[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:10

Luna2006 schreef:
Gecondoleerd nicole!
Hoe gaat het voor de rest met Mierela?

Ben benieuwd naar je hengst Fotsy! en grappig dat je van achteruitzicht niets eraan ziet! heb hier het omgekeerde, amper naar onderen maar is al even breed als dat ze hoog is!

Vicky heeft ook al een heel mooi buikje! krijg je de singel nog gewoon vast?

Luna wordt hier echt enorm! is echt al zo breed als ze hoog is maar dartelt nog vrolijk mee in de ronde, gaat ook nog graag een ritje maken met de sulky. Is ze echt heel hevig op, laat haar wel haar eigen tempo bepalen en merk dat ze nog grotendeels het draven aankan. Ze heeft ook de grens van de 200 dagen overgestoken, zou een vroeg veulen kunnen worden. Het aantal dagen dat ik op bokt tel is het minimum aantal dagen dat ze drachtig is, er zouden makkelijk 50 dagen bij kunnen komen want zijn niet zeker omdat we niet kunnen rekenen op de oogtest

Haha ja de singel zit gewoon op gaatje 4 dus ik heb nog speling :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:23

Robynn schreef:
Mooie buikjes! :))

Fijn om te lezen dat Khaleesi niet de enige merrie is met jeuk :j

Myrthee_ is zomerexzeem niet erfelijk? :)
Hoor ook wel eens verhalen dat het niet doorgegeven wordt aan het veulen :j

@jibbel, hoorde idd ook al van een virusje met dikke benen :) schijnt zo over te zijn? :)

Ja zomereczeem is erfelijk volgens mij. Gelukkig heeft die van mij alleen jeuk op haar staart en is dit met een middeltje prima onder controle te houden. De dagen dat ze jeuk heeft valt ook wel mee, dus met elke dag insmeren heeft ze er weinig tot geen last van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:34

Nicole schreef:
Iemand die hier weet hoe je dekbon in duits vraagt?

ik heb toen bij ophalen een dekbon meegekregen, staat op deck-/besamungsschein 2014
Ik heb er een van Weser -ems, weet niet of ze allemaal hetzelfde werken?

Ik heb mijn hengst al thuis staan, alleen nog de deklicentie aanvragen nu.

Hier geen merries die last hebben van jeuk, ik zie niet dat ze staan schuren ofzo. Straks nog maar even buikjesfoto's maken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:37

Jibbel schreef:
Nicole schreef:
Zijn jullie ook al stiekem aan het rond kijken naar nieuwe hengsten voor volgend jaar? :') Ik had deze keuring in duitsland een erge gave hengst gezien die kampioen werd.. Handen jeuken wel :)) je weet natuurlijk nooit hoe de nafok zal zijn omdat je 1 van de eerst bent..

Jup, ik heb zelfs al een keuze gemaakt. Ik had nog een dekking tegoed, maar moest alleen nog even kijken welke merrie het zou worden. Inmiddels die knoop doorgehakt.

Hoe doen jullie dat meestal? Dekken in de veulenhengstigheid of later? En brengen jullie merrie+veulen dan naar de hengstenhouder of laten jullie ze thuis insemineren?
Daar twijfel ik nog wel over, omdat het met thuis insemineren hier niet gelukt was, maar met veulen van krap 2 weken naar hengstenhouder vind ik ook niet alles..

Als je weet hoe zo n baarmoeder eruit ziet na een bevalling, dan dek ik liever niet in de veulenhengstigheid. eerst de boel maar op rust laten komen

Mensen die de hengst gewoon bij de merries in het land doen? Hoe doen jullie dat als er al veulentjes bij de merries lopen, want dat vind ik stiekem nog wel een beetje eng. Nu is mijn hengst wel braaf, maar heb er eentje een keer gehad die ging jagen, veulen steeds weer door de draad heen.

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:26

Ik denk dat je dat gewoon moet proberen, meestal valt het wel mee.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:31

Ligt het er ook niet aan hoe sociaal de hengst altijd gehouden is?

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:31

Onze merrie heeft ook wel een wat viezere staart dan normaal. Dat komt dus blijkbaar bij meerdere merries voor! Zal wel een drachtigheidskwaaltje zijn dan?

Wij gaan niet opnieuw dekken. Eerst maar eens zien wat hier uit komt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:36

ponyparadijs schreef:
Ligt het er ook niet aan hoe sociaal de hengst altijd gehouden is?

Ja dat zowiezo, dit hengstje heeft altijd in groep gestaan, en stond eigelijk tot voor kort gewoon bij de merries in de stal (boxwand rondom waar hij gewoon over kon kijken en bleef hierbij gewoon normaal rustig), deze zomer liep die met mn ruin in het land, nu staat hij tussen 4 jaarling kwpn'ers. dus hij is altijd heel sociaal gehouden. Bij de hengsten ook, dan zet ie wel eens de nek erop, maar 3 tellen later loopt hij weer door. Het is geen mannetjemannetje ;)

Afbeelding
zo leuk speelt hij ook gewoon met de jaarlingen. (bruine is een kwpner en het roze individu is mijn hengst ;))
Hij is in de omgang heel anders als mn andere hengst, dat was wel een mannetje, en die moest ik ook echt niet rustig naast een merrie zetten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:46

Mijn hengst loopt nog gewoon tussen de merries in. Geen enkel probleem :) met veulens word hij er tussen uit gehaald omdat niet alles door hem gedekt hoeft te worden :)

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:10

Weer een mijlpaal ! ! 200 dagen vandaag :-) gaat toch wel snel hoor!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:40

Snel en toch zo langzaam, hier 220 dagen!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:26

Vesceron schreef:

Wij verschillen 1 dag wat leuk :')

Mensen hoe denken jullie er over.. Paar maanden geleden is mijn merrie aan de hand zowel met mij als haar zelf behoorlijk hard onderuit gegaan op de stenen. sindsdien loopt ze kort.. Normaal liep ze heel ruim maar nu worden het meer pony pasjes dan het ruime wat ze in begin had.. Ik wil graag een osteopaat naar laten kijken maar is dat slim bij een merrie die drachtig is? Daarbij moet ze ook naar de tandarts en moet ze wel een roesje hebben ook slim om te doen of?

Ze moet bijna een hele APK hebben :') Ze staat op dit moment nog op ijzers voor maar zit er aan te denken deze de winter er af te halen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:32

Mijn merrie is ook bij de osteo geweest tijdens de dracht, volgens DA en osteo zelf geen probleem.
Roesje bij de tandarts heb ik dan weer bewust niet gedaan, maar de andere drachtige merrie op stal weer wel en alles is nog goed.

Leuk dan gaan we bijna gelijk op :-)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:37

Wat wordt er veel gepost hier :D
Komen een hoop leuke foto's voorbij, de ene buik dikker dan de andere.
En zelfs al plannen voor volgend jaar.
Hier zal ook wel wat gedekt worden maar ik weet nog niet hoeveel en welke merries.

Minder dan een maand tot de eerste merrie hier in de veilige periode zit om te bevallen. Al verwacht ik dat juist deze wel overtijd zal gaan :P
Wel kon ik vanmorgen bij 2 merries voor het eerst verschil voelen in het uier, nog 2/3 weken en dan zal het wel tijd worden voor uierfoto's...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:37

ik zou het inderdaad even overleggen met je da. wel zonde van haar mooie gangen! ik wilde de masseur laten komen maar las dat dat beter was van niet.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:47

Als je je osteopaat vertelt dat ze drachtig is, kan hij hier rekening mee houden. Er zijn bepaalde massages/handelingen niet handig, maar een goede osteopaat moet dat weten.
Eén van mijn pony's moet ook een roesje bij de tandarts, dit stellen wij dus ook een paar maanden uit.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:55

Dit zal naar alle waarschijnlijkheid mijn hengst voor nieuwe jaar worden.. Echter wel een 2.5 (bijna 3) jarige hengst. Ik ben helemaal verliefd en wil eigenlijk gewoon de gok wagen. Ik hou van duitsbloed <3

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:57

Nicole schreef:
Vesceron schreef:

Wij verschillen 1 dag wat leuk :')

Mensen hoe denken jullie er over.. Paar maanden geleden is mijn merrie aan de hand zowel met mij als haar zelf behoorlijk hard onderuit gegaan op de stenen. sindsdien loopt ze kort.. Normaal liep ze heel ruim maar nu worden het meer pony pasjes dan het ruime wat ze in begin had.. Ik wil graag een osteopaat naar laten kijken maar is dat slim bij een merrie die drachtig is? Daarbij moet ze ook naar de tandarts en moet ze wel een roesje hebben ook slim om te doen of?

Ze moet bijna een hele APK hebben :') Ze staat op dit moment nog op ijzers voor maar zit er aan te denken deze de winter er af te halen.

zwangere vrouwen worden ook door de osteopaat behandeld, goh als het niet nodig is zou ik het laten, maar als ze echt last heeft, dan gewoon doen. in principe zou een dracht ingezet worden door het veulen, die dan weer hormonen afgeeft, dus kun je osteopatisch weinig verkeerd doen.
tanden kunnen ook zonder roesje. Laatst is mijn pony gedaan, is voorheen altijd met verdoving gebeurt, zou niet kunnen zonder, hij heeft toch echt een uur stil gestaan, maar die tandarts is ook echt goed

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:58

Nicole schreef:
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid mijn hengst voor nieuwe jaar worden.. Echter wel een 2.5 (bijna 3) jarige hengst. Ik ben helemaal verliefd en wil eigenlijk gewoon de gok wagen. Ik hou van duitsbloed <3

[ Afbeelding ]

welke is dit?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:58

gaaf dier nicole!! ik zou de gok wagen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:02

Cemlys schreef:
Nicole schreef:

[ Afbeelding ]

welke is dit?

Dating AT
v. Dimension AT / Genesis B
Siegerhengst van dit jaar bij westfalen.

Ik had nog 1tje daar die ik erg gaaf vond:
http://youtu.be/1j4qgAs3hfc?list=UU0G4W ... ln703Dk9tg

Maar die blijkt de sport in te gaan zeggen ze. Was 2de reserve sieger <3

Ze is 1 keer eerder door de tandarts behandelt en toen ook onder verdoving. 2.5 maand terug moest haar been op de foto en toen had ze ook een verdoving gehad en zeiden ze dat niet echt kwaad kon..Uhmmmm...
Laatst bijgewerkt door Nicole op 02-12-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:03

Mooie hengst! Waar staat hij ter dekking?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:05

Murosch schreef:
Mooie hengst! Waar staat hij ter dekking?

Denk dat ie bij de eigenaren komt en dat is Hengststation AT Schurf, bekende pony hengstenstal in duitsland.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:11

Nicole schreef:
Dating AT
v. Dimension AT / Genesis B
Siegerhengst van dit jaar bij westfalen.

Ik had nog 1tje daar die ik erg gaaf vond:
http://youtu.be/1j4qgAs3hfc?list=UU0G4W ... ln703Dk9tg

Maar die blijkt de sport in te gaan zeggen ze. Was 2de reserve sieger <3

Ze is 1 keer eerder door de tandarts behandelt en toen ook onder verdoving. 2.5 maand terug moest haar been op de foto en toen had ze ook een verdoving gehad en zeiden ze dat niet echt kwaad kon..Uhmmmm...

ook lekker ding!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:17

Wat een leuke hengst!! :))
die 2de ook trouwens, mooie gangen <3