Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:succes vesceron, het is je zo gegund, ik duim heel hard mee nu en inderdaad door het weer kan de hengstigheid en rijping van een ei vlugger gaan, dus geen risico en kwakje erin![]()
rx wil geen roet in het eten gooien maar als smooth niet meer gedekt is en je had geschreven dat ze op laatste scan hengstig toonde, dan kan ze toch niet drachtig zijn?maar qween wel natuurlijk of heb je ze nog eens laten scannen?
vandaag dag 20 na laatste dek en nog steeds krijgt de hengst klop van Elsa, ze is ook veel afstandelijker naar haar veulen dat erbij loopt, ik denk dat het goed zit![]()
namen, oeie totaal nog niet mee bezigalleszins eindigend op.... vd Ruitershoek, zo noemde onze boerderij die we 2jaar geleden gekocht hebben, dus is stalnaam geworden voor de ponyveulens
mijnlieverd schreef:Hopelijk is ze drachtig Cemlys. Hoezo weet je nog niet zeker of je laat scannen?
Cemlys schreef:Hier helaas wat minder nieuws. Het tweede veulen wat laatste een keer verstopt leek te zitten of zich verslikt had, werd de laatste dagen weer minder. Hij werd weer benauwd, en het werd niet minder. Gisteren zn longetjes en hart weer geluisterd. Long geluiden klonken verscherpt en toen ik zn hart luisterde hoorde ik een flinke ruis. Vanmorgen met da overlegd want vind het altijd moeilijk mn eigen dieren goed te beoordelen,maar mn vermoeden werd bevestigd. Waarschijnlijk een aangeboren hartafwijking. Hij krijgt nu medicatie en we kijken een week aan hoe die het hierop doet. Soms groeien ze eroverheen, soms niet. Hij is nu nog hartstikke vrolijk, rent, speelt met het andere veulen. Eet en drinkt goed. Ik hoop heel erg dat het meevalt en hij met een week opknapt, anders houdt het op. He bah, baal hier erg van. Bloedjemooi veulen, ontwikkelt super en dan dit.
Vientje schreef:"Miep heeft open huis"
amyz schreef:fokfanaat schreef:Ik heb wel eens uitwisseling gedaan halverwege op een parkeerplaats naast de snelweg, dat was ook erg dubieus.
Hee, psst, rietje kopuh?![]()
Fotsy schreef:Echt opmerkelijk wat ze allemaal kunnen, vorig jaar bij 105 dagen scan zie je echt al een paardje liggen, hoofd, oren en benen en soms als het goed ligt bij ons het geslacht. Heel speciaal.
Knolselder schreef:Wat voor kruisingen zijn er allemaal gemaakt bij sommigen? Ik zag er een paar voorbijkomen maar ik weet niet meer juist wat bij wie
Ik vind altijd wel leuk te kijken wat eruit komt. Ik had vroeger 2x Haf X Tinker kruising, waren prachtige dieren!
Vesceron schreef:Fotsy, bedankt, wat liefEn fijn dat het er goed uit lijkt te zien voor Elsa!
Cemlys, wat vreselijk van je veulentjefijn dat het in de donkere schuur wat beter uit te houden was voor hem en nu weer lekker buiten, is inderdaad lekker afgekoeld nu. moet binnen een week duidelijk zijn of de medicatie aan slaat?
Knolselder, ook alwat jammer
is ze wel al hengstig?
CubaLibre, vergeef me maar wat houd "hand klasse" in?![]()
Cynthia, holy moly wat een bijleespost weer! En bedankt, wat lief
Wat zijn ze toch knap die poownies van jou![]()
Wat grappig dat yolooo de minste kans heeft op smokey black, en dat terwijl die dat gaat worden!!![]()
Heeft het toch zo moeten zijn he, mooie datum om bevrucht te worden![]()
Amyz, wat mooi!! En wat een mooie achterliggende gedachte![]()
Deed het geen pijn?? Ik heb op best een aantal nare plekken tattoo's maar m'n voet![]()
![]()
![]()
Jazz is vanavond weer geinsemineerd, maandag scannen of het ei weg is. Is het heel slecht dat ik er even geen plezier meer aan heb![]()
Durf m'n gevoel ook echt niet meer te vertrouwen, dit wordt een lange 3 weken![]()
Ze is wel hengstiger dan ooit zeg pfff, alles wat ademt wordt onder gepist en ze zit zelf ook werkelijk helemaal onder.
Ik was wel bezig met namen maar heb nog niet DE naam gevonden, bij het doodgeboren veulentje was ik zo blij met de naam, dat gevoel heb ik nu nog niet bij een naam, maar ach eerst nog maar eens zien of de laatste poging gaat lukken!