[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:44

Ik ga hier sluimerend volgen...lees alles,en geniet mee :D
Maar stop met updaten en foto's plaatsen.
Het voelt voor mij een beetje teveel als een vaste groep die op elkaar reageerd,niet erg hoor ;)
Wel jammer soms..

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:44

Gefeliciteerd Lizze!

Check allemaal even de lijst in de openingspost en als je veulen er nog niet bij staat, of inmiddels bijv een naam heeft gekregen, stuur me even een PBtje!

Hier vanavond een telefoontje dat Schim bevallen is van een merrieveulen. (buurman heeft haar ong een maand geleden verkocht) Dat is haar derde veulen en derde merrietje! Een vosje met lichte kringen rond de ogen, dus wordt schimmel (aldus de beschrijving, nog geen foto gezien)

Het is toch frappant hoe het hier verdeeld is qua geslacht de afgelopen jaren..
Ctjes 3 hengsten, Dtjes 3 merries, Etjes 3 hengsten, Fjes 3 hengsten, Gtjes 2 merries, (Htjes 2 merries 1 hengst), Itjes 2 merries 2 hengsten, Jtjes 2 merries 2 hengsten en nu zou de eerste groep Ktjes 3 merries zijn geweest.
De moeders denken gewoon mee qua opfokgroepjes :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:12

Dankje pretty, polleman en fotsy.
Ik vond het hier erg gezellig maar kan het niet meer bijhouden.
Het zou dan te vaak ego post worden.

Veel geluk allen nog met alles!!!

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 02:04

Bedankt voor alle felicitatie's :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 02:32

Lizze12 *\o/* *\o/* proficiat, zit ik heel lijstje te maken-vader oppas 346 dgn. leuk rijtje verjaardagen-
Kegelen! MERRIE en al mooie oto's ook. geniet ervan
Jeniej iets ontwikkeling in uier weer, g best sneller hoor :(:)
Emmy, wat een mooie hengstje, het
Cemlys,Wat is hijmooi, maar merrie eerst 38.2 en nu 39.0 goed dat je de veerts gebeld hebt hoor hoop dat het aanslaat, beterschap
Pretty, weer een hengstje neeeeee geen slurf
RX, alle goeds
Sultan, Kodi <3 , breng maar hier hoor! En al bijna bij Wish gaan waken, das leuk
AnniekSlijk, heerlijk :)
Carika, Beterschap met de oefzweer, Zirocco Blue wauw ben benieuwd nu 342 dgn
Tinniie, wat een kleurtjes en dan ook nog vlekjes, graag
Neon en Robynn, ook al maar dan stipjes.
Setteli,een palomino dat is zeker, de dagen tellen lekker door nu he. Is je gegund
Lisch, Soie Ja dan willen wij een foto vd knappe zoon natuurlijk he.
Polleman, dank je, en wat een leuke vergelijk foto's echt een verschil in buik
Scooby ik smelt! En Macho geeft Minie trimles,och arme
Janflicka, Chiczs's buik verboden gebied herken het van vorigjaar hier, zo tezien zijn debanden
ook slap, Iets geduld, zijn ook mensen die proberen omhet in de nachtbij te houden.
caesar, wauw die Cato krijgt ineens haast zeg.
Linda, geweldig die Pico met halster en ook fijne praatjes
Joyceee, voorKupona ook al oppassen, en even geduld eind juni komt er vast wat moois bij.
Onzetoppers,die uier gaat wel komen hoor!
Lauraa, toch al voller fijn van die fop merries he!
Cedric, 1 dag over, ziet er goed uit, Er is een pendellijst, een staarthaar uit de staarthalen dan een spijker eraan knopen boven de billen vdmerrie houden gaatdespijkerrondjes draaien merrieen gaat de spijker heen en weer dan hengst. als jedeuitslaghiervermeld helpt iemand vast om hem in de lijst toe tevoegen. succes
Wennie19, uitgerekende datum bereikt en weer vooruitgang
Quincy, jammer dat het verlof er nubijn op zit, antwoord op de banden hebben jij en Cedric al gehad.
Dian_Basje, :(:) hoop palomino voor je hoor! Bij Jorja vind ik de banden heel slap en de uiers zien erook al best uit, verschil vind ik lastig
Buenootje, Fallabella gaat goed, vd melkklinkt wel heel spannend, SUCCES. Het schoppen ken ik niet
Ha Tinniie wel toch fijn dat ermeermee zijn
Carola, Valeska maakt nog geen echte haast
Myrthee, lekker genieten morgen op de wei en daarna YES de merriebox in, top
Rooslover, :(:) beterschap met je oude pony, top dat je nogeven gaatkijken
Moniquex, wat een stoutemerrie, plassen op dat mooie veulen van haar, dekken in veulenhengstigheid
heb ik geen ervaring mee.

Pffff het was veeeeel Wakers succes!!

sorry voor de typefouten zit met stom toetsenbord en was zoveel dat ik het niet meer aangepast heb

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 03:41

Is er hier iemand die echt verstand heeft van kindermishandeling? Heb de hulplijn Stop ... het stopt niet vanzelf al gebeld. Dat is echt slecht kreeg de keus meisje zelf laten bellen of haar thuisbrengen.
Stuur maar pb als iemand echt weet hoeik haar kan helpen.
Sorry weet dat het hier niet thuis hoort, maar geen idee hoe ik een topic open

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 05:43

Ik kan je helaas niet helpen. Huisarts misschien? Wel heftig, sterkte.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:02

Die heb ik!

tadaaa ik vind het echt een plaatje!

ampere x metall x superieur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:02

Lizzie gefeliciteerd met je merrieveulen

Cemlys mooie naam!

Jobamara, je mag me wel even pb doen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:41

@Nicole, heb je mijn pb nog gekregen?gekregen?

Jobamara wat een reageerpost! +:)+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:46

jobamara schreef:
Is er hier iemand die echt verstand heeft van kindermishandeling? Heb de hulplijn Stop ... het stopt niet vanzelf al gebeld. Dat is echt slecht kreeg de keus meisje zelf laten bellen of haar thuisbrengen.

Kind meenemen naar arts, verwondingen op de foto zetten en direct aangifte bij de politie. Uiteraard als je zeker bent hè.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:48

janflicka schreef:
Ik ga hier sluimerend volgen...lees alles,en geniet mee :D
Maar stop met updaten en foto's plaatsen.
Het voelt voor mij een beetje teveel als een vaste groep die op elkaar reageerd,niet erg hoor ;)
Wel jammer soms..

Sorry ik reageer alleen op posts waar ik iets op kan zeggen. Ik kan mijn eigen merrie niet eens inschatten dus aan prognoses bij anderen waag ik me niet en van veel dingen hebben mensen ook niks aan me als relatief onervaren fokker.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:01

Lisch daar kan alleen wat heel moois uitkomen :9

Jobamara oei geen ervaring mee, ben nochtans criminoloog van opleiding maar nooit in die sector gewerkt :o

Janflicka gewoon blijven posten hoor, soms wordt er vaak gereageerd op diegene die het meest posten, ben nu ook weer met 1 oog aan het lezen en typen op tel en ben net wakker, niet alles blijft dan hangen ;)

Alleszins wordt het zo te zien een palomino jaar :D

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:14

jobamara schreef:

Ik heb je een pb gestuurd... Sterkte!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:17

Gefeliciteerd lizze12 <3 *\o/*

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:24

Jongens, ik ben terug van weg geweest!! Nieuwe baan sinds maart (40 uren) dus kom echt tijd tekort. Lees altijd wel mee in de trein, maar reageren vanaf de telefoon werkt nooit zo..

Ik ga proberen op het meeste te reageren:

lizze12 gefeliciteerd!! Wat een prachtig meisje. Ben benieuwd naar droogfoto's!

Nicole288 haha, handig zeg. Dat gebeurt hier nou nooit.. Dit jaar ook maar één veulen dus ik heb het "probleem" dat ik er een veulentje bij "moet" kopen :D .

jobamara respect voor jou, met je reacties altijd! Maar kindermishandeling; heftig.. :(:) hoe heb je het aangepakt?

Cemlys prachtige naam hoor. Heel stoer! Ik vind namen met een R ook mooi, maar mijn vader heeft er een hekel aan.. Hij spreekt de R niet zo mooi uit.. :o Ik vond Aurora bijvoorbeeld heel mooi voor een merrie, maar je raadt al hoe dat gaat klinken zeker :+

janflicka ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Ik heb dat gevoel soms ook wel, maar het komt met name vooral omdat ik zelf niet veel post. Mensen "kennen" je dan ook minder goed. Zo zie ik het tenminste. Gewoon blijven posten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Vitaquilla hoe is het bij jou?

linda2008 Oeh, dat is ook heel erg leuk! Ben benieuwd!

Scooby007 Wat een prachtig beestje. Hoog knuffelgehalte! Mijn zusje zit naast me (9) en die wilde hem wel ophalen zei ze :o .

astridklomp Op jouw veulen ben ik echt verliefd! Gelukkig gaat alles ook weer goed.
En mag ik vragen wat voor camera jij hebt? Ik zoek een nieuwe en vind jouw foto's erg mooi!

Misty hier is 275 dagen drachtig! Allemachtig, wat duurt dat lang.. :\ Nog 60 dagen ongeveer! Als je uit gaat van de dracht van vorig jaar duurt het nog 99 dagen... Maar daar ga ik niet vanuit!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:29

Haha nicole288 en kelly :') jullie 'moeten' veulens bijkopen... Geweldig! En wat een straf ook hea?! Heel vervelend voor jullie :')
Ik krijg er hoogstwaarschijnlijk 1 te leen :D ideaaaal :j

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:38

Hier nog steeds niks ze moest de twaalfde al 6 dagen te laat de kont is al een stuk slapper en de uiers stonden gisteren heel vol en uit elkaar maar geen doppjes

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:42

Inderdaad.. Vervelend.. :o

Zitten anderen hier ook zo te twijfelen over een naam voor het veulen?
Het veulen van mijn "once-in-a-lifetime-paard" wordt namelijk een veulen die mag (MOET) blijven dus ik zal het zijn/haar hele leven nog moeten roepen :+ .

Ik zit te twijfelen of ik het veulen dit jaar weer Hayden zal noemen als het een merrie wordt. Vernoemen naar haar zusje of juist niet. Ik zat ook te denken aan Haylee, maar het is bij ons allemaal: Misty, Grace-Kelly, Jody & Pepsi dus ben wel klaar met die "ie" aan het eind..

Wat vinden jullie? Voor degenen die het verhaal van vorig jaar gemist hebben: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1825448&view=unread#unread

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:43

dabbo19 schreef:
Hier nog steeds niks ze moest de twaalfde al 6 dagen te laat de kont is al een stuk slapper en de uiers stonden gisteren heel vol en uit elkaar maar geen doppjes

Irritant hè?
Mijn merrie moest ook de 12e, ook nog niks.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:46

Jobamara, wat een bijleespost! En heftig zeg, zoiets in je omgeving. Succes ermee.
Lizze, gefeliciteerd!!! Gewoon je eigen feestje gemaakt ;-)
R.X. en Janflicka; jammer dat je niet meer echt gaan posten. Ook ik snap het gevoel wel; sommigen posten veel, kennen elkaar of meer van dat soort dingen. De nieuwelingen (ik ook) sneeuwen dan soms wat onder. Maar ik vind het veel te leuk om mee te leven en soms wat te posten over mijn eigen dieren. Maar over uiers e.d ga ik niet oordelen :D Hopelijk blijven jullie toch een beetje meelezen en soms posten.
Hier a.s. week de eerste 3 merries aan de telling, maar zoals ze nu zijn zal het nog wel even duren. Alhoewel 2 bijna nooit veel laten zien, dus wie weet. Nachtelijk checkrondje wordt wel al even gedaan. Er loopt hier soms wat gespuis om het huis (pas ook weer de tractor geplunderd van brandstof), dus vind het soms best spannend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:51

Dat lijkt me sowieso eng!
Kun je geen omheining zetten?
Wij hadden veel diefstal maar omheining, poort en waakhond en het scheelt echt een bubs!

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:59

deze morgen getrokken

in de uier is al 2 dagen geen verandering niet meer.

denk dat het hier zeker nog een week gaat duren. dus hopelijk veulert ze in het weekend :)

heb hier ook nog enkele foto's van haar

Afbeelding

Afbeelding]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:01

Omheining staat er helemaal rond om, poort zijn we mee bezig. Eigenlijk voor de kids, maar hierin scheelt het misschien ook nog wat.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:02

Kelly_J schreef:
Zitten anderen hier ook zo te twijfelen over een naam voor het veulen?
Het veulen van mijn "once-in-a-lifetime-paard" wordt namelijk een veulen die mag (MOET) blijven dus ik zal het zijn/haar hele leven nog moeten roepen :+ .

Als Rosa een merrie krijgt blijft ze sowieso en dan heb ik de naam al klaarliggen (eigenlijk bij het vorige veulen in 2012 al maar dat werd een hengst). Heb hier bijna dezelfde naam voorbij zien komen, maar ook ik heb de instelling, ik moet het nog 30 jaar roepen. Heb even getwijfeld maar blijf dan toch bij mijn naam. Voor een hengst ben ik er nog niet uit, voor Dolly nog helemaal niet en voor Jorja waarschijnlijk wel. Voor alles geldt, het moet wel bij het veulen passen