[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:34

Nou dit komt vandaag of vannacht wel denk ik. Bij iedere beweging hebben we een melkdruppel douche.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:07

Jeetje die merries houden vol zeg
Die lijst is ellenlang

Omg cio zo groot en knap al het kleine veulentje is eraf

Anso volhouden en blijven oefenen en rustig bij blijven.

AfroAnita

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:35

Gefeliciteerd Luna en Tanja!

Spannend kyrkelover en Vulina, vandaag dus toch nog wat veulens?!

De lijst wordt inderdaad langer en langer!

Grasje; succes met waken, hopelijk iets meer succes dan hier op dag 13 met hars!

De hars kwam trouwens gister wel veeel sneller terug dan de afgelopen dagen, na het er af halen van een grote druppel hars was deze net zo groot na 1,5 uur alweer terug! Dit biedt perspectief hahaha

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:47

Al zawraa gefeliciteerd met je nieuwe schimmel.

Muronia
: Revi heeft maar 1 a 2 dagen diarree gehad en niet gereageerd op de wormenkuur.

Stal Melyn fijn dat je wat voor je merrie kon ophalen. Hopelijk heeft ze het snel niet meer nodig.

AM
fijn he als ze nergens bang voor zijn! En wat is ze leuk!!!

Riv_Q
Die van mij staan ook nog even op de paddock hoor ik wacht ook tot het even een paar dagen ’s nachts niet meer zo koud is. Dat lijkt me beter voor het gras en voor de paarden.

Cioccolato
: Die van jou is/lijkt echt al heel groot zeg!

Nicole288
Ja ik heb het birthalarm er om zonder slaapstand zodat ik lekker op tijd ben, alleen vind ik het wel heel moeilijk in te schatten wanneer ze gaat….. Hopelijk gaat ze wel duidelijke tekens geven want ik zie het nu nog even niet gebeuren…

Olga ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal door heen zit, fijn dat de kids en het werk nog zorgen voor wat afleiding…

Vulina Spannend hoor ben benieuwd wanneer de kleine er is.

Karelien spannend zeg jullie verrassingsveulen heeft de kleine Jameson straks ook een maatje.

CP
ben je er weer klaar voor na de slapeloze nachten van afgelopen weken?

Kyrkelover Die van jou maakt er een ware show van he! Hopelijk gaat de show zo over in een veulen.

Renske
ik ben benieuwd hoe dat 27 april gaat!!!

Afro Anita Jij zal onderhand ook wel kapot zijn 13 dagen hars en dan zeggen ze altijd dat het binnen 24 a 48 uur komt……

Don Dara is vandaag 342 bij het vorige veulen (2 juni) kwam het met 342 dagen, Maar haar uier vind ik nog steeds niet echt vol echt niet eigenlijk, toen ik haar vanochtend uit stal haalde viel me wel op dat een uier met speen 1 geheel was geworden dus speen ook echt voorgelopen was (dus geen overgang van uier naar speen meer te zien) zegt dat iets of kan dat ook gewoon vocht zijn. Verder vind ik haar uier wat hangen en niet zo strak als je ze hier voor bij ziet komen maakt dat ook nog verschil? Als het wat hangt wordt het uiteindelijk dan ook no g wel echt helemaal strak?

Deze foto is van gisteren de speen was hier nog niet gevuld maar zo zie je dat het uier wat meer hang wordt dit uiteindelijk dan alsnog echt strak?
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:07

Ik lees vanavond even goed bij hoor!

Maar hier loopt Lotus haar uier elke dag weer een stuk terug :+ :+. De illusie dat het eerder komt dan 3 mei is nu wel weg hier. _O-

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:13

Hier op t moment erg druk op het bedrijf, ik lees mee, maar reageer even wat minder op t moment....

Renske ik ga dan nu helemaal voor die 27 april! Koningsdag en supermaan, en een oranje vrulenhalster, dus die dag moet ze maar gewoon gaan bevallen.

Vandaag dag 362, maar uier schiet niet verder op helaas....

Keresa gefeliciteerd!

Kyrkelover en andere merries die het spannend maken, heb even nirt helder wie dat allemaal zijn, maar succes alvast!

Hoop binnenkort weer wat uitgebreider te kunnen reageren.... :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:26

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:31

Oehhh wat is Idris toch knap

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:03

Gefeliciteerd met de knappe veulentjes Luna en Tanja!

Er zijn een aantal merries hier die het heel spannend maken, ik ben benieuwd wanneer de kurken er uit gaan en er prachtige veulentjes voor terug komen! Ik duim voor jullie allemaal :D

27 April is een mooie gelegenheid met supermaan en koningsdag, maar nog wel een aantal nachtjes "slapen"/waken, voor sommige van jullie hoop ik toch niet dat het zo lang duurt :x

Idris is een knapperd, ben helemaal verliefd Cynthia <3

Ik keek gisteren naar mijn merrie vanaf de zijkant en dacht, je ziet wel dat ze iets voller is dan normaal, maar ze ziet er niet extreem drachtig uit, het zou ook nog een haybaby kunnen zijn. Maar toen draaide ze zich om en zag ik toch een mooie ballon haha. Ze draagt nog behoorlijk opzij dus. Ze zit op 271 dagen vandaag, dus ze moet nog wel eventjes, maar ik ben zo benieuwd wat er voor kleintje in zit <3.

Gisteravond toen ik thuis kwam van het werk, ging ik nog eventjes bij haar kijken en voelen. Toen was veulen behoorlijk druk in de buik, denk dat veulen al de uitgestrekte draf aan het oefenen was <3 <3 <3

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:16

Jacky laten we met z’n allen voor de 27e gaan :')

Knappe Idris <3 die 1e foto is super gaaf <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:31

bedankt voor de tips dames! Ik probeer mijn best te doen :) Nog steeds geen nieuwe veulentjes! dat ze maar rap komen. Het mooie weer komt er aan!

wat is idris toch zo knap!! <3

nog eventjes wat miracle spam :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:39

Idris is idd knap <3

En veel merrie's maken het spannend hier.

Hier ook weinig aan de hand. Uier lijkt wel iets te doen, maar ik geloof niet dat ze deze week nog gaat bevallen.
Ik mag iig niet aan de uier komen, dan beurt ze haar achterbeen op om me te waarschuwen. Het uier is/lijkt hard/stevig en ze had vanmorgen een behoorlijke zuchtplaat onder de buik.
Ik merk wel aan haar dat ze zich steeds minder prettig voelt en zondert zich ook meer af. Wil niet echt meer kriebelen met iedereen. Jaagt ze weg, terwijl ze normaal heel graag met iedereen staat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:42

Riv_Q schreef:
Ik lees vanavond even goed bij hoor!

Maar hier loopt Lotus haar uier elke dag weer een stuk terug :+ :+. De illusie dat het eerder komt dan 3 mei is nu wel weg hier. _O-

Die hoop heb ik met Ariel ook opgegeven. Ik dacht ook dat ze voor uitgerekende datum zou gaan.
Maar denk dat het toch pas 27 april wordt. :))

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:49

Vulina, dat veulen is onderweg!

Kyrkelover, bij jou net zo. Hoe lang kan ze dit nu nog ophouden? Of is ze as we speak bezig met bevallen?

RivQ, 3 mei is het ook al snel ;) ik kon het veulen er ook wel uitkijken op het laatst.

Hier vind ik alsmaar meer witte plekken op het lijf
Voorbeen
Afbeelding
Linkerflank
Afbeelding
Rechterflank
Afbeelding
Tussen de billen
Afbeelding
Zelf denk ik dat hij vos blijft want zie geen brilletje maar andere zeggen dat dit ook een teken van schimmel is. We gaan het zien.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:06

Gaaf StalMelyn. Lijkt mij eerder rabicano achtig.

Nee ze is nog niet een het bevallen, maar dit zie ik wel vandaag/vannacht komen. Haar uier is in een keer zo hard en groot, zowat zielig. Ze staat ook de hele tijd bij stal. Om de zoveel tijd zwaar ademenen en staart zwiepen en van het ene naar het andere been hupsen. Zelfs haar roepende mama doet haar niks.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:25

Balou_lover schreef:
Jacky laten we met z’n allen voor de 27e gaan :')

Knappe Idris <3 die 1e foto is super gaaf <3

Ik doe ook mee voor 2x de 27e, vind ik een heel mooie dag :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:51

Die 375 dagen van Jacky ook echt.
Niet te doen hoor!

Hier meende ik het veulen toch echt bij de kont te zien bewegen.
Ik zie ze vliegen denk ik ahha.
Met tussenpozen een zeer ongemakkelijke merrie die elke keer zodra ze haar buik flink intrekt met melk spuit hihi.

Hoe is het bij jou Vulina?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:54

Knappe Idris <3

Leuk getekend is die van jou Ansodm!

Ik denk ook eerder dat ze vos blijft stalmelyn. Je ziet dit wel vaker bij de welsh pony’s. Persoonlijk vind ik het altijd prachtig!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:58

Stamelyn . Onze shet heeft ook van die witte haren, ik weet niet hoe haar kleur juist noemt . Vos met witte manen
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:11

Zo'n knappe hunk die Idris! <3

Ik vind de 27e hier ook wel een prima idee. :j
Maar denk dat 3 mei al iets te positief is hier... Haha

Stalmelyn, mijn bruintje heeft ook overal van die witte vlekjes, zij is waarschijnlijk (minimaal) rabicano. Helaas is het (nog) niet te testen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:30

Lijkt inderdaad rabicano.

Bij Sarona is de uier aan het groeien. Grappig genoeg heb ik altijd 27 april in mijn hoofd gehad, mooie dag en past wel bij het iets overdragen. :)) Ben benieuwd met volle maan en supermaan.
Afbeelding

Vanavond ook de melder er maar eens aan hangen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:33

Wat leuk, komt veel vaker voor dus. Bij welshjes zie je ook veel sabino maar dat is dit dus niet. Het zal me een worst wezen, ben helemaal gelukkig met hem <3
Afbeelding
(Staat nu lekker buiten hoor!)

Ik twijfel nog over NRPS of Welsh part bred inschrijven. Moeder is welsh en vader NRPS, wat zouden jullie doen?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:31

Rabicano idd StalMelyn. Mijn vorige veulen had dat vrij extreem, die werd uiteindelijk (helaas in dit geval) wel schimmel, maar rabicano kan net zo goed op een gekleurd paard voorkomen.

Een paar foto's van Fareed, Aleeyah haar vorige veulen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:59

Oh wauw! Ja Fier heeft ook witte plekken op binnenkant voorbeen. Kan dat nog erger worden of blijft het zoals hij er nu mee geboren is?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:25

StalMelyn schreef:
Ik twijfel nog over NRPS of Welsh part bred inschrijven. Moeder is welsh en vader NRPS, wat zouden jullie doen?

Dat hangt van je plannen met hem af. En van je gevoel, enz