Jaren geleden vertelde de DA me dat 1 op de 6 drachten tussen de 18 en 42 dagen afgebroken werden. Klopt aardig met mijn merries, nu 2 keer gebeurd op 15 jaar merrie dragend krijgen.
Eef_Bam
Geplaatst: 10-07-21 15:58
Volgens mij is er inderdaad een kans van 15% dqt ze het voor de 3 maanden nog verliezen als ze drachtig zijn. Dus gezien de hoeveelheid merries in dit topic niet heel uitzonderlijk dat er net 2 tegelijk zijn waarbij dat is gebeurd. Maakt het niet minder vervelend uiteraard .
Hier ook 2 afgebroken dit jaar. 1 volgende cyclus meteen weer drachtig, de andere ga ik binnenkort gewoon bij hengstje zetten en we zien wel of er nog wat van komt deze zomer.
Gefeliciteerd met de nieuwe drachten!
En echt balen voor degenen waar het nog niet bij lukt of is afgebroken… dan vliegt een dekseizoen zo voorbij he.., eerst denk je nog tijd genoeg en voor je het weet begint het te spannen.
moner
Geplaatst: 10-07-21 18:49
Wat balen dennenboom en AM, dan zijn ze drachtig en verliezen ze het nog.
Wij zijn weer opnieuw gestart, bij Baukje zijn we na 3 inseminaties met Alwin, overstapt op Epke, hopelijk lukt het, ik geef na de hengstigheid altijd regumate aan de oudere merries, Friezen maken op latere leeftijd soms te weinig hormonen aan en nu krijgen ze ook oestrovum bij om de baarmoeder te ondersteunen.
Mijn merries maken geen vocht aan in baarmoeder, dus het zou gewoon moeten lukken. Morgen komt de DA nog een keer scannen of het ei weg is en of Sterre haar hengstigheid door zet, dan kan ze weer naar de hengst. Zij wordt door een zwarte Arabier gedekt(natuurlijk). We houden moed.
De Shetlanders zijn ook opnieuw gedekt, alleen de net bevallen moeders nog, die zijn nog niet hengstig geweest.
Sterkte voor iedereen die met zoveel inzet bezig zijn hun merries drachtig te krijgen en gefeliciteerd met de merries die wel volgens het boekje drachtig zijn geworden.
Ik denk ook dat de grote stroom aan slechtere berichten komt omdat er natuurlijk ook een (hopelijk flink) aantal merries drachtig zijn (tot het tegendeel is bewezen) en dan dus niet meer zo vaak scannen. Wij gaan pas half augustus weer kijken…
Hé bah wat jammer AM en dennenboom. Hopelijk lukt het de volgende ronde wel en blijft het mooi zitten.
Gefeliciteerd voor de andere met een drachtige merrie.
Ik mag aankomende week voor de 35 dagen scan, maar ook daarna blijf ik het spannend vinden. Mijn andere merrie is namelijk na de 2e scan haar vrucht verloren. Dus ik ben pas uit de spanning als het geboren is volgend jaar
Ik ben pas uit de spanning als ik ze heb verkocht rond een jaar of 5 als leuk sportpaard. Lange weg te gaan
Miekies0710
Geplaatst: 10-07-21 21:29
Cioccolato schreef:
Ik ben pas uit de spanning als ik ze heb verkocht rond een jaar of 5 als leuk sportpaard. Lange weg te gaan
Ja dat is idd lang. Tot nu toe alle veulens gehouden, maar dit wordt de eerste voor de verkoop. Maar die gaat dan ook na het afspenen weg
superpony
Geplaatst: 10-07-21 22:36
Cioccolato schreef:
Nou dat!
Ik vond eerst de 18dgn scan erg, maar werd 16 dgn. Toen wachten op de 35dgn, werd 34 dgn. Nu zegt iedereen; ben je er nu van overtuigd? Nou nee, als het net als oma op haar of zijn 28e hier rondwandelt, dan ben ik pas relaxt.
Tirza_2379
Geplaatst: 10-07-21 23:40
Kelly nog een keer laten scannen op dag 120
Caresse07
Geplaatst: 11-07-21 09:45
Balen AM en dennenboom
Fijn Thirza
Nou ik haal ook pas opgelucht adem als er een gezond veulen naast een gezonde merrie staat volgend jaar hoor
Al die berichten van het alsnog verliezen spoken toch nog wel eens door mijn hoofd. Ik heb in de planning om alleen half september nog een keer te scannen, maar misschien dat ik tussendoor nog een keer laat kijken als ze er toch is voor 1 van de andere merries
Wat een rot berichten over merries die vruchtjes zijn verloren zeg! Hopelijk wilt het toch nog lukken, voor degene die nog door gaan.
Mijn merrie is vandaag weer gescand op 30 dagen en gelukkig wel nog drachtig.
Caresse07
Geplaatst: 11-07-21 11:21
Fijn Myrthee_
Balko
Geplaatst: 11-07-21 12:54
Pfff wat veel nare berichten, maakt het weer spannender!
Hier de merrie die ik gekocht heb en nog bij eigenaar staat nog geen mooi Follikel, maandag weer scannen… best gek als je er zelf niet bij bent, heb steeds allemaal vragen erover maar info is beperkt. Vorige week maandag eerste x gescand (beginnend hengstig). toen vrijdag pas weer en nu dan maandag pas weer. Vind er steeds zolang tussen zitten
MDWStables
Geplaatst: 11-07-21 13:17
Gefeliciteerd Tirza en myrthe!
Hier ook goed nieuws! Fleur is toch drachtig en we verwachten mei 2022 een Golden Daim veulen
Heel spannend na Mallow,maar vandaag bericht dat Zaira eindelijk dragend is van ducati.. ze blijft nog n weekje, zaira haar moeder gaat niet zo goed en er zit een kans in dat we haar deze week moeten laten gaan. Om zo weinig mogelijk stress te creëren blijft ze nog even daar. Voor mei 2022