@nieky1993 mijn merrie loopt gelukkig al weer wat beter. Nog niet helemaal rad maar in elk geval al weer beter.
Hier stond gisterenavond mijn oudste merrie (niet drachtig) ook klam binnen. De drachtige merrie staat dicher bij het raam en die was niet klam. Heb het raam in de deur van de stal maar open gelaten voor de nacht. Raar weer de laatste tijd.
Ze was 150 dagen ver. Echt heel sneu voor der maar veulen had het sowieso niet gehaald. Navelstreng mag een bepaald aantal draaiïngen hebben en deze had er meer als mocht. Wss daardoor zuurstof tekort.
Goldenarrow. Jammer dat anna uiteindelijk niet drachtig is geworden. 4 is nog een mooi aantal. Is de verkoop van jullie hengstveulen nog goed verlopen? Was via een veiling kon ik mij herinneren?
Ik ben nog niet echt bezig geweest met namen. Ik maak altijd een lijstje van tevoren.
Zover ik weet dekt krem helemaal geen verdunning buitenaf. De meeste dubbel verdunde 'paard' hengsten niet. Bij ponys is dit kleurtje al niet meer speciaal
Jennyk. Het is idd nog echt warm. Fijn dat ze nog lekker op de wei kunnen
Kiki. Bijna op de helft
Aankomende dagen gaan hier ook de veulens eraf. Kunnen de merries wat bijtrekken.
Hier gaat alles ook gewoon door. Ik zal binnenkort alles weer op de foto zetten, ze groeien goed. Maandag laat ik Wild Thing voor de zekerheid nog even scannen. Wild Thing 101 dagen drachtig Liezella 163 dagen drachtig Nigrante 185 dagen drachtig Odilia 178 dagen drachtig
En White Dream papa to be. Spelen met een hond, zo schattig
Muronia
Geplaatst: 28-10-22 11:07
Ik red het nog niet om hele verhalen te schrijven en op iedereen te reageren helaas. Mijn gezondheid valt erg tegen de laatste weken, komende maandag word ik weer opgenomen en "geholpen" en ik hoop echt dat het daarna beter wordt.
Is het KWPN komend jaar weer bij de letter T? Dan zijn ze het klokje weer rond sinds mijn 2000-veulen (Topanga, op z'n Engels uitgesproken), jeetje wat gaat dat snel .
Bij mij moet een hengstveulen met de L beginnen, net als de vader. Merrieveulen is vrij, maar ik zit natuurlijk met mijn merrielijn dan wel weer met -onia op het einde en aangezien ik nogal wat merrieveulens heb gehad is mijn inspiratie wel een beetje minder daarmee . Ik heb voor beide wel alweer een lijstje klaar liggen.
Wij hebben een mooie mijlpaal vandaag, de 200 dagen dracht . Als ze het net zo doet als bij haar vorige veulen, dan hoef ik nog maar 136 dagen te wachten. Dat klinkt al best weinig he?
Muronia, wat is ze toch knap! Jij veel sterkte met jezelf
Hier zijn de namen ook vrij. Ik heb wel een lijstje, al jaren, maar ieder jaar komen er wel wat merrienamen bij en ieder jaar wordt het een hengst. Dus moet ik toch op het laatste moment nog wat verzinnen
Wat een hoop mooie buikjes! En zie ze allemaal genieten van het mooie weer
Ons Fleurtje is de 1e uitgerekend op 1 mei (330 dagen reken ik bij haar. Vraag me ff niet op hoeveel ze dan nu zit het is al laat ). Ze heeft een flinke buik al
SimonDesteny
Geplaatst: 28-10-22 22:53
Heb nog heel wat bij te lezen zie ik wel, haha! Heb het best wel druk de afgelopen tijd.
Jeetje Luna wat naar, sterkte!
Die wordt al mooi rond CP! Gaat dan aardig gelijk op met die van mij, die zit nu op 146 dagen.
Het buikje groeit hier ook mooi door, en ze genieten nog volop in het land met het mooie weer.
We zitten hier op 181 dagen dracht. Wauw, dit klinkt super ver. Terwijl we nog heeeeel lang moeten. Nu we de Havens merriebrok aan het geven zijn. Merk ik echt dat ze zich beter in haar vel voelt.
Nobel01
Geplaatst: 29-10-22 09:43
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Jammer Luna! Echt verdrietig maar liever nu dan (nog) later in de dracht.
Ik weet ook nog de eerste keer dat we het KWPN-alfabet rond waren (bij de K ), kreeg toen toch wel een licht besef van mijn leeftijd/ouderdom. Geen T-veulen gehad de vorige ronde, maar ook ik ga pas serieus nadenken als ze levend op de wereld staan.
Mooie buikjes al hier en daar (hoop dat het de veulens zijn ) en ook wat zorgen hier en daar. Sterkte allemaal.
Cherie doet het goed, zal binnenkort even een foto posten.
Kathleen_vW
Geplaatst: 29-10-22 20:27
Hallo allemaal
Mag ik weer meedoen? Ik heb drie broodjes in de oven dit jaar
OYYO
Geplaatst: 29-10-22 20:38
Muronia Beterschap! Al 200 dagen pfff gaat nu snel! Als je de kerstboom hebt opgeruimd kun je bijna beginnen met waken
CP Die heeft al een serieus buikje
Hier zitten we morgen op de helft. Dan gaan we aftellen
Eentje in de bakkerij, van mijn eigen merrie. Inmiddels bijna 170 dgn drachtig!
kiki1976
Geplaatst: 30-10-22 09:17
nieky1993 dat vond ik bij het vorige veulen van Bo ook een stuk makkelijker.
petraaken fijn dat ze alweer een stuk beter loopt.
Luna2006 nogmaals sterkte
AM_Horses geweldig filmpje
Muronia beterschap, hopelijk verloopt de operatie voorspoedig en herstel je ook voorspoedig. 200 dagen alweer, gaat rap Ze ziet er echt super uit, glimworm
Cynthia82 knappe Fi
cp112 ze heeft al een lekker buikje. Heerlijk genieten met je meiden
SimonDesteny hier ook nog lekker op de weide, maar dan mogen ze meestal het jaar rond wel. Al gaan ze nu wel wat later erop, eerst hooi
Nobel01 gaat het ondertussen alweer beter met dr!
Kathleen_vW welkom, benieuwd naar de broodjes en hun papa en mama's
OYYO vandaag op de helft, het aftellen mag beginnen
tjakka123 Welkom, benieuwd naar de combi
Hier leek het erop of we van de week wat beweging zagen bij de flanken. Kleine plopjes, maar volgens mij best vroeg?
Nobel01
Geplaatst: 30-10-22 13:51
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt