geinsemineerd toen ze bijna 3 was.
er zijn nog weleens mensen die daar van over hun toeren raken
om het maar zo te noemen

ik ben zelf "hengstenboer "
maar merries dek ik pas vanaf 3 jaar! niet eerder. er zijn zelfs merriehouders die hier komen en willen hun 2 jarige laten dekken. nou daar begin ik niet aan
Met 3 jaar kijk ik wel eerst naar de merrie zelf, meestal worden ze gescant en kan de DA meteen zien of ze er lichamelijk aan toe zijn,
maar ik dek wel vanaf 3 jaar. en geen problemen

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:46

hahaha Ja Mac, ik heb strakkies wel een babytoet....

mensen, dat broodje aap verhaal gaat wel wat ver natuurlijk, maar wat te denken van mensen die niet weten dat hun paard drachtig is??
ik heb Cheyenne afgelopen dracht tot 3 weken voor de geboorte gereden, gesprongen en wel.....tot de Va zei dat ze drachtig was en elk moment kon bevallen.......
ook nu is de bedoeling zolang mogelijk normaal te rijden, oke, ik spring niet met haar maar verder ga ik gewoon door.....tot de laatste dag als ze het aankan, daarna gaat ze 2a 3 weken op rust, met het veulen en dan pak ik haar weer rustig op......zo heb ik het met River gedaan, en dat is me goed bevallen, en Cheyenne heeft geen seconde last gehad of geprotesteerd......
Sorry heel verhaal, kon me even niet inhouden, je moet mensen niet beoordelen voor je het verhaal goed kent.....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:49

ik vind persoonlijk dat mensen die de merrie op 2 jarige leeftijd willen laten dekken, aan hun eigen belang denken en niet aan de merrie, zie is toch veel te jong.... je moet er zelf toch ook niet aan denken om voor je 20e een kind te krijgen? het is wel anders bij mens en dier, maar die 2jarige merrie is toch nog een beetje te jong en te speels om een veulen te krijgen en op te voeden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:08

@Hollybolly: sommige mensen zijn er wel klaar voor voor hun 20ste, sommige niet. (Cayusejuhh was er zo eentje, zag in haar profiel dat ze op haar 19de (?) moeder werd ). Sommige paarden zijn op hun 2de ook erg volwassen, sommige zijn het nog niet als ze 7 zijn. Mijn merrie was in doen en laten op haar 2de ook erg volwassen, alleen lichamelijk nog niet. Is ook een extreem late groeier geweest.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:10

hier ben ik ook nog een keertje.
zoals jullie weten hebben we hier 3 merrie,s drachtig.
de oudste merrie is 24 en ik dacht nu 6 of 7 maanden drachtig.
de middelste merrie is 19 en is nu 8 maanden drachtig.
de jongste krijgt haar eerste veulen en is nu al bet zover als de oudste merrie.
de oudste merrie krijgt een veulen van de vader van mijn 2 jarige en de middelste krijgt een veulen van de vader van mijn jaarling

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:22

sorry, dat is wel waar...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:23

Hollybolly schreef:
ik vind persoonlijk dat mensen die de merrie op 2 jarige leeftijd willen laten dekken, aan hun eigen belang denken en niet aan de merrie, zie is toch veel te jong.... je moet er zelf toch ook niet aan denken om voor je 20e een kind te krijgen? het is wel anders bij mens en dier, maar die 2jarige merrie is toch nog een beetje te jong en te speels om een veulen te krijgen en op te voeden...

ik was 18 toen de eerste kwam. en ben nu 25 en heb 3 kindjes

wahahah geef niet

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:33

oke, bedankt dat je het niet negatief opnam. jij bent er toevallig wel klaar, maar veel nog niet, ik zou dat echt niet kunnen bedoel ik.. snap je? nouja, we gaan het maar over merries hebben oke?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:38

Ik denk dat de meerderheid er niet klaar voor is, zowel bij mensen als bij merries.
Maar laten we inderdaad maar weer terug naar de merries en de veulens gaan!