[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:26

chloetinker, zegt ze me zo niets, hoe heet de hengst?
Had alleen de onderkant van d'r hals geschoren, zie je verder op de foto niet hoor

chloetinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 17:27

kiki1976 schreef:
chloetinker, zegt ze me zo niets, hoe heet de hengst?
Had alleen de onderkant van d'r hals geschoren, zie je verder op de foto niet hoor

Hij is nog helemaal niet bekend:) staat bij ons op stal, hij heet Harrie:P
op mijn insta staat een foto van hun samen:)

Clogheen.amethist

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:46

welkom kathleen, elly en cloetinker.

nobel: heeft ze nog koorts gehad weer? Ze heeft al een mooi buikje!

nou het is echt nog warm! Vanaf dinsdag meer regen en minder warm schijnt, we zullen zien. Als het zo is gaan ze hier 's nachts weer naar binnen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:08

chloetinker schreef:
Hij is nog helemaal niet bekend:) staat bij ons op stal, hij heet Harrie:P
op mijn insta staat een foto van hun samen:)

Clogheen.amethist

Nog een jonge hengst?
Benieuwd naar de combi

jennyk schreef:
welkom kathleen, elly en cloetinker.

nobel: heeft ze nog koorts gehad weer? Ze heeft al een mooi buikje!

nou het is echt nog warm! Vanaf dinsdag meer regen en minder warm schijnt, we zullen zien. Als het zo is gaan ze hier 's nachts weer naar binnen.

Dan gingen ze bij ons op stal ook weer naar binnen zei de stalhoudster.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:43

Al-Zawraa, volgend jaar weer 2 prachtige hoofdjes in dit topic!

Happy-Hippie, ze ziet er goed uit hoor! Ik zou ook zeker nog niet meer gaan voeren.

Estell, welkom.

CP, respect, wat een werk met je hengst! Levert wel prachtige foto`s op maar waar haal je de tijd vandaan iedere maand.
En wat een leukerd is je pony toch!

Shaduw, hoe is het nu met je merrie? Hopelijk niks mis met de dracht?

Luna, wat zonde dat ze verworpen heeft. Hoe gaat het nu met Bibi?

Muronia, beterschap! Je merrie zit wel super in haar vel.

Nobel, fijn dat je merrie weer lijkt op te knappen zonder dat er een DA bij hoeft te komen. Hopelijk trekt het vocht ook snel weg.

Welkom Chloetinker, wat is je paardje nog mooi slank.

Ik heb nog niet serieus nagedacht over de naam. Dit komt wel als het allemaal dichterbij komt. Het veulen moet met de S beginnen. Ik vind oktober, november en december maar saaie maanden.
Ze is vandaag 145 dagen drachtig en we zijn nog lekker ong. 3x per week aan het werk met haar. Dit hoop ik zo lang mogelijk vol te houden want ze is behoorlijk bol in vergelijking met haar vorige dracht.
Ze gaan hier nog lekker iedere middag een paar uurtjes de wei op, daarnaast krijgt ze 2x per dag een handje muesli en 1x per dag een handje lucerne. Gezien haar omvang moet ze het hier voorlopig mee doen.
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:56

nobel: fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan

Paardjes staan nu binnen, voor vannacht word er al behoorlijke regen voorspeld en ze vonden het prima om naar binnen te gaan :Y)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:38

Petraaken Gelukkig loopt ze al wat beter. Hier stonden er ook verschillende klam de laatste dagen.

Luna2006 Wat triestig. Hoe is het met de merrie zelf.

AM_horse] Wat een super leuk filmpje van White Dream en de hond :D

Muronia Wat ziet ze er goed uit. Mooi buikje en Wat glanst ze mooi <3

Cynthia82 Mooie foto van FI :j

Cp112 nou fleur heeft idd al een ferme buik :))

Nobel01 Wat naar dat ze was een trap heeft gehad en daardoor zo koorts heeft gehad en niet lkkr was. Ze begint idd een mooi buikje te krijgen.

Kathleen_vW Welkom. Welke combinaties heb je?

Kiki1976 Hoever was Bo ook alweer? Zat ze al op de helft?

chloetinker mooie merrie. Ben ook wel benieuwd naar een foto van de hengst.

Veronique56 op de foto lijkt haar omvang nog mee te vallen maar dat kan heel erg verrekenen weet ik uit ervaring :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:38

jennyk, hier ook weer lekker op stal.
Gelukkig maar, want vanavond kwam het met bakken naar beneden.

nieky1993, bijna op de helft. Moest ff spieken, maar vandaag 158 dagen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 01:04

Cp. Fleurtje heeft zeker al een flinke buik

Xrit. Fijn dat ze nu beter in haar vel zit

Nobel. Fijn dat de koorts gezakt is. Flinke buik heeft ze al

Kathleen. Welkom

Oyyo. Mooie mijlpaal

Tjakka. Bijna op de helft

Kiki. Geen idee of er al beweging zichtbaar kan zijn. Ze wordt nu echt zichtbaar dikker!

Ellyc. Die merrie is idd nog goed strak. Maar dat kan ook met deze aantal dagen

Chloetinker. Welkom

Met namen ben ik nog niet echt bezig. Ligt er ook aan welk stamboek ik ga inschrijven. Voor de veulens van White Dream wordt het NRPS. De hengstveulens moeten met een W. Merrieveulens is vrij,nu pak ik dan meestal letter van kwpn.
Veulen van Nashville uit Liezella,twijfel ik nog. Kwpn od toch nrps.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:41

AM_Horses, naast dat je het aan haar buik kan zien is ze ook dikker hoor _O-
Je kan wel gewoon goed merken dat ze met enkel gewoon rijden en longeren toch een stuk minder verbruikt dan toen ze er ook fanatieker naast werd gesprongen/cross.
Ik vond het zelf nl best wel vroeg, vorige keer zag je het ook pas later. Dit was op haar flanken en toen zag je het als eerst voor het uier en daar zie je nu niks

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:23

AM_Horses schreef:
Met namen ben ik nog niet echt bezig. Ligt er ook aan welk stamboek ik ga inschrijven. Voor de veulens van White Dream wordt het NRPS. De hengstveulens moeten met een W. Merrieveulens is vrij,nu pak ik dan meestal letter van kwpn.
Veulen van Nashville uit Liezella,twijfel ik nog. Kwpn od toch nrps.

Wat is het voordeel c.q. nadeel?
Ik heb echt geen idee. Zit bij een ander stamboek dus ben wel nieuwsgierig waarom je een keuze zou maken.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:08

.
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:10

Ik vind daarom een kwpn goed gekeurde hengst meer dan een nrps gekeurde of ander stamboek. Juist omdat ze strenger zijn, net als met andere keuringen.

Al zijn daar ook weer bijzondere verhalen natuurlijk, maar dat is overal
Als je voor verkoopt gaat zou ik altijd voor kwpn kiezen.. maar ook daar zinn de meningen over verdeeld

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:46

Het gaat mij idd om verkoop. Ik zelf ben van mening dat het stamboek niet het verschil moet zijn. De afstamming blijft immers hetzelfde. Ik zie steeds meer fokkers die er precies zo over denken en nu bij aes of nrps inschrijven. Nu is de hengst nog jong en komt er wellicht nakomelingen onderzoek. Maar de merrie is nrps ingeschreven en ster. Nog niet op geweest voor keur, mocht veulen 1e premie krijgen kan ze van voorlopig keur, naar keur gaan. Maargoed er blijft nog een grote groep die wel kijken of het kwpn is. Ik ben nog aan het twijfelen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 09:15

Ik denk ook dat ster, keur etc toch meer blijft zeggen bij het kwpn. Ookal is dat ook een 'rommel' stamboek met van alles en nog wat. De eisen liggen anders.
Ik ben daarom kwpn en blijf het ook. Zoek daarom ook kpwn merries en eventueel veuelns die ik koop. Dat is ook nog een reden _O- ben van 1 stamboek lid.

Hier merk ik overigens nog niet de overstap naar andere stamboeken. Wel voor iemand die n rijpaard oid zoekt, gewoon normaal om t zo even tr zeggen

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:02

Ik twijfel ook van naam nog. Voor een hengst moet het met een D beginnen wegens het stamboek (NRPS). Ik heb al wel wat, maar echt orgineel, mwah haha. Ik heb voor beide gewoon met een D.. KJV's Dont Skip the Blonde voor een merrie en voor een hengst KJV's Dont stop Zippin. Het is 100% dat er een palomino uitkomt. Vandaar ook de naam van de merrie _O- . De namen zijn gekoppeld aan het stamboek van moeder, waar veel Dont skips voor komen.

Maar twijfel, zo moeilijk altijd. Ik moet de baby altijd eerst zien, dan pas kan beslissen. _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:35

Oeie Luna das zeer jammer

Buikjes groeien goed

Veel beterschap muronia

Welkom nieuwelingen

Naam moet hier niet met een letter beginnen wel zitten er wat regels aan. Maar bij aqha kan je online je veulen melden en zie je direct of de naam wordt aanvaard en of hij nog niet bestaat enz.
Heb wel deze week dna kit moeten opsturen naar Amerika ik hoop dat dit goed aankomt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:02

Kwa naam vind ik die halve zinnen eigenlijk nooit zo mooi… die van mij zijn allemaal gewoon kort maar krachtig :') maar ook niet perse origineel haha… bij mij eindigen merries in ieder geval op -daza omdat dat de moederlijn is. Maar dat maakt het soms wel lastig

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:53

Libera schreef:
Kwa naam vind ik die halve zinnen eigenlijk nooit zo mooi… die van mij zijn allemaal gewoon kort maar krachtig :') maar ook niet perse origineel haha… bij mij eindigen merries in ieder geval op -daza omdat dat de moederlijn is. Maar dat maakt het soms wel lastig

:')
Hahaha das natuurlijk een smaak maar ik vind
Americas next model of
Sheeza Tuff chic of
Gunnatrashya of
Getting over you
Wel leuk gevonden je vindt er ook steeds mama en papa in
Roept leuk op wedstrijd
Die van mij noemen jacs lily Flower, gonna dance n twist, Hangten Ricochet en Yo chex my lil dots en staat vol dots. :')

Dus nu zoek ik iets met Hangten Ricochet en Sharp Dressed shiner

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:12

Spoiler:
Fotsy schreef:
Libera schreef:

:')
Hahaha das natuurlijk een smaak maar ik vind
Americas next model of
Sheeza Tuff chic of
Gunnatrashya of
Getting over you
Wel leuk gevonden je vindt er ook steeds mama en papa in
Roept leuk op wedstrijd
Die van mij noemen jacs lily Flower, gonna dance n twist, Hangten Ricochet en Yo chex my lil dots en staat vol dots. :')

Dus nu zoek ik iets met Hangten Ricochet en Sharp Dressed shiner

Ricosharp Shiner :)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:05

Gaan jullie een birth alarm gebruiken? En welke hebben jullie?
Wij hebben al camera in de stal hangen maar denk dat ik rustiger slaap als er tegen die tijd een birth alarm bijhangt.
Ik zit te twijfelen tussen huren en kopen.
Huren voor langere tijd (3 drachtige merries) loopt ook behoorlijk in de kosten. Misschien dat ik dan beter kan kopen en later weer tweedehands verkopen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:21

Staan je merries aan huis? Camera is idd de beste, ik zou niet meer zonder kunnen.
Ik heb een birth alarm lite met ontvanger en twee zenders voor aan het halsters dus ik kan twee merries tegelijk alarm aandoen. Je kan er ook gsm ontvangst op monteren maar dat heb ik niet nodig. Werkt prima als je kan kijken van in je bed en terug resetten. Alleen als je een lange platslaper hebt is het lastig maar das met de meeste alarmen. Best ook op voorhand aan doen dan onthoudt het alarm het slaapritme van je paard en gaat het alleen af als het paard gaat liggen op ongebruikelijke uren. Ik heb dit nu al jaar of zes maar nog nooit door alarm gewaarschuwd geweest. Melkstrips zijn ook aan te raden.

Leuke poging tinnie

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:54

Fotsy schreef:
Staan je merries aan huis? Camera is idd de beste, ik zou niet meer zonder kunnen.
Ik heb een birth alarm lite met ontvanger en twee zenders voor aan het halsters dus ik kan twee merries tegelijk alarm aandoen. Je kan er ook gsm ontvangst op monteren maar dat heb ik niet nodig. Werkt prima als je kan kijken van in je bed en terug resetten. Alleen als je een lange platslaper hebt is het lastig maar das met de meeste alarmen. Best ook op voorhand aan doen dan onthoudt het alarm het slaapritme van je paard en gaat het alleen af als het paard gaat liggen op ongebruikelijke uren. Ik heb dit nu al jaar of zes maar nog nooit door alarm gewaarschuwd geweest. Melkstrips zijn ook aan te raden.

Leuke poging tinnie

Ze staan inderdaad aan huis, kan de stal bijna inkijken vanaf mijn slaapkamer. Melkstrips heb ik ook al aangeschaft. (heb het veulenpakket al helemaal klaar.. :+ )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:55

Ik gebruik ook halster alarm en camera. En volledig waken.