[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:11

mijnlieverd schreef:
Hopelijk is ze drachtig Cemlys. Hoezo weet je nog niet zeker of je laat scannen?

aan de ene kant toont ze heel goed of ze hengstig is of niet met de hengst erbij, als ze het niet wordt zal ze gewoon drachtig zijn. anderzijds is het altijd handig om op tweelingdracht te scannen, maar laatste tijd zoveel kosten wat da betreft, en vandaag had ik dit weer voor
Cemlys schreef:
Hier helaas wat minder nieuws. Het tweede veulen wat laatste een keer verstopt leek te zitten of zich verslikt had, werd de laatste dagen weer minder. Hij werd weer benauwd, en het werd niet minder. Gisteren zn longetjes en hart weer geluisterd. Long geluiden klonken verscherpt en toen ik zn hart luisterde hoorde ik een flinke ruis. Vanmorgen met da overlegd want vind het altijd moeilijk mn eigen dieren goed te beoordelen,maar mn vermoeden werd bevestigd. Waarschijnlijk een aangeboren hartafwijking. Hij krijgt nu medicatie en we kijken een week aan hoe die het hierop doet. Soms groeien ze eroverheen, soms niet. Hij is nu nog hartstikke vrolijk, rent, speelt met het andere veulen. Eet en drinkt goed. Ik hoop heel erg dat het meevalt en hij met een week opknapt, anders houdt het op. He bah, baal hier erg van. Bloedjemooi veulen, ontwikkelt super en dan dit.

mss dat ik gewoon alles in een keer laat scannen

amyz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:30

Zoals die arts erover praat is het altijd net een computerprogramma ofzo :') moet even opnieuw gesynchroniseerd, opnieuw opstarten, etc :')
Nas heeft zichzelf heel flauw niet gereset, had de hoop dat dat ma de winter ook goed zou zijn but not. Nouja, mag het nu dam maar raak zijn bij de allereerste poging zónder dat er door de mens mee geknoeid hoeft te worden :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:32

Huh een drachtige merrie gedekt? :oo zo zie je maar weer, zelfs de dames zijn wel eens in de war :D
Ik hoopte ook elke keer op 'over het hoofd gezien', lijkt me toch wel een hele mooie verrassing :D

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:43

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom :D

Mijn merrie heeft op t moment een ei van 3,5 maar toont ook geen enkele hengstigheid...
Hopelijk veranderd dat de komende dagen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:22

Balen dat er nog steeds diverse merrie's niet drachtig zijn -O- Ik hoop dat ze snel drachtig zijn.

Iedereen bedankt voor jullie liever berichtjes.
Gelukkig uiteindelijk wel in slaap gevallen vannacht. Voor nu kan ik er eigenlijk alleen maar vrede mee hebben. Met Spike (franse bull) gaat het gelukkig redelijk. We waren altijd erg bang hiervoor omdat hij niet zonder haar leek te kunnen. Maar voor nu lijkt het goed te gaan, loopt wel iets meer achter me aan maar meer niet. Maakt waarschijnlijk wel uit dat we hem hadden mee genomen.

Vandaag is de da weer komen scannen en we hebben een kloppend hartje gezien met de scan, is wel een last van me afgevallen.
Nu durf ik wel een beetje te gaan denken over namen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:56

Ik heb ook al een naam voor 1 van de twee

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:14

Knolselder schreef:
Aniek, maar ik dacht te lezen dat de baarmoeder ook niet mooi hengstig toonde?

Oh, ik dacht te begrijpen dat het simpelweg (nog) geen hengstigheid toonde.

Ines, wat ik ook al over whatsapp zei, wat een pech met het veulen! Hopelijk reageert hij goed op de medicijnen en valt het mee!

En over dat niet synchroom en er teveel mee knoeien. Wat is jullie ervaring met hengstig spuiten? Ken ook mensen die dat wel eens hebben laten doen en merrie daarna nooit meer drachtig te krijgen inderdaad, dus ben er zelf ook een beetje huiverig voor. Ben ook meer van het niet té veel er mee knoeien...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:33

Neonlight schreef:
Ik heb in 2009 ook aan de hand gehad dat er geen ei te zien was en geen hengstigheid. Vanaf dag 17 gescand, dagelijks, op dag 25 werd uiteindelijk toch een vruchtje ontdekt.
Mijn hengst heeft ook een merrie gedekt gehad die gust zou zijn. Mooi dat er 11 maanden later toch een veulen was. Ik zou toch nog een keer scannen om te kijken of er toch geen vruchtje gemist is.

Vandaag zat ze op 23 dagen, dus niet te vroeg om iets te zien toch?

Ik heb besloten toch door te zetten en haar volgende week weer te brengen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:58

Hou moed xapple. Ik duim voor je mee!!

Ik zag nog een paar heel mooi gelukte kruisingen.

Liz is nog steeds niet hengstig en erg boos op de heren!! *\%/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:00

Normaal gesproken zien ze op dag 17 ook de vrucht al zitten. Bij mijn merrie eigenlijk altijd, maar toen dus niet. Merrie stond toen bij de hengstenhouder, en die hebben stug iedere dag gescanned en geschouwed, en na een week bleek ze dus toch drachtig te zijn, vrucht zat aardig verstopt.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:08

Wow dat is wel apart neonlight!! Goed verstopt veulen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:13

Zaten ze maar allemaal gewoon goed verstopt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:27

Maar het gebeurd vaker, een merrie niet drachtig gescanned die wel drachtig blijkt te zijn. In 2008 is er ook een merrie gust gebleven die door mijn hengst gedekt was, maar mooi dat er in 2009 ineens een veulen naast stond. :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:07

AniekR schreef:
Knolselder schreef:
Aniek, maar ik dacht te lezen dat de baarmoeder ook niet mooi hengstig toonde?

Oh, ik dacht te begrijpen dat het simpelweg (nog) geen hengstigheid toonde.

Ines, wat ik ook al over whatsapp zei, wat een pech met het veulen! Hopelijk reageert hij goed op de medicijnen en valt het mee!

En over dat niet synchroom en er teveel mee knoeien. Wat is jullie ervaring met hengstig spuiten? Ken ook mensen die dat wel eens hebben laten doen en merrie daarna nooit meer drachtig te krijgen inderdaad, dus ben er zelf ook een beetje huiverig voor. Ben ook meer van het niet té veel er mee knoeien...

slechte ervaringen met hengstig spuiten, nooit synchroon zoals amyz zegt en zelfs al eens gehad dat na 15 dagen scan baarmoeder drachtig toonde maar er al een follikel klaar zat, die was echt in de war hoor.

neon, ongelooflijk dat dit nog kan

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:12

Vuile baarmoeders zie je niet altijd op de scan. Een bacterie bijvoorbeeld, zie je alleen via de microscoop. Dit jaar ook een merrie met een apart soort bacterie. Vorig jaar wou ze niet drachtig, dus maar even laten onderzoeken, inderdaad een bacterie, terwijl op scan geen afwijkingen te zien zijn/

Cemlys, jakkes joh, wat balen! Ik hoop dat het meevalt en hij snel weer opknapt en er overheen groeit! Zo sneu altijd, die kleintjes...

Kiki, bah.... Wat een rot beslissingen. Ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je voelt, mijn hondjes zijn echt mijn beste vriendjes!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 04:27

Op de 35-dagen scan van Roos, moest de DA zelfs nog even goed zoeken hoor. Ik kneep em daar al, maar hij zat gewoon goed verstopt. Maar dus met een kleiner vruchtje bij 18 dagen en een niet zo'n volhoudende DA, zou het vast wel kunnen inderdaad. Gok wel dat het uitzonderingen zijn.

En meer slechte verhalen over hengstig spuiten dus. Ja, ik ben er ook een beetje huiverig voor hoor. Was hier gelukkig niet nodig. Maar zou er anders toch voor kiezen om even geduldig te wachten op een natuurlijke hengstigheid.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:10

Rx al een naam? Jij bent snel :P

Aniek, nog niet hengstig, goed nieuws

staan er nog scans op dracht op de planning? Annelies, jij maandag toch? En verder nog mensen?
Apart hoor dat ik al die verhalen over eitjes enzo lees, normaal gesproken was iedereen al bijna klaar geweest met dekken enzo toch? Ja behalve de mensen die natuurlijk sowieso later beginnen. Maar ik blijf het apart vinden! Wat een raar jaar!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:34

Ik had het dit jaar ook nog; merrie drachtig 18 dagen met cyste. 25 dagen check vrucht weg. Zouden week later kijken voor hengstigheid, en evt spuiten. Maar ik zag aan haar dat ze drachtig was, nogmaals laten scannen en er zat toch nog een vruchtje verstopt :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:56

Hier wordt een merrie van mn vriend gescand vandaag. Hopelijk voor de tweede keer gelukt. Nog steeds geen merrie hengstig aan het hek bier dus het ziet er nog steeds goed uit. Vandaag maar eens schouwen weer. Eentje moet nog steeds gedekt. Hopelijk is die nog hengstig. 2-3 dagen geleden leek het wel maar sloeg toen zo naar de hengst. Is nu wat rustiger naar de andere hengstige merrie ook dus kijken of ze nu wel wil

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:18

Wat naar van je veulen cemlys -O- hopen dat ie er overheen groeit inderdaad!

Ik heb al 4 Namen klaar :D :')
Net gebeld, Nas is gisteravond geinsemineerd en daarnet gecontroleerd en alles is top gegaan :D ga haar maandag ophalen, is me nu echt te warm en morgen zijn ze daar dicht...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:25

Ja heel erg balen. Vooral omdat het zo n mooi mannetje is. Ze hebben gisteravond d in de koelte even buitengelopen en vanacht ook mar vanmorgen 8u alweer binnengezet omdat hij het zo benauwd had. Gisteravond gestart met de medicatie, hoop dat het snel wat verbeterd want zo is het niks. Hij wil wel maar is ook zo belastend voor zo n klei ding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:34

Hier gaan we heel hard duimen dat je kleine mannetje er overheen groeit Cemlys.

Hier zei de da vorig jaar ook dat sommige vruchtjes zich heel goed konden verstoppen en makkelijk te missen waren met de scan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:16

Gelukkig nog steeds veel merries drachtig geraakt.
Bij ons denk ik ook dat het nog goed zit.
Gisteren had ik ook mijn vertrouwde Smooth weer terug.
Ik kan die bloedneus van Qween ook nog nirt plaatsen.
Zelfs met dit extreem warme weer bloed het niet.

Jep 1 naam is al gereed :j

Cemleys wat vreselijk voor je lieve knappe mennetje.
Ik hoop het beste er van.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:28

RX al een naam is inderdaad snel, maar ik heb er ook al een paar klaar staan hoor als het drachtig gaat worden :P

Spannend al die scans! Ik wacht er even mee tot ik er meerdere kan scannen. Vandaag eventjes weer schouwen met Bo :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:19

Haha wow ik heb echt nog geen ideeen... Maar wel leuk om alvast over na te gaan denken :j

Cemlys, ik heb het helemaal gemist, wat is er met je veulen gebeurd?