[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:58

Gefeliciteerd met de laatste drachtige Kimm! *\o/*

Melissa, wat zuur zeg :(:) Ga je het nog een keer proberen?

Knolselder, zo dat zijn er aardig wat! Ik hoop voor je dat het toch nog gaat lukken met Lonneke :j

Gaat al lekker snel bij Zilver zo, 70 dagen :)

Sam_Elena, deze vraag bedoel ik echt niet banketstaaf, maar waarom fok je dit jaar al met de merrie als je haar zo mager hebt gekregen? Ik had denk ik eerst zeker een jaar in de merrie zelf gestopt namelijk :)
Maar goed, nu is ze drachtig en je bent er wel serieus mee bezig heb ik het idee.
Nu je reden tot dekken gelezen. Nooit van gehoord als reden tot dekken.
Ik zou vooral zo veel mogelijk goed kwaliteit ruwvoer er in stoppen. Dat is toch altijd nog het belangrijkste.

Eef_Bam, wat verschrikkelijk balen :(:) Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken!

Eretria, ik ga met superpony mee. Wacht eerst maar af of je haar drachtig krijgt, daarna heb je nog 10/11 maanden om alles te bedenken.

Mirjam, ik vind het echt heel raar gaan bij jou. Ik zou volgende keer echt kiezen voor én een hengst én een station waar je iedere dag bij terecht kan.

Mooney, ik vind die enquette leuk om te doen hoor! En succes dinsdag!

ZwarteHeks, hier ook nog een keer gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Dennenboom, wat erg! :(:) Ik hoop heel erg dat het nog gaat lukken dit jaar!

Gefeliciteerd Vienna! *\o/*

Nou zeg AM, dat zijn niet de berichten die we willen horen :( Ook voor jou ga ik duimen dat de baby van Sammie blijft zitten en dat het met WT nog gaat lukken!

Thirza, dag 120 al! :oo

Fi zit nu op 47 dagen en ik laat haar alleen eind september nog scannen. En eigenlijk ook alleen omdat Idris dan toch ingeënt moet worden en ik de voorrijkosten toch al kwijt ben, dan kan die € 30,- voor de scan er ook nog wel bij.

Myrthe, wat een fijn nieuws :)

Gefeliciteerd MDW!!! Ik vind Golden Daim een hele gave hengst!

Gefeliciteerd Melissa, ook al zo'n knappe hengst! <3
En sterkte met je merrie :(:)

Hier hobbelen we een beetje buiten met z'n viertjes ;)

Afbeelding

MallyBelly

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:13

@Cynthia82 Ze komen morgen kijken, of ze weer hengstig word... en of het niet verstopt zat. En dan... denk toch maar nog een keer proberen. 2 jaar terug is haar veulen op 6 juni geboren, handig is anders maar was ook niet heel erg.

Flinke kerel! Zal hem als voorbeeld laten zien aan Zaira hihi, die van ons word alleen kleiner.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:18

Lekker hoor Cyn. :D
Wist ook niet dat hengst van za t/m ma niet beschikbaar was voor zweden. := Heb nu al licensies betaald voor deze hengst, dus ook switchen gaat niet zomaar of ja geld kwijt. Nog een hoop te leren hoe alles hier gaat :roll:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:49

Cynthia wat leuk zo met je veulen gaan rijden! Ik denk dat ik Suus binnenkort ook maar eens inspan voor een toertje door de wei. De Koning is meestal toch een ander aan het terroriseren _O-

Mirjam wat omslachtig. Ben je vast niet blij mee zo. Dat weet je dan ook weer voor volgende keer.

Gefeliciteerd weer met de nieuwe drachten!

Eretria, enkele kaarsjes branden en hopen op een wondertje.

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:21

Gefeliciteerd met de drachtigen!

En lees toch ook weer veel afgebroken drachten, echt balen hopelijk lukt het voor jullie de volgende cyclus wel.

Wauw Cynthia echt gaaf dat jij zo met je veulen durft te rijden, heerlijk <3

Mijn merrie zou vandaag op 12 dagen zitten na insiminatie en nu zag ik een hele grote pruim, is dit normaal?
Vrijdag wordt ze gescaned.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:33

@Saradominn: wat bedoel je precies met je zag een hele grote pruim?

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:35

Afbeelding

Opgezwollen lippen en staat zelfs klein beetje open

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 00:53

Spanning blijft eigenlijk altijd. Het hoort bij paarden houden denk ik :') voor je het weet verwonden ze zichzelf lopen ze een blessure op of worden ze ziek. Dus spannend tot het veulen er is... En dan wat nog komen gaat.

Tirza. Heel mooi in beeld. Echt al een paardje <3

Myrthee. Fijn dat ze nog mooi drachtig is

Balko. Ik snap dat dit lastig is. Vindt dit ook lang duren als ze bij de eerste scan al beginnend hengstig is en dan zoveel dagen later geen verandering?

Mdw Stables. Nogmaals gefeliciteerd. Echt super benieuwd naar deze combinatie

Melissa fijn dat ze drachtig is. Sterkte met de laatste dagen van zaira haar moeder :(:)

Cynthia. Wat heerlijk dat dit zo kan. Lekker genieten.
Met Sammie en Rosareina ook geprobeerd, maar geen succes :') dochter sprong zo in de teugels. Gelukkig waren ze er rustig onder

Mirjamalvaro. Dat is echt balen. Op hoeveel dagen zit ze als het sperma er kan zijn? Meestal ovuleren ze wel rond de 10 dagen.

Saradominn. Vind het niet perse groot. Maar als het iets open staat kunnen er wel bacteriën naar binnen. Ik zou dit wel overleggen met de dierenarts.

Of er dit jaar meer merries na dacht scan met hartslag leeg worden gescand als voorgaande jaren durf ik niet te zeggen.
Het is gewoon echt pech. Dinsdag hier weer scannen. Ik ben benieuwd of ze hengstig is. Ze had een dubbele dosis gehad. Na de spuit een beetje zweten. Dus verwacht wel dat er iets in gang is gezet.

Sammie vindt ik ook echt spannend. Komt nog steeds gele troep uit haar vulva. Ik hoop dat het blijft zitten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 05:48

Ik hoop het voor je dat ze weer op gang komt. Sarona stond een kwartier na het spuiten drijfnat van het zweet, DA en ik hadden goede hoop maar helaas.
Hier nog 2 dagen regumate en dan hengstig spuiten. Even nog vragen of dat dag 14 of dag 15 moet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:22

Sorry dames, even ego..

Ik denk dat Aleeyah vannacht haar baby verloren is, ze zat vanochtend helemaal onder de viezigheid van achter ;(
Het kan ook niet eens mee zitten |(

Nadjarah vandaag nog Regumate en dan afwachten of ze nu wel hengstig gaat worden..

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:26

Balen Al_zawraa…
Maar misschien is ze nog wel drachtig. Ik duim voor je

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:35

Nou de merries houden het spannend zeg.

AM heb haar woensdag gebracht, denk maandag hengstig geworden iig toen gezien. Dus zou ze nu 7 dagen in de cyclus zitten. Hopelijk vandaag een telefoontje, wil wel weten hoe het gaat :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:18

Het verbaast mij ook hoor dat dit zo goed gaat. Idris vertrouw ik er wel op dat hij bij zijn moedertje blijft, want hij is echt verliefd op mama. Maar Fi is nooit de braafste geweest. Wel heel lief, maar ze doet graag wat ze zelf wil. Nu met rijden blijft Idris wel eens achter, even een snackie voor onderweg pakken ofzo, of hij laat zich aaien door voorbijgangers. Fi loopt door alsof er niets aan de hand is. Dan komt Idris in volle galop voorbij gesjeest en Fi verrekt geen spier, heerlijk :D

Succes vandaag Melissa! Een juniveulen kan nog wel ja.

AM, hahaha, dat is niet handig nee ;)

AZ, laat je de va langskomen om te checken? Hopelijk valt het mee.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:29

Wat een hoop vervelende berichten hier. :(

Melissa1996 wat balen zeg! Maar ook gefeliciteerd met je andere merrie. Sterkte met de moeder van Zaira.

Knolselder wat mooi zo die verschillende scans. Je hebt er een hele hoop voor komend jaar. Hopelijk de rest die je graag drachtig wil ook nog erbij.

Moner bij jou ook al een tegenvaller.. :(

Eretria spannend dat je het toch nog probeert. Maar als je toch al moet betalen... Hopen op een klein wonder.

Eef_bam bij jou ook niks. Wat jammer! Reageert ze op het hengstig spuiten?

Splenius wat naar dat ze zo'n reactie erop kreeg. :(:)

Mirjam de moed zou me in de schoenen zakken op zo'n manier -O-

Dennenboom bij jou ook slecht nieuws. Wat balen! :(

AM verdorrie Wild Thing zit niet mee. Wat ontzettend balen. Waarom laat je haar nu door je eigen hengst dekken? In de hoop dat de combi beter pakt of omdat het makkelijker zou zijn om het te managen? Hopen dat het bij Sammie wel mooi blijft zitten.

Al Zawraa weer een vervelend bericht :( Hopelijk valt het mee.

Voor degene met een drachtige scan en een goede hartslag, Gefeliciteerd! *\o/*

Zijn er hier veel die tussen de 2e scan en de gust scan nog eens laten scannen? Ik twijfel een beetje. Havanna is de vorige keer tussen de 2e en de gust scan het vruchtje verloren. Aan de ene kant denk ik het maakt geen verschil om tussen door nog eens te scannen, want ik zou het dan sowieso niet nog eens proberen dit jaar mocht ze het verloren zijn. Maar aan de andere kant vind ik het ook lang om te wachten tot september. Ik twijfel nu niet of ze het verloren is, aan haar gedrag de merken ben ik er vrijwel zeker van dat het nog goed zit.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:34

Oh jee AZ. Hopenlijk valt het mee.
In dit topic ook veel af en aan zie ik wel.
Treasure is het wachten tot de 40 dagen scan, maar meer als wachten kan ik verder toch niet.
Gister merrie van mijn vriendin wel drachtig gescand. Het aparte was dat die een zeer hengstige baarmoeder had, maar meerdere kleine eitjes. Toen leken er 2 op links door te zetten en tijdens de laatste scan meende we een eisprong op rechts te zien en de baarmoeder niet meer hengstig.
Gister scannen en zat er gewoon een 2ling op. Eentje is er nu afgeknepen dus hopen dat de andere blijft zitten.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:07

Al Zawraa, ai hopelijk is het loos alarm... ga je vandaag scannen?

Thirsa, jij krijgt een vroeg veulen!

Ik ga eind augustus nog een keer scannen, nu 79 dagen drachtig :)
Hebben jullie de Filiumapp ook? Kun je mooi bijhouden hoelang ze drachtig zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:25

Nee, ik ga vandaag niet scannen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat ze het verloren is, veel troep en het stonk, en wel of niet scannen veranderd daar helaas niks aan. Ik wacht af of ze aankomende week hengstig wordt en anders later ik haar sowieso tegelijk met Nadjarah scannen volgende week, dat was ook al het plan.

Vanavond ga ik weer even bijlezen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:28

Wij moeten er 2 scannen deze week. Die zijn 30 en 32 dgn. Super spannend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:05

Al_Zawraa schreef:
Nee, ik ga vandaag niet scannen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat ze het verloren is, veel troep en het stonk, en wel of niet scannen veranderd daar helaas niks aan. Ik wacht af of ze aankomende week hengstig wordt en anders later ik haar sowieso tegelijk met Nadjarah scannen volgende week, dat was ook al het plan.

Vanavond ga ik weer even bijlezen!

Hele logische keus. Dan hoop ik maar dat ze weer hengstig wordt!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:07

Oh wat vervelend AZ -O- Ik zou het denk ik wel willen weten, zodat ik niet af hoef te wachten, maar jij had volgens mij ook een wat lastige DA toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ik scan eigenlijk nooit na de 6 weken-scan. Dat is voor de hengstenhouders niet nodig en meestal blijft het daarna toch wel zitten.

Hier met Noora vandaag de 6-wekenscan gehad. Ze was flink aan het knijpen, dus het was een beetje lastig te zien, maar er zit een hartslag *\o/* Nu zaterdag Valetta nog en volgende week maandag Anna en als die drachtig zijn zijn we voor onze eigen merries klaar met dekken voor dit jaar :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:16

Goldenarrow, ik geloof het eigenlijk ook wel hoor, ik heb een zeer late 6 weekse gehad.. denk dat ze ruim 8 weken was al...
Dus weet niet of het nog nuttig is.
Verder geen bijzonderheden gezien of gemerkt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:59

Wat k zeg..

Wij scannen sws voor gust regeling want dat verschilt nogal in kosten namelijk.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:08

Ik twijfel nog of ik nog een keer tussen de 34 dagen scan en de scan voor de gustregeling ga scannen. Ene kant wil ik gewoon weten of het er nog zit, andere kant merk je het vanzelf als ze weer hengstig is. Wil ook niet onnodig in haar laten frutten :o

Ik neig nu naar alleen half september nog een keer scannen.

Al_Zawaraa, wat kalote als ze het verloren is -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:19

Ik denk altijd zo; als je nu nog laat scannen en ze zijn leeg. Kun/wil je dan nog dekken?
Ik ben dat punt voorbij. Ze zijn te lang drachtig om gelijk hengstig te worden dus het lukt niet meer. Daarom scannen we pas weer voor de gust eind augustus of september.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:46

Hier vandaag gescand (pretecho)
Maddy 68 dagen
Wiske 70 dagen

Maddy zou wéér een merrie krijgen (5e keer op rij)
Wiske was HEEL lastig maar ze vermoede een hengst (3e keer op rij)
We gaan het zien..... beide geslachten zijn welkom! :D