[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:44

Inderdaad Nicole, geen zorgen, liever een keertje vals alarm dan het echte alarm missen.

Ik hoorde gisteren ineens gekletter en zat onmiddellijk rechtop in bed in de overtuiging dat haar water gebroken was... had even over het hoofd gezien dat ze ook nog gewoon moest plassen natuurlijk :') _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:03

stal_HD schreef:
Nicole heel spannend bij jou. Enne beter denken dat er iets komt dan denken ach het zal wel. Geeft niets.
Ik hoop voor jou en je merrie dat het kindje er snel is.

Oei 8 jaar en dan nog niet helemaal de nachten volmaken... :(:) Ik hoop dat de mijne dat niet gaat doen hoor hihihi

Het is een superbraaf maar gevoelig ventje en dan krijg je dit al eens.

Haha Crines,wel,je hoort het dan toch goed door de babyfoon. Ik heb ook geluid bij de horsecam maar je hoort zoveel storing dat het gewoon irritant is 's nachts. Geen geluid aan dus.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:08

Oei das ook jammer dan voor zo'n duur ding.

Ik moet zeggen, ben echt heel tevreden over mijn babyfoon. Topbeeld (als ik het licht laat branden op stal) en heel duidelijk geluid. Elke stap die ze zet, hoor ik.

Ik heb ook absoluut geen storing.

Ook de spreekfunctie is al van pas gekomen. toen ze ff uit beeld verdwenen was vanmorgen zei ik haar naam en ineens zag ik een wit hoofd achteraan in de stalgang bij de voederton omhoog komen :') _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:13

Zo heel handig dan!
Ach als wij praten hoor je wel duidelijk elk woord hoor. Maar er is gewoon als het stil is zo een achtergrondstoring,die ik maar niet aandoe 's nachts voor de slaap van man en zoontje.
Verder ben ik echt super tevreden,het heeft het voor mij nu al opgebracht! 2 x mooi de bevalling zien aankomen en er op tijd zijn,dat was wat ik wou.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:20

Vanavond gaan we het nog 1 poging wagen om de camera goed te krijgen. Nu kan ik als ik geluk heb inloggen en dat staat me niet aan.
Vrienden van ons hadden de homeplug voor ons de we konden lenen, en deze is speciaal voor dit merk en type modem (hun hebben toevallig dezelfde).

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:22

Nicole ik hoop dat Mariela snel haar veulen krijgt. Ze heeft er blijkbaar wel last van.
Spannend.

Pretty, mijn heren sliepen wel de nacht door maar waren standaard om 5 uur klaar wakker en hadden zin de dag.... _/-\o_ _/-\o_ -O-
Mijn reaktie was standaard.... op de dag dat jullie gaan uitslapen... maak ik jullie om 5 uur wakker. Heb ik ook gedaan. *\o/* :j

Crines dan was het maar goed dat je op stal was en het waken niet voor niets. Teveel brokken eten kan ook veel ellende zorgen. Veulen is natuurlijk leuker.

CL auwaaah. Gelukkig "alleen maar" gekneusd dus geen gips.

Chimello je geduld wordt wel op de proef gesteld...

Ik ga wel meten hoor... vindt t grappig! Amia (die hier altijd het dikste wordt) is pas in juli uitgeteld dus wordt nog veel dikker. *gaat foto van vorig jaar zoeken*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:39

Ach, het veulen zit de puntjes nog op de i te zetten, ik wacht nog wel even af :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:59

Ik ben echt benieuwd of er komende nacht een heleboel veulens geboren worden met de volle maan :=

Misschien toch een veulen bij chimello en Nicole dan :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:00

Crines schreef:
Ik ben echt benieuwd of er komende nacht een heleboel veulens geboren worden met de volle maan :=

En bij jou :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:27

Veulen-boom vannacht :=

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:41

Nicole, dat was even schrikken! Hopen dat het nu rustig blijft.

pretty schreef:
Zo Peetjuh druk veulen! Wat wou jij graag,een merrie of een hengstje?

Heb het al een jaar lang bijna niet 'gezegd', omdat ik dan denk dat het juist het tegenovergestelde wordt. Ik weet dat het niet uit maakt, het is allang besloten haha... <<)
Ik zou heel graag een merrie willen, omdat het de bedoeling is dat ik maar 1 veulen fok (dan hebben we er 3 staan en dat vinden we genoeg) en ik met een merrie weer jaren mee kan doen op keuringen. Want met Chinouk is dat wel zo'n beetje 'klaar' :o En die keuringen ben ik zo leuk gaan vinden!
Met een ruin loop ik hier in Groningen dan waarschijnlijk toch elk jaar in mijn eentje in een rubriek.
Daarnaast een kleine hoop op bont, dan kan ik ook weer op de bontenkeuring verschijnen! O:)
Mocht het wel een hengstje worden... Dan zijn de keuringen de komende jaren gedaan denk ik haha!
Gelukkig kan ik altijd nog 'kijken'! :x

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:54

Maar we hebben bij het dekken gefluisterd Petra: "merrie, merrie" ! :D

Hier al goede hulp bij het checken van de merries; dochterlief checkt haar eigen pony wel effe...
Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:59

Peetjuh: dan hoop ik voor je mee op een merrie +:)+
Hopelijk krijg ik er zelf ook wel eentje O:)

Arianne: haha dat checken herken ik. Het is intussen zo'n gewoonte geworden om onder die buiken te kijken dat ik vanmiddag met mijn suffe kop even uit automatisme de 'uier' van mijn hengst ging checken := _O- :x

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:08

_O- We hebben een waas voor onze ogen denk ik, haha.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:08

:') Crines

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:17

_/-\o_ :') Crines en toen ontdekte je ineens een zwelling achter in plaats van voor??

Arianne wat een übercute foto!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:57

Marley was zielig vandaag. Ze wou ook aan de slag. Stond de hele tijd te treuren aant poortje van de paddock als ik jolie was gaan halen en daarna luna.
Zo dus
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:20

Azmay schreef:
Crines schreef:

Hier ook eentje aub :D Crome zit morgen op 340 en doet alweer de hele dag verdacht.. :)

Super schattig die assistent-uier-checker :D
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 23-03-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:20

Arianne schreef:
Maar we hebben bij het dekken gefluisterd Petra: "merrie, merrie" ! :D

Hier al goede hulp bij het checken van de merries; dochterlief checkt haar eigen pony wel effe...
[ [url=m/Nz7cBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, ja dat scheelt Arianne!
Pfff.. Zo'n dochter is wel handig, ik moet erbij op mijn knieën en dan zie ik nog niks haha..

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:37

Tinniie schreef:
Azmay schreef:

Hier ook eentje aub :D Crome zit morgen op 340 en doet alweer de hele dag verdacht.. :)

Super schattig die assistent-uier-checker :D

Hier geen vollemaansveulen vrees ik. Net bericht gekregen van verzorgster dat er nog niets te zien valt: geen harsjes, geen melk -O-

Ik vind het zo unfair. Sierra haar vriendinnetje (die ik normaal eerst ook ging kopen) is pas een week later uitgerekend en daar stroomt de melk eruit... Dat was niet de afspraak ^)

Tjinta: tsja, toen drong het pas door dat ik precies iets fout aan het doen was :') Gellukig is paardlief niet zo gevoelig meer als vroeger over zijn 'uier' 8-) Anders had ik nog een trap gekregen, dan was ik misschien wel wakker geschoten :+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:50

Hier ook geen vollemaansveulen. Uier is nog zo weinig dat ik vermoed dat ze over gaat dragen (nu 330 dagen). Ze krijgt nu ook wat zucht onder haar buik.

Maar een hoop merries die het spannend maken. Cam van Mierala staat aan :) Leuke DA inderdaad haha.

Wat lief Arianne! Handig zo'n assistent ook, hoef je zelf niet op de grond te gaan liggen

Crines werkt goed dat geluid dus. Gelukkig was je er nog op tijd bij.

Mooie foto's vrouwke. Wat een schatje toch <3

En ook heerlijke foto's van Gentle.

Sterkte Mariëlle :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:09

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:15

Haha chimello _O-

Mss kunnen de mensen die er wel al eentje hebben intussen nog wat spammen.
Want hoewel ik daar én jaloers én ongeduldig door word, vind ik het nog steeds zalig om die hummeltjes te zien <3

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:23

Hahaha chimello, dies goed!!!!!

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:29

Oh zo schattig, Arianne!

Is me dat schrikken, Nicole! Hopelijk snel een veulentje als er zoveel last lijkt te hebben.

Haha, chimello!

Pff, merrie is echt rond aan het worden. Moet nog 52 dagen (340), maar hoop dat eerder komt. Schrik op een te groot veulen zit er weer in. :x Vandaag zijn mijn melkstrips toegekomen. Dus dat ga ik dit seizoen ook even testen bij mijn ik-toon-niet-wanneer-ik-moet-bevallen-merrie.