[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:27

Nicole schreef:
Vesceron schreef:
Snel en toch zo langzaam, hier 220 dagen!

Wij verschillen 1 dag wat leuk :')

Mensen hoe denken jullie er over.. Paar maanden geleden is mijn merrie aan de hand zowel met mij als haar zelf behoorlijk hard onderuit gegaan op de stenen. sindsdien loopt ze kort.. Normaal liep ze heel ruim maar nu worden het meer pony pasjes dan het ruime wat ze in begin had.. Ik wil graag een osteopaat naar laten kijken maar is dat slim bij een merrie die drachtig is? Daarbij moet ze ook naar de tandarts en moet ze wel een roesje hebben ook slim om te doen of?

Ze moet bijna een hele APK hebben :') Ze staat op dit moment nog op ijzers voor maar zit er aan te denken deze de winter er af te halen.

Osteo of masseur kan prima tijdens dracht, alleen wordt de laatste maand van de dracht afgeraden. Als je het ook meldt, houden ze er rekening mee, sommige handelingen schijnen mogelijk de bevalling op te kunnen wekken als ze tegen het eind lopen, vandaar de laatste maand niet meer, just in case.

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:31

Oke dan moet ik dus zo snel mogelijk iemand laten komen :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:17

Dat filmpje is ook een mooie hengst, mooie draf en veel souplesse door het lichaam. Lijkt alleen iets week in de rug?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:10

Ik had idd ook wat bedenkingen bij de bovenlijn, dat zit al zo snel bij ponys in de lijn en om dat er weer uit te moeten fokken. ..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:17

Diane_Basje schreef:
Dat filmpje is ook een mooie hengst, mooie draf en veel souplesse door het lichaam. Lijkt alleen iets week in de rug?

Ik dacht ook al dat zijn rug niet zijn sterkste punt is.
Ik vindt hem erg hol in zijn rug.
Zou zeker niet voor die hengst kiezen.
De palomino lijkt op de foto beter

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:49

Nicole schreef:
Vesceron schreef:

Mensen hoe denken jullie er over.. Paar maanden geleden is mijn merrie aan de hand zowel met mij als haar zelf behoorlijk hard onderuit gegaan op de stenen. sindsdien loopt ze kort.. Normaal liep ze heel ruim maar nu worden het meer pony pasjes dan het ruime wat ze in begin had.. Ik wil graag een osteopaat naar laten kijken maar is dat slim bij een merrie die drachtig is? Daarbij moet ze ook naar de tandarts en moet ze wel een roesje hebben ook slim om te doen of?

Ze moet bijna een hele APK hebben :') Ze staat op dit moment nog op ijzers voor maar zit er aan te denken deze de winter er af te halen.

Die van mij loopt op dit moment ook niet helemaal lekker, waarschijnlijk uitgegleden in de wei. Voor haar komt morgen de kraker. Hij zei ook dat het niet uit maakte dat ze drachtig was, alleen dat hij er wel rekening mee moest houden met sommige handelingen. Dus het zou gewoon moeten kunnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:08

Osteopaat weet ik niet, tandarts heb ik wel (inclusief verdoving) gedaan en geen probleem

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:40

wel raar mijn paard haar tanden worden altijd gedaan zonder verdoving, nog nooit geen problemen gehad, of jullie tandarts is brutus? :+

lijkt me ook wel dat osteo kan nicole :j

Cemlys het is niet altijd de hengst in een groepje die problemen maakt, vaak zijn het de merries die amok maken.
Heb hem voorlopig nog naast de merriekes gezet en vind het prima zo lijkt me staan lekker rustig te eten toch.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:57

Hier met verdoving, omdat hij dan electrisch kan vijlen ook helemaal achterin :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:01

Ja hier ook de verdoving vanwege het elektrisch vijlen. Dan kan ze veel meer secuur zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:39

Fotsy schreef:
wel raar mijn paard haar tanden worden altijd gedaan zonder verdoving, nog nooit geen problemen gehad, of jullie tandarts is brutus? :+

lijkt me ook wel dat osteo kan nicole :j

Cemlys het is niet altijd de hengst in een groepje die problemen maakt, vaak zijn het de merries die amok maken.
Heb hem voorlopig nog naast de merriekes gezet en vind het prima zo lijkt me staan lekker rustig te eten toch.

Haha ja vorig jaar had ik ze samen buiten staan, merries in het land, hengst in paddock. Dames kwamen gewoon met de kont voor hem staan, gillen, slaan met de voorbenen, hij gaf er weinig aandacht aan eerst, maar ze maakten hem knettergek.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:40

Hoi allemaal!

Misschien wordt het tijd dat ik me hier ook weer aanmeld. Ik heb voor 2015 ook alvast zeker 2 merries drachtig,het gaat om mini shetlanders. De rest moet ik nog even uitwendig laten scannen wil ik zeker zijn. We hebben een nieuwe goedgekeurde hengst aangekocht eind juni en hij heeft nog 2 merries gedekt maar ik ben nog niet zeker of ze drachtig zullen zijn. Ik laat deze misschien in januari uitwendig scannen.

De eerste merrie is Nikita en is uitgeteld voor begin maart van een prachtige donkervosbonte hengst
Ze krijgt al een beste buik! Zij is zelf zwartbont met 1 blauw oog en een beetje de clown van de stal die altijd in haar voerbak staat om aandacht te bedelen.

Afbeelding

De tweede merrie is Lisa,onze fantastisch lieve fokmerrie <3
Zij is uitgeteld halfwege april van een palomino bonte hengst,veulent meestal wel al rond de 320 dagen.
Ze had 2 jaar op rij een palomino veulen,dit jaar graag eens iets anders. :D
Zoals gewoonlijk is zij alweer héél dik,ze heeft altijd veel vruchtwater. Recente foto's moet ik nog nemen.

Afbeelding

Ik ga proberen actief mee te doen al is het hier best druk. :=

Hier loopt er geen hengst meer bij de merries nu,de merries zitten allemaal samen in de paddock en Cas loopt gezellig in de wei,die ziet ze lopen met 1 wei tussen en is tevreden,heerlijk zo een hengst die niet constant langs de afsluiting loopt te draven,is eens iets nieuws. :')

Cas: (op deze foto toevallig wél langs de afsluiting aan het paraderen := )

Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:52

Nicole schreef:
Vesceron schreef:

Nicole denk dat de osteopaat nu nog wel kan. De fysio die ik altijd heb behandeld drachtige merries niet in de eerste 4 maanden en laatste 3 maanden omdat er dan iets meer risico is. Qua tandarts heb ik Fairy laatst zonder verdoving laten doen. Ze had in de afgelopen 3 maanden al 2x een roesje gekregen en ik wilde het niet nog een keer. Deze tandarts deed het zonder verdoving en voor wat ik zelf kon voelen is hij ook tot achterin geweest. Wel wil ik haar volgend jaar na het veulen elektrisch laten doen. Maar dat zou je ook kunnen overwegen. Voor nu de scherpste randjes eraf, en dan na het veulenen even grondig elektrisch laten doen.

En qua hengst vind ik die palomino wel heel erg gaaf zeg! <3 Wat een plaatje! En leuk dat je haar nog een keer laat dekken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:53

Leuk dat je er ook weer bij bent pretty.

Hier vandaag de 220 dagen! Nog 100 dagen voordat het veulen geboren mag worden. Langzamerhand toch richting het aftellen nu!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:54

Dank je Murosch. Dat vordert al lekker!
Ik moet dringend het aantal dagen eens uitrekenen. Geen idee hoeveel we zitten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:18

Hey pretty, leuk dat je er ook weer bij bent.
Ben benieuwd of cas er al iets van gemaakt heeft. Hij is echt mooi :P

Ik zou marcelleke zijn sperma in het voorjaar eens willen laten testen om dan toch ergens een zekerheid te kunne inbouwen en vind het altijd leuk om te weten of hij goeie zwemmers heeft en hier op tien minuten zit de kliniek dus die zien me altijd graag komen met die pony's, is eens wat anders ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:31

Hihi ze zien die kleintjes inderdaad vast graag komen op de kliniek :')
Ik weet het ook niet hoor,of Cas goed vruchtbaar is. Hij mocht hier nog 2 merries dekken op de valreep maar die werden vorige keren ook niet altijd zo makkelijk drachtig,dus het zal me benieuwen.
Is altijd spannend afwachten met een nieuwe hengst. En zo een bom testosteron is hij nou ook weer (nog) niet,maar hij heeft ze wel effectief gedekt in elk geval.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:13

Leuke pony's pretty!!

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:14

Pretty, ook welkom in dit topic!
Ben benieuwd welke merries je nu uiteindelijk drachtig hebt! Wanneer laat je ze scannen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:18

dank jullie!

De twee die ik hier vernoem hoef ik niet te scannen,die zijn overduidelijk drachtig. :)

Mijn DA kan de kleintjes alleen uitwendig scannen en dat best op ongeveer 5 maanden dracht dus vanaf nu kan het wel al denk ik,maar ik neem voor de zekerheid januari.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:34

Yay pretty is er ook weer *\o/* *\o/* *\o/*

Vanaf morgen moet mijn eerste nog 5 maanden dus het word tijd dat ik mijn onderschrift weer eens ga aanpassen zodat ik de dagen bij kan houden :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:17

Welkom Pretty

Mijn merrie hoort vast niet thuis in rijtje van dikke merrie's :+
Ze heeft de buik van 3 jaar terug, en dat was een merrie veulen. Bij mijn hengst vorig jaar droeg ze heel anders, dus ik ben benieuwd
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:27

Jeeeeejjj pretty ook weer hier!

Mooie buikjes zijn er al te zien, gaat snel!

Ik moet nog nieuwe foto's maken van alle 3 de dames maar deze van aagje en Joy heb ik wel.
Aagje bijna 5 maanden drachtig en dat buikje is er ineens heel vlug gekomen, heb zelfs een nieuwe deken moeten kopen.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:23

Bacardi ziet er goed uit joyce!

Buikje komt er goed onderuit inowa :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:26

Aagje en Joy zijn dikke vriendinnen, joy krijgt veel ondersteuning van aagje.

Hier is het ook echt aagje en Joy samen en pepper en priscilla samen.
Al zie ik steeds meer joy bij pepper staan zolang er maar niet gevoerd word.