Hier vandaag maar eens updatefoto'tjes maken. Merrie zit nu op 195 dagen .
En ik heb een nieuw aanwinstje http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9041_n.jpg Lijkt op het eerste zicht een smokey black hengstje, past ontzettend mooi in mijn lijntjes! Zelfde grootvader als 2 van mijn andere . Als hij mooi ontwikkeld past hij erg mooi bij een van mn merries, hij heeft zat bot, mooie hals, mooi kopje,...
pretty
Geplaatst: 26-11-12 11:38
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Cemlys! Ga je hem opfokken?
Ja hij gaat gewoon de opfok in. Hij heeft voor mij ontzettend mooie bloedlijnen, en hij kan mn merrie waarschijnlijk (blijft natuurljik afwachten tot ie 3 is) wel verbeteren, wat betreft bot en lengte. dus is een erg mooi diertje hiervoor.
ja gelukkig wel, zit iedere dag naar haar buik te staren hihihi hoewel ze nu al een week of drie niet dikker is geworden, maar denk regelmatig iets te zien bewegen
ze zit wel echt vol hormonen, ene dag liefje tot en met, andere dag mag ik nergens aankomen
pretty
Geplaatst: 26-11-12 11:45
Ik heb de indruk dat het hier nu ook wat stil staat bj Cha-Cha. Mag ook wel,ze werd ineens wel erg rond.
cemlys gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst quipje altijd leuk he dat bewegen! baby Bonita is de laatste tijd heel erg rustig best jammer hahahah! merrie is er wel blij mee als veulen rustig is is Bonita dat ook ik herken dat zo is bonita ook gister zat ik aan haar buik en begon te ping pongen. en te piepen doet ze ook als ik haar deken recht trek hahaha
Cemyls wat een leukerd zeg!! Ik vind dat zo mooi he een zwart welshje met een brede bles. Wij hebben er nu ook eentje en nog een schimmel welshje met engelse bloedlijnen.
Leuk! Welke bloedlijnen heb je achter je welsh pony's? Ja ik blijf zwart mooi vinden, zwarte merrietje lag qua type een beetje te veraf van wat ik nu lopen heb. en toen zag ik deze, en was ik eigelijk gelijk verkocht, ontzettend mooi veulentje. over het algemeen liggen erg goede karakters achter die vaderlijn. dus wel fijn, deze past erg mooi in het lijntje dus. Hij blijft nog een hele tijd in de opfok staan, maar is fijner voor hem met leeftijdsgenootjes.
Mooi! Hier Criccieth Hywel x Amalia (v. Maestir Odyssey), Criccieth Butch x Plasderw Franchesca (v. Revel spinning top), Serock Fairy Arwr x SB Hot Chocolote (v. SB chin chin) Hywel, Butch en Fairy Arwr hebben alle 3 criccieth Arwr als vader, een Royal welsh winner. De hengst waardoor de criccieth hywel x amalia door gedekt is, heeft langs moeders kant dan weer de zelfde grootmoeder als Hot chocolate die dan weer in het zwarte hengstje zit.
Dan nog 2 die uit een ander lijntje komen, Pentyrch viking x waterlands prisca (v.badhoeves dusty) en cui pendragon x freedom robin's pascha (v. pentyrch viking)
Wat een schatje Cemlys! Maar waar denk je aan te zien dat het een smokey is en geen gewone zwarte? Ik heb altijd geleerd dat het creme gen weinig tot niet toont op een zwarte.
nee klopt, maar hij komt uit twee valkjes, moeder is donkervalk, vader gewoon valk. Ik heb even met die kleurencalculator berekent en dan heb je toch een stuk minder kans op zwart dan op smokey. maar ik zeg het is het een of het ander, ik durf het niet op het zicht af te zeggen. Hij toont nu op het eerste zicht voornamelijk zwart, maar hier en daar zie je een bruinige schijn over zn vacht. Wil het wel een keer laten testen, gewoon voor de zekerheid. Hij was als veulen bruinig, is toen helemaal zwart geworden en nu een beetje bruinige schijn hier en daar.
Als ik jou was, zou ik ook een test doen, hoor. Ik zou het veel te graag zeker willen weten.
Valk is natuurlijk homo/heterozygoot zwart, homo/heterozygoot agouti en heterozygoot creme. Dus ja, smokey of gewoon zwart kan allebei, Gewone zwarten hebben ook vaak een bruine gloed over de vacht.
Cemyls ik zal je zeggen dat ik in de welsh weinig verstand heb van afstammingen Wij hebben haar puur gekocht op haar looks,bouw en vooral voor ons belangrijk beweging! In die mini's zit vaak te weinig beweging en door met kleine welshjes te fokken willen we proberen er beweging in te fokken. Zo heb ik hier ook eentje staan waarvan de moeder een High Flowns Viper is en die is 96cm
Haha lekker formaatje, ik heb er hier ook eentje van 1.13 staan. In engeland zie je wel vaker van die kleintje, hier heb je bijna allemaal pony's die ik flink aan de maat vind. Zwarte merrietje was ook al 1.16 en pas een jaar oud. Mijn schimmel jaarling moet ik nog eens meten. Andere merrie is 1.20