[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:24

Nou de DA is weer langs geweest om weer te scanen. Het ei zat er nog maar was nu 5 cm. Is vanmorge nogmaals gedekt. Ze zit nu op de 5e dag van de hengstigheid dus hoop t zo. Ze is nu om de dag 3 X totaal gedekt. Maandag komt de da om te kijken of het ei weg is. Ik hoop zo dat t lukt!

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:29

We hopen met je mee!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:33

Bedankt allemaal, ik ga nog 1 poging wagen dus hoop zo dat het lukt.
Donderdagavond dus hengstig aangetroffen en gisteren kwam de DA toch al scannen. Ze is steeds op donderdag hengstig en kan dan op maandag geinsemineerd worden, ze heeft echt een super regelmatige cyclus, alleen nu zei de DA dat we maandag echt niet gaan redden, beter zondag of eigenlijk zelfs vandaag :wow: Dus vanochtend sperma besteld en vandaag insemineren.
Kan het door het weer komen dat het nu zoveel sneller gaat?
Voor de zekerheid, omdat het eigenlijk allemaal steeds volgens het boekje gaat maar toch niet lukt, hebben we dr gespoeld gisteren.
Hij denkt niet dat ze vuil is maar kan geen kwaad en eventuele bacterie is zo hopelijk opgehoepeld.
Ik lees na het weekend even goed bij hoor, nu even zo druk en chaotisch, vergeef me! -O-

Voor alle drachtige dames gefeliciteerd, voor alle mislukte pogingen en ellende sterkte :(:)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:38

Het is soms zo irritant om met de spanning om te gaan :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:11

succes vesceron, het is je zo gegund, ik duim heel hard mee nu en inderdaad door het weer kan de hengstigheid en rijping van een ei vlugger gaan, dus geen risico en kwakje erin ;)

rx wil geen roet in het eten gooien maar als smooth niet meer gedekt is en je had geschreven dat ze op laatste scan hengstig toonde, dan kan ze toch niet drachtig zijn? :o maar qween wel natuurlijk of heb je ze nog eens laten scannen?

vandaag dag 20 na laatste dek en nog steeds krijgt de hengst klop van Elsa, ze is ook veel afstandelijker naar haar veulen dat erbij loopt, ik denk dat het goed zit :j
namen, oeie totaal nog niet mee bezig :D alleszins eindigend op.... vd Ruitershoek, zo noemde onze boerderij die we 2jaar geleden gekocht hebben, dus is stalnaam geworden voor de ponyveulens ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:31

Fotsy schreef:
succes vesceron, het is je zo gegund, ik duim heel hard mee nu en inderdaad door het weer kan de hengstigheid en rijping van een ei vlugger gaan, dus geen risico en kwakje erin ;)

rx wil geen roet in het eten gooien maar als smooth niet meer gedekt is en je had geschreven dat ze op laatste scan hengstig toonde, dan kan ze toch niet drachtig zijn? :o maar qween wel natuurlijk of heb je ze nog eens laten scannen?

vandaag dag 20 na laatste dek en nog steeds krijgt de hengst klop van Elsa, ze is ook veel afstandelijker naar haar veulen dat erbij loopt, ik denk dat het goed zit :j
namen, oeie totaal nog niet mee bezig :D alleszins eindigend op.... vd Ruitershoek, zo noemde onze boerderij die we 2jaar geleden gekocht hebben, dus is stalnaam geworden voor de ponyveulens ;)

Fotsy ik snap je.
Op de 18 dag toonde de baarmoeder begin hengstigheid.
Toen we het span van de hengst hadden opgehaald hadden ze al een paar dagen geen interesse meer in elkaar.

Na de scan na een paar daagjes het zekere voor het onzekere genomen en weer samen twee weken naar de hengst gedaan.
Deze keer toonde ze geen enkele keer interesse in elkaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:42

mijnlieverd schreef:
Hopelijk is ze drachtig Cemlys. Hoezo weet je nog niet zeker of je laat scannen?

aan de ene kant toont ze heel goed of ze hengstig is of niet met de hengst erbij, als ze het niet wordt zal ze gewoon drachtig zijn. anderzijds is het altijd handig om op tweelingdracht te scannen, maar laatste tijd zoveel kosten wat da betreft, en vandaag had ik dit weer voor
Cemlys schreef:
Hier helaas wat minder nieuws. Het tweede veulen wat laatste een keer verstopt leek te zitten of zich verslikt had, werd de laatste dagen weer minder. Hij werd weer benauwd, en het werd niet minder. Gisteren zn longetjes en hart weer geluisterd. Long geluiden klonken verscherpt en toen ik zn hart luisterde hoorde ik een flinke ruis. Vanmorgen met da overlegd want vind het altijd moeilijk mn eigen dieren goed te beoordelen,maar mn vermoeden werd bevestigd. Waarschijnlijk een aangeboren hartafwijking. Hij krijgt nu medicatie en we kijken een week aan hoe die het hierop doet. Soms groeien ze eroverheen, soms niet. Hij is nu nog hartstikke vrolijk, rent, speelt met het andere veulen. Eet en drinkt goed. Ik hoop heel erg dat het meevalt en hij met een week opknapt, anders houdt het op. He bah, baal hier erg van. Bloedjemooi veulen, ontwikkelt super en dan dit.

Linda, even gequote

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:45

Fleem weer niet drachtig :( dagje vroeger gescand.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:49

Hè jammer annelies!! Nu nog een poging?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:58

Ik denk nog 1 poging. Als dat niet lukt, gooi ik ze bij 1 van eigen hengsten op de wei denk ik. En dan kijken wat dat geeft.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:22

namen..... 3 namen klaar liggen en eigenlijk al voordat ze drachtig gescant was :D

Tjee, voor sommige schiet het echt niet op zeg!

Hoop dat je mannetje er overheen groeit cemlys!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:24

Namen hier ook nog niet uit hoor. Merrie wel al een ideetje maar nog niet definitief. Hengst nog helemaal geen idee. Maar ach hebben nog tijd zat :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:52

Oh cemlys helemaal gemist :o
Wat erg zeg!!!

Annelies, balen!! :(

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:01

Sterkte cemlys hoop dat het goed komt.

ik heb ook al twee hele lijsten voor namen. Zowel hengsten als merries.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:35

ik moet er volgens mij 3 hebben, die heb ik maar ben er nog niet over uit of DE naam er al in staat (manlief vind van wel.....)

Zo, wat dingen die ik moest doen heb ik gedaan... zometeen omkleden en naar stal, oefenen voor volgend weekend want dan hoop ik naast mijn dame te rijden ook mee te doen met de in hand klasse maar ja, nog nooit gedaan dus dat word deze week maar eens even oefenen ;)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:39

Ppffff arm peerd vols te warm

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:13

Hier valt het mee. Hoogdrachtige merrie zweet zich kapot maar er staat wel een lekker windje. Merrie met zieke veulen staan binnen in grote donkere schuur en dat is redelijk te doen. Ze stonden eerst in hun gewone stal maar daar werd het vanmiddag toch flink benauwd waardoor hij weer flink last kreeg. In de grote schuur is hij alweer rustiger. Jonge merrie is gescand en was drachtig maar vruchtje resorbeert alweer.
Nog steeds geen geïnteresseerde merries aan het hek voor de hengst. Vanavond laat wel even schouwen en ook nog eentje proberen dekken

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:15

Bijleespoging van 12 pagina's.. eeeeeeeeeeeeennnnnnnnn start!!! (19:08 uur)

Wat een leuke foto van je kudde (pagina 150), Pretty :)
Ach, en die foto van je twee meisjes samen, superschattig!!!

ML, ik snap je gevoel heel erg goed! Dat is echt niet tof!
Super dat je toch je sperma hebt gekregen! (hoe blij kan je zijn met een kwakkie :') )

Vientje schreef:
"Miep heeft open huis"

_O-
Zoals je het gedrag van je merrie omschrijft, lijkt het er inderdaad op dat ze een bewoner heeft :j

Gefeliciteerd, Noisy!! *\o/*

Spannend ook weer voor jou, Ubimone!

amyz schreef:
fokfanaat schreef:
Ik heb wel eens uitwisseling gedaan halverwege op een parkeerplaats naast de snelweg, dat was ook erg dubieus.

Hee, psst, rietje kopuh? <<)

_O- _O- _O- _O- _O-

Chrisje, succes met deze ronde weer!

Fotsy schreef:
Echt opmerkelijk wat ze allemaal kunnen :)) , vorig jaar bij 105 dagen scan zie je echt al een paardje liggen, hoofd, oren en benen en soms als het goed ligt bij ons het geslacht. Heel speciaal.

Dit plaatje staat in een boek dat ik heb over het fokken van paarden. Dit veulen is 63 dagen oud. Ik vind het zo mooi!
Afbeelding
En duidelijk een hengstje :)

Cas is echt heel knap, Pretty!

Knolselder schreef:
Wat voor kruisingen zijn er allemaal gemaakt bij sommigen? Ik zag er een paar voorbijkomen maar ik weet niet meer juist wat bij wie :P
Ik vind altijd wel leuk te kijken wat eruit komt. Ik had vroeger 2x Haf X Tinker kruising, waren prachtige dieren!

Bij mij een Haflinger x Welsh Cob. Uit dezelfde combinatie heb ik al twee nakomelingen gekregen; een palomino hengst in 2011 en een valkmerrie in 2013.
Mijn kansen zijn: 50% palo, 37,5% valk en 12,5% SB.

Ylana, gefeliciteerd met het goede nieuws over beide dames! *\o/*

Welkom en gefeliciteerd, NienSCHaap!

Gefeliciteerd met de dracht, Elmars_Floor!! *\o/*

Nicole, wat fijn dat het afknijpen bij Poon goed is gegaan!

AZ, fijn dat Aziza nog steeds drachtig is!

Hahaha, 'fijne' dromen heb jij, Pretty ;)

Amyz, sterkte met je verdriet nu het een jaar geleden is. Mag ik een foto van je tattoo zien?

Manda, gefeliciteerd met Mellow! Ik ben echt heel benieuwd naar deze combi!

MonDos, welkom en hopelijk lukt de komende poging wel.

Vesceron, wat ontzettend klotenieuws. Ik gun het je zo ontzettend!!! :(:)

Wat een prachtige foto van je merrie, Aniek _O- _O-

Kiki, ik heb er denk ik ook overheen gelezen, maar sterkte met je verlies. Je hebt de juiste keuze gemaakt natuurlijk, maar dat maakt het nog niet makkelijk :(:)

Wat een schitterende foto van het onweer, EF, echt heel gaaf!

xApple, wat balen dat het nog steeds niet gelukt is.. Ik snap heel goed dat je het even niet meer weet :(:) Succes met de volgende poging, ik blijf duimen!

ML, jouw Merens x Tinker is echt heel leuk, maar je Merens x Paint Horse!! :~ :~ Ik ben dol op valkjes! Ik spaar ze tegenwoordig. Ik heb er al één :+

Pretty, wanneer verwacht jij je veulens ongeveer volgend jaar? Ik heb zin om samen te waken :)

Ik heb mijn naam ook al klaar hoor. In februari al :o

Cemlys, ik heb het nieuws over je veulen ook gemist. Lees ik er nou zo verschrikkelijk overheen?
Je quote nu wel gelezen; Wat erg zeg :(:) Ik hoop met je mee dat hij er overheen groeit.

Succes, Chrisje. Ik duim met je mee!!

Vesceron, het enige wat 'fijn' is, is dat je gelijk weer kan insemineren en weer hoop kan hebben voor ronde 3 en dat je niet ook nog eens daar op moet wachten.
Ik blijf hopen en duimen voor je!

Knolselder, wat kl*te :(:)

Ik snap die beesten van mij niet hoor. Die staan met dit weer gewoon in de volle zon en weigeren in de schaduw te gaan staan. Dais dr neusje is alweer verbrand, ondanks dat we toch proberen twee keer per dag te smeren. Het gekke is dat Ti ook altijd zo erg verbrandde, maar Fi helemaal niet. Kan dat komen omdat Dais en Ti 'blonder' zijn dan Fi en dat ze daardoor (net als bij mensen) gevoeliger zijn voor de zon?

Vandaag is Daisy alweer één maand drachtig!!!
Yolooo is nu ongeveer 1,25 cm. Zou je niet zeggen als je deze pens ziet :+

(Speciaal voor Pretty mijn eerste foto-verslag :D )
Afbeelding Afbeelding

En deze van de twee schatjes mag ook niet ontbreken <3

Afbeelding

Bij Ti en Fi zag je zo'n duidelijk verschil in buik vanaf de winter ongeveer, dat ik alleen daarom al nog sterker het gevoel kreeg dat Fi een merrie was. Dus ik ben benieuwd wat haar buik dit keer doet.

Ik realiseerde me trouwens vandaag dat Daisy is bevrucht op de dag dat Ti 6 maanden dood was. Best mooi :)

Einde (21:15 uur, maar ook gegeten tussendoor :) )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:38

Grappig want dat verschil zag ik ook. Maar eerste veulen was ook gelijk de eerste keer. Deze keer was ze veel zwaarder. Eerste keer zag ik ook amper het veulen bewegen en toen werd het een merrie. Nu zag ik hem veel vaker bewegen en werd het een hengstje.

Blij dat deze warme dag weer in om is want zo sneu om de gepiep in de schuur te horen. Gelukkig is het nu erg fijn buiten dus kan hij lekker even in de buitenlucht. Hij is ontzettend braaf met alle medicijnen 2x daags

Net weer geschouwd met de hengst. Mn ene merrie is nu 22 dagen geleden voor het eerst gedekt en ik kon geen hengstigheid ontdekken. Morgen voor de zekerheid nog eens kijken. Dan even veulen opsluiten want dan schermt ze niet zo voor hem. De jongste merrie ook weer geschouwd, die kwam in volle galop naar het hek. Eerst een beetje geïrriteerd maar daarna stond ze wel te knipperen. Dus zo maar kijken of ze zich laat dekken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:47

Das een beste bijleespost _/-\o_

Afbeelding

Dat is m :D het rode is overigens bloed, geen kleur :)
Roos...zit zo veel symboliek in. Maar voornamelijk 'omdat liefde mooi is, maar ook pijn kan doen'. De yinyang omdat Umoyax en Nashwa samen mijn perfecte yinyang waren. Voor de balans die zij samen vormden. De balans die ik verloor die ik hem verloor. De balans die Nas me heeft helpen terugvinden.
Ben er echt ontzettend blij mee <3

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:33

Fotsy, bedankt, wat lief :) En fijn dat het er goed uit lijkt te zien voor Elsa!

Cemlys, wat vreselijk van je veulentje :(:) fijn dat het in de donkere schuur wat beter uit te houden was voor hem en nu weer lekker buiten, is inderdaad lekker afgekoeld nu. moet binnen een week duidelijk zijn of de medicatie aan slaat?

Knolselder, ook al :( wat jammer :(:) is ze wel al hengstig?

CubaLibre, vergeef me maar wat houd "hand klasse" in? :o

Cynthia, holy moly wat een bijleespost weer! En bedankt, wat lief :*
Wat zijn ze toch knap die poownies van jou <3
Wat grappig dat yolooo de minste kans heeft op smokey black, en dat terwijl die dat gaat worden!! ;)
Heeft het toch zo moeten zijn he, mooie datum om bevrucht te worden :)

Amyz, wat mooi!! En wat een mooie achterliggende gedachte :j
Deed het geen pijn?? Ik heb op best een aantal nare plekken tattoo's maar m'n voet :brr: :n #)

Jazz is vanavond weer geinsemineerd, maandag scannen of het ei weg is. Is het heel slecht dat ik er even geen plezier meer aan heb :?
Durf m'n gevoel ook echt niet meer te vertrouwen, dit wordt een lange 3 weken |o
Ze is wel hengstiger dan ooit zeg pfff, alles wat ademt wordt onder gepist en ze zit zelf ook werkelijk helemaal onder.
Ik was wel bezig met namen maar heb nog niet DE naam gevonden, bij het doodgeboren veulentje was ik zo blij met de naam, dat gevoel heb ik nu nog niet bij een naam, maar ach eerst nog maar eens zien of de laatste poging gaat lukken!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:38

:(:) nee hoor ik heb er ook last van.
En intussen elk jaar de topics zien van 'merrie ontsnapt naar pas gecastreerde ruin en binnen 3 minuten drachtig' :') zooooo oneerlijk :oo :+

Ik vond het meevallen! Natuurlijk geen pretje maar de vorige was onderarm dus dat was peanuts... heb er ook eentje achter in mn nek en die vond ik erger. Constant trekkende zenuwen tot in mn vingertoppen :') genezing is wel vervelender. Normaal effe schraal en dan jeuken maar nu 2 dagen dikke poot...en pijn als je m dan na tijdje omhoog zitten weer neerzet :oo dat was echt even niet geinig :=
Maar begint inmiddels te jeuken dus het ergste is achter de rug geloof ik :D

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:46

Ja oneerlijk he!! :( Zo zuur om te lezen dat soort topics!

oh echt joh! Lijkt me zooo naar op je voet!
Mijn eerste was ook op m'n onderarm, inderdaad peanuts :')
Toen over m'n ruggegraat, ging ook prima. Toen bedacht ik dat m'n zij wel een goed idee was... -O- NOT :')
Ja de genezing zal wel lastiger zijn, zeker met dit weer!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:47

Vesceron schreef:
Fotsy, bedankt, wat lief :) En fijn dat het er goed uit lijkt te zien voor Elsa!

Cemlys, wat vreselijk van je veulentje :(:) fijn dat het in de donkere schuur wat beter uit te houden was voor hem en nu weer lekker buiten, is inderdaad lekker afgekoeld nu. moet binnen een week duidelijk zijn of de medicatie aan slaat?

Knolselder, ook al :( wat jammer :(:) is ze wel al hengstig?

CubaLibre, vergeef me maar wat houd "hand klasse" in? :o

Cynthia, holy moly wat een bijleespost weer! En bedankt, wat lief :*
Wat zijn ze toch knap die poownies van jou <3
Wat grappig dat yolooo de minste kans heeft op smokey black, en dat terwijl die dat gaat worden!! ;)
Heeft het toch zo moeten zijn he, mooie datum om bevrucht te worden :)

Amyz, wat mooi!! En wat een mooie achterliggende gedachte :j
Deed het geen pijn?? Ik heb op best een aantal nare plekken tattoo's maar m'n voet :brr: :n #)

Jazz is vanavond weer geinsemineerd, maandag scannen of het ei weg is. Is het heel slecht dat ik er even geen plezier meer aan heb :?
Durf m'n gevoel ook echt niet meer te vertrouwen, dit wordt een lange 3 weken |o
Ze is wel hengstiger dan ooit zeg pfff, alles wat ademt wordt onder gepist en ze zit zelf ook werkelijk helemaal onder.
Ik was wel bezig met namen maar heb nog niet DE naam gevonden, bij het doodgeboren veulentje was ik zo blij met de naam, dat gevoel heb ik nu nog niet bij een naam, maar ach eerst nog maar eens zien of de laatste poging gaat lukken!

Klopt, met een week moet het beter zijn. Hij krijgt nu nog maar net een dag de medicatie. Dus ik ben benieuwd (en vindt het zooo spannend), moet er niet aan denken dat er geen verbetering is... Bah. Maar goed we houden gewoon onze fingers crossed.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:47

Vesceron, ik heb er ook geen plezier meer in hoor :(
Ik ben blij dat er al 2 eigen merries drachtig zijn, maar toch liefst gewoon allmaal met een veulentje volgend jaar...

Ze was nog niet terug hengstig en er was ook nog geen follikel te zien.
Maandag gaan ze haar voor de zekerheid nog eens scannen (het was nu tenslotte nog maar dag 15, voor hetzelfde geld zit het goed verstopt, en anders zien we mss weer een ei he. De dierenarts moest toch komen.

Ik heb op zich er een goed gevoel bij om ze nog een keer te laten dekken, dus wie weet is dat een goed voorteken.