[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:06

Lizze gefeliciteerd!! Wat een pittig ding dan, hou je haar zelf?

Jobamara, respect voor je post. Ik doe het vaak met mobiel en dan is dat echt geen doen. Ik probeer dan altijd in ieder geval de felicitaties en sterkte wensen te doen.

Janflicka ik denk dat je het niet persoonlijk moet zien. Ik post ook veel maar hier wordt ook niet altijd op gereageerd. Daarvoor is het gewoon te druk of het komt er gewoonweg niet doorheen. Gewoon lekker meelezen en posten en geloof me, als je veulen er is krijg je echt van iedereen een felicitatie hoor!!! Daar gaat het tenslotte om.

Jobamara, ik weet niet in welke relatie je staat met het kind maar weet helaas uit ervaring dat als je zo'n traject ingaat je een hoop op de kop zet. Daarbij heb ik zelf meegemaakt dat het betreffende kind daarna in het pleeggezin misbruikt werd. Ik heb erg weinig vertrouwen in de hulp verlening hierdoor. ik zou proberen het kind zoveel mogelijk een veilige haven bieden en gewoon terloops paar keer zeggen dat als er wat is, ze altijd mogen komen. Dat ze je vertrouwen. Een hulpverleningstraject of uithuisplaatsing is gek genoeg wat die kinderen helemaal niet willen, ondanks dat ze er soms echt wel beter af mee zijn. Sterkte!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:09

Lisch, wauw ik vind hem ook knap, zo mag het vas wel worden he.

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties op mijn post, :o

Verder dank voor medeleven en mee denken ga zo nog even pb sturen, dank jullie

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:15

Hier zit de temperatuur weer goed en ze voelt zich ook beter. Uier voelde naam mijn idee ook beter. Wat het nu geweest is geen idee. Komende dagen nog wel blijven controleren. Vanmiddag kunnen ze even naar buiten. Zonnetje zal wel even lekker zijn.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:18

Gelukkig maar

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:20

Inderdaad Janflicka, ik reageer ook niet op alles en iedereen.. Heb het gewoonweg heel druk en als ik dan een hoop bij moet lezen vergeet ik ook een hoop weer. Kijk wel altijd alle foto's enzo.. En sommige mensen ken ik al van heel veel DBT's terug dus blijft allemaal net wat meer hangen :)

Lizzie gefeliciteerd!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:36

Proficiat Lizze met je prachtig merrietje :)

En ook ik reageert niet altijd op iedereen en ook op mijn statussen wordt niet altijd gereageerd. Denk dat dat normaal is als je in zo'n actief topic zit :). Maar ik probeer wel altijd iedereen te feliciteren die een veulentje gekregen heeft en op de foto's :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:36

JanFlicka, ik had dat gevoel eerder ook maar ben ook realistisch, de mensen hier kennen elkaar al van veel eerdere topics waarin ze met elkaar meeleefden. Ze kennen elkaar en dat schept een band. Daarbij ben ik blij dat ik hier hulp krijg. En diegene die reageren weten ook waar ze over praten, diegene die dat niet doen hebben vaak een eerste veulen en hebben de hulp zelf nodig ;) Ik vind het alleen maar fijn, er zijn topics genoeg waar mensen betweterig denken te weten wie wat waar is.....en ik 100% zeker weet dat het anders is (pas nog een topic gehad hahaha best grappig, dat weet je ook wie je wel/niet serieus moe nemen)

Hier weer contact gehad met fokker van Fallabella waar ze vorig jaar gedekt is ze is 18 dagen overtijd en hij snapt er helemaal niks van. Alle weidevriendinnetjes van dezelfde dek (heeft 3 kuddes) zijn ondertussen bevallen en 2 ervan zijn zelfs later gedekt. Dus jah, hij komt vandaag of morgen vroeg even langs, maakt zich zorgen. Wel super fijn! Hij en zijn vrouw hebben echt hart voor hun pony's.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:40

Ik reageer ook sporadisch op dingen die ik onthouden heb. En de felicitaties! Maar zoals janflicka, respect! Maar ik begin er niet aan haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:50

Dat is lief van die mensen Buenootje, fijn dat je kunt terugvallen op mensen die de merrie van haver tot gort kennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:57

Zoooo wat gaan jullie toch hard! Moest vijf blz bijlezen!! Gefeliciteerd met de veulentjes die geboren zijn! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hier gaat mijn merrie goed morgen op de 320 dagen!!
Ik zou haar graag, nog ietjes voller krijgen. Ze krijgt onbeperkt hooi dag en nacht, enkele uren op de wei, en ze krijgt de probreed van cavalor.
Zou ik haar bijv voor wat extra vetjes, nog senior priores of een andere senior slobber bij geven?
Ze heeft het vroeger altijd goed op maïs gedaan maar krijgt daar wel wat jeuk van dus dat zie ik niet meer zo zitten. Op brok reageerd ze niet goed daarom ook een merrie meusli ipv brok.
Misschien ook extra wortelen of iets? Alle tips zijn welkom. Ze is nu niet mager maar wel schraal en ik denk dat ze, als ze alles aan haar veulen geeft, ik een gratenpak huis overhoudt...

Tipstipstips?
alvast bedankt! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-15 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:58

Daar is ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik kan geen foto maken als aan mijn hoesje gaat likken :D :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lizze12 op 18-04-15 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:00

Euforie, misschien geweekte bieten pulp? Werkte bij mijn merrie ook heel goed.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:00

Buenootje, top dat de fokker komt, bij mij kwam de vorige eigenaar die dacht dat het nog wel een dag o 2 kon duren tada 's vonds om 9 uur veulen. Dus suc6 vandaag :)

Lizze wauw top foto's, wat een mooie aftekeningen ook

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:06

Caesar schreef:
Lizze gefeliciteerd!! Wat een pittig ding dan, hou je haar zelf?

Dat is wel het plan :j

Iedereen echt heel erg bedankt voor alle felicitaties en support +:)+
Ik wens iedereen die nog moet waken heel erg veel suc6!!
Ik ga nu een kop koffie drinken want ik moet straks weer werken :( :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:13

Lizze, wat een leuk Koppie!! Gefeliciteerd!

Bieten pulp is wat ook in Senior priores zit toch?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:29

Felicitaties aan allen met nieuwe veulentjes.

Ik postvook niet veel. Ik lees wel altijd netjes bij en heb hier plezier in. Ik volg deze topics al sind 2012, maar me nog nooit geergerd als er niet gereageerd wordt op mijn posts. Ik weet wel als je raad vrasgt, die toch wel systematisch gegeven wordt!

Ik volg mijn merries niet zo fanatiek wat betreft banden en uiers en melk testen. Enkel als de 340 dagen dichterbij komen, begin ik wat meer op gedrag te letten. Ze zitten nu op 300 dagen, dat vind ik best nog ver af.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:39

Ja ik ben nu nog meer benieuwd naar het veulen! Soie haar nafok mag er wel zijn!

Hier doet ze het ook heel goed op bietenpulp met slobber en merriebrokken luzerne.. ze komt er van aan wel zo fijn als ze straks ook nog een veulen moet zogen en ik wil er ook graag weer op straks

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:40

Lizze wat een knap koppie! <3

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:46

Sorry even niet bij gelezen mijn merrie maakt het ook spannend.
Ze loopt met hele dikke harsdruppels.
Morgen precies 340 dgn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:47

Spannend sandra

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:56

Ik ben benieuwd naar jou Brandon veulen Sandra!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:16

Ja jij had er vorig jaar een van Brandon he.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:26

Ja klopt!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:27

Wat een schatje lizze :)
Fijn dat de fokker komt kijken buenootje :)

Ik reageer ook niet altijd puur omdat ik geen antwoorden weet. Ben ook maar een leek op veulentjes gebied.

Vind de foto's van iedereen en de verslagen wel erg leuk om te lezen en vind het ook erg fijn om advies te krijgen van de mensen die meer ervaren zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:30

lisch schreef:
Ja ik ben nu nog meer benieuwd naar het veulen! Soie haar nafok mag er wel zijn!

Hier doet ze het ook heel goed op bietenpulp met slobber en merriebrokken luzerne.. ze komt er van aan wel zo fijn als ze straks ook nog een veulen moet zogen en ik wil er ook graag weer op straks

Bieten pulp en slobber... Maar wat voor bietenpulp en wat voor slobber dan bijv? Er zijn zoveel merken en soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.