[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:27

Met Maquavinci gaat het ook erg goed! Ze heeft duidelijk last van de hormonen haha maar is erg zorgzaam voor de kleintjes in de kudde! (De shetlanders) en dan met name de kleinste (74 cm) kyara dus :)
Rijden af en toe lekker buiten en dat gaat goed..

Hahaha die foto met die liksteen is geniaal!! _O-
Achja is toch lekker als ze vies zijn, dan hebben ze het in ieder geval fijn buiten! ;)

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:35

Pff Set!! Die van mij doet dat dus ook altijd he! Sam is daar een held in! Die debiel weet de knoopjes er uit te halen... :roll:

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:44

Bianca ik en inderdaad aan het aftellen nu hahaha.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:55

Ponyparadijs: leuk!! Ik ben nog aan het optellen naar de helft van de dracht ;)

Maquavinci is ook heel goed met knoopjeslos maken.. ze maakt zichzelf zo los als ze ergens vast staat (en dan hoeft het niet eens een paardenknoop te zijn)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:49

Ik tel altijd pas af als het nieuwe jaar er is nu zeg ik ze zijn zeven maanden drachtig enz en in het nieuwe jaar draai ik het om dan zeg ze moeten nog drie maanden enz enz :D . Jammer AZ of niet natuurlijk net hoe je het inderdaad bekijkt volgend jaar is het al weer bijna en nogmaals april en mei zijn echt vaak de beste maanden ik zou dan weer een poging wagen dan heeft voor ze voor nu echt even de tijd op goed te herstellen en weer regelmatig hengstig te worden. Helaas heeft Sil dikke benen achter dat heeft ze wel vaker in de dracht alleen dan als we met de merrie brok beginnen het hooi was wel wat rijk had ik het idee. we hebben nu anderen balen dus ik hoop dat het nu weer beter word ze loopt er verder wel goed mee heb lekker even een rondje park met haar gelopen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:35

Arie's update: het gaat weer beter met z'n been, zit een beginsel van nieuw vel en de wond is naar elkaar aan het groeien. Nu ook een ontsteking remmer twee keer per dag en nog even volhouden met duimen ;) Hij is flink fit aan het worden, mooie stouterd ;)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:51

Fijn die goede updates steeds Woogy! Super!

Ik ben heeeeeeel blij! Omdat we onze merrie niet meer kunnen rijden, en we pas op z'n vroegst over vier jaar iets met het veulen kunnen doen, wilden we graag een paard erbij kopen om weer lekker aan de slag te kunnen gaan. Stad en land afgereden en heeeel veel paarden gezien. Vorige week wezen kijken bij een superleuke merrie, en.... vandaag klinisch en rontgenologisch goedgekeurd!! Het is een 3 jarige voorlopig keur merrie van Campbell x Pacific, nog maar net onder het zadel maar super braaf.

Heb de halve middag gestuiterd, we wilden haar echt graag hebben dus super fijn dat ze goedgekeurd is!

Oja, dit is ze:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/7 ... pHmNBbYORv

Kan niet wachten om (heel rustig natuurlijk) aan de slag te gaan!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:59

Wat een leuk dier!
En straks kan je daar ook mee gaan fokken hahahaha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:04

En vandaag toch weer een dipje van Arie :( Best wat pus en werking in de wond, meer zwelling ook. Nu een ander soort wondgaas erop en afwachten. Gelukkig is hij zelf optimistisch en lijkt het hem allemaal niet veel te deren.

Leuk dat jullie ene nieuwe merrie hebben! Zo even kijken :) Gekeken, mooie merrie hoor :)

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:07

Wat leuk Martinev!

Woogy dat is balen! Afwachten dan maar.

Demi is inmiddels 210 dagen drachtig! Het gaat echt goed, krijgt al lekker een buikje, en de vervelende gedragselementen komen ook aanbod :+ Ik kan niet wachten wat eruit komt!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:09

woogy, t gaat wel met ups en downs he, arme Arie en arme jij! zal fijn zijn als het straks helemaal goed is
Martine, knappe merrie hoor!

ik heb dit weekend nog weer een lekkere bosrit gemaakt met mijn zwangere dame :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:45

He wat vervelend van Arie!

Martine leuke nieuwe merrie :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:04

Wat heerlijk dat het dan nu eindelijk geslaagd lijkt met Nikay, Martine! Fayona mag er ook wezen, gefeliciteerd :)

Aziza helemaal klaar voor volgend jaar, fijn! Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken na de narigheid van dit jaar.

Lis groeit lekker door en baasje drukdrukdruk. Ach, als het maar leuk druk is!

Set toch nog steeds dik :+ En gek op suikerbieten :9

Maquavinci ook nog steeds rond en gezond, fijn! Heb je ook een afkorting van die naam? :Y)

He verdorie, balen van Arie. Duimen draaien! Wel erg fijn dat hij zelf zo nuchter is.

Hier vandaag Caily min of meer onverwacht toch een tandarts behandeling gehad. Had mijn DA gebeld vanochtend omdat ze al dik twee weken dunne mest had. Bleek ze meerdere diastasen te hebben waardoor ze haar hooi niet goed kan kauwen en haar stofwisseling dus verstoord is. Gelukkig is mijn DA ook tandarts en had ze ook nog eens tijd om Caily gelijk te behandelen. Helaas mag ze nu voorlopig niet het grofstengelige hooi hebben wat we hier op stal voeren, dus ze staat nu voorlopig even apart en krijgt fijn hooi van kleine baaltjes. Beetje balen, maar ben wel onwijs blij met de stal waar ik sta; ze hebben dus vanavond a la minute nog hooi voor Caily gehaald!

Wat betreft het behandelen van een drachtige merrie. Stress wil je natuurlijk voorkomen, vandaar dat het over het algemeen afgeraden wordt. De sedatie is totaal ongevaarlijk voor het veulen.

Positieve bijkomstigheid van vandaag is dat de DA even naar Caily's darmen aan het luisteren was en daarbij ook het veulen al gevoeld heeft :D Erg vroeg (136 dgn vandaag), maar ze wist het zeker, dus wel erg leuk en geruststellend voor mij ook. Zelf ook maar eens proberen...

Eigenlijk was het de bedoeling vandaag wat foto's van Caily te gaan maken, vriendin kan dat goed. Niet heel veel van gekomen, we zijn tijdens het gouden uurtje even het bos in gelopen met haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:28

Bij ons komt morgen de tandarts dan ga ik even over leggen.
Mogelijk dat hij alleen het ergste doet als dat nodig is.
Sedatiekies ik bewust niet voor.
Mocht ze moeten worden gesedeerd dan maar liever over een half jaar.
Ze heeft nu natuurlijk ook geen problemen.

Mooie foto's geworden van Callie.
Daar zit al een best buikje aan

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:29

Bij ons komt morgen de tandarts dan ga ik even over leggen.
Mogelijk dat hij alleen het ergste doet als dat nodig is.
Sedatiekies ik bewust niet voor.
Mocht ze moeten worden gesedeerd dan maar liever over een half jaar.
Ze heeft nu natuurlijk ook geen problemen.

Mooie foto's geworden van Callie.
Daar zit al een best buikje aan

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:41

Bij ons komt vandaag de tandarts maar ik laat hem voor Chinoeck na de dracht terug komen. Ze raakt helemaal in de stress door de tandarts dus moet altijd behoorlijk gesedeerd worden. En dat heb ik nu liever niet al die onnodige stress.

Nog een paar dagen en dan zitten wij ook op de helft.

Arme Arie, hoop echt dat het snel opknapt voor hem. Wel stoer hoor dat hij zo relaxt blijft.

Er word zo snel gekletst ik kan het bijna niet bijhouden, hahaha.

Zie wel hele mooie foto's voorbij komen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:04

Knappe foto's van Caily! Ik overleg met mijn dierenarts/tevens tandarts of het nodig is :) anders wacht ik tot na de dracht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:24

nou was het vandaag gelukkig minder pussig, wel is één van de steun hechtingen los gegaan en de wond weer wat gaan wijken. Dus soort van goed nieuws...soort van...

Mijn VA ziet er geen probleem in drachtige dames naar de tandarts te sturen, tenzij het ene zwaardere ingreep is, maar dan meer uit oogpunt van de medicatie die vervolgens moet worden toegediend.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:28

Mooie foto's komen er weer voorbij! ;)
Ik dacht gister ook eens foto's te schieten maar helaas doordat het zo vroeg begon te schemeren zijn ze allemaal bewogen haha

Woogy: fijn dat het er vandaag weer wat beter uit zag! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:04

Succes nog even met Arie :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:21

Afbeelding

Deze foto vond ik op internet, ik vind het fascinerend, net een vogeltje. Dit zou zo ongeveer op 75-80 dagen zijn.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:44

Ik heb er gister ook 3 gevonden, die vond ik persoonlijk wat mooier :)
Zal even de link zoeken daar staan ze van eicel, 30 dagen, 65 dagen en 85 dagen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:45

Ik heb wel veel gezien van foetussen, maar niet zo met het skelet! ben benieuwd welke jij bedoelt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:48

Hierbij de link:
http://www.smithsonianmag.com/science-n ... c=y&page=2

Ik plaats de foto's niet zo want ze zijn heel erg groot! En ik weet nog steeds niet hoe je een foto in een apart stukje kan zetten dat als je erop klikt je de foto krijgt (weet even niet hoe ik het logisch uit kan leggen)

Woogy hoe gaat het vandaag met Arie?

Set: hoe gaat het met jou merrie?

Maquavinci gaat erg goed :) Ze was vandaag weer wat knuffeliger! <3 Zelfs de ruin mocht bij haar komen eten! (en werkelijk, dat is een wonder!!) Even lekker uitgebreid gepoetst en geknuffeld (gelijk gebruik van maken nu ze het zo fijn vond) en natuurlijk weer even samen veulen gevoeld, en.... ik heb het veulen voelen bewegen!!!! :):) Zo gaaf!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:49

set_elkol schreef:
Ik heb wel veel gezien van foetussen, maar niet zo met het skelet! ben benieuwd welke jij bedoelt.

Deze is inderdaad zonder het skelet :)