Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:39

Jeetje! Wat is het hier wer druk geweest!! Haha!

@Phiabink: Haha, ze ziet er inderdaad niet zo blij uit om in de sneeuw te moeten poseren.. Knipoog Ik nem aan dat ze blij was weer op stal bij haar kuil te staan!

@Boldy, wuaw, ze ziet er nog mooi slank uit! Wanneer is ze ook alweer uitgerekend?

@Desiree, jeetje 14 dagen al aan het wachten.., maar wel puppy's! Je hebt in elk geval iets om te knuffelen!

@Mac, lekker dat je het nu via de PC kan volgen!! Ben je er al uit hoe WIJ het nu ook kunnen volgen Haha! ???

@Odess, hou haar maar goed in de gaten en anders de DA toch bellen dat ie even moet komen maandag!

@Marije: Macy haalt ons in Knipoog !!

@Dyonne, ze heeft ook al wat uier of niet? Wanneer moet zij bevallen??

@Inowa, die hengstjes zijn in mijn ervaring juist pestkoppen! Ik duim toch voor je dat Daisy en merie krijgt! Zou super zijn als ze daarmee ook preferent wordt!

@Polly, ik ben blij dat de uier gekrompen is!

@Annetje, volgens mijn boek is het "normaal" als er eerst een beetje bloed uit de uier komt, heeft te maken met het rekken van de huis en gesprongen adertjes geloof ik, maar ik kan het opzoeken voor je als je wilt.

Update Sim, ze staat wat naar haar buik te trappen en met haar staart te zwiepen, maar het zal wel niks te betekenen hebben Knipoog ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:49

Famosa was maar wat blij dat ze na 20 min. stappen weer naar binnen mocht. We zijn zo gemeen tegen haar. We hebben zelfs 2 x 20 min. met haar gestapt vandaag Tong uitsteken . Ook nog door de hoge sneeuw Boos!

Ik hoop niet dat het ADHD veulen als het er uit gepoept wordt ook zo druk is. Een half zusje van dit veulen is wel errug druk. Ze hebben hun handen er vol aan. Het volle zusje van dit veulen is een poepie. Is zo lief en makkelijk, net de moeder. Bloos

Ik heb vandaag heel wat sneeuw uit de paddock en de bak geschept. Voordat die halve meter weg gesmolten is, zijn we geloof ik weer een week verder. Even de natuur een handje geholpen. Ik moet nog ongeveer 100 m2 uit de bak scheppen en zo 15 m2 uit de paddock. De grote paddock mag moeder natuur ontdooien. Mijn rug is al niet zo best en nu al helemaal niet meer Verdrietig .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 02:51

Sim heeft haar hooi vanavond helemaal niet opgegeten... verder trapt ze af en toe naar haar buik en zwiept met haar staart op en neer.. Veder eet ze wel graag haar biks en ademt ze nog steeds als Darth Vader van StarWars...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 03:08

Arme Jeddah, ze wacht al zo lang!!! Haha!

Ik vind het wel eng stil bij Mac.....gaat alles wel goed daar? HEY MAC, waar is je uurlijkse update??? Haha! Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 07:39

Hoe is de stand bij Jeddah en Mac?
Willen jullie merries een beetje opschieten a.u.b.?
Macy weet dat Sim en Pepsi eerder aan de beurt zijn en staat nu met gekruiste benen en een druppend uier te wachten tot zij aan de beurt is Clown

Pfff... Ik moet weer even in het ritme komen van 28 minuten slapen, 2 minuten kijken, 28 minuten slapen enz.....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:34

Jeddah, ik weet niet hoeveel dagen normaal gerekend worden? Ze was op die foto, dus gister 338 dagen. En vandaag dus 339.
En uier, het is blijvend zichtbaar, maar er komt niets uit.
Mai heeft geen enkel teken van niet eten, volgens mij krijgt ze dat nooit. Haha! Dan is ze echt ziek.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:56

Nog steeds drie keer niks. Uurlijkse update acht ik daarom ook niet nodig Haha! . De zon schijnt, dus het belooft een lekkere dag te worden. Lekker genoeg om .... dat veulen eens een beetje af te bakken Boos! ????

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:40

Maandag op dinsdag komt er een veulenboem. Temperatuur is dan 's nachts rond vriespunt of er boven. De dames zijn verstandig!, dus hele goede moeders.

Hier was het vannacht -15 (zoek bibber smily)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:04

Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen en weer is er een veulentje bij Cool ! YEAH! Gefeliciteerd met Benz!

Ik ga vandaag maar eens lekker het bos in, als er iemand mee wil hier thuis, het is echt té lekker weer nu!

Verder blijft het maar rustig hier, ik wacht rustig af tot het beter weer wordt... dan vliegen de veulens in de Kraamstal ons rond de oren Tong uitsteken.

Jeddah; hoe gaat het nu met Dutchie?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:34

Ik wordt nog eens gek hoor! Marije, wil je tegen Macy zeggen dat het haar eiegn schuld is? Had ze dat boek maar niet moeten verzenden aan Sim!
Want Sim heeft overduidelijk het hoofstuk "Flexibel zijn met uw Uier" gelezen.
Vanmorgen was haar uier weer minder gevuld en strak dan gisteren avond.. en dat blijft zo op en neer gaan.

@Dyonne, nou, je zit precies gelijk met Simply! Die is ook 339 dagen vandaag! Gemideld is 340 ongever, maar alles tussen 320 en 365 valt nog onder normaal.

@Mac en Phiabink, ik hoop dat de zon en het temperatuur mee werkt hoor! Maar waarom zijn er dan wel andere merries die wel bevallen met dit weer?? Ik geloof er niks meer van, zit er wel een veulen in die buik??

@Tinne, het gaat een stuk beter, maar nog niet geweldig, vanmorgen wou ze weer niet eten, gisteren heeft ze wel goed gegeten. Vannacht is ze ook op de bank geklommen om te slapen, een goed teken!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:42

jeddah schreef:
Ik geloof er niks meer van, zit er wel een veulen in die buik??

Simply let op: wanhoopsfase 2 is aangebroken Knipoog !!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:50

Hoeveel fases zijn er wil Sim weten??? Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:53

Jeddah, is je huis al een rotzooi? heeft niemand meer schone kleren? Is het eten op? Vrienden al weken niet meer gezien en ook bijna niet gesproken omdat de telefoon zo stoort op het bereik van de camera?

Dan zit je in de laatste fase... ongeveer...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:57

Hmm... even om me heen kijken.... eh... ik denk dat de laatste fase nabij is!

Nu de vraag hoe lang die fase duren kan.... Clown

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:11

Ik zit echt vaak achter de computer maar dit kan ik echt niet bijhouden Clown

@ bella: gefeliciteerd!! Haha! Wat een schatje!! Echt zo lief! Lovers

@ jeddah: Die uier loopt echt goed vol! Hopelijk heeft de buurmand gelijk! Haha! Het kan nu toch niet lang meer duren?

@ marije: Wat een brede zakken heeft macy! Genoeg melk zo te zien! Maar bij macy weet je het nooit gaat het fabeltje rond? Vork Witte melkvlekken op de benen?? Dat zal toch niet lang meer duren zou je denken!

@ odess: Wat vervelend.. We duimen voor je!! Ach gut

@ phiabink: Wat een buik!!! Wow! Ze groeit echt heel erg of lijkt dat zo? Hoe zit het van onderen?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:21

oja, voor de liefhebbers nog wat foto's van mijn meissie Lovers
In de sneeuw met roze halster Lovers En natuurlijk buikfoto's! Haha!

viewtopic.php?f=53&t=378949

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:45

@ Jeddah
De merries die nu hun veulen hebben geworpen zijn onervaren en hebben geen internetaansluiting in hun stal Clown
En eh sukses met je wanhoopfase Clown Haha!

@ Vrijalover
De buik groeit en het vet is langzaam aan het oplossen. Dus op dieet en genoeg eten voor haarzelf en het ADHA veulie. Ik zie nu dat er een melkbar aan het ontwikkelen is. Go jij! Go jij! Henk krijgt steeds meer de bibbers Haha!

Voor de rest van de a.s. pleegmoeders/vaders: Sukses met jullie wanhoopfases Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:49

PhiaBink schreef:
@ Jeddah
De merries die nu hun veulen hebben geworpen zijn onervaren en hebben geen internetaansluiting in hun stal Clown
En eh sukses met je wanhoopfase Clown Haha!

Ik trek de stekker eruit! Boos! Volgens mij heeft ze al wel een veulen, dat kan haast niet anders, ze verstopt het gewoon elke keer als ik op stal kom... Extreme duivel

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:52

Soort van kangaroe paard? Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:54

Hihi, of een cameleon.......... het veulen veranderd van kleur wanneer ik kom en wordt dus onzichtbaar!!

Voelen jullie mijn wanhoop al? Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:56

jeddah schreef:
Hihi, of een cameleon.......... het veulen veranderd van kleur wanneer ik kom en wordt dus onzichtbaar!!

Voelen jullie mijn wanhoop al? Haha!

Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 14:29

Meis, het komt allemaal goed hoor Ach gut Hij komt er vanzelf uit Lachen

Ik schrok vanochtend wakker en liep met angst en beven naar Odess stal, maar ze heeft nog een dikke buik Haha! Was een beetje para vanochtend. Ze heeft gedurende de nacht bijna al haar biks opgegeten, maar dat van vanochtend liet ze liggen. Ook nu ze buiten staat eet ze niets, alleen ze maakt wel gaten in de sneeuw en gaat dan aan de grond likken!!!??!! Komt dit bekend voor? Waar is dit een teken van? Ze heeft een mineralenblok en krijgt extra vitaminen en mineralen door haar voer, ik weet het echt niet. Banden lijken weer iets harder?? Ze was ook iets minder onrustig, alleen ze loopt wel steeds met haar staart te zwiepen. Haar temperatuur was vanochtend weer 38.1.

Maar, vandaag 300 dagen drachtig! Yay Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:57

@ odess: 300 dagen!! Gefeliciteerd! Haha! gelukkig gaat het nu beter! Het veulen moet nog een paar weekjes blijven zitten!!

en weetje jeddah, ik heb over jou gedroomd! hahahah!! Clown
super dom maarja, hier m'n droom Tong uitsteken het slaat echt helemaal nergens op, maar je weet, in dromen komt alles samen en wordt het 1 raar verhaal Clown

Sim had iets van een ontsteking en het veulen zou zowieso een hele rare verhouding hebben Verward Ik zei tegen m'n vriendin: Dat is pas zielig! Die weet al dat haar veulen niet goed is! Verward:? Een poosje later was het veulen er, het was donkerbruin, heel dik, kleine pootjes en haast geen hals Clown Echt zooo raar!!

Ik snap er zelf ook helemaal niets van hoor Clown Clown

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:59

@ Odess: YAY!!! Haha! Weer een mijlpaaltje Knipoog we blijven duimen...
@ Jeddah: Wanhoop? Waar?? Bloos Tja... ik heb nog makkelijk praten... Vandaag 245 dagen drachtig!!!

Dat is dan toch weer een mijlpaaltje, nietwaar? En dan tevens een excuus om foto's te maken, in de sneeuw... Bloos

Afbeelding
Groot voordeel: Dat witte spul is zo interessant dat ze wel stil blijft staan...

Afbeelding
Haar mooie koppie... *kwijl*

Afbeelding
Afbeelding
Voorkant/ achterkant, leuk om te vergelijken met eerdere foto's...

Afbeelding
De uier, blijft (gelukkig) een beetje steeds hetzelfde nu. Wel zie ik steeds duidelijker die "milking veins" (ofzo) zitten.
Vandaag heb ik voor het laatst gereden, het is mooi geweest. Mevrouw geeft aan dat het over is. Vanaf nu lekker stappen, beetje longeren en over 3 weekjes: naar de stal waar "het" moet gaan gebeuren... *spannend* Enne: mijlpaal merriebrok is ook aangebroken. Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:01

Ze ziet er goed uit zeg! En een mooie buik al! Haha! Hele mooie foto's ook zo in de sneeuw! Kwijl