mooie buik. maar vertel wat meer over je dame(kan zijn dat ik het gewoon nog niet weet)
martinev
Geplaatst: 22-11-13 23:08
Het is een 18-jarige merrie, Ixion x Principaal. M2 dressuur, L springen en mag L samengesteld. Helaas heeft ze een blessure waardoor ze helemaal afgekeurd is, maar gelukkig nog wel als grasmaaier kan rondlopen. Ze heeft twee keer eerder een veulen gehad, waarvan 1 in 2002 van Elcaro. Deze merrie, Vasthi, doet het nu fantastisch in de eventing, heeft in het A kader junioren gelopen en is nu verkocht naar China waar ze het heel erg goed doet! Dit stond gisteren op KWPN.nl: http://www.kwpn.nl/2013/11/vasthi-wint- ... d-chengdu/
Ze is nu drachtig van Firestone (Johnson x Florencio), die afgelopen zaterdag is goedgekeurd bij het KWPN. We hadden haar eerst steeds drachtig van Kasparow, ze werd heel makkelijk drachtig, steeds in 1 keer, ook elke keer een kloppend hartje gezien, maar op de 3 maanden echo was het steeds weg. Onze dierenarts was het zat en heeft deze hengst geregeld. Ben heel benieuwd hoe het veulen wordt!
Ik weet niks van fokken (al verdiep ik me er nu heel erg in!), vandaar dat ik hier heel actief mee lees! Mijn merrie staat nu op een fokstal, lekker tussen de drachtige merries en veulens. Ze gaat ook daar bevallen, heel fijn idee dat er mensen bij zijn die er heel veel ervaring mee hebben!
Ayasha, Pret ziet er goed uit, ze heeft al een flinke buik. Martine, jouw merrie krijgt ook al wel een buikje ja!
Aziza is gisterochtend gespoeld, de DA vond dat ook het beste. Nu is ze dus weer schoon en gaan we begin volgend jaar weer met frisse moed beginnen Ik sprak mijn hengstenhouder nog, en die verwacht dat het niet drachtig worden/niet vast houden van het vruchtje toch nog te maken heeft met het verliezen van haar veulentje eerder dit jaar. Zou ook niet zo gek zijn, het is natuurlijk ook niet niks. Maar na een winter rust, ga ik er vanuit dat het volgend jaar wel goed zal komen
ik ben echt té blij vandaag!! Iedereen super bedankt voor het duimen! Vandaag zag het er 100 keer beter uit dan gisteren. Beentje mooi dun, en op drie kwart van de wond zit een mooie droge korst. Nog even volhouden lieve mensen, komende dagen nog verband wisselen en goed onder controle houden. Geen garantie voor morgen, maar vandaag is het mooi
Pony was ook bang dat ze vettig zou worden...Heeft 10 minuten rondjes gerend door de rijbaan vandaag, gillend en springend heerlijk stuk. Kleine Hansje heeft z'n beweging dus ook weer gehad, ben heel benieuwd hoe die kleintjes rondschudden in de buik
Loopt goed hier haha... Bijna niet bij te houden... Met Lis groeit alles gestaag door... Langzaamaan wil ze minder graag galoperen, minder verzamelen etc. We passen het rijden dus aan. Helaas kom ik niet heel veel aan rijden (en dus ook niet aan Bokt) toe, ben bezig met opleidingen op het gebied van coaching en sportmassage (zowel humaan als voor paarden) en daarnaast natuurlijk toch solliciteren, af en toe een klusje voor mensen, mn mantelzorg en natuurlijk het stamboek en de rijvereniging nog waarin ik bestuurs- en of commissiefuncties heb.
Qua rijden stond mijn merrie bijna de hele zomer stil meer door het naar de hengst gaan en alles wat veel tijd kostte, maar heb nu weer buitenritjes gemaakt en dat gaat super, ze is nauwelijks conditie kwijt. Vrijdag toen we gingen rijden wilde ze niet weg bij huis, tot omdraaien, achteruit lopen en omhoog komen aan toe, maar ze was duidelijk heel onzeker. Ik heb er een kilometer naast gelopen en ben weer opgestegen, en toen hebben we heerlijk gereden Ze moet dus wel weer een beetje wennen aan haar veilige wei achter te laten.