Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:13

Jeetje, dat is schrikken Odess!! Hou haar maar goed in de gaten en anders de DA bellen hoor!

Als ik Sim zo bekijk kan het nog wel een maand blijven zitten... zucht... uier was weer minder vanmorgen... Huilen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 14:15

Thanks Jeddah, zal ik doen! Gelukkig staat ze nu heel tevreden in de wei, af en toe een beetje kuil te eten, dus ik maak me geen grote zorgen. Het heeft voor mij vanaf het begin al vast gestaan dat ze vroeg zou zijn, dus het verrast me niet. Ik had alleen gehoopt dat we in ieder geval de 300 dagen zouden halen, en dat zit vanaf morgen goed! (Zul je zien dat het zo een dikke maand door gaat Gestoord)

Het valt me wel op dat ze veel sneeuw eet momenteel, kan dit kwaad? En die 'uitgebutste' navel, weet iemand wat dat is en of het kwaad kan?

Ik check haar elke ochtend en avond, en schrijf mijn bevindingen op. Ze wordt dus goed in de gaten gehouden Lachen Zodra het me echt niet bevalt bel ik de DA.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:19

Een beetje sneeuw eten is niet erg. Maar heel veel is natuurlijk kans op buikpijn. Famosa wil ook sneeuw eten. We gaan daarom maar wandelen met haar door de sneeuw. Ik laat haar daarom ook niet los. Al ligt er kuil, ze gaat sneeuw eten.

Ik zou voor de zekerheid de DA bellen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 15:21

Goed, toch de DA gebeld. (Ik heb zo'n heerlijk nuchtere DA Lachen )

Onrustig, eet slecht, slappe staart en al veel uier = veulen komt waarschijnlijk al vrij snel. Over wanneer het veulen mag komen kon hij niets zinnigs zeggen, soms is een week te vroeg nog te vroeg. Maar Odess kan ook weer rustig worden en dan weer langer wachten. Ze mest wel goed dus heeft geen last van koliek. Krijgt ze die verschijnselen wel, direct bellen. Persweeen heeft ze ook nog niet.

Navel uitgebutst kan geen kwaad. Komt meer voor, komt gewoon weer helemaal goed.

Vanochtend 38.1 - daarmee uierontsteking uitgesloten want geen koorts. (ivm met snelle groei uier) Als we dan toch aan het bellen zijn!

En ik heb hem nog even gevraagd of ik hem (of een van zn collega's) ook 's nachts kon bereiken als ik het niet vertrouwde en dat kon altijd. (Dat wou ik sowieso nog ff checken) Als ik nadat Odess het vruchtwater was verloren niet heel gauw een pootje zou zien moest ik hem bellen. Hoe eerder hoe beter.

Hij is in ieder geval niet zo'n DA die zomaar langskomt, hij is daarin heel eerlijk en je hebt ook niet het gevoel dat het geld je uit de zak geklopt wordt.

Goed ik ben niet echt gerustgesteld, maar ik doe in ieder geval alles wat ik kan doen. Ze zijn op de hoogte van de situatie en verder is het afwachten! Ik hou haar in ieder geval goed in de gaten en ga gewoon heel hard duimen. Odess staat nog steeds in een stalletje van 2,75 bij 3 meter... De koeien kunnen nog niet naar buiten want het is te koud. Het wordt tijd dat ze de 2 stallen tot haar beschikking krijgt denk ik...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:41

@ Odess: Gelukkig kon de DA uitsluitsel geven. Ik zou wel ongerust zijn! Ze moet kennelijk nog ongeveer even lang als Siena, want die is volgende week zaterdag 10 maanden Haha!

Hier nog helemaal niet zo'n uier, hangen gewoon naar beneden, alleen wat slapper overal, vooral de vulva. Verder staat ze met de deken op en kan ik dus de buik niet echt zien, wel leuk als ik de deken dan af doe om te poetsen ofzo dan zie ik het veulentje eindelijk weer bewegen.
Vandaag even op de wei gestaan, heeft gegaloppeerd door de sneeuw maar de remmen deden het nog Knipoog
Ze had al snel in de gaten dat ze niet zo hard kon Tong uitsteken

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:24

BENZ is vanacht geboren rond kwart over 1...hij is helemaal gezond en wel (hengstje dus)...Haha!...helemaal happy!

Foto's zijn te vinden bij www.stalsuderhiddinghe.tk (bij agenda), maar kan het niet laten hier even eentje ook neer te zetten Haha!;)

Afbeelding

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:31

Annabel gefeliciteerd met dit moppie! Super zeg Lachen Geen klein veulentje!!! Wanneer beschuit met blauwe muisjes? Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:31

Gefeliciteerd!!!! Party!! Party!!
Wat een schatje zeg, heerlijk koppie erop en wat een vacht al!
Dat heeft hij ook wel nodig met dit weer Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:55

Gefeliciteerd!!! Wat een droppie!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:58

Ik heb de paarden net binnen gezet en als je Sims uier vandaag weer ziet... Huilen te triest voor woorden! Weer lekker slap en niet vol!

Dat terwijl ik vanmiddag tijdens het poetsen in het zonnetje door de buik heen tegen veulen gezegd heb dat het prachtig weer is! En dat als hij/zij het niet geloofd, hij/zij maar even buiten moet komen kijken Haha! ! Daar is hij/zij kennelijk niet in getrapt... Boos! 338 dagen vandaag...vorige dracht 333 gedragen... het lijkt Macy wel...

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:11

Benz is echt geweldig! Hij ziet er super uit!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:28

Gefeliciteerd!!!! Benz. Heel veel geluk!!!

De rest wacht zeker nog tot maandag?

Deze foto's zijn vanmiddag genomen. Zoals je ziet vond HM Famosa het Te koud en Te nat buiten. Maar ja, als je moet lopen van je baas, dan ga je maar. Wel met tegen zin Boos! . 1 voordeel, als je weer op stal komt, dan ligt er zeker weten kuil en het is lekker warm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ADHD veulen was flink bezig vandaag. Arme Moos Verdrietig Volgens mij was hij weer bezig met salto's of zoiets. Die buik ging te keer.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:28

Hier weer eens een van jullie trouwe meelezers.. Het schiet nu wel op he met de meeste merries!
Vandaag had ik van Bold ook weer wat fotootjes gemaakt, lekker in de sneeuw.. brrr...

Afbeelding
Ze moet nog 5 weken ongeveer, hoe vinden jullie haar buikie?

Afbeelding

Afbeelding
En "mijn eerste" uierfoto! Het lijkt nog niks he. Al zijn ze wel iets groter dan normaal!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:37

Ik denk dat alle merries wachten tot het mooie weer terug komt.
Indian Vegas, de eerste merrie die bij ons moet veulenen is nu op de kop af 14 dagen te laat. De uiers waren net als bij Jeddah vol en nu sinds eergister weer wat leeg, daar de proppen er nog niet op staan en ze ook nog niet 'gedruppelt' (weet niet hoe ik het moet noemen) heeft en zeer rustig is waken wij niet bij haar. s'avonds om 12 uur en dan s'morgens om 5 uur weer kijken we bij haar, maar tot op de dag van vandaag nog niets, de hond is nog eerder en dat hadden we niet verwacht, die heeft vandaag 6 puppy's geworpen. Pling Pling

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:41

Proficiat Bella, wat een pracht van een veulentje! Wel koud hé...

@Odess: een kaarsje branden dat Odessa het veulentje nog enkele weekjes binnenhoudt hé...

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:06

Nog 79 dagen te gaan! ik kan haast niet wachten!! Tong uitsteken
hebben jullie dat ook?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:18

@Bella: PROFICIAT met Benz!! Het is idd een flinke jongen, zo te zien!

@Odess: Odessa maakt het spannend, maar niet op een leuke manier . Ik hoop van harte dat het gewoon nog een maand blijft zitten. Komop Odessa!!

Oh ja, en die "navelbobbel" had Pepsi een paar weken geleden ook ineens. Hij was een paar dagen later ook ineens weer weg Verward . Een mede-Paint-enthousiasteling schreef me toen dat haar merrie dat ook wel eens heeft. Ook als ze niet drachtig is dus, en altijd precies rond haar navel. Ze heeft de DA er meerdere malen naar laten kijken en het is gewoon zucht en idd onschuldig.

@Boldly: Bold heeft een hangbuikje! Echt grappig, want verder is ze gewoon heel mooi slank gebleven!

@jeddah: maar goed ook dat het veulen er niet in is getrapt. Het wordt vannacht nog altijd -10 graden, dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. Ehhhhh .... toch Schijnheilig Knipoog ??!!

Ik kan Pepsi nu ook op de pc volgen. Ze staat altijd achter tegen de muur aan te eten en nu zie ik dus vier benen, een hoofd en een bolle buik Haha! . De volgende stap is om uit te vogelen hoe ik dit ergens online krijg ... project voor vanavond ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 20:22

Elke dag dat er geen veulen is, is er een! Ik vind haar vulva er lang en opgezet, daar baal ik van. Maar van vorig jaar weet ik niet hoelang ze het wel niet zo heeft gehad... Haar uier was net weer een stukje kleiner en er is nog met geen mogelijkheid melk uit te krijgen dus dat is positief!

Een kaarsje branden is een goed idee! Lachen

Ik kan inderdaad ook niet wachten tot we over de 320 dagen zijn. Nog maar 3 weekjes, maar dan mag het komen Ja

@ Boldy, zo als ik Boldy met Odess vergelijk (10 april uitgerekend) heeft Odess een veel dikkere buik! Wat draagt jouw merrie mooi bescheiden!

@ Phiabink, Famosa heeft een behoorlijke buik zeg! Zou het nu zo zijn dat de veulens die druk zijn in de buik, dat erbuiten ook zijn? Die van Odess ging vandaag ook zo tekeer...

@ Simply, kop op! Het kan in 1 nachtje bijtrekken! Ach gut Het komt pas als de sneeuw weg is Haha!

@ Mac, jammer dat je het nu pas zegt Clown Knipoog Ach ja, ik was toch aan het bellen! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:27

Korte Macy update (moet zo weer naar buiten, we hebben een gesprongen waterleiding Boos! ):
Macy heeft witte melk en melkvlekken op haar benen.
Geen idee hoelang ze dat vol gaat houden dit jaar Rolleyes

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:49

PhiaBink schreef:
Het ADHD veulen was flink bezig vandaag. Arme Moos Verdrietig Volgens mij was hij weer bezig met salto's of zoiets. Die buik ging te keer.

Asociaaltje! En dan wil je baasje nog met je touwtje springen ook ... Clown

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:08

Ik lees hier voornamelijk en plaats weinig. Maar zal toch weer even een foto zetten van vandaag.
Afbeelding

Overigens leuk beestje die Benz, gefeliciteerd met hem.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:26

nou,ik moet nog 33 dagen wachtten.
ben wel benieuwd.
ik weet zeker dat nicoline een merrie krijgt en daisy een hengst.
het veulen van nicoline is een echte pestkop.
de hele tijd maar trappen en bewegen.
nicoline vind het niet leuk maar raakt eraan gewend.
het is haar 1e veulen.
van daisy is het haar zoveelste veulen(weet niet precies hoeveel)
maar daisy moet een merrie krijgen want als het merrietje een 1e premie krijgt dan word daisy preferent.
maar het is dus zeker een hengstje.
helaas.

de uiers zijn al een beetje gevult maar nog niet overdreven dik.
ze zijn echt breed en dik.

ik heb helaas geen foto,s want de cam is kapot.
dat is dus echt balen.
maar er komen wel foto,s van de veulens.

ik hou jullie op de hoogte Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:45

Updateje over Nancy;
Uier is gekrompen (gek he met die kou) heb vanavond voor het eerst geprobeerd hoe ver haar staart ging als ik hem op haar rug wilde leggen, ik kan hem probleemloos verticaal zetten en ietsje verder gaat ook nog wel.
Temperatuur is normaal, en ze is nog steeds boos Boos! als ze in de sneeuw moet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:03

Ik heb vanmiddag weer nieuwe foto's van Gingers uiers en buik gemaakt, maar van de uierfoto's schrok ik een beetje, daarom zijn het er wat veel, misschien dat jullie kunnen zeggen wat het precies is.

Na lekker stil op stal te hebben staan, met iets aan de linkertepel (kegeltje?)
Afbeelding Afbeelding

Na het rennen en kijk wat er nu aan de linkertepel zit Verward
Afbeelding Afbeelding

Foto in het groot: http://img33.exs.cx/img33/9819/p30400725kd.jpg

Ik vond het eruit zien als een druppeltje bloed, maar ik zag dit net pas, toen ik de foto's op de pc zette. Wat denken jullie dat het is?

Volgens mij moet ik ook bijlezen want er wordt zoveel gepost hier dat het wel erg heel erg spannend MOET zijn! Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:50

Heeft Nancy ook, dat rode druppeltje.
Heb de dierenarts erop aangesproken en die vertelde mij dat dat wel vaker voorkomt bij merries die eerder een veulen hebben gehad.
Het advies was om er niet aan te zitten maar het wel in de gaten houden om te checken of er geen uierontsteking aan het ontstaan is.