[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:31

Gefeliciteerd Linda

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:33

Marlis schreef:
inowa schreef:
pepper vandaag op dag 325,winoa beviel vorig jaar op 325 dagen maar denk niet dat pepper dat gaat doen haha

aan degene die het vroeg,de hond kreeg nog geen medicijnen dat vonden ze nog niet nodig.
helaas is er weinig aan slechte gewrichten te doen kwa genezing.
dus ze zou pas pijnstillers krijgen als ze pijn had,lijkt erop dat dat nu na vele jaren zonder toch moet gebeuren

Van de week was ik in de dierenwinkel en daar kwam een vrouw, met een hele grote zware hond.
Die hond had ook erg last van zijn gewrichten en daar waren suplementen of een poeder voor(van de collectie die hun hadden) en dat scheen erg goed te helpen?

kun jij erachter komen hoe dat heette??
misschien wel het proberen waard.......

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:39

sasha's blend is goed als supplement, maar niet goedkoop. Wat ik vaak doe met zo'n honden, goed op de pijnstilling en anabolen prik. suplementen kun je erbij gaan geven (of voer voor gewrichten), maar pijnstilling en zo'n prik kunnen wonderen doen. dus dat zou ik eerst proberen.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:41

Lindalieneke PROFICIAT!!! Een merrie *\o/*! =:)
Ben je echt de enige met een veulen vannacht; kan nu toch niet meer aan de temp liggen?? 8)7

Wat een mooie pups en kittens!

:(:) Maseike met de cavia en Inowa met de hond.

Rocky blijft onveranderd; uier vol, spenen ver uit mekaar, doet veel rek en strek oefeningen en staat te stampen, enz, maar het blijft hangen; "Kom veullie geef een klein duwtje, want volgens mij is mams er al een week klaar voor!"
Laatst bijgewerkt door gitje65 op 07-05-11 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:42

merrie houdt vol hier en ik wordt ongeduldig. spenen worden ook groter nu, komt nog steeds helder geel vocht uit als ik aan de spenen trek (stiekem ;)).
Mijn merrie staat tussen bomen en in de buurt van water (slootje en vijver heel dichtbij), maar beest komt om van de kleine mugjes die allemaal rond haar uier bloed zuigen. nu van dat stinkspul gekocht om te sprayen (benieuwd of het werkt, het is net of je hoefteer sprayt, zo stinken). Nog tips en dan met name rond die uier

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:43

ja pijnstilling is hier ook de eerste keus....ik weet dat ze nu pijn heeft,ze doet haar best om het te verbergen maar ik zie de laatste weken dat ze nu ineens snel oud word.

maar ze is met mijn broer mee aangezien ik echt de tijd niet heb voor een hond dus hij moet de uiteindelijke keus maken.
inslapen hoeven we nog niet over te denken,dat is nog te vroeg....eerst maar eens kijken hoe ze op pijnstillers reageerd

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:45

heeft iemand toevallig ervaringen met het uier van de merrie na een uierontsteking?

pepper heeft van het najaar uierontsteking gehad en ik merk nu dat haar uier aan de ene kant wel vol loopt maar de kant waar ze uierontsteking heeft gehad blijft leeg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:48

Pascha heeft ook een kant voller en een minder hoor, dus mss wel beetje normaal, de legere kant trekt nu wel bij.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:56

Bij Daisy is de ene kant ook veel voller dan de andere kant, dus ik denk dat het normaal is.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 07-05-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:56

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens!

Vandaag krijg Akira het halstertje om en leren ze scheiden.
Wanneer beginnen jullie eigenlijk met veulenbrok te voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:14

Hond met gewrichtsproblemen gaven wij ook anabolen, dat gaf de spieren een boost en die konden toen veel van de gewrichten overnemen. Dat heeft em nog een paar jaar van de pijnstillers afgehpuden ( maar hij was jomg tpen de problemen begonnen)

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:15

*\o/* *\o/* *\o/* beebie spam! *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding net geboren.
Afbeelding zo heb ik ze vannacht achter gelaten... :Z
Afbeelding deze is van vanmorgen uurtje of negen.
Ze gaan straks even de wei in, dus later vandaag volgen buitenfoto's als het goed is.

Lieneke heeft nog wel een beetje last van d'r heupen/achterbenen. Ik moest aardig trekken om schouder er door te krijgen (vlotte niet, dus even handje geholpen), maar ik hoop (en denk) dat dat met een paar dagen ook beter gaat. :(:) :(:)

Maseike; gelukkig dat de cavia aardig goed leek vanmorgen.
Zag hele lieve katjes voorbij komen, en las over een hond met pijn. Altijd vervelend omdat ze je niet kunnen vertellen wat ze nou mankeren....

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:30

linda: lijkt een groot veulen! Mooi koppie!
Eerste foto kijk ik heel raar tegen de merrie aan, die heup lijkt daar echt heel vreemd.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:32

Zoo, dat is een mooike, lijkt heel chique! Nu nog de buitenfoto's!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:54

Gefeliciteerd! Weer een merrie veulentje! :)

Ik heb ook weer eens foto's :j
Afbeelding
Afbeelding
Ze zit nu op 326 dagen, maar ik denk dat het nog wel even duurt.

Verder telkens meegelezen, Pascale, balen zeg! Een jaar vooruit gekeken en nu niets :(:)
Halstertjes, ik heb ook die effen roze <3 En een groene die ik nog had liggen. Is wel genoeg, ze groeien er zo uit! En owja, ik heb ook nog een heel mooi leren voorbrenghalstertje :+:
Nu nog wachten op het veulen! Vanmiddag de tent opzetten en camera eens installeren! Dan staat dat allemaal vast klaar voor het geval het ineens hard gaat!

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:36

Eindelijk naar een hele drukke werkweek weer eens tijd om alles te beantwoorden. Ik zal weer 30 blz. doorlezen haha! :P

@ Neon, moooooie bevallingsfoto’s! En een prachtig veulen!
@ Iorrr, wat erg voor je kennissen! Het lijkt me ook zo verschrikkelijk om mee te maken! Heel veel sterkte voor ze!
@ Esssther, GEFELICITEERD!!!!!
@ jennyk, dikke buiken! :D
@ CubaLibre, prachtig veulen met een super mooie kleur!
@ Al_Zawraa, mooie foto! En een prachtig veulen!
@Cynthia82, ze heeft inderdaad best grote zucht onder de buik! Ik heb geen idee of dat vooruitgang is!
@ poesnoes, GEFELICITEERD!!!!!! Moooi veulen!
@ suusantana, GEFELICITEERD!!!!! Wat een knapperd!
@ Magic_Ice, ook al zo’n mooi veulen! Lekker actief ook! :D Mooie papa’s!
@ pascalefjord, Nou….. wat erg! Heel veel sterkte!
@ SharonIndezz, auw!! Dat zijn geen leuke dingen! Beterschap! Maar wel hele mooie foto’s!!!!
@ pippalex, wat een buik!!!! Ik snap wel dat ze vermoeid kijkt haha!
@ pretty, gelukkig maar!!!
@ kitzbi, GEFELICITEERD!!!
@ Amandake, wat lief!! Wat super goed van je poes! Nu hebben ze teminste weer een moeder. Echt super lief! :D
@ lindalieneke, GEFELICITEERD!!! Mooi veulen!!

Niet iedereen elke post beantwoord, maar volgens mij heb ik bijna iedereen nu beantwoord! :D Degene die ik toch nog vergeten ben, sorry!
Sheddy houd het veulen nog steeds dwars binnen… Haar uiers zijn weer iets gegroeid, nu echt harsjes, heb ook stiekem even gevoeld en toen kwam er doorzichtig vocht uit. De vorige keer had ze ook geen melk, dus we komen in de buurt! Het veulen is minder actief geworden en zelf is ze heel erg aanhankelijk! Haar kling rommelt steeds wat en staat steeds open. Maar echt onrustig nog niet.. Maar het is dus wel spannend! Helaas niet helemaal recente foto’s, maar toch iets om te laten zien. Probeer vandaag of morgen weer nieuwe te maken. Echt een uierfoto lukt niet. Ze loopt als ik eronder ga hangen, hard weg haha! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uier is dus nu al weer groter! :D

Afbeelding
En papa nog een keertje! :P

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:37

Inowa, heb je al Rimadyl geprobeerd? Is ook pijnstiller, ik weet alleen niet of je dat zonder recept kunt krijgen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:38

Lindalieneke, stevig veulen! Kan me voorstellen dat je even moest helpen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:51

@ inowa. Ik werk in een dierenartsenpraktijk, de supplementen die je voor gewrichtsproblemen kunt kopen heten Glucosamine. In de praktijk zijn deze al helemaal toegespitst op de hond/kat. Maar je kan ook in de supermarkt kopen en dan even op internet bijsluiter opzoeken van Gluchachon. Dan kan je dit zelf ook uitrekenen. Glucosamine zorgt ervoor dat de gewrichten makkelijker over elkaar heen glijden zeg maar. Je maakt het er niet mee, je vergemakkelijkt het alleen. Pijnstillers zijn echt alleen op recept verkrijgbaar. Voor rimadyl is een hele sterke. Deze is als het goed is echt niet zonder recept te krijgen. Dit is als ik het goed heb een NSAID. Pijnstillend en ontstekingsremmend.
Maar glucosamine is het proberen waard! Een simpel supplement wat echt wel goede resultaten geeft bij ons in de praktijk! :))

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:35

Gefeliciteerd Lindalieneke met je Beebje! Goed dat je erbij was.... Had ze iets van een alarm om of kwam je er toevallig bij uit tijdens je nachtrondje??

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:35

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:39

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:40

Pascha der uier blijft vooruitgaan. Spenen aan de basis zijn nu ook dik. Vocht wat eruit kwam lijkt nu iets dikker te worden en wat witter. Zou het al nodig zijn om vanacht te waken?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:41

@Horsii ik snap niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor om zo bij kyra te gaan liggen..... Gaminta springt mee omhoog als ik in de buurt kom... terwijl ze toch graag geknuffeld wil worden... maar wel staand.....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:44

Ubimone er zit gewoon heel veel verschil in per veulen. Grease moet er ook niets van weten, maar ik weet zeker dat ik het bij Google ook zo kan doen. Die blijft ook gewoon liggen als ik haar het halster om en af doe. Geen probleem :)